Zobacz pełną wersję : Sterownik nastawnika kolektora dolotowego - check system
Witam, miał już ktoś taki error ?? wyskoczył mi ostatnio check system, wyszło że jest to chwilowy błąd sterownika nastawnika kolektora dolotowego....skasowałem go był to błąd chwilowy mam nadzieje że już się nie powtórzy no ale jednak chciałbym się dowiedzieć jakby co jak z tym walczyć....moje autko to VIII 2006r 2.2 diesel bez dpf
jaki przebieg? Jaki dokładny jest/był kod błędu?
Kodu błędu niestety nie znam bo mechanik za szybko go skasował :/ przebieg to 144k...póki co przejechałem jakieś 50km i nic nie wyskoczyło, jednak chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał podobny error i jak z tym walczył jakby co...
Pytanie jest jaki był dokładny kod błędu. Różne programy 'inaczej nazywają' te same kody. Np. twój program nazwał NASTAWNIK KOLEKTORA DOLOTOWEGO (Co akurat mało mówi). Ale np jak wrzucisz ten kod do innego programu to powie dokładnie np. KLAPA GASZĄCA SILNIKA lub PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA... <=miałem już takie przypadki że inne programy mówią 'dokłądniej'
Następnym razem zapamiętaj kod błędu!
A skoro narazie zdarzyło ci się to raz to możesz uznac to za 'ostrzeżenie' ale nie koniecznie musisz się tego bać.
Jak masz trochę smykałkę do mechaniki to zdejmij plastikową osłonę z silnika (4 nakrętki na klucz 10). Ukarze ci się silnik a na nim na wierzchu kolektor dolotowy. Powypinaj wszystkie kostki i wepnij je spowrotem we wtyczki. Oczywiście rób to na wyłączonym zapłonie! Zawsze należy od tego zacząć - być może jakaś kostka tylko przyśniedziała lub jakis kabelek jest 'nadgryziony' i lubi czasem nie łączyć.
Jeśli następnym razem wywali błąd to zapamiętaj dokładny KOD.
Btw.
Chociaż jeśli chodzi o NASTAWNIK KOLEKTORA DOLOTOWEGO to może chodziło mu o klapkę regulującą przepływ w kolektorze. Być może masz kolektor już tak zawalony sadzą że np na klapce wystąpił taki opór że wywaliło błąd... Ale to tylko moje takie gdybanie
Ok super dzięki za pomoc, dzisiaj zrobiłem samodiagnostykę i nic nie wyszło, no ale zrobię tak jak piszesz....a co do kolektora to powiedz mi dużo zabawy jest z jego ściągnięciem ?? bo jak wtyki wyjdą ok to chciałbym go jeszcze zobaczyć...w poprzednim aucie e46 2.0 diesel jak ściągałem kolektor to rzeczywiście zawalony sadzą był niemiłosiernie...
jeszcze go nie odkręcałem więc nie wiem. Ale sam się do czyszczenia przymierzam więc pewnie to ogarnę na koniec sierpnia... Ale z tego co się orientuje (to co widziałem i pamiętam) to nie powinno byc trudno. Tylko musisz pamiętać o komplecie nowych uszczelek pod kolektor...
jeszcze go nie odkręcałem więc nie wiem. Ale sam się do czyszczenia przymierzam więc pewnie to ogarnę na koniec sierpnia... Ale z tego co się orientuje (to co widziałem i pamiętam) to nie powinno byc trudno. Tylko musisz pamiętać o komplecie nowych uszczelek pod kolektor...
ordi jakbys jakas fotorelacje z tego wydarzenia dal rade zrobic to bede wdzieczny, bo mojemu traktorowi tez by sie przydalo niedlugo nosek przedmuchac, wszak zaraz 190kkm peknie...
Ok ja w weekend jadę do NL więc może przedmucham go na niemieckich autostradach ;) ale assistans wykupiłem jakby co....więc pewnie po powrocie zabiorę się za dolot bo teraz to trochę się boję rozgrzebać wszystko...no i oczywiście też czekam na fotorelacje z czyszczenia dolotu...
Przepraszam że się wtrącam ,ale skąd Wam się bierze sadza w dolocie ? EGR ??
ja miałem sadze w dolocie właśnie z powodu egr. Co prawda w leonie ale to raczej bez róznicy
po 50 tys wygladał jakby miał ze 200 tys... Odłączyłem całkowicie egr i miałem spokój, dobiłem do tych 200 tys i dolot był w lepszym stanie niż przedtem :)
agttc : ale wyłączanie egr z tego co pamiętam zwiększa spalanie ?
Pomijam kwestie ekologiczne.
na civinfo jest temat dotyczący czyszczenia zaworu EGR. Kiedyś zaglądnąłem do tego wątku. Co prawda nie mam silnika 2.2, ale włosy stanęły mi dęba jak zobaczyłem zdjęcia. Link do wątku EGR valve (http://www.civinfo.com/forum/how/72471-how-clean-remove-fk3-2-2-diesel-egr-valve.html)
No niestety, EGR na maxa zawala dolot syfem :(
Ja pewnie wezme się za czyszczenie dolotu w drugiej połowie sierpnia - jak wrócę z wakacji ale jeszcze przed operacją. Jedyny minus jest taki, że trzeba wymienić uszczelki na nowe a z tego co się orientuję to nie ma zamienników i trzeba oryginały z salonu brać :rolleyes: A oryginały wyjdą coś ponad 250pln...
agttc : ale wyłączanie egr z tego co pamiętam zwiększa spalanie ?
Pomijam kwestie ekologiczne.
miałem zrobionego wirusa więc nie zauważyłem zwiększonego spalania a zrobiłem troche kilometrów, jeśli się zwiększyło to w granicach błędu statystycznego.
A ekologia to też ściema bo egr spełniał swoje przeznaczenie ale tylko na biegu jałowym, żeby spełnić normy spalin do homologacji a na każdym innym biegu już dymił jak chciał, przynajmniej tak było te pare lat wstecz :)
Może teraz egr jest bardziej zaawansowany, nie wiem bo teraz mam benzyne :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.