Zobacz pełną wersję : Rozkładam już ręce :D
Witam ponownie problem dotyczy civica MA8 ( moja 7 honda a i tak rozkładam ręce ;/ ) , problem jest taki: czasem auto chodzi całkowicie nienagannie (wszystko jest ok oprócz spalania 10 wzwyż przy jeździe do 3,5 tys. rpm) ale nagle łapie faze i zaczyna się dusić (jakby niedostawał paliwa) pomaga wciśnięcie gazu w podłogę kilka razy i odpuszcza, dotego doszło jeszcze to że dość często(praktycznie 50/50) na maxymalnie nagrzanym silniku auto odpala ze ssania (1,5 tys rpm i powoli powoli w dół) tak jakby był całkiem zimny (to chyba jest najbardziej wkurzające bo silnik pożera paliwo i nagrzany na ssaniu chodzi nieprzyjemnie). Co zrobiłem do tej pory? wymieniłem filtr paliwa, przeczyściłem kopułkę oraz świece ( dotego sprawdziłem je w innej hondzie) , zmieniłem przepustnicę z TPS + mapsensor no i wyczyściłem dokładnie krokowca który zdaje się być dobry gdyż jak auto chodzi normalnie to obroty na jałowym są idealne. Dziś zauważyłem jeszcze że jak odpalił ciepły ze ssania to chwilkę rzucało silnikiem. Pomóżcie jak możecie swoją wiedzą bo ja już rozkładam ręce niemiałem jeszcze hondy z którą byłby taki problem, niewiem nawet w czym szukać bo błędów na kompie niema wogóle - po spięciu spinaczem lampka czek pali się cały czas. problem dotyczy civica MA8 D14A2.
Może czujnik temperatury?
Lambda ? , zatkany katalizator - powodów może być sporo, nawet uszkodzony komputer - jak przedmówca czujnik temp, - fajnie było by - że jak załapie tego muła zgasić silnik i obejrzeć świecę - mokra znaczy coś z zapłonem/elektryką - sucha że coś z układem paliwowym.
Może sama pompa paliwa zaczyna już dawać o sobie znać?
Kat oglądałem ( wyrzuciłem cały wydech by przejrzeć ) ma prześwit i jest czysty w środku, o pompie paliwa też myślałem ( ale skąd wtedy ssanie na ciepłym ) , Lambda całkiem prawdopodobne (ale to chyba może mieć związek z duszeniem się ), ale co do czujnika temp.. to niby możliwe ( w omedze miałem podobną przypadłość no ale to nie honda ) i moje pytanie brzmi który czujnik temp daje sygnały do kompa - pytam bo wskazania na blacie są okej? Dodam tylko jeszcze że w trasie auto wogóle się niedusi no i trzyma normalne obroty ( do któregoś z kolei zgaszenia ) no a w mieście dusi się praktycznie "na każdych światłach" trwa to ok 5- 10 sek. jak mi się uda to postaram się nagrać te objawy choć na złość jak próbowałem to auto chodziło dobrze.
Zauważyłem też dziś że jak mocniej gazu mu dać to z rury wydobywa się i niebieski ( normalka bierze olej ) ale oprócz niebieskiego jest też czarny dym - co to oznacza? sonda?
Czarny kolor to za bogata mieszanka paliwa.
Czarny kolor to za bogata mieszanka paliwa.
Czyli mam rozumieć że to może być sonda? Najgorsze jest to że komp przez ponad 3 tys. km niezarejstrował błędu a już mnie to denerwuje i chciałbym to zrobić.
Może inaczej jak mieszanka zabogata to jak ją zubożyć:D możliwe że jest zabogato bo pomaga pełne otwarcie przepustnicy, dostaje więcej powietrza i jakoś to przepala. Ogólnie auto pali dużo bo nigdy nieudało mi się zejść poniżej 9-10 litrów nawet w trasie do 110km/h .
Noooo, jak miałem jeb.... sondę to też nie miałem błędów :]
A skoro tyle Ci jara, to w sumie nie wiem nad czym się jeszcze zastanawiasz zamiast zmienić tą sonde ;) :)
czyli trzeba zacząć od tego jak niepomoże to dam znać:D
Heh - wymieniłem ją jako pierwszą - jak jest uszkodzona - próbował bym ją podratować na palniku.
Heh - wymieniłem ją jako pierwszą - jak jest uszkodzona - próbował bym ją podratować na palniku.
"Podratować na paliniku" - co to znaczy :D? Narazie jeżdzę z odłączoną sondą i jest spoko auto się niedusi. A mógłbym prosić jaśniej z tym palnikiem to coś pomoże?:D
Pomóc może - a na pewno nie zaszkodzi, chodzi o wypalenie jej na palniku (np, domowej kuchenki) - aż do czerwoności przez 2-3min , jest szansa że się jeszcze ruszy na jakiś czas.
oo dobrze wiedzieć wypróbuję:D
Nie no wypalenie nic niedało znów musiałem ją odłączyć i jest lepiej. Tylko jak sprawdzić czy to napewno to :(
Najprościej to podmienić na sprawną. Jak będzie dobrze, tzn że sondę masz walniętą.
Tak tylko podmienić niemam skąd a jak odłączałem TPS to też palił się czek ale auto się niedusiło, wymieniłem kompl. przepustnicę i dalej tosamo gorzej jak założę nową sondę i też niepomoże :D. A civica jakby podłączyć pod kompa to pokaże mi coś więcej skoro nierejstruje błędów?.
Też miałem walniętą sondę. Co prawda w BMW ale objawy były takie, że auto się dusiło prychało, na wolnych obrotach przebierał tak jakby go zalewało.Jeśli masz znajomego co ma sklep motoryzacyjny to niech zamówi sondę do Twojego silnika, załóż. Jak pomoże to kup a jak nie to oddaj. Taka jest moja sugestia.
Jak się postarasz to nawet używkę kupisz za 50 zł. Czy to jest jakaś ogromna kwota, biorąc pod uwagę Twoje spalanie ? No zastawnów się ;)
Jeśli nie pomoże, to sprzedasz tą sonde dalej w naszym dziale "giełda" i tyle.
Różne są toki rozumowania. Zakładasz temat bo chcesz naprawić auto, a w sumie to wnioskuje że chyba niekoniecznie.
Sondę będę kupywał nówkę (narazie na odłączonej pali 7 i chodzi dobrze) dotego chciałbym kupić czujnik temperatury który odpowiada za ssanie możecie mi powiedzieć który to jest :D
Mam ten sam problem tyle że u mnie przy okazji padła cewka i auto już nie chciało nawet odpalić.
Po wymianie cewki silnik odpalił, ale nadal nierówno chodził.
Mechanik przemierzył sondę i okazało się, że padnięta (100 kkm na LPG robi swoje :/)
Sondę już zamówiłem, Denso model DOX 1409 za 330zł. Nie tania, ale podobno Bosch, NGK itp. w Japończykach niezbyt dają radę. A o tańszych zamiennikach już nie wspomnę.
Pozdr
U mnie w sklepie Dens0 kosztuje 198 PLN :) sondę już zamówiłem ale szukałem i niemogę znaleźć który czujnik temp. odpowiada za ssanie podejrzewam że ten pod aparatem ale pewności niemam no chyba że ktoś mnie oświeci :D
podejrzewam że ten pod aparatem
Dobrze podejrzewasz ...ale czy to taki problem ściągnąć sobie manuala i mieć wszystko z bańki ;) ?
Nieumiem po angielsku :D:D a po polsku nieznalazłem.. to tak dopytam to ten z jednym kabelkiem czy z dwoma?:D
U mnie w sklepie Dens0 kosztuje 198 PLN
U mnie w sklepie normalnie kosztowała 412 zł a gdzieniegdzie 420 zł, na szczęście udało mi się pochytać taniej.
Takie za 150 - 200 zł Denso też mogłem mieć, ale to były jakieś uniwersalne, które wg mechanika i opinii kilku sklepów, mogą działać a nie muszą lub mogą działać nie do końca tak jak powinny.
Jeżeli kupiłeś Denso DOX 1409 za niecałe 200 zł to spoko, a jeżeli inną to daj znać jak to działa i jakie spalanie.
Pozdr
Niepowiem ci jakie ma oznaczenie bo nawet niezwróciłem na to uwagi - jest już założona narazie działa spalania jeszcze nieznam :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.