PDA

Zobacz pełną wersję : Eg8 D15b2 -> D15z8 >>SWAP<< kilka pytań



xman
19-07-13, 16:51
Witam. Jako, że zbliża się dzień wyjazdu po silnik chciałbym zapytać i kilka rzeczy.

Niby jedno i drugie to D seria ale różnie to bywa.

Co mi jest potrzebne do tego swapu?

Wypiszę co biorę wstępnie.

-silnik goły słupek z zamachem i sprzęgłem
-kolektory uzbrojone
-wiązka (OBD2) + sterownik


Skrzynia moja siada tutaj chyba bez problemu, rozrusznik tak samo.

Alternator jest ten sam?

I co mi jest jeszcze potrzebne do takiego swapu?

Czy immobiliser jest osobno? Czy w komputerze?
Jeśli w komputerze to da się to jakoś ominąć czy muszę immo montować u siebie? (fabrycznie nie mam immobilisera).

Proszę o odpowiedzi, podpowiedzi itp.

kazik2_h9w3
19-07-13, 19:04
Skrzynia bez problemów podejdzie alternator także ale może mieć inne kostki
Co tam jeszcze to chyba przyda Ci się trochę cierpliwości i posiedź przed kompem i poczytaj trochę na pewno znajdziesz kilka interesujących Cię zagadnień

Van_Dal
19-07-13, 22:05
potrzebny ci jeszcze aparat zapłonowy, kable WN, jeśli silnik z automatu to sterownik z manuala i kolektor dolotowy do przeróbki oraz silniczek krokowy 2 pin .
dobra była by jeszcze linka gazu bo długa lubi sie przycinać bo musi iść całkowicie inaczej
więc jak chcesz zeby Ci to chodziło na ECONO to musisz jeszcze elektrozawór sterowania EGR z grodzi silnikowej ściągnąć.


wiec tak, sterownik jest z immobilizerem którego trzeba ściągnąć, napisz na PRIV to Ci w tym pomogę,
alternatory różnią się wyprowadzeniami i musiał byś podać numery jednego i drugiego to sprawdze czy są regulatory są kompatybilne.
poza tym to zostaw swój kolektor wylotowy tylko weź 4 przewodową sonde lambda,
jak chcesz mieć to zrobione profi to musisz zabrać ktroche wiązki kabinowej
hmmm mieszkam niedaleko to mogę Ci to ogarnąć, sam mam swapa D15Z6


ogólnie musisz wiedziec ze ty masz auto na OBD-0 a wkładasz OBD2b i wiązki kabinowe są kompletnie niekompatybilne, ale da sie to ogarnąć ładnie

skrzynia i sprzęgło podchodzą po zmianie koła zamachowego na to które masz w d15b2

xman
21-07-13, 15:37
silnik idzie z wiązką, aparatem, kompletnym sprzęgłem, kolektorami uzbrojonymi.

Jedynie co to chciałbym moją sprężarkę zamontować, alternator, rozrusznik, pompę wspomagania i skrzynię (na sprzęgle z Vtec'a).

Jest taka opcja montażu czy nie da się?

Do tego z kompem wiem, że coś tam z tym immobiliserem jest nie teges, że wiązka OBD2 to też wiem (nie wiedziałem że OBD2b).

Wtyczka jest inna powiadacie do alternatora? Numery postaram się załatwić.

Czas jest do czwartku żebym wiedział co zabrać bo w czwartek planuję po serducho jechać ;)

Van_Dal
21-07-13, 16:45
sprzęgło zostaw z d15b2, po pierwsze większe (212 vs 200 ) docisk tez musisz z d15b2 przełożyć, po drugie tańsze są te sprzęgła 212
wtyczka na 100% inna w alternatorze, a co do alternatorów to nie koniecznie muszą pasować,

BTW zapomniał bym, żeby było super musisz wsiąść jeszcze skrzynkę pomocniczą bezpieczników bo tam masz takie coś jak ELD, bez tego będziesz miał błąd na komputerze.
sprężarka powinna podejść. skąd bierzesz ten silnik ?

xman
21-07-13, 16:55
a znalazłem u znajomego, przebieg 50 tys km to żal nie kupić jak mój pada ;)


Wtyczka do laternatora jest rozbieralna? da się ładnie przełożyć piny? czy niebardzo?

Van_Dal
21-07-13, 17:37
wtyczka rozbieralna tylko inczaej trzeba zrobić, w razie czego przełożysz starą i dołożysz jeden pin

xman
24-07-13, 10:47
co jeszcze powinienem wziąć z tego auta spod maski? Co będzie mi potrzebne?

xman
23-08-13, 11:33
Temat ciągle aktualny... Jest mi ktoś w stanie coś pomóc - doradzić jak to pospinać... Chciałbym samemu to zrobić ale też nie chcę robić na tzw "pałę" żeby nie uszkodzić czegoś.

AdiWNC
23-08-13, 16:25
Jak coś posiadam wtyczkę pod alternatka z OBD2 ;)

xman
23-08-13, 18:23
Napiszę co mam:

Silnik z kolektorami (uzbrojonymi)
koło zamachowe z kompletnym sprzęgłem
zawór Eco ze ściany grodziowej
skrzynkę bezpieczników spod maski
ECU
kompletną wiązkę silnikową + wiązka kabinowa (bez wiązki co idzie do tyłu pojazdu
Immobiliser + chip z kluczyka
łapy z poduszkami (z racji iż silnik ma przebieg 50tys km to wymienię wszystko żeby odświeżyć).


Co chciałbym zamontować swojego?
- alternator
- rozrusznik
- sprężarkę do klimy
- skrzynię biegów ( lub przesiadam się na automata)

Kwestia osadzenia motoru i uzbrojenia to temat drugorzędny.

Najważniejsza jest instalacja elektryczna.

Jakby ktoś miał i chciał się podzielić co i jak to jestem otwarty na propozycję.

Ludziom oferującym pomoc za $ dziękuję ;) Wolę się pomęczyć i zrobić coś samemu -> większa frajda jest.

Choć myślę, że jako w tak porządnym klubie to takich chaptusów na kasę tutaj nie ma :p I bezinteresownie ktoś się ze mną swoją wiedzą podzieli ;)

xman
30-08-13, 12:49
Aby rozpoznać wiązkę -> Obd1, Obd2 a/b najlepiej jest na chłopski rozum popatrzeć na wtyki w ECU. Z racji iż wszędzie jest opisane że jest Ecu Obd2b tak też myślałem. Wczoraj z głupia poszedłem popatrzeć na wtyki w kompie i okazało się, że jest tam Obd1 (niebieskie gniazda, a na wiązce niebieskie wtyczki).


Co za tym idzie? Chyba łatwiejszy SWAP wiązki jest, prawda? I czy w takim przypadku jest mi ktoś w stanie pomóc?

Czy do skrzynki z bezpiecznikami pod kierownicą w angielce MB9 są takie same wtyczki jak w sedanie Eg8 z silnikiem D15b2? Czy i tam trzeba rzeźbę robić?

Będąc dzisiaj na auto złomie oglądałem sobie wiązkę z angielki MA7/8 i wiązka jest cała z tego co widzę. Jak będzie u mnie teraz z tym?

FaziRBK
30-08-13, 12:59
Więc tak, masz tutaj kompy z każdym obd.
http://www.ek9.org/forum/attachments/resource-area/193d1167971557-honda-obd0-obd1-obd2a-obd2b-ecu-differences-stackof4ecus.jpg
Od góry obd2b, obd2a, obd1, obd0
Więc sprawdź co masz dokładnie.

xman
30-08-13, 13:17
Obd1 tylko zamiast szarych gniazd i wtyczek mam niebieskie jedno i drugie ;)

FaziRBK
30-08-13, 18:00
Obd1 ma 3 wtyczki a nie 2, widać to na zdjęciu. Jeżeli masz 3 wtyczki tak jak na drugim od dołu to masz obd1. Wklej zdjęcie kompa.

xman
01-09-13, 17:42
http://imageshack.us/a/img829/1569/1irz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/1irz.jpg/)

http://imageshack.us/a/img802/718/5wud.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/802/5wud.jpg/)

http://imageshack.us/a/img51/9229/dk9c.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/dk9c.jpg/)

xman
04-09-13, 09:45
A czy wiązka z jakiegokolwiek Eco Vgen prócz USDM będzie kompatybilna po najmniejszej linii oporu? czyli potocznie P&P?

Chodzi mi nie o silnik tylko o kabinę ;)

jawasaki
04-09-13, 19:57
Nie chcę cię martwić - ale na forum raczej nie znajdziesz pomocy, sam szukałem - i jedyne co znalazłem to że mogę komuś zapłacić za zrobienie takiej czy owakiej usługi. Każdy coś ma do powiedzenia, ale nikt faktycznie nic nie wie (albo nie chce mówić). Moja rada jest taka byś znalazł malual do tego nadwozia i silnika, jak i swojego - i drogą dedukcji zrobił hybrydę. W moim przypadku jeszcze jest taki problem, że nie mogę znaleźć dokładnego schematu ,a w manulalu akurat jednego silnika nie ma... .

xman
04-09-13, 21:42
Tak też zauważyłem... że jeśli chodzi o jakieś druciarstwo, odpalanie muzyki betoniarkowej i ryczącego wydechu w 1,3... to dopingujących jest sporo... jeśli chodzi o konkretne info tematyczne to chaptusy na kasę się udzielają tylko... a chętnych do pomocy nie ma :(

FaziRBK
05-09-13, 21:42
Przede wszystkim dlatego, że ludzie z tego żyją. Właśnie dorabiając takie wiązki. Swoją drogą schemat elektryki masz np: na www.dodo-upgrades.nl a innych możesz szukać np: u Hamburgerów na Honda-tech.com. Wystarczy trochę poszukać a do tego jak nie masz dwóch lewych rąk to sam pociągniesz sobie kabelki od kompa do poszczególnych elementów osprzętu/czujników etc.

xman
08-09-13, 13:55
A jak to jest? Eco miało sondę 5cio żyłową, u mnie jest 4ero.


Jak to teraz pogodzić np z wiązką z d15z1? Chyba że tylko USDM miał 5cio żyłową w Eco sondę?

jawasaki
08-09-13, 14:16
Ok ludzie z tego żyją - ale rola forum powinna być pomocna - bo niektórzy nie zarabiają tyle by dać komuś 500zł za dzień pracy jak sam pracuje na to pół miesiąca. Przedtem miałem fiata, i muszę przyznać żeby znaleźć lub coś zapytać nie problem każdy służył radą i wiedzą za darmo, tak samo doświadczałem tego jak byłem nastolatkiem posiadający simsona - do dzisiaj działa ogromne forum w tamtej tematyce, codziennie ratując użytkowników bo nie każdy który zaczyna z danym tematem jest alfą i omegą. Sam niedawno rozkminiłem jak zrobić szybę auto w drzwiach pasażera i dałem to za darmo na forum... .

xman
21-09-13, 11:00
Ok. Wiązka obrócona... Zostało tylko immo... Oczywiście promocyjnie ;)

jawasaki
21-09-13, 12:28
W teorii : http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?48704-DIY-OBDIIa-DC2R-Immobliser-Removal&highlight=immobiliser