PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy po wymianie uszczelki pod głowicą



kahus
27-07-13, 16:33
Witam,
po wymianie uszczelki pod głowicą wszystko było ok, ale po przejechaniu 200km auto zaczęło kopcić na niebiesko, dławić się , więcej palić i straciło moc.
Co może być tego przyczyną?
Została wymieniona uszczelka pod głowicą,świece oraz uszczelniacze.
Przed naprawą nic takiego się nie działo.
Najbardziej go dławi na zimnym silniku.
Czasami jest tak że poniżej 2tys po dodaniu gazu auto nie reaguje a wręcz zwalnia i powyżej 3 tys obrotów nagle jakby odcina mu dopływ paliwa.
Proszę o jakieś wskazówki

Silnik to D15B2

Van_Dal
27-07-13, 18:17
pomylon e podciśnienia/ wtyczki przy zakładaniu kolektora i/lub źle wymieniona uszczelka

MichalS394
27-07-13, 23:15
Uszczelka prawdopodobnie jeszcze raz do wymiany. Po dociągnięciu śrub zgodnie z manualem sprawdzałeś jeszcze raz każdą z osobna? zazwyczaj środek potrafi jeszcze siąść na tyle, że bez ponownego dociągania z ostatnią siłą podaną w manualu, potrafi wydmuchać na 2 lub 3 cylindrze, przerabiałem to u znajomego w MX3.
Możesz jeszcze po krótkim uruchomieniu na zimnym silniku sprawdzić świece, to co na nich będzie dużo podpowie, co tam się dzieje

kahus
28-07-13, 11:50
Ja tego nie robiłem, bo się nie znam. Robił to mechanik, który oczywiście mówi, że pewnie już wcześniej auto było popsute, albo go przegrzałem jak poszła uszczelka i poszły pierścienie albo blok. W każdym razie to może być "wszystko tylko nie uszczelka":). W związku z tym nie wiem co teraz robić, czy kazać mu to rozebrać jeszcze raz czy co....bo jak to rozbierze a sie okaże, że faktycznie uszczelka jest ok to znowu wydam kase, a auto dalej będzie do kitu. Ja jeszcze, czytając różne info na necie, podejrzewam rozrząd ustawiony źle o jeden ząbek. Oprócz tego uszczelniacze, które wymieniał pochodziły od mojego kolegi który kupił je do crx d16 ale nie pasowały do niego i powiedział żebym od niczego sprawdził czy do mojego d15 podejdą. No i niby ten mechanik stwierdził, że pasują ale może to ich wina,że jednak one są do d16 a nie do d15?

lukasrz
28-07-13, 17:31
Sprawdź kompresje na cylindrach na zimnym i ciepłym silniku będzie wszystko wiadomo. Jak wyjdzie że padaka na którym cylindrze to uszczela do wymiany. Za 100zł spokojnie kupisz nową uszczelke i tym razem niech mechanik 2 razy sprawdzi czy dobrze dokręcił, głowica oczywiscie planowana?

kahus
28-07-13, 18:07
głowica planowana, sam ją oddawałem do planowania. W takim razie jutro do niego pojade i zobaczymy co dalej.
Dzięki wszystkim za pomoc. Jak już od niego wrócę to napisze co i jak

kruczekvu
04-08-13, 13:32
Jak już od niego wrócę to napisze co i jak
Coś już wiesz ?

kahus
05-08-13, 22:37
Coś już wiesz ?

Tak, dzisiaj byłem u niego.
Kompresja jest OK, po 12 i na jednym 11.
Mechanik mówi, że to może być coś z przepustnicą. Jakiś czujnik może być padniety i dlatego auto kreci się tylko do 4tys a komp może podaje 8tys i dlatego takie spalanie. Tylko zastanawia mnie ten brak mocy i spalanie oleju...

MichalS394
06-08-13, 15:06
jak wygląda świeca na tym garze, który ma 11?

kruczekvu
06-08-13, 21:13
jak wygląda świeca na tym garze, który ma 11?
Przy takiej różnicy na garach nie powinno się nic dziać z silnikiem w sensie mocy,dymienia itp...
Coś źle jest złożone i wg mnie i nie będzie uszczelka pod głowicą winna tylko prędzej coś albo od rozrządu albo coś z kablami bądź kopułka itd...
Niech sprawdzi wszystko i powinno się coś wyklarować


zazwyczaj środek potrafi jeszcze siąść na tyle, że bez ponownego dociągania z ostatnią siłą podaną w manualu, potrafi wydmuchać na 2 lub 3 cylindrze, przerabiałem to u znajomego w MX3.
Racja ale nie po 200 km
No chyba że ktoś butował od razu po robocie to ok

MichalS394
07-08-13, 15:17
Zgadzam się, no ale skoro od razu by było coś nie tak złożone z kabelkami, czy rozrządem to objawy by były widoczne też od razu, no i kopcenie na niebiesko, jak dla mnie analogicznie to żarcie oleju, dlatego zakładam że to UPG.
Jest jeszcze taka ewentualność, że po uszczelnieniu góry wydmuchało dół

kahus
07-08-13, 20:17
jak wygląda świeca na tym garze, który ma 11?

świeca sucha.

Najgorsze jest to, że on nawet nie chce nic tam dotykać, bo uważa, że wszystko jest ok tylko poszły pierścienie, bo "musiał sie przegrzać jak poszła uszczelka" i nie dociera do niego, że auto nie dymilo i brało ok 4l na 10 000km przed wymianą. Teraz 1l na ok 200km. Mówiłem mu też że na niskich obrotach cos tam mi przez sekunde zgrzytnie, nawet mu to pokazalem a on uważa, że to normalne (przed naprawą tego nie było). Ale to rzeczywiście może być moje jakieś urojenie;p

P.S.
czy ten olej może brać dlatego, że jest wlany 10w40 a po wymianie uszczelniaczy powinien dostać 15w40? bo taką przyczynę również wymienił

York22
07-08-13, 20:47
po wymianie uszczelniaczy powinien dostać 15w40


Totalna bzdura. Lepiej zmień mechanika.
Poza tym widać, że gość chce się już Ciebie pozbyć takim olewaniem i miganiem się od roboty.

MichalS394
08-08-13, 15:00
czy ten olej może brać dlatego, że jest wlany 10w40 a po wymianie uszczelniaczy powinien dostać 15w40? bo taką przyczynę również wymienił

to już bez znaczenia jaki olej tam będzie, nowe uszczelniacze uszczelnią nie zależnie od rodzaju oleju :D
Co do jego podejścia do sytuacji, to widać że nie chce mu się tego robić, bo nie wie co się dzieje. Pierścienie są jak najbardziej podejrzane po uszczelnieniu samej góry, no ale jeśli już byś chciał to robić, to tak czy inaczej głowica znów w górę

kahus
08-08-13, 16:35
Szkoda, że od razu nie wymieniłem tych pierścieni...
No cóż teraz w poniedziałek dam mu tą przepustnice z czujnikami i zobaczymy czy auto odzyska moc.
Jutro nagram też filmik, może będzie słychać to jak tam coś zgrzyta po odpaleniu.

kruczekvu
09-08-13, 16:49
czy ten olej może brać dlatego, że jest wlany 10w40 a po wymianie uszczelniaczy powinien dostać 15w40? bo taką przyczynę również wymienił
Chyba gościa porąbało i to ostro
Nie wiem co to za mechanik ale po takiej gadce to jak najdalej od niego

Wlodek
11-08-13, 23:25
Uciekaj chłopie od tego mechanika uciekaj.. bo wtopisz full kasy a auto i tak niebędzie jeździło tak jak powinno:D

Gozdo
12-08-13, 14:49
według mnie złe podejście do tematu były 2 opcje od samego początku:
1) wymiana samej uszczelki + planowanie głowicy
2) głowica do remontu + nowe pierścienie (przy tym zawsze można sprawdzić panewki) i uszczelka nowa
po robocie.