PDA

Zobacz pełną wersję : B16A2 dolot parowa czy short ram ?



anderfelt
27-07-13, 17:29
Witam,

Chciałbym założyć nowy dolot. Obecnie mam seryjny + wkladka K&N. Zastanawiam się nad jakas parowa badz short ramem, co bedzie lepsze i jakiej firmy polecacie ? AEM ? Injen ?

maras78
27-07-13, 17:30
od Fawora :P

Paputek
27-07-13, 17:32
albo CAI

anderfelt
27-07-13, 17:34
od Fawora ? nie kumam o co chodzi. Co do CAI to raczej zrezygnuje z tej opcji, ponieważ boję się, że zaciągnie wode i po silniku a wiadomo jak u nas z deszczami.

Infi
27-07-13, 17:36
jesli masz juz cos robic to tylko z doprowadzeniem zimnego powietrza i zabudowaniem filtra
bo jak zrobisz szorta lub parowe i bedzie ciagnac powietrze z pod maski to tylko pogroszy sie wzgledem seryjnego dolotu

anderfelt
27-07-13, 17:40
To chyba zostane przy serii z wkladka K&N. Dzieki za pomoc.

Paputek
27-07-13, 23:16
czemu nie cai robisz go samemuhomasz go dorze w nadkole zakladasz magiczna skarpete i juz :)


a dolot od fawora to jest czlowiek ktory oblicza doloty do konfiguracji :) chyba :)

zakit
28-07-13, 09:26
Z tego wyboru wolę short rama. A jeśli miałbym ja decydować to wolę CAI+hydroshield

lozek
28-07-13, 14:44
od Fawora ? nie kumam o co chodzi. Co do CAI to raczej zrezygnuje z tej opcji, ponieważ boję się, że zaciągnie wode i po silniku a wiadomo jak u nas z deszczami.

mitologia Polska ;)

jeżdżę z CAIem Wiosna/lato/jesień/zima bez względu na pogode i nic się nie dzieje a auta wysokiego też nie mam ;) nigdy nic się nie stało.... Trzeba by wjechać w kałuże tak, żeby stożek był w wodzie by zassało coś... a to się wiąże z wjechaniem do jeziora chyba ;)

Wojtuuus
28-07-13, 15:25
Mylisz się Paweł, jak była nawałnica
w Warszawie to koledze wciagnelo 1,5 litra wody do silnika, mial oem puche z wkładką kn + doprowadzenie zimnego powietrza.

Silnik na śmietnik..

Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 2

Saiti
28-07-13, 16:14
Silnik na śmietnik..

Ale wpadło D16Y8 więc nie jest źle! :)


wciagnelo 1,5 litra wody do silnika

tylko zaparzyć herbatę :)

Preferuję parówę tutaj - podkreśli pięknie dźwięk DOHC VTEC :)

marcinkovsky
28-07-13, 16:20
na Short ramie VTEC brzmi lepiej niz na parówie. Wiem z własnego doswiadczenia.

Ale tak jak koledzy piszą, stożek musi koniecznie zasysac zimne powietrze. Jesli nie masz kasy na dolot, to zrób sobei z rury PCV kupionej w praktikerze. Ja kiedys u siebie cos takiego mialem i wydalem chyba 47zł, a filtr mialem w nadkolu. Kwestia dobrania kilku odpowiednich kolanek.

http://img31.imageshack.us/img31/4002/89267625.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/6816/36026608.jpg

Yotomeczek86
28-07-13, 16:28
Mylisz się Paweł, jak była nawałnica
w Warszawie to koledze wciagnelo 1,5 litra wody do silnika, mial oem puche z wkładką kn + doprowadzenie zimnego powietrza.

Silnik na śmietnik..

Ja prawie od 1,5 roku z CAI śmigam, na zimę jedynie Shorta robię... Niemam problemów. I te rozwiązanie polecam ;) Parówa ładnie brzmi, nic poza tym

lozek
28-07-13, 21:45
Mylisz się Paweł, jak była nawałnica
w Warszawie to koledze wciagnelo 1,5 litra wody do silnika, mial oem puche z wkładką kn + doprowadzenie zimnego powietrza.

Silnik na śmietnik..

Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 2

W nawałnicę moze i tak jak wjechał w konkret kałużę aka małe jeziorko ;)

W tym roku w ulewy akurat też jeździłem bo musiałem wrócić do domu i co? stożek miał sie dobrze. :P tak więc jak się jeździ z głową to można z CAIem latać

marcus209
29-07-13, 00:34
Mylisz się Paweł, jak była nawałnica
w Warszawie to koledze wciagnelo 1,5 litra wody do silnika, mial oem puche z wkładką kn + doprowadzenie zimnego powietrza.

Silnik na śmietnik..

Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 2

To ma ciekawy silnik. 1,5 litra na cylinder...

Ven
29-07-13, 01:33
Mylisz się Paweł, jak była nawałnica
w Warszawie to koledze wciagnelo 1,5 litra wody do silnika, mial oem puche z wkładką kn + doprowadzenie zimnego powietrza.

Silnik na śmietnik..

Wysłane z mojego ST26i za pomocą Tapatalk 2

Nie wiem jak ale mi się wtedy cudem udało tego samego uniknąć. Hydroshield to mus i brak powodzi, pod CAI ;)

WojTEC
01-08-13, 14:43
a czy te wszystkie doloty i stożki w seryjnym silniku tam 90 KM czy nawet taki vtec 125 KM nie pogarszają tylko osiągów ? Nawet testowali kiedyś w mightycarmoods stożki a seryjne filtry w samochodach. I seryjne filtry wypadały o dużo lepiej w porównaniu do stożków. Sam chętnie bym jakiś dolot sb kupił bo i ładnie to wygląda i lepiej brzmi ale nie chce stracić KM...

Wojtuuus
02-08-13, 01:55
To ma ciekawy silnik. 1,5 litra na cylinder...

Kompletnie nie rozumiem tej wypowiedzi. Zlewając olej z silnika gdzie korba bokiem wyszła, wał się zmielił (sic!) najpierw wylało się 1,5l wody, dopiero potem olej..

W kwestii dolotów, dostałem na próbę kiedyś 'power' rure z ogromnym stożkiem, darło japę nieziemsko, przy maks otwartej przepustnicy, na trzecim biegu, vtec brzmiał jak załączający się drugi silnik. Teraz mam short ram'a aem'a, dziś zamontowałem, jest lekki basik, mi on odpowiada - aem.

Pozdrawiam,
Adam Małysz

marcus209
02-08-13, 07:19
A jak działa silnik? Suw (1) ssania, (2) sprężania, (3) roboczy i (4) wydechowy. Jak ci zassał w pierwszym suwie wodę do cylindra, to już jej nie sprężył i korba poszła bokiem. Dlatego ma ciekawy silnik, w którym jeden cylinder ma 1,5l pojemności.

WojTEC
02-08-13, 19:57
a propo dolotów mam pytanie w jakim celu jest podpięta ta wtyczka w dolot? Co to jest za czujnik i czemu on służy i jak to jest w przypadku dolotów tuningowych bo one wtyczki nie mają. http://imageshack.us/a/img694/741/s3bx.jpg

Infi
02-08-13, 20:03
czujnik temp.

kazik2_h9w3
02-08-13, 20:07
Czasem ten czujnik jest w kolektorze ssącym więc nie wszystkie doloty mają miejsce na ten czujnik a jest on jak mi się kojarzy od temp. powietrza w dolocie


EDIT: Coś mi się zeszło z pisaniem a tu mnie wyprzedzono

qureku.
02-08-13, 20:08
warto poczytać...

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?909-Civic-z-B16A2-Test-r%F3%BFnych-d%B3ugo%B6ci-dolot%F3w

WojTEC
02-08-13, 20:26
czyli generalnie jak ktoś ma czujnik temperatury w dolocie tak jak ja, to jak kupi nowy załóżmy CAI to musi go przerabiać żeby wkomponować tam ten czujnik ? i generalnie po co jest ten czujnik temperatury ? On reguluje ilość paliwa w zależności od temperatury czy co ?

marcus209
02-08-13, 20:37
Tak, reguluje ilość paliwa w zależności od temperatury powietrza w dolocie. Możesz przerobić lub lepiej kupić już z miejscem na ten czujnik.

WojTEC
02-08-13, 21:04
Tak, reguluje ilość paliwa w zależności od temperatury powietrza w dolocie. Możesz przerobić lub lepiej kupić już z miejscem na ten czujnik.
dzięki to już wszystko wiem :)

ma1ster
02-08-13, 21:24
jakiej średnicy trzeba kupić kolanka i rury do kanalizacji w hydraulicznym? 50mm to za małe chyba, a 100mmm to za duże, są jakieś pośrednie?

marcus209
02-08-13, 21:51
Jest 75mm.

WojTEC
02-08-13, 22:27
a jeszcze koledzy z czystej ciekawości nasunęło mi się takie pytanie. Czy to jest bez znaczenia który z czujników jest pierwszy tzn temperatury i map sensor ? Bo map sensor jest na przepustnicy a skoro temperatury może znajdować się na kolektorze ssącym to jest dalej, czy one po prostu działają razem? :)

marcus209
02-08-13, 23:02
MAP sensor (Manifold Absolute Pressure) "pokazuje" komputerowi jakie jest podciśnienie (nadciśnienie w przypadku turbo/kompresora) w kolektorze ssącym. Na podstawie jego wskazań i obrotów silnika komputer oblicza dawkę paliwa do wtryśnięcia. Koryguje ją za pomocą czujnika temperatury powietrza w dolocie (zimne powietrze jest bardziej gęste, w tej samej objętości jest więcej tlenu, niż w ciepłym) i temperatury silnika (w zimnym silniku paliwo gorzej odparowuje i potrzeba go więcej, żeby zachować właściwy skład mieszanki). MAP sensor musi być miedzy przepustnicą, a zaworem ssącym. Czujnik temperatury powietrza może być "za" lub "przed" przepustnicą. Chociaż coś mi się kojarzy, że w twoim przypadku masz 2 czujniki temp powietrza. Jeden w kolektorze i drugi właśnie w miejscu na zdjęciu.