Zobacz pełną wersję : D16b2 - swap na d16w4 z anglika.
Witam posiadam mb4 d16b2 - udało mi się zakupić całego anglika MA d16w4 w korzystnej cenie. To że silnik pasuje to wiem, sprawa ma się elektroniki , mianowicie w moim aucie jest lpg - oczywiście chciał bym je zostawić. Sprawa dotyczy wiązki silnika - chciałem zostawić org. jednak po przyjrzeniu się dokładnie widzę że aparat zapłonowy ma inne kostki, oraz czujniki na przepustnicy są w innych miejscach , kabel od vtec bym poprowadził osobno. Wiem że mógł bym przerobić wiązkę z d16w4 ale to trochę sporo roboty później z dokładaniem wiązki od lpg. Więc czy da się jakoś w miarę sensownie przerobić wiązkę z d16b2 do d16w4 , druga sprawa ma się ECU - myślałem nie kombinować i przełożyć z angola cały komp plus kluczyki i stacyjka co o tym myślicie, czy mogę mieć jakieś problemy ? Z sprawy mechanicznej chcę przełożyć rozrząd (powinien pasować wd. tego co wyczytałem na forum), no i czy zmieniać razem z skrzynią biegów ? czy są takie same ? która ma większe przełożenie, którą po po-prostu opłaca się zostawić. Z drugiej str. teraz pracuję i mam mało czasu, chętnie zlecił bym to komuś do zrobienia - nie mniej jednak ceniony myszkowski mechanik ponoć ciągle nie ma czasu.
Musisz przerobic wtyczki w aparacie zaplonowym. Ten od d16w4 ma 2 wtyczki. Czujniki na przepustnicy Ci podejda nie wiem jak wtryski. Komp podejdzie ale zostaje problem z immo - musialbys sie go pozbyc ewentualnie tak jak piszesz zmieniasz stacyjke. Kabelek od vteca ciagniesz osobno. Co do skrzyni bez zastanawiania bierz ta z w4. Bedziesz zadowolony :-)
No właśnie co do czujników (są inne wtyczki to nie problem) , - ale w aparacie zapłonowym w d16b2 mam o jeden kabel mniej , no i krokówka w d16b2 jest na 3 kable w w4 na 2. hmm ,
Co do elektroniki to zawsze przy swapie są problemy, wtryski od benzyny w W4 są ponoć lepsze od normalnych( mają chyba chłodzenie i więcej leją)
Jak napisał wyżej kris00011 zakładaj skrzynie z W4 -sam mam identyczną u siebie w MB4 -do miasta jest idealna ! To najkrótsza skrzynia jaka była w MB fd 4.437 a ty
masz raczej 4,25. Wybór należy do Ciebie.
Może ktoś napisze ogarnięty w temacie wiązki - jak nie udzieli mi ktoś istotnych informacji lub nic nie znajdę będę szukał oem wiązki tylko z europejczyka. Bo jak mam robić hybrydę wiązki anglika z tym co mam jeszcze w tym gaz to już dla mnie za duża maniana... . A nie dam nikomu 500zł tylko dlatego że obył się z tematem bo to prawie połowa mojej wypłaty... . Trochę to dziwne chyba po to jest forum by udzielać informacji a nie wyciągać kasę.
jak sie nie myle to d16b2 ma wtryski odpalane 1+4 / 2+3, a d16w4 to normalne mpfi, więc dochodzi przeróbka wiązki do wtryskiwaczy
Witam, mianowicie - z tego co wyszukałem w internecie, wystarczy że kupię wiązkę silnikową z eu, z np: d15z8 w której brak tylko kabli do czujnika ciśnienia oleju na zaworze vtec. czyli jak dobrze myślę jak przełożę silnik , założę wiązkę z d15z8 - podepnę kompa z zamienioną kostką immo w środku i już mogę odpalić silnik ? Nie brakuje jakiś kabli pomiędzy kompem a wiązką silnikową poza tym czujnikiem ciśnienia oleju ?
Kiedyś rozmawiałem z kimś kto podłączył wszystko na wiązce d16z6 i pasowało p&p tylko podmienił wtryski. Oferował mi wtedy wiązkę z d15b7 gdzie podobno wiązka jest taka sama jak ta z z6 ale brak kabelka od vteca. Sam osobiście akurat nie sprawdzałem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.