PDA

Zobacz pełną wersję : Zasada działania skrzyni biegów, zmiany biegów.



blessu
12-07-13, 23:30
Witam serdecznie :)
Mam pytanko dość ogólne, nie dotyczące stricte Hondy, a bardziej techniki jazdy i mechaniki. Warto nadmienić, że nie znam dokładnej budowy skrzyni biegów, stąd taki wymysł :)

Sytuacja przykładowa. Powiedzmy, że chcę kogoś szybko wyprzedzić. Zamiast redukować z piątki do czwórki, redukuje aż do trójki, silnik wskakuje na wysokie obroty, strzała, wyprzedzam, wszystko pięknie. Zmieniając teraz bieg na wyższy - nie ma różnicy czy wrzucę na czwórkę, potem na piątkę, czy mogę od razu na piątkę?

Chodzi mi o działanie skrzyni biegów (wodzików, synchronizatorów, hugo wie), czy nie odbije się na niej negatywnie wrzucanie z biegu nieparzystego na nieparzysty, czy z parzystego na parzysty, a nie po kolei :)

Ot taka mała zagwostka, z góry dzięki za oświecenie mnie :D

mirasek
13-07-13, 10:50
Teoretycznie nieco szybsze zużycie synchronizatorów, nic po za tym.

Saiti
13-07-13, 11:09
Teoretycznie nieco szybsze zużycie synchronizatorów, nic po za tym.


Wątpiłbym :) Na moje to bez znaczenia. Ja nieraz robię tak, że kręcę dwóję do końca i wrzucam piątkę :) Albo z piątki redukuję na dwójkę np w mieście.

WojTEC
13-07-13, 12:31
Wątpiłbym Na moje to bez znaczenia. Ja nieraz robię tak, że kręcę dwóję do końca i wrzucam piątkę Albo z piątki redukuję na dwójkę np w mieście. też tak często robie... a bez sensu jest wrzucać na 2 sekundy trójke i potem na kolejne 2 czwórkę... Kolega się ze mnie śmieje że tak robie :( ;p

mirasek
13-07-13, 12:58
Wątpiłbym
Wynika to z zasady działania skrzyni. Synchronizator wyrównuje wtedy większą różnicę prędkości obrotowych, więc siłą rzeczy eksploatuje się bardziej. W to że można wbić z 2 na 5 czy z 5 na 2 nikt nie wątpi ale pytanie było o to co się dzieje wtedy w skrzyni.

michalkazanice
13-07-13, 16:33
Poniekąd zgadzam się, mam u siebie przykład zgrzytającej piątki. Z 3 na 5 zgrzyt jest niemiłosierny, a z 4 na 5 już da się to przeżyć :)

FaziRBK
13-07-13, 17:22
Ja we wszystkich autach, które miałem oraz którymi jeździłem do tej pory jak wiele innych osób wrzucałem z 3 na 5 z 2 na 5 itd. I nigdy nie miałem problemów ze zużytymi synchrami. Więc jest małe prawdopodobieństwo, że coś się rozsypie.

mirasek
13-07-13, 18:17
ale ja nie napisałem że coś się rozsypie i że tak nie można robić :)

blessu
13-07-13, 20:50
Krótko mówiąc synchronizatory mają więcej pracy, ale tragedii z tym żadnej nie ma :) Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Saiti
14-07-13, 09:02
Synchronizator wyrównuje wtedy większą różnicę prędkości obrotowych, więc siłą rzeczy eksploatuje się bardziej

No w sumie faktycznie, wygrałeś piwo, możesz sobie kupić :P