Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Termostat, czujnik went., czy może UPG??? HELP



leon44
28-07-13, 12:58
Witam Wszystkich !!!
Temat przegrzewania wałkowany 100 razy, lecz proszę o pomoc i odpowiedź w moim przypadku. Auto to Civic Aerodeck 1,6 116KM z LPG (sekwencja BRC od ponad 6 lat). Kupiłem go 9 miesięcy temu. Po jakimś czasie zaczęły się niekontrolowane wędrówki wskazówki temp. Była to zima, więc ogrzewanie na max i normalizacja temp. Podjechałem do mechaniorów i diagnoza termostat. Niestety problem nie ustał. Idąc dalej tym tropem, czujnik wentylatora, gdyż nie udało mi się nigdy zaobserwować kręcenia. Dalej to samo. Zaczęła mi się kołatać myśl, że wpadłem na minę i to UPG. Tylko że płyn chłodniczy ok, spaliny norma i w oleju czysto. Ktoś mi podpowiedział żeby wlać "Magiczny" ceramizer. Zalany i czekam na efekty :D. I jakoś tak niby się poprawiło po jakimś czasie w co raczej nie wierzyłem, no ale tonący brzytwy się chwyta. I 2 miesiące temu po trasie Częstochowa-Warszawa po dojechaniu do korka w Jankach (na trasie dość szybko, a że 4 osoby + bagaż to trochę Honda dostała), temperatura prawie czerwone. Pod maską z wyrównawczego płyn na obudowę filtra i stan pod korek. Węże oba gorące i twarde. Diagnoza po konsultacjach - UPG. Zbiórka kasy i szukanie mechaniora co ogarnie temat. I po 1,5 miesiąca stania jadę na naprawę. I... 20 min w korku potem 40 min na włączonym silniku u mechaniora, a auto jak naprawione. Temp na 1/3, wentylatorek się włącza i wszystko cacy. 5 dni po wawie i wszystko ok. Wskazówka od temp. jak przyklejona. I niestety na trasie po 120 km, przejazd kolejowy i znowu to samo. Chłodnica pełna, wyrównawczy pełny (choć nie wywaliło). Na szybko sprawdzane na parkingu po ostygnięciu: po otworzeniu korka na chłodnicy spalin nie czuć, płyn czysty. Wskazówka z 1/3 ruszyła a dolny wąż od chłodnicy dużo zimniejszy i went. stoi. Masakra. Na drodze podczas jazdy temp. ok. Zatrzymanie i rośnie. Trochę mam już dość tej HONDY, choć jestem fanem marki. Jestem zmuszony do jazdy moim leciwym Accordem CB3 bez klimy:). Ten jest niezniszczalny, a Cif nie chce się ze mną dogadać.

probestic
28-07-13, 13:07
Czyli co wiesz na tą chwilę ?

Ten wentylator w końcu działa, czy nie ?

Układ na pewno 100% odpowietrzony ? Może masz jakiegoś powietrznego bąbla co krąży Ci w obiegu i stąd jaja ...

No i kwestia chłodnicy - być może nie jest już w stanie "oddać" wystarczającej ilości ciepła.

T0mekk1
28-07-13, 13:22
No i kwestia chłodnicy - być może nie jest już w stanie "oddać" wystarczającej ilości ciepła. Też bym się nad tym zastanowił. Brat jak miał kiepską to przy takich temperaturach jak są teraz, non stop włączał się wentylator. Po wymianie chłodnicy na nową silnik lepiej się chłodził.

leon44
29-07-13, 08:54
Dzięki za odpowiedź. Już podsumowuję. Wentylator na chwilę obecną nie włącza się. Po podpięciu na krótko działa. Zrobiłem sobie włącznik w kabinie dla sprawdzenia czy to tylko kwestia went., że się nie włącza i silnik się grzeje. Niestety na światłach mimo włączonego wentylatora temperatura rośnie (trochę wolniej). Co do odpowietrzenie to nic takiego nie robiłem. Jak to zrobić bo u mnie nie ma tego zaworka na wężu? Co do bąbla powietrznego to coś w tym jest, bo płynu jest jakby więcej (jak pisałem wcześniej). Jest taka opcja, że układ się zapowietrza a nie ma plam pod autem? Co do chłodnicy to przez te 5 dni co było dobrze raczej się nie odetkała, żeby znowu się zatkać.

apw911
29-07-13, 09:19
Prawie na pewno będzie się lepiej chłodził po wymianie chłodnicy ale czy to rozwiąże problem? Mam podobnie - włączona klima tylko przyśpiesza grzanie ale u mnie to UPG mam dziwne ciśnienie na chłodnicy i płyn ucieka do zbiorniczka.

leon44
29-07-13, 10:05
Prawie na pewno będzie się lepiej chłodził po wymianie chłodnicy ale czy to rozwiąże problem? Mam podobnie - włączona klima tylko przyśpiesza grzanie ale u mnie to UPG mam dziwne ciśnienie na chłodnicy i płyn ucieka do zbiorniczka.

U mnie tez płyn ucieka do zbiorniczka. I jak już się zagrzeje to i w chłodnicy full i w zbiorniczku full.

leon44
29-07-13, 11:53
Jeszcze jedna koncepcja się pojawiła, katalizator zapchany. Bo poza grzaniem, to auto jest zamulone. Z klimą to istny wół. Co o tym sądzicie?

leon44
01-08-13, 09:18
I teraz znowu mam spokój. Po rozłączałem jeszcze raz czujnik temp. w bloku, czujniki do wskazówki temp. i czujnik do wentylatora. Przeczyściłem styki i od 2 dni temp. 1/3, wentylator się włącza i chyba wszystko jest OK. :))

Arturvf500
02-08-13, 15:14
UPG, nie ma co dywagowac; na krotkich odcinkach plynu wyrzuca na tyle malo, ze stygnac zaciaga go ponownie z wyrownawczego i nie ma efektow ubocznych

Marcin_G
02-08-13, 15:47
Jeżeli to jest UPG i jest powietrze w układzie, to chyba nie będzie zaciągał płynu po ostygnięciu. Przynajmniej u mnie tak było. Jak robiłem krótkie odcinki po mieście to mogłem stać w korkach, a i tak temperatura była OK. Oczywiście do czasu, po około 2-3 miesiącach takiego jeżdżenia w końcu było już tyle płynu w wyrównawczym że temperatura zaczynała rosnąć. Wystarczyło go przelać do chłodnicy, odpowietrzyć*i znowu na kilka tygodniu "spokój". Tak więc proponuję co jakiś czas zajrzeć pod maskę co by sprawdzić jak wygląda sytuacja z płynem w wyrównawczym.

leon44
03-08-13, 13:26
I teraz Panowie najlepsze. W sumie sytuacji z zagotowaniem drastycznym było dwie. Obie po trasie, jazda z klimą. Teraz jak się uspokoiło, kilka dni było bez Mega upału, więc jeździłem bez klimy. I przedwczoraj jeździłem po mieście, temp. 1/3, wiatrak się włącza i wszystko lux. I jak włączyłem klimę to po zatrzymaniu temp. powoli do góry. Jak przekroczyło połowę skali to wyłączyłem klimę i..., temp powoli wróciła na 1/3. I teraz pytanie czy jest tak możliwość że mam coś z prądem i jak chodzi klima to dla wiatraka już nie starcza "prądu"? Zaznaczę że jak włączona jest klima to auto strasznie muli i widać ewidentnie że przysiada na obrotach.

Arturvf500
05-08-13, 12:27
opada, bo wiatrak chlodnicy po chwili zrobil co do niego nalezy; jak bys nie wylaczyl klimy bylo by podobnie;

leon44
05-08-13, 13:02
opada, bo wiatrak chlodnicy po chwili zrobil co do niego nalezy; jak bys nie wylaczyl klimy bylo by podobnie;
Tylko jak nie włączam klimy to temp. nie rośnie.

Wlodek
05-08-13, 13:25
Może niedziała wiatrak od klimy ( niewiem czy civ go ma ) ale w omedze tak miałem ;p że grzała się na klimie.

Arturvf500
05-08-13, 15:52
Może niedziała wiatrak od klimy ( niewiem czy civ go ma ) ale w omedze tak miałem ;p że grzała się na klimie.

w omedze chlodnica klimy jest przed chlodnica wody; przy klimie wlacza sie drugi wiatrak, jesli tego nie bylo, calosc sie gotowala; w cifie sa 2 chlodnice z obok siebie

Wlodek
06-08-13, 22:33
w omedze chlodnica klimy jest przed chlodnica wody; przy klimie wlacza sie drugi wiatrak, jesli tego nie bylo, calosc sie gotowala; w cifie sa 2 chlodnice z obok siebie

zwracam honor niebyłem pewien :)

leon44
03-12-13, 11:57
Witam po tak długim czasie. Temat ogarnięty, niestety UPG i już po naprawie. Od samego początku wystarczyło sprawdzić czy bombluje z wężyka w wyrównawczym po otwarciu termostatu. Tylko zawsze człowiek się łudzi że to jego nie spotkało. Wydaje się że wszystko już OK.

jaskul
03-12-13, 13:26
Też miałem ten hardcore w poprzednim Civicu z LPG. Sprawdź temat przy wyjeździe na 100km i postoju 20 minut z włączonym silnikiem, żebyś się nie zdziwił. Ja się zdziwiłem.

leon44
04-12-13, 12:25
Też miałem ten hardcore w poprzednim Civicu z LPG. Sprawdź temat przy wyjeździe na 100km i postoju 20 minut z włączonym silnikiem, żebyś się nie zdziwił. Ja się zdziwiłem.

Masz rację, trasa jeszcze nie sprawdzona. A to wtedy układ chłodzenia najbardziej się zapowietrzał, i po zatrzymaniu po chwili czerwone pole:(. Po wymianie UPG zmieniłem też miejsce wcięcia się z chłodzeniem (grzaniem) dla parownika. Podobno było źle, bo podłączone do chłodzenia bloku, a teraz mam do węży nagrzewnicy.