Zobacz pełną wersję : Błąd 73
Wrzuciłem do Elektryki i ECU, ale nikt nie podpowiedział co może się dziać - Zapalił się Check ... Po samodiagnostyce wyszło, że problemem jest błąd 73 - "random misfire cylinder 3 " czyli niewypał bądź przerwa z 3 cylindrze ???
Co to może być ? Świece ? kable ?
napewno coś z wysokim napięciem, sprawdź kopułke i palec, kable zapłonowe oraz świece.
Zrobiłem reset i procedurę uczenia, błąd nie jest zgłaszany - przynajmniej po przejechaniu 20 km
sprawdz swiece. ja tak mialem w 6g 5D d14
jedna swieca - w twoim przypadku na cyl 3. moze byc do wymiany. swiece kosztuja grosze, wiec wymien je i zobacz wtedy.
Nie powinno się zaczynać zadania od " No i" ale
No i jestem w kropce. Świece zrobiłem podmiankę na NGK (nowe ), kable przełożone od y7 (opis taki sam D-seria) aparat zapłonowy rozmontowany (aparatu sam nie rozbierałem, ale kolega go wyczyścił i paluszek obejrzał). Ciągle jest błąd 73.
Zawsze (lub najczęściej) jak wracam wieczorem do domu - przy prędkości 90 - 120 w momencie gdy kończą się bariery dzwiękochłonne i zaczyna się pusta przestrzeń z boku auta. czuje lekkie szarpnięcie w momencie zapalenia checka.
szukam przyczyn ale ale.
W zasadzie szukam podpowiedzi co dalej robić i czego szukać
Wyreguluj zawory. Miałem to samo. Wywalało mi błąd 73 (najczęściej), czasem dodatkowo 72. Wymieniłem świece, podmieniałem kable, aparat zapłonowy, wtryski i nic. Po regulacji zaworów nie ma problemu.
Z zaworami ciekawy pomysł, nie mam szczelinomierza więc ogarnę to dopiero w sobotę, podmienię jeszcze kopułkę i zobaczę może to tylko ona, a zawory i tak wypada wyregulować ale nie cykają
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.