Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z ABS'em, mimo wymiany czujnika ABS.



juventinio
10-07-13, 19:30
Witam, mój problem jest dość złożony.
Zaczne od poczatku. Dawno dawno temu, podczas wymiany amortyzatorow, mechanik - idiota zniszczyl mi kabel od ABSu (jak sie pozniej okazalo).
Wyczytalem na forum o samodiagnostyce, podpialem, wystukalo mi blad - czujnik absu prawy przod, pojechalem do elektronika, powiedzialem ze najprawdopodobniej prawy przedni czujnik - sprawdzil czujnik - ok, okazalo sie, ze problem byl z kablem (padl w srodku mimo iz gumowa otulina byla nienaruszona).

Rok pozniej zaczal sie kolejny problem z ABS'em, podczas jazdy (bylo dosc mokro, chyba nawet akurat padal deszcz). Po tankowaniu, odpalam samochod - no i znowu kontrolka ABS. Samodiagnostyka kolejny raz - lewy tylny czujnik. Przez bardzo długi czas szukałem tego czujnika w rozsadnej cenie (ceny na allegro rzedu 200-250 zl to jakas MASAKRA). W koncu tydzien temu udalo mi sie zlapac okazje, kupilem czujnik za 100 zl + przesylka. Zabralem sie dzisiaj do montazu, po drodze wyszlo, ze sprzedawca mnie oszukal i sprzedal prawy tylny czujnik zamiast lewego - coz, stwierdzilem, byc moze nie ma zadnej roznicy, kwestia okablowania. Przez 1h przekladalem czujnik do metalowych elementow do montazu na samochod, wszystko sie udalo, po dlugiej walce z zasyfionymi gwintami (glab ze mnie, nie zostawilem srub w srodku ani nie zawalilem tego jakims smarem) udalo sie wszystko zamontowac. Po drodze ukrecajac lebek jednej ze srub. 4h zabawy - udalo sie. Wreszcie wsiadam do auta przetestowac - no i dramat. Kontrolka znowu sie zapala po przejechaniu paru metrow (czy tez osiagnieciu predkosci 20km/h jak twierdza niektorzy).
Szybko wracam do domu, forum, wyszukuje temat o kasowaniu bledow ABS. Wykonuje wszystko zgodnie z instrukcja.
Tj. Zwieram dwupinowe zlacze (3 pinowe nie ruszam), wciskam hamulec, pprzekrecam stacyjke, abs sie zaswieca, gasnie, zdejmuje noge z hamulca i.. zamiast zaswiecic sie spowrotem - mruga mi kod bledu:
4.. 2

czyli wedlug tabel ktore tutaj podajecie lewy przod - zawor magnetyczny, ewentualnie wedlug innej tabeli - lewy przedni speed control - czyli czujnik absu.

Nie wiem dlaczego nie da sie tym sposobem skasowac bledow - mnie zamast kasowania po prostu wypluwa blad.
Przeczyscilem oba przednie czujniki, lacznie z zebami na piastach. Niestety problem nie zniknal. Probowalem tez odpinac kleme, jedyne co mnie z tego tytulu spotkalo to ustawianie od nowa stacji radiowych.

Nie mam juz naprawde zielonego pojecia o co chodzi. Czy ktos ma jakis pomysl? Przed wymiana tylnego lewego czujnika wyswietlalo mi ze to wlasnie ten czujnik nie dziala. Nie chce kupowac kolejnego czujnika w ciemno..

Civic mb1, d16y3, przedlift, 95r. Mam dwa zlacza, jedno samodiagnostyczne 2 pinowe, drugie 3 pinowe. Oba koloru niebieskiego.
Pomozcie bo ja juz naprawde sie poddaje.

martin1988
10-07-13, 20:31
Kolego juventinio, nie wiem jak jest u Ciebie, bo posiadasz silnik D16Y3, ale ja u siebie w MB2, D14A8 mam dwa złącza: 2-pinowe do diagnostyki kontrolką "CHECK" a drugie 5-pinowe. W tym drugim zwieram odpowiednie dwa piny: brązowo-czarny i niebiesko-biały, następnie kontrolka ABS'u wymiguje odpowiedni błąd.
Kasowanie pamięci, w której jest zapisany błąd przeprowadza się następująco:

1. Upewnij się, że nie są zwarte piny.
2. Włącz i wyłącz zapłon ok. 20-30 razy.
3. Wykonaj ponownie samodiagnostykę.

Tyle teorii. Może wrzuć zdjęcia tych złączy?

Pozdrawiam

juventinio
10-07-13, 20:35
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?51569-Problem-z-abs/page3

tutaj kolega wyraznie pisze, ze rowniez ma mb1 i tez ma tylko dwa zlacza, 3 pinowe i 2 pinowe. Oba sa niebieskie. Zrobie zdjecie zaraz.

martin1988
10-07-13, 20:50
W takim razie, próbuj jak podpowiadał kolega. Pomierz rezystancje czujników i sprawdź czy wszystkie są dobre.

juventinio
10-07-13, 21:56
Powiedzcie mi, tak juz totalnie lopatologicznie, jak ja mierzyc (w ktorym miejscu). Miernik mam, obsluzyc potrafie (na studiach mialem takie przedmioty jak metrologia, to sie w koncu wykorzysta zdobyta wiedze ;p tylko napiszcie mi gdzie dokladnie mam przylozyc kabelki, na czujnik? Czy tez wypiac kostke (z tylu wiem ze jest przy baku paliwa) i tam sie wpiac?

jutro z rana zabiore sie za przekrecanie stacyjki te 20-30 razu, potem dopadne miernik. Tylko dajcie znac co dokladnie mam pomierzyc. No i jakie mniejwiecej wartosci (gdzies widzialem ze 1000ohm) sa tymi wlasciwymi.

pako7
13-07-13, 20:56
Kontrolka sama powinna zgasnąć jeśli komp znajdzie wszystkie czujniki i bedą działać poprawnie, nie trzeba nic kasować. Jak po jakimś czasie wypluwa kontrolke to znaczy że traci komunikacje z czujnikiem. A czasem czujniki nie mają każdy innej oporności L=p ?? wątpie

civic_lsi
13-07-13, 21:47
widzę że czytałeś moje wypociny:)
u mnie po wymianie czujnika przy kole nie musiałem kasować błędu, kontrolka przestała świecić a abs zaczął działać.
nie wiem czy masz takiego pecha czy co ale z tego co czytam to już 3-ci czujnik masz do wymiany.
zaraz poszukam, może uda mi się odnaleźć wartości oporności czujników.

manual strona:
19-88 - czujnik prawy przód - oporność prawidłowa 600-900 om,
19-91 - czujnik lewy przód - oporność prawidłowa 600-900 om,
19-94 - czujnik prawy tył - oporność prawidłowa 700-1100 om,
19-97 - czujnik lewy tył - oporność prawidłowa 700-1100 om.

na powyższych stronach manuala są opisy jak wykryć usterki czujników.

juventinio
15-07-13, 16:22
a masz gdzies link do manuala? bo niestety po formacie moj polecial a link jest juz nieaktywny. Oczywiscie do mb1.

No i pytanko do Was, gdzie jest zlacze modulatora i jak sie dostac? Mierzylem dzisiaj opor na kostce od czujnika, nic nie pokazuje. Przerwany kabel czy uwalony czujnik?
Do drugiego niestety sie nie mam jak dostac, bo mam zamontowany gaz i troche by sie trzeba bylo nameczyc zeby wypiac wtyczke, wiec nie mam porownania, czy dobrze dokonalem pomiaru. Wybieram sie do garazu ojca na kanal, zeby zmierzyc tyl, aczkolwiek ponoc da sie cos pomierzyc na zlaczce modulatora, tylko niestety poza schematem nie znalazlem konkretnego zdjecia/opisu gdzie ona sie znajduje.

martin1988
15-07-13, 18:34
Złącze modulatora możesz zobaczyć pod tym linkiem :):

http://zapodaj.net/a6cb204157ea3.jpg.htmlhttp:// (http://zapodaj.net/a6cb204157ea3.jpg.html)

Jej umiejscowienie chyba jest takie samo w każdym nadwoziu :confused:. W każdym bądź razie musisz najpierw wysunąć "dźwignię", a potem odpiąć złącze :)