blessu
12-07-13, 23:30
Witam serdecznie :)
Mam pytanko dość ogólne, nie dotyczące stricte Hondy, a bardziej techniki jazdy i mechaniki. Warto nadmienić, że nie znam dokładnej budowy skrzyni biegów, stąd taki wymysł :)
Sytuacja przykładowa. Powiedzmy, że chcę kogoś szybko wyprzedzić. Zamiast redukować z piątki do czwórki, redukuje aż do trójki, silnik wskakuje na wysokie obroty, strzała, wyprzedzam, wszystko pięknie. Zmieniając teraz bieg na wyższy - nie ma różnicy czy wrzucę na czwórkę, potem na piątkę, czy mogę od razu na piątkę?
Chodzi mi o działanie skrzyni biegów (wodzików, synchronizatorów, hugo wie), czy nie odbije się na niej negatywnie wrzucanie z biegu nieparzystego na nieparzysty, czy z parzystego na parzysty, a nie po kolei :)
Ot taka mała zagwostka, z góry dzięki za oświecenie mnie :D
Mam pytanko dość ogólne, nie dotyczące stricte Hondy, a bardziej techniki jazdy i mechaniki. Warto nadmienić, że nie znam dokładnej budowy skrzyni biegów, stąd taki wymysł :)
Sytuacja przykładowa. Powiedzmy, że chcę kogoś szybko wyprzedzić. Zamiast redukować z piątki do czwórki, redukuje aż do trójki, silnik wskakuje na wysokie obroty, strzała, wyprzedzam, wszystko pięknie. Zmieniając teraz bieg na wyższy - nie ma różnicy czy wrzucę na czwórkę, potem na piątkę, czy mogę od razu na piątkę?
Chodzi mi o działanie skrzyni biegów (wodzików, synchronizatorów, hugo wie), czy nie odbije się na niej negatywnie wrzucanie z biegu nieparzystego na nieparzysty, czy z parzystego na parzysty, a nie po kolei :)
Ot taka mała zagwostka, z góry dzięki za oświecenie mnie :D