PDA

Zobacz pełną wersję : D16Z6 Brak VTECa - stałe napięcie 12V na A4 i D6



MrCk
13-07-13, 08:05
Witam, szukałem troche w necie, ale nie znalazłem nic konkretnego, a wiec może ktos z was cos mądrego podpowie w tej sprawie.

A problem wygląda tak, na pinach A4 i D6 ktore jak wiadomo odpowiadają za odpalenie vteca jest ciągłe napięcie 12v po przekręceniu zapłonu, a jak wiadomo powinno ono pokazać się dopiero w momencie gdy vtec ma sie uruchomić.

Auto to Civic 5g USDM z D16Z6 i oryginalnie był to kiedyś automat, a wiec wiązka jest od automatu, w tej chwili skrzynia to już manual.

Z tego co udało mi sie już ustalić to nie jest to wina ani zaworu, ani komputera.
Komputery P28 mam 3 na swoim stanie, 2x od manuala i 1x od automatu, na wszystkich dzieje się to samo....

Napięcia mierze oczywiście zaraz za kompem przy odciętych przewodach, wiec zwarcie w dalszej części instalacji jest tez wykluczone...

Dziwi mnie tez sam fakt że gdy podpinam samą kostkę "A" (reszta kostek B i D nie podpięta) to na pinie A4 i D6 już jest napięcie 12V... wiec tak jak by w tej kostce był problem...

Do kostki A lecą tez 2 przewody od sterowania automatem A17 i A19, ktore odciąłem, ale dalej jest to samo....

I tak sie zastanawiam co dalej i czego to może być przyczyna że już po podpięciu samej kostki "A" na pinach A4 i D6 jest już stałe napięcie 12v ktorego nie powinno być ?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi :)

piroman
13-07-13, 20:34
to, że na D6 jest 12V to akurat nic dziwnego, przecież to jest wejście na sygnał z czujnika ciśnienia i jest wewnętrznie podciągnięte do zasilania
rozumiem, że pisząc o pomiarze na odciętych przewodach masz na myśli tylko przewody A4 i D6
kiedy pojawił się problem z brakiem vtec-a? komp nie wywala żadnych błędów?