Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wyciek oleju ze skrzyni- problem



zenekqa89
27-07-13, 13:15
witam. Szukałem długo odpowiedzi na pytanie, ale niestety znalazłem jeden podobny wątek, który nie został dokończony... problem wyglada następująco: w lutym po zakupie civica zauwazyłem wyciek w miejscu uszczelniacza skrzyni. Uszczelniacz został wymieniony( zakupiłem jakis za 10zł o identycznych wymiarach jak oryginał) jezdziłem tak te pare miesiecy. Tydzień temu zauważyłem ze znowu cieknie. Kupiłem w InterCarsie uszczelniacz NOKa wczoraj założyłem i znowu jest to samo olej wycieka jak przed wymiana... i tu moje pytanie zachodzi w czym tkwi problem? Czy lezy on w tym ze uszczelniacz nok jest słabej jakosci i koniecznie trzeba oem czy moze jakos zle założyłem(chociaz poprzedni tez zakładałem sam i było dobrze) czy moze byc jakis inny problem? czekam na wasze diagnozy pozdrawiam

zenekqa89
31-12-13, 15:42
Panowie olej dalej leci mi z tego uszczelniacza półosi mimo kilku wymian uszczelniacza czy tam cos mogło sie wyrobic?? ... pod kołem zamachowym sucho wiec to raczej nie jest uszczelniacz wału... nikt nie miał podobnie?

Camellia Racing
31-12-13, 16:09
Uszczelniacze NOK to były także OEM podzespoły więc w tym bym nie szukał przyczyny.
Zarzuć zdjęcie jak to wygląda, tylko takie żeby i w tle było widać inne podzespoły bo może to nie ze skrzyni Tobie cieknie?

wiesko1261
31-12-13, 17:36
nie rozumiem (uszczelniacza półosi czy pod kołem zamachowym uszczelniacz wału??)
co mogło się wyrobić ?, a jak wygląda powierzchnia co pracuje uszczelniacz ?

zenekqa89
31-12-13, 20:45
nie rozumiem (uszczelniacza półosi czy pod kołem zamachowym uszczelniacz wału??)
co mogło się wyrobić ?, a jak wygląda powierzchnia co pracuje uszczelniacz ? no mi wydaje sie ze to uszczelniacz półosi bo gdyby to był uszczelniacz wału było by mokro pod kołem zamachowym a jest zupełnie sucho zero jakiegos oleju... no czy np mogło sie wyrobić gniazdo gdzie siedzi uszczelniacz... powierzchnia patrzac nie budzi zastrzeżen tu kilka fotek tego olej tylko na stronie skrzyni z drugiej sucho:
http://imageshack.us/photo/my-images/11/b179.jpg/

Camellia Racing
31-12-13, 21:16
A po zmianie oleju w skrzyni korek Tobie zakręcili czy zostawili sobie? :D

HEG8
31-12-13, 21:25
Przecież wlew i spust oleju jest zakręcony... :rolleyes:

zenekqa89
01-01-14, 01:41
A po zmianie oleju w skrzyni korek Tobie zakręcili czy zostawili sobie? :D nie zakrecili mi niestety bo robiłem to sam;) a tak na serio wyraznie wali z tego uszczelniacza... tylko czemu tego nie wiem... poki co nie bedę skrzyni zrzucał zeby to obadac bo auto cały czas uzywane pozostaje co jakis czas kontrola oleju w skrzyni i spróbuje kupic znowu uszczelniacz i go zamontowac...

FaziRBK
01-01-14, 10:37
Są 2 opcje, ostatnio walczyłem z tym u znajomego, który kupił od kogoś z forum skrzynię, poskładałem mu to wszystko pięknie i nagle ciekło tak jak u Ciebie.
Rozwiązania są 2 albo przegub wewnętrzny ma już wyrobiony wieloklin i tamtędy sobie ucieka lub tak jak u mojego kumpla co okazało się dopiero po wymianie przegubu wewnętrznego, że w skrzyni jest uszkodzone łożysko, jakiś baran nie potrafił za pewne wymienić uszczelniacza i punktakiem lub jakimś innym narzędziem uszkodził minimalnie łożysko i przez to leciało bardzo mocno. Na chwilę obecną aż nie znajdzie innej skrzyni zrobiłem mu prowizorkę. W miejscu, w którym ciekło nałożyłem silikonu wysokotemperaturowego i niestety kolejny nowy simmering(uszczelniacz półosi) ale na szczęście na razie od miesiąca nie cieknie, choć jest to rozwiązanie tylko tymczasowe.
Sprawdzić to jest bardzo prosto, jak wyjmiesz uszczelniacz to wytrzyj dokładnie powierzchnię za nim i obserwuj gdzie wyrzuca Ci olej, u znajomego ewidentnie zbierały się od razu mega duże krople i kapało. Jeśli tak się nie stanie to obstawiałbym wyrobiony wieloklin w wewnętrznym przegubie(miałem tak u siebie).

zenekqa89
01-01-14, 12:19
a widzisz tego nie brałem pod uwage... dzieki za konkretną odpowiedz w sobote sprawdze to sobie

wiesko1261
01-01-14, 14:05
obstawiałbym wyrobiony wieloklin w wewnętrznym przegubie(miałem tak u siebie).
bzdury jakieś :confused:
wieloklin siedzi aż w zębatce różnicowego i nawet nie jest przy uszczelniaczu :confused:

w tym miejscu pracuje uszczelniacz
http://images62.fotosik.pl/515/25f76674eab62c0f.jpg

Gąsior
02-01-14, 16:54
kup oem uszczelniacz, bo jak wiemy zamienniki uszczelniaczy w hondzie nie sprawdzają się.

zenekqa89
02-01-14, 18:16
kup oem uszczelniacz, bo jak wiemy zamienniki uszczelniaczy w hondzie nie sprawdzają się.kupowałem oryginał w IC są takie same nok jak w aso pakowane w plukanie jako corteco. Pewnie to uszkodzone łożysko bo są ślady jakby ktoś punktakiem uderzył. Wyciek jest na dole tak jakby pod lozyskiem. W sobotę spróbuje sylikonem poki co i nowy uszczelniacz to będzie zabieg tymczasowy bo stracilem pracę a civic nie oszczędza mi napraw i awarii

Wlodek
02-01-14, 19:36
Na zdjęciach które wstawiłeś ja niewidzę wycieku :D u mnie skrzynia pod przegubami jest mokra aż kapie a raz na 2 mc. dolewam oleju (tymczasowe rozwiązanie) i w rzeczywistości ubyło tylko 40ml. :|

zenekqa89
02-01-14, 22:23
Na zdjęciach które wstawiłeś ja niewidzę wycieku :D u mnie skrzynia pod przegubami jest mokra aż kapie a raz na 2 mc. dolewam oleju (tymczasowe rozwiązanie) i w rzeczywistości ubyło tylko 40ml. :|
no na fotkach kiepsko to widać niestety chociaz próbowałem zrobić jak najlepsze... u mnie tez kapie tylko akurat wtedy jak robiłem foto kropli oleju nie było bo przetarłem na dole skrzynie... takze kontroluje ilosc oleju i niewiele ubywa, ale mi strasznie to przeszkadza. Ostatnio poradziłem sobie z cieknącą miską olejowa wiec i to chciałbym usunać, ale nie wszystko na raz... juz wydałem na civica duzo kasy a to dalej seria i problemy z kolejnymi awariami... a tyle jeszcze do roboty no, ale przebieg 417tys km i LPG od pierwszego roku zycia civica(97r) robi swoje;)

Wlodek
02-01-14, 22:46
Ostatnio poradziłem sobie z cieknącą miską olejowa wiec i to chciałbym usunać, ale nie wszystko na raz... juz wydałem na civica duzo kasy a to dalej seria i problemy z kolejnymi awariami... a tyle jeszcze do roboty no, ale przebieg 417tys km i LPG od pierwszego roku zycia civica(97r) robi swoje;)

Niestety kupiłeś angielkę :) jednak to niejest już to co hondy z japonii miałem kilkukrotne porównanie i to jednak nie to.

zenekqa89
02-01-14, 23:24
Pewnie masz rację, ale nawet super civic z japoni nie obroni się przed jakimś pajacem co wali po łożysku skrzyni jakims narzędziem ;)

Wlodek
03-01-14, 19:49
No co fakt to fakt :)

bartek_levis
04-01-14, 11:47
a obejrzałeś przegub czy nie ma na nim rdzy na powierzchni po której pracuje warga uszczelniacza kolejna przyczyna rzadko kto stosuje: nowy uszczelniacz należy wymoczyć powiedzmy z godzinę w oleju guma robi się bardziej miękka i lepiej dopasowuje eliminuje to też pracę na sucho nowego uszczelniacza i tym samym przedłuża żywotność, u mnie co prawda półosie leżały parę tygodni w garaży ale rdza była powodem nieszczelności po wyczyszczeniu skrzynia sucha jak pieprz

wiesko1261
05-01-14, 09:10
Pewnie masz rację, ale nawet super civic z japoni nie obroni się przed jakimś pajacem co wali po łożysku skrzyni jakims narzędziem ;)

bez rozebrania skrzyni :confused: praktycznie niema dojścia by uszkodzić łożysko narzędziem
naprawdę trzeba mieć niezły talent :D

a zauważyliście ze oryginalne uszczelniacze (nam obecnie 3 skrzynie)
są kierunkowe ,a zamienniki nie :confused:

zenekqa89
06-01-14, 16:20
a obejrzałeś przegub czy nie ma na nim rdzy na powierzchni po której pracuje warga uszczelniacza kolejna przyczyna rzadko kto stosuje: nowy uszczelniacz należy wymoczyć powiedzmy z godzinę w oleju guma robi się bardziej miękka i lepiej dopasowuje eliminuje to też pracę na sucho nowego uszczelniacza i tym samym przedłuża żywotność, u mnie co prawda półosie leżały parę tygodni w garaży ale rdza była powodem nieszczelności po wyczyszczeniu skrzynia sucha jak pieprz
tej korozji nie sprawdzałem jeszcze, ale sprawdze napewno póki co nie było czasu w sobote tego zrobic bo dorwałem chwilową robote i auto potrzebne kazdego dnia...


bez rozebrania skrzyni praktycznie niema dojścia by uszkodzić łożysko narzędziem
naprawdę trzeba mieć niezły talent widocznie sie da skoro jest kilka takich przypadków... duzo tego oleju nie wycieka mimo ze wyglada to jak by cały olej wyleciał... po 1,5 miecha dolałem 60ml, ale mi strasznie to przeszkadza i musze to zrobic...

straznik
07-01-14, 23:10
Witam:)
Przepraszam z góry za (pewnie) głupie pytanie :) Wykryto dziś u mnie, że poci się w okolicach półosi prawej, to jakiś simering który jest na przegubie wewnętrznym (mam nadzieję że dobrze powtórzyłem. Czy ktoś może pomóc mi namierzyć co to dokładnie jest, co kupić i czy trzeba skrzynie zdejmować do tej operacji (ten pocący się olej to własnie podobno ze skrzyni)
Z góry dziękuję i jeszcze raz przepraszam za ignoranctwo :)

zenekqa89
08-01-14, 00:05
Witam:)
Przepraszam z góry za (pewnie) głupie pytanie :) Wykryto dziś u mnie, że poci się w okolicach półosi prawej, to jakiś simering który jest na przegubie wewnętrznym (mam nadzieję że dobrze powtórzyłem. Czy ktoś może pomóc mi namierzyć co to dokładnie jest, co kupić i czy trzeba skrzynie zdejmować do tej operacji (ten pocący się olej to własnie podobno ze skrzyni)
Z góry dziękuję i jeszcze raz przepraszam za ignoranctwo :) poszło pw z info z moja sugestią

bartek_levis
09-01-14, 08:18
a zauważyliście ze oryginalne uszczelniacze (nam obecnie 3 skrzynie)
są kierunkowe ,a zamienniki nie
co za bzdura jak uszczelniacz półosi może być kierunkowy skoro półosie obracają się w przód i w tył (np na wstecznym) założenie kierunkowego uszczelniacza spowoduje wypychanie oleju przy każdym obrocie do tyłu
nr oryginału: 91205-PL3-A02 na pierwszy montaż szły NOK`a
zamiennik (corteco) 19026755B
wymiary 35X56X8/11,5

zenekqa89
09-01-14, 11:08
na pierwszy montaż szły NOK`a
zamiennik (corteco) zgadza sie, ale jak ja kupuje to corteco jest tylko opakowanie a w srodku uszczelniacz zawsze nok. Przynajmniej w IC tak jest

bartek_levis
09-01-14, 11:45
ja zmieniałem w październiku i w inter team tez mieli nok w corteco więc pierwszy montaż to po co lata do hondy po uszczelniacz który w każdej hurtowni jest tej samej jakości, co nie zmienia faktu że przyczyna wycieku nie leży po stronie uszczelnioacza...

Gąsior
01-06-14, 14:08
podgrzeję kotleta, ale temat sporo mi pomógł, miałem cieknący uszczelniacz i wymieniłem go na jakiś niby made in japan po tygodniu znowu zaczeło podciekać, zgodnie z radami zamówiłem corteco w pudełku był nok, i puki co jest sucho i nic nie podcieka po wymianie na noka , dodam jeszcze, że ten Nok był dużo miększy i lepiej wszedł od tego poprzedniego.
Reasumując śmiało można brać corteco/nok