Zobacz pełną wersję : Civic VI 1.4 iS na oku - potrzebna porada
Witam! Sprzedałem swoją V generację Civika(jajko) którego miałem z silnikiem 1.5 90KM benzyna bez gazu. Poszukuję teraz Hondy Civic VI generacji i mam pewną na oku, interesują mnie Wasze opinie na ten temat. Honda jest od "znajomego", rocznika 1999, wyposażenie jakie posiada to klima(trzeba nabić bo nie leci), elektryka, jest to model po lifcie, kolor niestety nie za bardzo mi odpowiada bo jest żółty. Do zrobienia obydwa nadkola tylne na już(lewe dosyć mocno i wysoko skorodowane) ale mam nadzieję że wspawanie reperaturki załatwi sprawę. Silnik 1.4 90km zalany niestety 15w40 czyli mineralnym ale podobno taki już był jak sprowadził z niemiec, przebieg aktualnie 240tys. Uszczelka pod pokrywa zaworów do wymiany bo rzyga spod pokrywy. Za 10tys rozrząd do wymiany, wydech się oberwał od spodu wiec też cały trzeba zmienić. Za dużo o silniku nie powiedział wiem tylko tyle że podobno od wymiany do wymiany trzeba dolać 1,5l oleju. Btw czy opłaca sie przejsc na silnik D15Z6 jesli ten bedzie bral duzo oliwy? sprawdzałem to te d15z6 koszt na allegro ok 700zł
Moja poprzednia d15b2 była w gazie i robiłem 100km za niecałe 20zł więc licze się z tym że ta 1.4 spala więcej ale czy dużo więcej? Czy te silniki mają spory apetyt na pobór oleju? Myślę że jeśli chodzi o silnik to nie będzie słabszy od poprzedniczki również 90km. Cena za takie coś to 3tyś bez negocjacji więc pytanie do Was czy opłaca się? Rocznik młody, wyposażenie bogate.. Z góry dzięki za odpowiedzi
To ja juz moge ci sprzedac moja vi-tke nadwozie lakier bardzo ladny (srebny) nadkola tyl byly robione wiadomo niedawno, 96 srodek ladniutki i pachnacy silnik wymieniony rozrzad uszczelka pod glowica w zeszlym miesiacu, podswietlenie w srodku led etc etc, zadna bajerowana jakimis spojlerami. opcja z klima el szyby etc ale co do klimy to musisz dokupic kompresor i chyba chlodnice klimy bo zostaly wymontowane i same przewody zostaly :D, jedyny minus to moja ostatnia stluczka (z mojej winy ale tylko w swietle prawa, bo jak wiadomo stare trupy czaja sie na zwrot z ubezpieczalni ;D) no i prawy przod zostal przejechany (lampa do wym, blotnik do regeneracji czyli prostowania i delikatnie ugieta jest blacha ale to dla blacharza raczej problem nie jest i koszt wielki zeby to zrobic takze, tak pozatym z zewnatrz stan idealny jak na ten rok ^^ - nie to zebym sie reklamowal xD, ale daje do zrozumienia ze za podobna cene masz o wiele lepszy stan ;d
tam mam jednak rocznik 99 po lifcie noi od klimy wszystko jest i śmiga tylko trzeba dobić, nadal czekam na Wasze odpowiedzi
Rocznikiem się nie jeździ. Wspawanie samych reperaturek nie załatwi sprawy bo nadkola wewnętrzne i okolice na 99,9% trzeba rzeźbić, do tego przy mocnej korozji nadkoli zapewne progi pod nakładkami także do zrobienia. Silnik zalany mineralnym bo raczej pije więcej niż deklarowane 1,5l/10k km i żal dolewać coś droższego. Z drugiej strony jak oglądałem civiki VI za 3-4k, to i tak nie jest źle z tego co opisujesz. Budę to ma prostą? Stan podwozia nie zagraża życiu? Doprowadzenie do przyzwoitości spokojnie podwoi wartość zakupu, jeśli nie potroi ale przynajmniej będziesz wiedział co masz.
Marcin2000
13-07-13, 21:57
Co do silnika, przebieg 240kkm i już wycieki z pod dekla i pobiera olej 1,5l/10 000km? Jak na nie gazowany silnik to dość szybko padło. Pewnie faktyczny przebieg nie 240 tylko +340kkm albo i lepiej. O zakład idę, że pewnie ma rozklepane zawory bo nie były często regulowane. Stosowany olej mineralny 15/40 (tani) i te dolewanie, pewnie trzeba lotos lub inny selektol mocno dolewać. Jak sytuacja z uszczelniaczami i uszczelką pod głowicą? Dymi z rury na niebiesko lub czarno? Dla mnie silnikowo wygląda to marnie. U mnie rocznik 2000 (oryginalny przebieg 185kkm) z rudą jeszcze w miarę OK zacznie się pewnie ale jeszcze nie teraz no i pomiędzy przeglądami (15kkm) dolewa się oleju minimalnie lub wcale. Dalej jest klima bez klimy? Kolego może upatrz i kup sobie jakieś autko z forum a tu daj sobie spokój bo chyba czeka cię wymiana silnika + blacharka + klima i pewnie wiele jeszcze. No chyba, że dostaniesz autko gratis lub za skrzynkę browca ale też nie wiem czy warto...
Ja kupiłem VI generację z przebiegiem 520tys/km auto pobiera 0,5-2 l na 10000km więc pewnie przebieg masz w twoim owiele większy bo odziwo w moim civicu niewidać zużucia środka jak na 96r i ponad pół miliona km. Silnik który tyle bierze przy wysokich obrotach powinien lekko dymić na niebiesko jak będzie mocniej to pali litr na tysiąc.
Żółte 5D?
Po tym, co tutaj piszesz, to ja rozejrzałbym się za czymś innym.
Jeśli masz możliwość, to powiększ pulę o 2k zł i wtedy bez problemu znajdziesz coś w przyzwoitym stanie.
Co do spalania, to tutaj koszt będzie ze dwa razy większy (wspominasz o ok. 20 zł/100km w poprzednim wozie). Średnio z 7,5/100km.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.