leon44
28-07-13, 12:58
Witam Wszystkich !!!
Temat przegrzewania wałkowany 100 razy, lecz proszę o pomoc i odpowiedź w moim przypadku. Auto to Civic Aerodeck 1,6 116KM z LPG (sekwencja BRC od ponad 6 lat). Kupiłem go 9 miesięcy temu. Po jakimś czasie zaczęły się niekontrolowane wędrówki wskazówki temp. Była to zima, więc ogrzewanie na max i normalizacja temp. Podjechałem do mechaniorów i diagnoza termostat. Niestety problem nie ustał. Idąc dalej tym tropem, czujnik wentylatora, gdyż nie udało mi się nigdy zaobserwować kręcenia. Dalej to samo. Zaczęła mi się kołatać myśl, że wpadłem na minę i to UPG. Tylko że płyn chłodniczy ok, spaliny norma i w oleju czysto. Ktoś mi podpowiedział żeby wlać "Magiczny" ceramizer. Zalany i czekam na efekty :D. I jakoś tak niby się poprawiło po jakimś czasie w co raczej nie wierzyłem, no ale tonący brzytwy się chwyta. I 2 miesiące temu po trasie Częstochowa-Warszawa po dojechaniu do korka w Jankach (na trasie dość szybko, a że 4 osoby + bagaż to trochę Honda dostała), temperatura prawie czerwone. Pod maską z wyrównawczego płyn na obudowę filtra i stan pod korek. Węże oba gorące i twarde. Diagnoza po konsultacjach - UPG. Zbiórka kasy i szukanie mechaniora co ogarnie temat. I po 1,5 miesiąca stania jadę na naprawę. I... 20 min w korku potem 40 min na włączonym silniku u mechaniora, a auto jak naprawione. Temp na 1/3, wentylatorek się włącza i wszystko cacy. 5 dni po wawie i wszystko ok. Wskazówka od temp. jak przyklejona. I niestety na trasie po 120 km, przejazd kolejowy i znowu to samo. Chłodnica pełna, wyrównawczy pełny (choć nie wywaliło). Na szybko sprawdzane na parkingu po ostygnięciu: po otworzeniu korka na chłodnicy spalin nie czuć, płyn czysty. Wskazówka z 1/3 ruszyła a dolny wąż od chłodnicy dużo zimniejszy i went. stoi. Masakra. Na drodze podczas jazdy temp. ok. Zatrzymanie i rośnie. Trochę mam już dość tej HONDY, choć jestem fanem marki. Jestem zmuszony do jazdy moim leciwym Accordem CB3 bez klimy:). Ten jest niezniszczalny, a Cif nie chce się ze mną dogadać.
Temat przegrzewania wałkowany 100 razy, lecz proszę o pomoc i odpowiedź w moim przypadku. Auto to Civic Aerodeck 1,6 116KM z LPG (sekwencja BRC od ponad 6 lat). Kupiłem go 9 miesięcy temu. Po jakimś czasie zaczęły się niekontrolowane wędrówki wskazówki temp. Była to zima, więc ogrzewanie na max i normalizacja temp. Podjechałem do mechaniorów i diagnoza termostat. Niestety problem nie ustał. Idąc dalej tym tropem, czujnik wentylatora, gdyż nie udało mi się nigdy zaobserwować kręcenia. Dalej to samo. Zaczęła mi się kołatać myśl, że wpadłem na minę i to UPG. Tylko że płyn chłodniczy ok, spaliny norma i w oleju czysto. Ktoś mi podpowiedział żeby wlać "Magiczny" ceramizer. Zalany i czekam na efekty :D. I jakoś tak niby się poprawiło po jakimś czasie w co raczej nie wierzyłem, no ale tonący brzytwy się chwyta. I 2 miesiące temu po trasie Częstochowa-Warszawa po dojechaniu do korka w Jankach (na trasie dość szybko, a że 4 osoby + bagaż to trochę Honda dostała), temperatura prawie czerwone. Pod maską z wyrównawczego płyn na obudowę filtra i stan pod korek. Węże oba gorące i twarde. Diagnoza po konsultacjach - UPG. Zbiórka kasy i szukanie mechaniora co ogarnie temat. I po 1,5 miesiąca stania jadę na naprawę. I... 20 min w korku potem 40 min na włączonym silniku u mechaniora, a auto jak naprawione. Temp na 1/3, wentylatorek się włącza i wszystko cacy. 5 dni po wawie i wszystko ok. Wskazówka od temp. jak przyklejona. I niestety na trasie po 120 km, przejazd kolejowy i znowu to samo. Chłodnica pełna, wyrównawczy pełny (choć nie wywaliło). Na szybko sprawdzane na parkingu po ostygnięciu: po otworzeniu korka na chłodnicy spalin nie czuć, płyn czysty. Wskazówka z 1/3 ruszyła a dolny wąż od chłodnicy dużo zimniejszy i went. stoi. Masakra. Na drodze podczas jazdy temp. ok. Zatrzymanie i rośnie. Trochę mam już dość tej HONDY, choć jestem fanem marki. Jestem zmuszony do jazdy moim leciwym Accordem CB3 bez klimy:). Ten jest niezniszczalny, a Cif nie chce się ze mną dogadać.