Zobacz pełną wersję : honda civic V - płyn układu sterowania
Witam.
Jakiś czas temu wyczułem lekki luz w sprzęgle. Postanowiłem zajrzeć do zbiorniczka z płynem układu sterowania ( nie robiłem tego od zakupu auta - ponad 2 lata). Wewnątrz ujrzałem pływające plastikowe " kółeczko ". Czy to normalne czy coś się urwało ? Załączam zdjęcie :
http://i694.photobucket.com/albums/vv309/tkck33/SDC10628_zps4005e8e9.jpg
Drugie pytanie to jak często powinno się ten płyn wymieniać i czy ciężko zrobić to samemu, szczególnie takiemu laikowi w dziedzinie motoryzacji jak ja :) Ewentualnie ile + - , kosztuje taka wymiana.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.
to koleczko to normalne - sluzy temu ze w przypadku braku plynu, sprzeglo moze sie zapowietrzyc - to koleczko w jakis sposob temu przeciwdziala
wymienia sie tak samo jak zwykly plyn hamulcowy - wkoncu to wlasnie plyn hamulcowy :) czyli jakos raz na rok.
ile moze kosztowac? nie wiem ja to wymienialem za 30zl :P a kto ile bedzie chcial to wiesz :)
Wymiana zajmie Ci 15 minut tylko musisz mieć drugą osobę.
Wykonujesz następujące czynności, kupujesz płyn hamulcowy DOT4.
I ja robię zawsze tak, osoba, która siedzi w aucie naciska kilkukrotnie pedał sprzęgła po czym go przytrzymuje a ja luzuję nakrętkę na wysprzęgliku i puszczam trochę płynu po czym zakręcam nakrętkę, osoba w aucie znów pompuje i przytrzymuje sprzęgło a ja znów odkręcam i spuszczam, zakręcam itd w kółko, z tym, że trzeba pilnować, żeby płyn w zbiorniczku był cały czas przy wysokości max czyli trzeba go dolewać, nie może go być zbyt mało ponieważ układ się zapowietrzy.
Druga szybsza metoda ale mniej ceniona - To tak jak w pierwszej osoba pompuje i przytrzymuje pedał a Ty odkręcasz nakrętkę aż zleci cały płyn(lub jego większość) po czym zakręcasz nakrętkę nalewasz płynu do pełna i znów osoba pompuje a potem przytrzymuje pedał sprzęgła, a Ty odkręcasz nakrętkę i odpowietrza czekając tak długo aż zacznie lecieć płyn(czasem trzeba kilkukrotnie prosić osobę w aucie o naciskanie i przytrzymywanie pedału sprzęgła, z tym, że musisz zakręcać wtedy nakrętkę na wysprzęgliku bo inaczej jak osoba zacznie pompować a Ty nie zakręcisz to zapowietrzysz układ), cały czas pilnując, żeby w zbiorniczku był płyn.
Bardzo proste.
Dziękuje Panowie za odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy przyczyną odczuwanego luzu w sprzęgle, może być nie wymienienie płynu w tym zbiorniczku przez dłuższy czas?(około 2 lat) Czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej ? . Dodam, że na zgaszonym silniku sprzęgło odbija normalnie. Najczęściej luz lub nawet lekkie zapadanie się sprzęgła odczuwam przy redukowaniu biegów.
Pozdrawiam
Wskocz pod kierownice i zobacz przy pedale sprzegla czy z pompki nie pocieklo, jak tak to wymienic reperaturke trzeba. Mozliwe ze swiruje tez wysprzeglik.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.