Zobacz pełną wersję : Rekordy maksymalnego spalania.
Jak wszyscy wiemy samochód spali tyle ile mu wlejemy. Znamy już minimalne spalania jakie udało nam się osiągnąc poszczególnymi silnikami, mnie jednak interesują rekordy maksymalnego spalania silników serii d i b w naszych 5d. Zainteresował mnie ten temat gdyż swój rekord ustanowiłem silnikiem d14z4 i było to 18,5 l na 100 km (do Krakowa cały zbiornik), teraz mam b18c4 i maksymalne spalanie to o dziwo 17,5 litra. Jeżeli macie jakiś niecodzienny wynik (być może wyższy niż mój) proszę o wpisanie. Forma:
1.D14z4 - 18,5 l/100km
2.B18c4 - 17,5 l/100km
PS.1
Proszę o wpisywanie tylko wyższych wyników dla poszczególnych silników (rodzaj licytacji - nie wpisujemy mniejszych wartości)
PS.2
Jestem ciekaw wyniku VTEC-E :)
Pzdr.
Konrad
Podaj zasady ustanawiania rekordu, bo ktoś pojedzie na tor a inny tylko na autostradzie na chwilę pojedzie 230kmh i już będzie to inaczej. :)
Już piszę.
Chodzi o jazdę cywilną tj. miasto lub trasa, minimalny dystans to 100 km. Tor nie wchodzi w grę. Kiedyś rozmawiałem z !markosem, że jemu na torze na dystansie 30 km b18c6 spalił litr oleju, nawet nie pytałem o benzynę :D
d15z3 - 12l/100km --- przy uszkodzonej sondzie lambda
d15z3 - 9,6/100km zlot CKPL 2007 i troche trasy troche miasta... wiecej nigdy nie mialem
Zygfrydiusz
01-02-08, 19:10
d14a5 - 14l/100km - szaleńcza jazda przez całe dwa dni na wysokich obrotach... bardzo wkur**** byłem i musiałem jakoś odreagować...
descanting
01-02-08, 23:01
cytat:
1.D14z4 - 18,5 l/100km
2.B18c4 - 17,5 l/100km
Boze jedyny, jak poczciwe 1.4 jest zdolne wsiorbac wiecj niz cisniete nawet na maxa B18C4 ?
U mienia to nie wiem - w rajdzie nie jezdzilem, nawet jak pocisne na wysokich obrotach to potem dla rownowagi daje odpoczac tlokom i nigdy wiecej niz 12,5 mi nie wypil
moje D15Z8 około 13l/100km - autobana z gazem do deski i dużym obciążeniem auta
a B16A1 - około 16l/100km
1.D14Z4 - 18,5 l/100km
2.B18C4 - 17,5 l/100km
3.D15Z3 - 12l/100km
4.D14A5 - 14l/100km
5.D15Z8 - 13l/100km
Nie wiem czy moje B16A2 jestekonomiczne ale nawet przy dłuższej ostrej jeździe spalanie nie wyszło mi więcej niż 11l... Mój rekord B16A2 - 11l/100km :aloha:
kurcze zawsze sprawdzam spalanie po przejechaniu ok 400km więc takiego chwilowego maxymalnego nie znam, ale własnie na takim dystansie bardzo ciśnięty po mieście
B18C4 - 13,6l/100km
D16Y3 - 11,5l/100l,
D15B2 jazda emerycka 15,5l/100km - byla uszkodzona sonda i zapchany filtr :)
B18C6 na torze 21,8l/100km :)
d15z3 - 12l/100km --- przy uszkodzonej sondzie lambda
d15z3 - 9,6/100km zlot CKPL 2007 i troche trasy troche miasta... wiecej nigdy nie mialem
Te 12 sie nie liczy :) jakbym sie nie sprężał to mój średnio (min. 300km) 8 l/100km nie przekroczył więc 9,6 jest to dla mnie oszałamiający wynik i jego sie trzymajmy. Niesprawne auta sie nie liczą ;)
D15Z8-9l w trasie, przy pełnym obciążeniu i ok. 100-120km/h
D15Z8- 10l przy dziadkowej jeździe do 3 tys. obr w mieście :P
Tylko jedna dwudziestka ? Cuś słabo ciśniecie te swoje Hondy :djobel:
Widze że niektórzy mają niższe rekordy maksymalne niż ja minimalny :speszony:
D16W4 - maksymalne średnie spalanie jakie odnotowałem to 8,5 litra. Jazda wcale nie "emerycka" , ale brak typowego katowania i kręcenia do odcinki.
SPUTNIK1957
05-02-08, 17:58
CHcecie bic rekordynw spalaniu to zróbcie swapa z Wankla Mazdy RX7 - przy butowaniu 30 stka murowana ;)
to może z grubej rury silnik vipera spala nieograniczone ilości paliwa. Ale szacun dla Wankla :hinczyk:
D14A5 przerobione na D14A2 20litrow V power wyjezdzone do sucha i wykrecone jakies 135km co daje 14,8l wkrecanie do czerwonego pola-nagminne
jesli jezdze normalnie czyli zrownowazone wciskanie do oporu z pozniejszzm ekonomicznzm utrzymywaniem stalej predkosci spokojnie mieszcze sie w 10l (cieply silnik)
D16Y3 - ok. 10l dynamicznie ale bez redline non stop
D16Y3 po mini me na z6 i modach - ok. 11l
Sory za OT ale Konrad jak d14 moglo Ci tyle spalic rzezniku?????
D15Z8 zatankowałem na max zrobiłem 100 kilometrów i dolałem do pełna wynik 6,6l jazda na ekono tak przy 90km/h
dystans 100km przy prędkości 140km/h 9litrów :D
Hehe moje d13b2
W trasie - Dziadkowa jazda 5l/100 ok 80km/h, Butowanie ok 9/100 140+km/h
W miescie - dziadkowa jazda 6,5/100 butowanie 10/100
dziwne rekordy bijecie...
tak czy inaczej nie sa one miarodajne bo jeden przejezdza ostro 100km i jedzie na stacje, a inny konczy bak i dopiero zalewa.
ja zawsze zjezdzam do dna i zalewam do koncz(pod sam korek) wiec jestem pewny ile mi spala.
po miescie Lodzi ostatni rekord to 11l/100km(czyli 420km na baku), poniewaz sie troche przestraszylem ze cos z silnikiem, zdjalem noge z gazu i juz mam 580km i jakies 1/5 baku jeszcze jest(czyli silnik w dobrym stanie)
na krotkich dystanasach napewno dochodzil by do tych 17l,
p.s.niespodzianka...jadac na zlot SCKPL zrobilem 650km i mimo ze na sprawnosciowce i w drodze powrotnej nie zalowalem silnika srednia spalania wyszla 6,5l ;)
...D14a3 - 11,2 l / 100km...pierwsze dni autka w moich rękach. później już się uspokoiłem :D
To ja to jakiś dziwny jestem bo mi max spalił 9 litrów przy non stop włączonej klimie :D
d16y3 miasto, odcinki po 30km do pracy i z powrotem (7.00-16.00) wiec bez wiekszych korków rano, po poludniu troche gorzej ale znosnie, noga ciezka ale nie ciagla odcinka 11l/100km. na zbiorniku niecale 500 km.
d15z8 10,5 litra, głównie miasto i nie zawsze butowanie, średnia z całego baku (przejechałem na nim 400 km oczywiście jeszcze nie wszystko było wyjeżdżone bo zostało 10literków)
8,6 litra i to max spalanie jakie zanotowałem a wolno nie jeżdżę bo sie nie da. Za każdym razem jak planuję ekonomiczną jazdę prawym pasem to się wkurzam bo ciągle ktoś blokuje :) Ciężko jest dzisiaj jeżdzić z prędkościami 80/90 km/h bo albo blokują na prawym albo zmuszają do jazdy 120 /140 km/h
Qrde 17,5L w B18C4??? Toć to szok. Ja cisnąć pośpiesznie wioząc siostre na lotnisko do Berlina na dystansie Kołbaskowo - Berlin Schonefeld - Kołbaskowo przy przyprędkościach 200 -230 prawie non stop 13,5L. Da się spalić wiecej?? Masakra :/ Dodam jeszcze ,że to wszystko działo się przy włączonej klimie. Może mam jakąś wersje ECO :]
Mój D14Z6 przy ostrym butowaniu w miescie nie przekroczył 9,2/100 i to przy włączonej klimie, przy normalnej jeżdzie pali do 8 w mieście wliczając klimę i kork,porzy dziadkowym jeżdzeniu...nie wiem,bo tak nie jeżdże:D.Jak jeszcze jeździł nim mój tata,to palił mu o 0,5 litra mniej. Na trasie przy 160(czasami nawet ciut szybciej) też dochodzi do 8,5/100(trasa Szczecin-Hamburg), przy 120 spada do 6,2-6,5.Spalanie odczytuję z komputera i z obliczeń(zawsze leje do pełna), pozdro.
Qrde 17,5L w B18C4??? Toć to szok. Ja cisnąć pośpiesznie wioząc siostre na lotnisko do Berlina na dystansie Kołbaskowo - Berlin Schonefeld - Kołbaskowo przy przyprędkościach 200 -230 prawie non stop 13,5L. Da się spalić wiecej?? Masakra :/ Dodam jeszcze ,że to wszystko działo się przy włączonej klimie. Może mam jakąś wersje ECO :]
Przy stałej prędkości pali mniej, ciągłe przyspieszanie daje takie efekty.
Najfajniejszy efekt to to ,że przy 230 klima nie chciała już działać ;] Albo mi było tak gorąco ,że jej już nie czułem :]
ja zawsze zjezdzam do dna
wedłuk mnie to robisz źle z tym wyjezdzasniem wszystkiego bo zaciagasz wszystkie syfy na dnie zbiornika tym samym bardziej dostaje pompka i filtr paliwa
wedłuk mnie to robisz źle z tym wyjezdzasniem wszystkiego bo zaciagasz wszystkie syfy na dnie zbiornika
Ta, muł, zdechłe ryby, jakieś gałęzie i liście. Ktoś coś palnie a potem wszyscy powielają tą bzdurę.
Toż jak jeździsz to paliwo non stop się miesza w zbiorniku. Jadąc po dziurach, skręcając, przyśpieszając i hamując robisz niezły sztorm więc jak coś ma się dostać do filtra to się dostanie i taka jest jego rola.
Poza tym nie da się wypalić całego paliwa ze zbiornika.
to może z grubej rury silnik vipera spala nieograniczone ilości paliwa. Ale szacun dla Wankla :hinczyk:
Viper pali tyle ile musi przy spokojnej jeżdzie 35 litrów na 100km :D Silnik Wankla to cód techniki jak dla mnie żeby z 1.3 litra 230 koni wycisnąć :D przy ekonomicznej jeżdzie pije 14 litrów ;) i takie pytanko czy ktoś poda max spalanie silnika B16A2 ale tak w trasie przy wysokich obrotach około 200km/h ?:D pozdrawiam
Co tam Viper, czołg potrafi 400l spalić na 100km, a startujący F16 spala 2 litry paliwa lotniczego na sekundę :p
Prom kosmiczny w ciągu 25 sekund spala 2,5 miliona ciekłego wodoru.
Moja Hanka D16Y3 przy zapieczonych hamulcach na baku nawet 400km nie zrobiła.
SPUTNIK1957
15-01-11, 10:00
Silnik Wankla to cód techniki jak dla mnie żeby z 1.3 litra 230 koni wycisnąć przy ekonomicznej jeżdzie pije 14 litrów
Ta pojemność 1,3 to sprawa dyskusyjna, ktoś gdzieś wyliczył że jego pojemnośc powinno sie podawać na poziomie (o ile dobrze pamietam) 2,8 l
Co do F16 to godzina lotu kosztuje około 40 000 zł , Miga29 gdzies około 55 000 zł - ehh ciezka kasa jest topiona ale żeby drogi zbudować, gospodarkę rozruszać to już schodzi na 2 plan - sorry za ot ale niemogłem :eek:
jak już odgrzewacie tego kotleta...
Boze jedyny, jak poczciwe 1.4 jest zdolne wsiorbac wiecj niz cisniete nawet na maxa B18C4 ?
normalka mniejszy silnik = mniejsza moc musi się bardziej postarać żeby tą tonę przepchnąć a 1.8 z ~170KM potrzebuje użyć mniej mocy ;]
reszta zalezy od stylu jazdy kierowcy
mój max? 13~14L trasa Katowice->Gliwice centrum->Katowice->Giszowiec osiedle ~100km
No ale nie powiesz mi ze ciśnięte na max 1.4 spali więcej niż ciśnięte na max 1.8.
kiedyś w top gear był taki test. Ktoś jechał na maxymalnym bucie chyba toyotą prius, a tuż za nim clarcson M3 i ta M3 mniej spaliła niż hybryda. W takim układzie B18 z pewnością spali miej niż D14. Jeśli chodzi o D14 to uważam, że kluczem są przełożenia w skrzyni biegów, 3d nawet w katalogach palą mniej niż 5d.
Ale m3 jechała tyle co prius. A nie tyle co jej v - max a to zasadnicza różnica :p
Zgadza się, ale to tak dla ciekawostki:p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.