Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14A4 98 Wysoki stopien sprezania.



Pontoniento
23-07-13, 23:45
Ostatnio sprawdzalem stopien sprezania, uzylem do tego nowego urzadzenia firmy Yato, a pisze tym bo wynik jest tak szokujacy ze zakladam ze jest wadliwy.
Krecilem rozrusznikiem.
Od lewej(skrzyni) do prawej(wlew oleju):
1: 14,9
2: 14,8
3: 14,8
4: 14,7

Proby olejowej juz nie robilem ;)

Jeśli dobrze sie orientuje to powinno byc okolo 9. Przynajmniej jest rowno.

W odpowiedzi oczekuje uslyszec czy to bardzo zle, jakie moga byc objawy takiego cisnienia bo silnik nie chodzi tak jak bym chcial. (muli, szarpie, nie rowny przebieg momentu obrotowego)
Przydala by mi sie takze jakas sensowna ksiazka serwisowa, nigdzie nie moge takiej znalezc, tylko sam naprawiam i manuale.

mirasek
23-07-13, 23:57
Zmierzyłeś sprężanie w jednostkach ciśnienia, a nie stopień sprężania. 9 bar to byłby trup, nominalnie jest chyba 13,5 bara.

birchie
24-07-13, 11:34
Przydala by mi sie takze jakas sensowna ksiazka serwisowa, nigdzie nie moge takiej znalezc, tylko sam naprawiam i manuale.

Jeżeli manual, który zresztą do 6 gena dostępny jest po polsku, nie jest dla Ciebie porządną książką serwisową, to ja odpadam :)

redcode
28-07-13, 20:20
@ Pontoniento
Pokręciłeś stopień sprężania z kompresją.

Stopień sprężania - stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania, (czyli pi razy drzwi stosunek objętości gdy tłok jest maksymalnie na dole do objętości nad tłokiem gdy jest on maksymalnie na górze, w praktyce często jest to stosunek objętości komory spalania + objętości cylindra nad tłokiem w jego dolnym położeniu, do objętości samej komory spalania)
Stopień sprężania wynika z konstrukcji silnika, z jego budowy, to geometryczna wartość.

Kompresja - to co mierzyłeś, to ciśnienie mieszanki paliwowo-powietrznej (w czasie badania ciśnienie powietrza) po sprężeniu w cylindrze. Jest to miara szczelności komory spalania. Jeśli kompresja jest wysoka to znaczy, że zawory, pierścienie tłokowe nie są mocno wyrobione i mieszanka (względnie powietrze) w czasie sprężania nie ucieka (jak z dziurawego balona). Kompresja dla sprawnego wolnossącego silnika benzynowego z reguły jest w granicach 12-15 bar.

ps. cylindry numeruje się od rozrządu

Gozdo
29-07-13, 18:08
masz pewnie lekki nagar i dla tego jest prawie 15. ale nie masz dużych różnic miedzy tłokami wiec jest ok ja bym jeździł.