Zobacz pełną wersję : Problem z temperaturą silnika.
Witam. Czytałem na forum "kilka" tematów na temat różnego rodzaju "wariact" temperatury w Civic - ach. Jestem nowym właścicielem i u mnie wygląda to tak: po zakupie podczas pierwszych dni jazdy nowym autkiem zobaczyłem, że temp. silnika nagle wzrasta pod ostatnie kreski (prawie pionowo), nawet podczas jazdy temp. "falowała" od 1/3 skali do maxa. Sprawdziłem płyn, był stan maksymalny. Kilka dni tak jeździłem, sprawdzają co chwila stan płynu, który się nie zmieniał. Oddałem auto w ręce mechanika, który miał wymienić pasek rozrządu, napinacz, pompę wody i płyn chłodzący. Po odbiorze auta stała się rzecz odwrotna, autko prawie się nie grzeje. Temperatura nie przekracza pierwszych kresek na wskaźniku (wskazówka poziomo) i słabo grzeje w środku, jak stanę na światłach to wskazówka minie o swoją grubość te dwie poziome kreski na wskaźniku. Co to może być?
standardowo i stosunkowo niedrogo najpierw termostat
Zgadzam się z przedmówcą. :hinczyk:
Termostat mam kupiony, będę miał chwilę czasu to założę. A dużo jest dłubania żeby go wymontować i czy dużo płynu "ucieknie"?
Teraz poprostu termostat nie trzyma ;) A płynu jakis litr ucieknie.
to będzie mokra robota.
A nie lepiej spuścic płyn i na spokojnie sobie wymienić??
Termostat mam kupiony, będę miał chwilę czasu to założę. A dużo jest dłubania żeby go wymontować i czy dużo płynu "ucieknie"?
Niedawno miałem ten sam problem zobacz TUTAJ (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=41932&highlight=jaki+termostat). Ogólnie to również proponuje zlać cały płyn i przy okazji go sobie wymienić. Przy wymianie termostatu jest kiepskie dojście do jednej śruby (lewej - patrzac od przodu termostatu).Jak masz dobre jakies klucze to dasz rade. U mnie pomogła b.krótka płaska 10-tka. Poza tym z niczym nie ma problemu. Przy zlewaniu płynu pamietaj tez ze jest sruba przy komorze silnika zeby z bloku zlac plyn.
Powodzenia
termostat wymieniony, teraz temperatura trzyma się na 1/3 skali i stoi jak wryta:) no i w końcu zaczął normalnie grzać w środku:)
A nie lepiej spuścic płyn i na spokojnie sobie wymienić??
:hinczyk:
termostat wymieniony, teraz temperatura trzyma się na 1/3 skali i stoi jak wryta:) no i w końcu zaczął normalnie grzać w środku:)
Moja wskazówka temperatury trzyma się na 1/3 skali, ale w środku grzeje strasznie słabo (prawie w ogóle). Pytanie, czy to też wskazuje na termostat? No bo nie wiem już gdzie ma być ta wskazówka - w 1/3 czy w 1/2 skali?
Sprawdzałem, że kręcenie pokrętłem temperatury powoduje ruszanie linką, która w komorze silnika rusza zaworem, więc to chyba nie kwestia jakichś spadniętych cięgien.
Wyjedź na trasę, pojedź 110 - 120 km/h i zobacz czy spada ci temperatura, jeżeli nie spada to termostat ok. Może masz zapowietrzoną nagrzewnicę i w tym tkwi problem.
Tez mam podobnie...wskazowka na 1/3 skali, na trasie jadac 110, 120km/h wskazowka ani nie drgnie (stoi jak zamurowana na 1/3 skali) a przekrecajac na cieple powietrze grzej bardzo srednio. Mam uszkodzona chlodnice od klimatyzacyji - czy to jest od tego?
Mrukas szkoda że nie napisałeś tego w poprzednim temacie. Masz zapowietrzoną nagrzewnicę i z tąd zaniki płynu.
Tak jak ci pisałem, zalej ponownie cały układ chłodzenia, tj. spuść cały i wlej zgodnie ze wskazówkami.
Zapowietrzona nagrzewnica powoduje ubytki plynu? To gdzie ten plyn sie podziewa? Wczoraj jak wlalem ten litr Petrygo to dzisiaj sprawdzalem i bylo chyba tyle samo, oby nie ubywalo juz...ale bede jeszcze kontrolowal.
zapowietrzony czyli masz tam powietrze zamiast płynu, podczas jazdy po nierównościach czy przyspieszaniu, pęcherzyki powietrza mogą powoli dostawać się do zbiorniczka wyrównawczego powodując powolne napełnianie się nagrzewnicy.
Proste prawa fizyki, wystarczy obejrzeć jak jest skonstruowany obieg płynu chłodzącego w aucie, połączyć to z życiowymi doświadczeniami i odpowiedź sama nasuwa się na myśl. Na twoim miejscu dla świętego spokoju spuściłbym cały płyn i nalał go ponownie, tylko dobrze.
Mam nadzieję iż temat został wyczerpany.
granat1000
01-03-08, 09:30
Witam. Dopiero zaczynam przygodę z Hondą. Niepokoi mnie wskazówka temperatury silnika.
Po rozgrzaniu silnika zatrzymuje się przed połową skali.
Na zdjęciu tak to wygląda:
Wskazówka (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/956087f2a644731e.html)
Czy to jest prawidłowe wskazanie?
granat1000, To wzorowo tak powinno być i nie masz o co sie martwić. W takim położeniu masz prawidłową temperaturę silnika.
_____________________________________
Moja ślicznotka AERODECK (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=45326) ;)
Czy to jest prawidłowe wskazanie?
tak
Dokładnie w tym miejscu co u mnie, to znaczy, że jest ok :)
granat1000
01-03-08, 23:53
Dzięki
witam,
w mojej Hani( MB27, 00' D14z4) wskazówka temperatury jest dokładnie w tym samym miejscu co u granat1000.
martwiłem sie, że jest coś nie tak( powinna chyba być w połowie skali), że może silnik cały czas jest niedogrzany.
ale zdaję się na przedmówców i się trochę uspokoiłem.
Mam taki problem. Wskazowka temperatury jest OK, 1/3 skali i ani drgnie nie wazne czy stoje w korku, czy jade na trasie. Ale problem jest taki, ze po zakupie auta zrobilem jakies 2,5 tys km. i ubylo mi juz okolo 0.7l plynu chlodniczego ;/ Co to moze byc, bo nie sadze zeby gdzies ten plyn sie spalal. Bardziej sklaniam sie ku temu, ze cos jest na wezach, ale nie wiem jak je zdiagnozowac, co zrobic...Wycieku zadnego nie ma, bo pod autem jest suchutko :)
Co robic?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.