Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Podciśnienie w baku? ; Przepustnica



daniel3808
24-07-13, 19:39
Witam, mam taką sytuację, że w silniku d13z6 mam strasznie duże podciśnienie w baku, po chwili pracy silnika przy odkręcaniu korka słychać wyraźnie i głośno syk, a pompka paliwa syczy jakby jej ciężko było strasznie.
A co do przepustnicy to mam małe problemy z ustawieniem obrotów bo była ruszana śrubka od przepustnicy (ta wkręcana od spodu pod przepustnicą, ale i ta przy map sensorze jest ruszana i nie wiem jak to ustawić aby wszystko grało, narazie nie mogę dojść do ładu z tym aby mi nie gasła, a czasem falowała delikatnie. Może falować od złego ustawienia śrubki przy map sensorze tak o 200-300rpm?
Proszę o pomoc osoby raczej znające się na rzeczy :P

daniel3808
25-07-13, 21:34
Nikt nie ma pomysłu?? Już olać ten bak tylko obrotów nie mogę ustawić.

ambasador
26-07-13, 14:10
Jeżeli chodzi o bak to chyba standard U mnie w VI coupe też tak jest, może korek powinien mieć jakieś odpowietrzenie - i może ma ale przypchane ? W zasadzie nie wiem, ale bym się tym nie przejmował od czasu zakupu tak mam - 3 lata, kumpel w kaczce tez tak ma. Prawdopodobnie jest to efekt działającej pompki w baku, choć przy tankowaniu pod korek nie zauważyłem tego, być może nie zwróciłem uwagi.

daniel3808
27-07-13, 13:40
Tak tylko irytuje mnie syczenie tej pompki podczas pracy silnika. Brzmi ono jakby pompka dostawała pianę, zapowietrzała się.

A co do tych obrotów to wkręciłem śrubkę tyle ile było zaznaczone farbką przez kogoś chyba, ale na tym ustawieniu obroty były za niskie- silnik gasł od razu, a jeden obrót wyżej tak by farba też się zgadzała były juz za wysokie- ok 1800rpm. Oczywiście próbowałem sobie pomóc śrubką nad przepustnicą. Wkręciłem więc śrubkę pod przepustnicą po swojemu i udało mi się ustawić obroty +- takie jakie mają być ale zauważyłem że co jakieś 20 sekund silnik nagłe spada z obrotów tak że prawie gaśnie~ 100rpm i w momencie wraca do tych normalnych rpm i chodzi równo i tak w kółko. Why?

Infi
27-07-13, 19:49
syczenie pod odkreceniu korka to normalny objaw szczelnego ukladu wiec nie ma sie co do tego dobierac. bo wiercenie dziurek itp patenty powoduja wylot oparow paliwa przy wysokiej temp zewn.

ambasador
27-07-13, 21:59
Może zadam dziwne pytanie, ale czy jesteś pewien, że wszystko jest szczelne ? dobrze założone, czujniki podpięte ?

daniel3808
28-07-13, 13:35
Czujniki są podpięte, uszczelka ssącego wymieniona, krokowego nie ruszałem, może jego uszczelka robi problem albo zatkany krokowy. Mam jeszcze pytanie czy wąż idący od ssaka do odmy może być zatkany bo tak chwilowo mam zrobione bo były tam straszne nieszczelności.

ambasador
29-07-13, 12:13
Możesz okręcić krokowca, i go przeczyścić - gdzieś jest fajny manual, tam też trzeba uważać z uszczelką, bo przy moczeniu w nafcie (albo innym chemicznym) może spęcznieć. Przewód ? Chodzi Ci o górą odmę ? Nie wiem jak to wygląda w D13 ale prawdopodobnie tak jak y7/Z6. Powinny być dwie odmy jedna dolna ze zbiorniczkiem, i górna z pokrywy do kolektora ssącego, w kolektorze możesz zaślepić, ale na wyjściu z bloku założyłbym filterek, nie zaślepiałbym - bo to jednak odprowadzenie gazów.

daniel3808
29-07-13, 21:15
Zaślepiony mam wężyk przy ssącym- ten wężyk zasysa mocno powietrze a przy bloku nic nie zatykałem