Zobacz pełną wersję : Hamulec ręczny - słabo działa.
Witam.
Problem polega na słabym działaniu w/w. Hamulce są bębnowe wymieniłem szczęki, oczyściłem samoregulatory regulacja przy dźwigni na maksa (opiera się o wspornik) i nic dalej nie trzyma. Jedyny pomysł to rozciągnięta linka czy da się jakoś ją skrócić czy tylko wymiana? Jeśli wymiana to czy są zamienniki czy tylko orginały? Dzięki za ewentualną pomoc.
jak wdusisz ten klawisz na dźwigni i będziesz na płynnym ciągnął to poczujesz w którym momencie linka zaczyna ciągnąć za dźwigienkę w szczękach. ten moment powinien nastąpić dość szybko. jeśli późno zaczyna to znaczy że faktycznie jest za długa i skoro już dojechałeś do końca naciągu to trzeba linkę wymienić, ale jeśli łapie szybko tylko skok dźwigni jest duży między początkiem zaciągania a momentem zblokowania koła to wskazuje na samoregulator. może nie trzymać albo ktoś źle złożył. samoregulator trzeba przy składaniu też rozciągnąć na początku ręcznie bo zanim sam dojdzie do optymalnego położenia to trochę minie.
opór linki niby czuję dość szybko ale dalej mogę ciągnąć tak jakby elastyczna była ale wydaje mi się że kiedyś tego momentu oporu nie wyczuwałem od razu była lekko naprężona co do regulatorów to montowałem całkiem ściśnięte czy wstępne rozsunięcie szczęk może pomóc? Wydawało mi się że w trakcie eksploatacji samoregulator sam powinien sie tak ustawić żeby wybrać luz.
acha jeszcze jedno pytanie czy zużyte szczęki mogą być przyczyną luźnego ręcznego? bo taką diagnozę miałem z ASO ale czy nie po to właśnie jest samoregulator żeby niwelować zużycie okładzin? tak czy inaczej szczęki wymieniłem a problem pozostał
do czasu. już na samym końcu jak jest okładzina to samoregulator nie starczy. jak sie montuje to trzeba zawsze maksymalnie go wykręcić na tyle żeby bęben w miarę luźno wchodził. bo to w teorii tak jest ale samoregulator tego typu tak od razu o tyle sie nie przestawi. sprawdziłeś czy lekko chodzi "na sucho" - można śrubokrętem tą zębatkę delikatnie przekręcać powinna iść bez żadnego oporu
OK po sumie ściągnę jeszcze raz bęben i zobaczę czy regulator w ogóle wybrał luz i czy sie da coś jeszcze przesunąć a jeśli linka do wymiany to czy ktoś kupował jakiś zamiennik?
linke kupisz w focie lub w jc , a sprawdzales bemben w jakim jest stanie. zobacz ten ragulator moze wlasnie to jego wina.
u mnie ta zębatka chodzi ze sporym oporem. A jak ma byc założony ten cycek taki dzyndzel pod zprężyną ma być na tej zębatce zachaczony czy ma samoczynnie sterczeć??
Potrzebne zdięcia poprawnie złożonego hamulca, bo mi sie wydaje ze mechanik źle złozył. przed wymiana szczęk hamował 100 x lepiej. a teraz nawet na badaniu technicznym wyszło że tył prawie wogóle nie hamuje :(
U mnie było tak że tłoczek nie odbijał dobrze i przez to z kolei cały czas lekko hamowało tylne prawe koło. Pomogło nasmarowanie tłoczka wd40 i rozruszanie młotkiem delikatnie w jedną i drugą stronę parę razy tłoczka. Może u ciebie z kolei on nie zaciska...
Zębatka u mnie też chodzi ze sporym oporem i wydaję mi się że tak powinno być. A i wszystkie spinki powinny być zahaczone. Nic nie powinno sterczeć. Rozbierz to i samemu poskładaj. Ważne aby robić to wolno i dokładnie i niczego nie zgubić ani nie zamienić. Jest to z powodzeniem do zrobienia. Ja to robiłem bo wymieniałem okładziny bo były już słabe. Zajęło mi to z 2 godzinki.
Użyłem wd właśnie wczoraj sciagnąłem znów te gumki wypchnąłem kolejno najpierw jeden a następnie drógi tłoczek wyczysciłem rozcienczalnikiem a potem prysnąłem wd, iogólnie wszystko przeglądnąłem i wyczyściłem. Nie obyło sie bez szczotki drucianki i ostrego noża. Jak narazie wszystko fajnie chodzi. A wd jest nie zastapione :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.