PDA

Zobacz pełną wersję : mini-me instrukcja nie wystarczyła



pako7
30-01-08, 23:03
witam wiem że to już stary temat i wszystko było już powiedziane ale nie do końca, ponadto mam mały problem.
kupiłem graty na mini-me czyli:
- głowica Z6 z zaworem V-tec
- aparat
- wiązka silnika
- kolektor wydechowy

- przewody WN
- pompa wody
- uszczelka głowicy
został jeszcze komp P28 i kolektor ssący

do rzeczy:
zakupiłem graty na mini-me i między innymi wiązkę elektryczną i po przymiarce do swijej znalazłem jedną kostkę która nie wiem do czego jest Huh?
już objaśniam . u mnie przy akumulatorze są siwe kostki dosyć spore i tylko dwie , a w wiązce od D16Z6 hatchback są trzy dwie te same co u mnie i jedna mała z czterema kabelkami


oto ona
http://images31.fotosik.pl/126/fdaf80ddad135444m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fdaf80ddad135444.html)


http://images34.fotosik.pl/126/003465ff94eb47c9m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/003465ff94eb47c9.html)
http://images34.fotosik.pl/126/75e9530dc645fc87m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75e9530dc645fc87.html)

a tu powinna w standardzie w D16Z6
http://images34.fotosik.pl/126/23a5f1ce230bf038m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/23a5f1ce230bf038.html)

ja tam mam dwie kostki a nie trzy



to moja wiązka i umiejscowienie jej

http://images34.fotosik.pl/126/67f7dc6bf76ac2d6m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67f7dc6bf76ac2d6.html)

http://images27.fotosik.pl/149/4ae8ec8c5223e1d9m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ae8ec8c5223e1d9.html)

u mnie są dwie kostki a tam trzy.




do czego ona służy i gdzie sie ją podłącza?
i jeszcze pytanka
1. czy potrzebuje jeszcze instalacji od kompa czy moja instalacje będzie pasować D15B2 z V gen.
2. czy instalacji od Z6 sonda jest jedno żyłowa bo nie znalazłem wtyczki na 4 żyły w instalacji zakupionej
3. czy będę musiał ciągnąć przewody z v-teca do kompa bo są z wtyczkami w kupionej instalacji.
4. czy będę potrzebował linkę gazu od pełnego wtrysku czy podejdzie moja z B2
5. jak ustawić wtedy rozrząd chodzi mi o znaki góra to wiem a dół też jak w standardzie D15B2 nie ma przesunięcia?
H3M
niech mi ktoś pomoże bo nie podołam temu.

Lukasch44
31-01-08, 14:10
Przede wszystkim brakuje ci wiązki kabinowej (a dokładnie jej jednej części).
Jeżeli zmieniasz b2 na b7,z6 itp. to zmieniasz instalację z jednopunkta na wielopunkt i tu obowiązują te same zasady. Jeżeli chodzi o linkę gazu to da się to ogarnąć na lince z B2 aczkolwiek jest ona przydługawa i kiepsko to wygląda, a koszt używanej z B7 lub Z6 to tylko 15 zł a wymiana ok 10 minut.

pako7
31-01-08, 15:38
Przede wszystkim brakuje ci wiązki kabinowej (a dokładnie jej jednej części).
czyli wiązki od kompa do tych nieszczęsnych trzech kostek co są obok akumulatora?? :(

Lukasch44
31-01-08, 17:11
Tak. :hinczyk: A dokładniej to zaczyna się ona pod kokpitem z lewej strony zasila wewn skrzynkę bezpieczników i deskę rozdzielczą, potem biegnie do kompa i przez ścianę grodzi do komory silnikowej(to tak w wielkim skrócie). :hinczyk:

dudix83
31-01-08, 19:40
Masz 2 wyjscia:

albo wymieniasz cala wiazke kabinowa ( musi byc albo od b7 albo od z6 bo obie byly na obd 1 ) i do tego komp p28 albo tniesz wiazke ta co masz i bawisz sie kabelkami i wtedy podpinasz kompa p28

ja wymienialem cala wiazke ale teraz zrobilbym to bawiac sie kabelkami - nie jest top takie trudne.......odpowiednie schematy znajdziesz np na forum hondy slask....

[ Dodano: Czw 31 Sty, 2008 ]

3. czy będę musiał ciągnąć przewody z v-teca do kompa bo są z wtyczkami w kupionej instalacji.

no wlasnie o to glownie chodzi aby byla faza :)

sa to dokladnie 2 kabelki do kompa i jedna masa...

BARTAS998
31-01-08, 20:50
odpowiednie schematy znajdziesz np na forum hondy slask....

Szukalem i nie znalazlem tych schematow pomozesz je znalezc??

pako7
01-02-08, 18:23
ja też mam OBD-1 w D15B2 .i muszę całą wiązkę kabinową zmieniać żeby zainstalować mini-me?

Pati
01-02-08, 18:54
d15b2 to nie do konca obd1. musisz myknąć jeszcze dpfi->mpfi swapa

pako7
01-02-08, 19:18
d15b2 to nie do konca obd1. musisz myknąć jeszcze dpfi->mpfi swapa
czyli wiązka kabinowa mnie czeka i demontaż całego kokpitu?? :( :/

rem36
01-02-08, 19:23
jesli nei chcsz przerabiac starej wiazki i dosztukowac kilku kabli i kostek to tak.

pako7
01-02-08, 20:03
jesli nei chcsz przerabiac starej wiazki i dosztukowac kilku kabli i kostek to tak.
masz jakieś schematy tgo co trzeba zrobić , podłączyć do oryginalnej wiązki??

[ Dodano: Pią 01 Lut, 2008 ]
a co z bezpiecznikami tzn ze skrzynką też do przerobienia czy pare bezpieczników tylko do dodania?

arek80
03-02-08, 21:25
u mnie skrzynka bezpiecznikow zostala stara i jest ok ( b2>b7)

pako7
04-02-08, 15:46
u mnie skrzynka bezpiecznikow zostala stara i jest ok ( b2>b7)
dyieki yawsye to wicej wiem.
:zamkniety temat:

[ Dodano: Pon 04 Lut, 2008 ]
czy wiązka angola bedzie pasować??

dudix83
04-02-08, 20:16
czyli wiązka kabinowa mnie czeka i demontaż całego kokpitu??

nie musisz demontowac calego kokpitu - ja to zrobilem bez demontazu(troche sie napie.... ale da rade zrobic....

jesli chodzi o puche bezpiecznikow to moze sie niezgadzac i wtedy nie bedzie swiatelek na przodzie i wycieraczek ;) znam to z sekcji

poczytaj tutaj

mini me (http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=1035)

poszukaj tutaj

schematy (http://www.honda-crx.info/forum/dload.php?action=category&id=3)

pako7
05-02-08, 08:36
schematy są z crx-ów
Vgen civica nie ma czy rex to samo??

BARTAS998
05-02-08, 12:09
poko7 jak przerobka z dpfi na mpfi to tylko obciecie kompa i przylutowanie nowych kostek wedlug schematu to to jest banalne. Tylko zeby schematy byly... A czy stara wiazka silnikowa od D15B2 rozni sie jakos od B7 czy tez trzeba jakies wtyczki przerabiac??

konik123
06-02-08, 14:42
a czy wiązka kabinowa bedzie pasować plug and play od z6? wszystkie styki pasują? nie trzeba dodawać bezpieczników i przerabiac zadnej kostki?

[ Dodano: Sro 06 Lut, 2008 ]
ps PLN tak +- ile chodza te wiązki? jesli ktos ma chetnie kupie i ewentualnie bedzie pasować od del sola ?

dudix83
06-02-08, 19:52
Oto obiecany link - jest tutaj cala esencja SCHEMAT INSTALACJI (http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=16102&start=0&sid=dee865424b599ac0c2d084e5138632c9)

moreno
20-05-08, 12:17
Robie odkop bo nie chce nowego tematu zakladac.

Prosze o pomoc w ustaleniu na ktore znaki ustawiac glowice Z6 (mini-me)

http://img80.imageshack.us/img80/5357/pulpit01qv1.jpg

Furious
20-05-08, 12:36
UP ma byc na górze, a zgadzac sie +/- 0,5zeba ma dolny znak TDC (0,5zeba przesuniecia kółka w prawa strone od znaku na obudowie), górne znaki raczej sie nie zgadzaja przy mini-me.

EJ2 Siwy
20-06-09, 13:22
Zrobie lekki odkop.

Znalazlem w sieci pewna informacje ktora mnie zastanawia.

Chodzi o aparat zapłonowy z B7 - zastosowanie w mini-me

Z tego co wywnioskowalem, ustawienie w aparacie z B7 (td-41u) jest przestawione wzgledem (td-42u) z6 o 180*

Pytanie brzmi czy aparat z B7 bedzie poprawnie funkcjionowal przy mini-me??

link do strony z opisem (http://www.d-series.org/forums/general-tech/70869-dizzy-distributor-td41u-vs-td42u-non-vtec-vs-vtec-myth-busted.html)