Zobacz pełną wersję : Jakie zmiany w 1.8 142km w stos do VIII gen?
Jakie dokładnie zmiany Honda wprowadziła w silniku 1.8 142km noPB w stosunku do jego wersji w VIII gen Civica?
PS: jaki dokładnie kod silnika ma ta jednostka w IX gen?
PS: jaki dokładnie kod silnika ma ta jednostka w IX gen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_R_engine#R18A2
Czy my w IX gen mamy w EU R18A2 ?
8gen - R18A2 w hatchbacku, R18A1 w sedanie
9gen - R18Z4 w hatchbacku, R18Z1 w sedanie
Silniki w 9gen różnią się niby niższym tarciem wewnętrznym i zmienionym oprogramowaniem silnika, w 9gen hatchback ma dodatkowo układ start-stop (jak dla mnie niestety formalnie na stałe niewyłączalny) z całą elektroniką z tym związaną. W dodatku pozamieniali je pokrywami zaworów i obudowami filtra powietrza (teraz np. hatchback ma odkryte gniazda świec a sedan zakryte - w 8gen było dokładnie odwrotnie -same pokrywy zostały praktycznie identyczne) chyba dla picu że coś zrobili bo generalnie silniki poza kosmetyczno-papierowymi zmianami są bez różnic. Wszystko poza tym też identyczne - skrzynia biegów, przełożenia. Nawet nadwozie nadal nazywa się FK2 (co się do tej pory przez wszystkie generacje nie zdarzyło) - kolejny dowód, że to większy tylko facelift, a nie żadna nowa generacja :)
cytując za jednym z artykułów/testów: "nowe tłoki pokryte powierzchnią redukującą tarcie, lżejszy wałek rozrządu, świece zapłonowe o specjalnej konstrukcji elektrod, a także alternator sterowany kilkustopniowo. Walcząc z nadwagą trapiącą współczesne auta, inżynierowie Hondy odchudzili chłodnicę oraz układ dolotowy, zaś przygotowując silnik do współpracy z systemem Auto Stop (gaszącym motor na postoju) wzmocnili rozrusznik"
Rzeczywiście można się pokusić o stwierdzenie, że IX to facelift, ale trzeba wziąć po uwagę, że np. naprawdę ciężko zrezygnować, czy też skonstruować nową, lepszą podłogę i nadwozie, jak w VIII (tyle miejsca i pojemności,wzorowych rozwiązań no i stylu na 4,3m). Co by nie mówić R18 to chyba najlepszy wolnossak na rynku (teraz może za Mazdą, ale R18 to 2005 rok), ma niezłą dynamikę i jest ekonomiczny, mam trochę danych porównawczych do 1,6 z pierwszego Aurisa i ostatnio 1.6 GDI (bezpośredni wtrysk) od Kia/Hyundai i spalanie 1.8 z Cifa jest bardzo zbliżone, nawet ze wskazaniem na Civica, również w dynamice i prowadzeniu. Oczywiście japońskie marki zawsze są trochę w tyle, jeśli chodzi o panujące trendy. Dobrze to i źle, bo wszystkie marki europejskie mają już silniki turbo, ale kilku z nich zaliczyło poważne wtopy, jak VW z TSI, czy PSA z THP, po takim czymś szefostwo Hondy czy Toyoty popełniłoby masowe sepuku, a tymczasem jeden, jak i drugi producent (VW,PSA) uniknął naprawdę kosztownych akcji serwisowych. Pewne jest, że Honda nie uniknie przejścia na silniki T (chyba że w ostatniej chwili pójdą drogą Mazdy) i jestem pewien, że będzie to ścisła czołówka w klasie (tak jest od zawsze, zresztą silniki Hondy deklasują resztę świata pod względem niskiej awaryjności). Program testów jest przecież mocno zaawansowany, Civic WTCC z motorem 1.6T HR412E walczy na torach, a zaraz 1.6T będzie napędzał bolidy McLarena. Jestem pewien, że 10tka dostanie nowy, zaje... motor, boję się tylko o cenę, tak jak w przypadku diesela 1.6.
trochę off top ale czytałem o kolejnym Type-R X generacji. Będzie miał 2.0 lub ponad 2 litry pojemności vtec oczywiście z turbosprężarką. Moc 300 KM. Wystarczy by utrzeć nosa każdemu innemu hot hatchowi. Szkoda, że nie mogę znaleźć tego wywiadu pomimo starań był przeprowadzany z jakimś tam inżynierem Hondy. Coś nawet było na temat napędu 4x4 ale o tym już tylko były spekulacje. Za pewniaka podawał te 300km i oczywiście turbo.
jest spora szansa ze r-ka bedzie biturbo:D
butler.gdansk
17-07-13, 16:10
To będziem kombinować jak tu sobie swapa zrobić... :D
No ja bym na takiego swapa reflektował, bo trudy swapu na K-serię N/A + jeszcze cała kasa na zaturbianie to mi się nie widzi :(
Wolałbym jednak pojedyncze turbo, bo auto będzie tańsze i prostsze w modach i mniej miejsca na potencjalne wtopy konstrukcyjne. Z jak widać na przykładzie Nissana wyjściowo dwusprężarkowego RB26DETT większość w wędrówce po moc i tak kończy z pojedynczym ale wielkim turbo :)
A wracając do tematu to "walcząc z nadwagą trapiącą współczesne auta, inżynierowie Hondy odchudzili chłodnicę oraz układ dolotowy" to raczej starali się walczyć, bo zważone wersje 1.8 Exe 8 i 9 gena wychodzi prawie 20 kg więcej dla 9gen - no cóż, lepsze wygłuszenie waży, a skoro nadwozie jak sugeruje VIN zostało zasadniczo identyczne, trudno tu oczekiwać czegoś innego, nawet jak się zaoszczędziło jakiś kilogram na dolocie i dwa kilo na chłodnicy... Prawdziwe odchudzanie raczej dopiero przy Xgen - miejmy nadzieję, bo lepiej wyposażony Civic waży dzisiaj tyle co o klasę większa Mazda 6... Albo może coś się uda już przy Rce, bo już FN2 do wagi lekkiej też nie należał :) Chociaż znając życie to łatwiej im będzie dmuchnąć turbiną nawet 30KM niż ująć 50kg z auta, skoro muszą jeszcze pewnie wzmocnić wyjściowe nadwozie...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.