Zobacz pełną wersję : Błąd 6, 10 i 41 w D15Z8.
Witam!
kupilem niedawno autko (ang D15Z8 w MB3) i okazalo sie nie pali sie kontrola od ekonomicznej jazdy. poszukalem wiec na forum, rozebralem deske rozdzielcza, sprawdzilem kontrolke check engine i okzalo sie nie poprzedni wlasciciel wymontowal zarowke :/ . po jej wlozeniu okzalo sie jest jakis blad w komputerze. zrobilem wlasnie samodiagnostyke i wedlug mnie komputer pokazuje bledy 10 oraz 56. opis do 10 znalazlem, ale opisu o 56 nigdzie nie widze. moje prosba i pytania sa nastepujace:
1. zamieszczam link do pliku z nagraniem z samodiagnostyki. z gory przepraszam za jakosc, ale robiony byl komórka z braku innych mozliwosci. film zajmuje okolo 830kb, a do jego otwarcia potrzebny jest quicktime; Jesli ktos mogly go sciagnac i napisac czy kody to napeno 10 i 56 to bede wdzieczny.
link jest nastepujacy: www.daminet.pl/~yelonnie/files/MOV00762.3GP
2. co oznacza blad 56?
3. co moze byc przyczyna kazdego z tych bledów? gdzie szukac ich przyczyn i na co zwrocic uwage?
dodam jeszcze za pali odrobine za duzo bo jakies 9 litrow w cyklu mieszanym z czego wiekszosc w trasie, wiec mimo mojej ciezkiej nogi to i tak odrobine przy duzo.
Z gory wielkie dzieki za pomoc.
Pozdrawiam :aloha:
Wooju
[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
mam prosbe do moderatorow, o przeniesienie mojego postu na Civic 92-00 & CRX delsol forum. moze tam bede mial wiecej szczescia... :/
z gory dziekuje :aloha:
jakos dziwnie miga ta kontrolka... :/
nagraj jeszcze raz dluzszy film, tak aby powtorzyl te bledy 2 razy
10 - to błąd czujnika temperatury w układzie dolotowym (na początek zrób reset kompa) może być walnięty czujnik albo jakiś problem z połączeniem między czujnikiem a kompem
56 - hmmmm się poszuka się znajdzie
mam prosbe do moderatorow, o przeniesienie mojego postu na Civic 92-00 & CRX delsol forum. moze tam bede mial wiecej szczescia... :/
Piotrek, masz 5D to piszesz w 5D, wiec nie robmy balaganu na forum.
Odnosnie tematu - mam nadzieje, ze uda Ci sie znalezc/otrzymac odpowiedz na twoje pytania. Jak znajde chwile, to moze cos znajde nt. bledu 56.
Pzdr.
uoo s****... dostałes jakiegoś wała, napewno właściciel doskonale wiedział, że świeci się chek i wymontował do sprzedaży żeby nie strzaszył, ale powinieneś zwrócić uwagę, że się nie zapalał po przekręceniu stacyjki
tess i gruszka, ale oglądaliście filmik ta kontrolka rzeczywiście jakoś dziwnie mruga, dwa razy się rozpędza
zrób jak fourios mówi, nagraj cały cykl dwa razy
dzieki. dzis wieczorem zrobie to jeszcze raz.
czy to dziwne miganie to moze byc wina np walnietego komputera ?
przypatrzyłem się jeszcze raz i poza 10 to reszta jakoś jednak dziwnie wygląda, ale wydaje mi się że jest to:
41 Primary oxygen sensor heater (sonda lambda)
6 ECT - water temperature sensor (Czujnik temp. plynu chlodzacego)
Tees moim zdaniem ma racje. Rzeczywiscie wyglada na to, ze sa trzy bledy: 10, 41 i 6. To Ci sokole oko z Tomasza :)
witam,
oto nowe nagranie:
http://www.supload.com/vid/MOV00561/913475087/3gp/
10, 41 i 6
komputer podaje bledy w kolejnosci od najmniejszej liczby do najwiekszej wiec tak nie moze byc
[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
na drugim filmie widac ze sa to bledy 10, 41 i 6 ale to troche dziwne bo 6 powinien byc na poczatku, a nie na koncu...
[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
6 - to czujnik temperatury wody (znajduje sie pod aparatem zaplonowym - wkrecony w glowice)
10 - to czujnik temp. powietrza (znajduje sie albo na samej rurze dolotowej albo na kol. ssacym)
41 - to grzałka sondy lambda (sonda do wymiany)
[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
10, 41 i 6
komputer podaje bledy w kolejnosci od najmniejszej liczby do najwiekszej wiec tak nie moze byc
[ Dodano: Sro 30 Sty, 2008 ]
na drugim filmie widac ze sa to bledy 10, 41 i 6 ale to troche dziwne bo 6 powinien byc na poczatku, a nie na koncu...
film zaczalem krecic od pewnego momentu, bo zanim zwarlem styki, polozylem zeby sie nie rozpadlo i zaczalem krecic to troche sie zeszlo. mam nakrecic jeszcze raz?
czy to powazne usterki?
jak sie zabrac za ich naprawe? - nie mowie tu o sadzie oczywiscie, ale czy moge jakos sam naprawic dwa pozostale?
dziekjue za pomoc
film zaczalem krecic od pewnego momentu
no to wszystko jasne...
czy to powazne usterki?
jak sie zabrac za ich naprawe?
raczej błache.. na poczatek sprawdz czy w ogole sa podlaczone te czujniki.. moze ktos grzebał i zapomnial podlaczyc + rozlacz i podlacz ponownie kostki, moze cos nie styka.
Jesli to nie to, to kupujesz czujniki na szrocie jakims, wymieniasz i po sprawie.
witam!
no wiec final sprawy nie byl dla mnie taki najgorszy. zrobilem tak jak radzil Furious, sprawdzilem wszystkie polaczenia, kable, przeczyscilem styki itd, i wszystko dziala. blad od razu zniknal i check engine juz sie nie pali, a kontrolka econo pali sie jak powinna. ;)
wielkie dzieki za pomoc! :aloha:
mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy po rozpinaniu tych kabli itd, powininem cos zrobic? np reset kompa czy cos takiego?
jeszcze raz dzieki
Pozdrawiam
Wooju
zrób reset żeby błędy skasować. Czyściłeś kostki Kontaktem ?
nie czyscilem ich "Kontaktem", tylko oskrobalem delikatnie styki papierem. a po ponownym polaczeniu wszystkich kostek, kontrolka sama zgasla.
ziom zmień tylko temat posta na taki jakie naprawdę były błedy, pomoże to przy szukaniu kiedyś w przyszłości, a może komuś się przyda
witam
a moze mi ktoś pomoże :)
Mam Civice 97 1.6 wersja USA.
Od jakiegoś czasu zapala się kontrolka CHECK ale po pewnym czasie sama gaśnie.
Zrobiłem samodiagnostykę i wyszło że to błąd nr 45 czyli
System Too Lean or Too Rich
malfunction in the fuel monitoring systems
Powiedzcie czy to coś poważnego i jak usunąć usterkę
Czy się wogóle tym przejmowac?
pozdrawiam
skolopendra
23-04-08, 20:42
Zrobiłem samodiagnostykę i wyszło że to błąd nr 45 czyli
wykasuj błąd moze był tylko w pamięci
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.