Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów+ olej w skrzyni.
Mam Hanie d14a4 1998r.W instrukcji obsługi samochodu(tabelka przeglądów) oraz w ksiażce obsługi jast napisane ze regulacje zaworów wykonuje sie"tylko przy 40kkm". Oznaczałoby to ze regulacje wykonuje sie tylko raz przy tym przebiegu a nie co 40kkm-czy tak?.
Druga sprawa odnosnie oleju do skrzyni.Czy zamiast Honda MTF można zastosować Texaco MTF-94? Na stronie Texaco jest informacja, że jest to olej dedykowany do skrzyń Rovera i Hondy. Na forach dotyczacych marki Rover zalecaja właśnie MTF-94 do skrzyń PG1. A słyszałem, że Rovery 214 i Civiki produkowane w Anglii to bliżniacze konstrukcje..Może to ten sam olej..Jest dostepny w sieci serwisów Rover i Landrover i kusi mnie, bo moge go miec za 32zł/l(Honda MTF to 70-80zł/l).
nie, nie jest to ten sam olej. a co do regulaji zaworow, to chyba najmarniej co 40kkm, a ja bym chyba nawet robil czesciej...
Mam Hanie d14a4 1998r.W instrukcji obsługi samochodu(tabelka przeglądów) oraz w ksiażce obsługi jast napisane ze regulacje zaworów wykonuje sie"tylko przy 40kkm". Oznaczałoby to ze regulacje wykonuje sie tylko raz przy tym przebiegu a nie co 40kkm-czy tak?..
nie jeden raz tylko co 40 tysięcy....
Druga sprawa odnosnie oleju do skrzyni.Czy zamiast Honda MTF można zastosować Texaco MTF-94? Na stronie Texaco jest informacja, że jest to olej dedykowany do skrzyń Rovera i Hondy. Na forach dotyczacych marki Rover zalecaja właśnie MTF-94 do skrzyń PG1. A słyszałem, że Rovery 214 i Civiki produkowane w Anglii to bliżniacze konstrukcje..Może to ten sam olej..Jest dostepny w sieci serwisów Rover i Landrover i kusi mnie, bo moge go miec za 32zł/l(Honda MTF to 70-80zł/l).
oszczędność rzędu 80zł (2l) a w razie czego kłopot spory....
Nie warto oszczędzać na MTF. W pt kupiłem w ASO HPlaza 2l za jedyne 134 zł.Wczoraj wymieniłem,pojeździłem troche i mówię -jest róznica,praca skrzyni to bajeczka,dodatkowo wyciszyła bo juz troche huczała.Naprawdę warto
honda MTF-134zl
podkładka-4zł
własna praca-1h
wrażenia z jazdy-bezcenne
:aloha:
tym bardziej ze inspekcje oleju w skrzyni masz przy 80.000km, a wymiana przy 120.000, wiec dla wielu osob bedzie to jednorazowa operacja przy uzytkowaniu swojego cifa. co do mtfu rovera, to moze i owszem ze mozna go nalac , ale do skrzyni w silniku 2.0 diesel , bo to jednostka wystepujaca w obu markach,reszta benzyniakow spod znaku najlepeij sprawuje sie na mtfie.
BTW.
u mnie w aso podkladke daja w gratisie
W książce serwisowej jest napisane tak jak mówi budio - dla Civiców 2,3,4d oraz CRX sohc -regulacja jednorazowa po 40.000
Ale wiersz wyżej jest luz zaworowy (oprócz Legend i TDI) kontrola co 40.000
Więc wg mnie jest tu jakaś nieścisłość
A dla mnie to ma sens. Po 40 tys regulujesz .... a potem tylko kontrolujesz ...i ewentualnie regulujesz ( w razie potrzeby) .... ech te inżyniery piszące instrukcje :D
skolopendra
27-01-08, 20:16
Więc wg mnie jest tu jakaś nieścisłość
manual jednak mówi co innego :agent:
http://img.wklej.org/images/34634Sam%20Naprawiam%20Honda%20Civic.bmp (http://img.wklej.org/v.php?id=34634Sam Naprawiam Honda Civic.bmp)
a co mysliscie o zalaniu skrzyni Velvoline 90W75, czy ktos moze zalal, jakie wrazenia?
skolopendra
27-01-08, 20:29
jakie wrazenia?
pierwsze i ostatnie dla Twojej skrzyni ;)
było :szukaj: :szukaj:
ja sie podepne czy ma ktos fotke badz moze podas str w ksiazce na ktorej dokladnie bedzie ukazany korek spustowy no i ten kntrolny, do wlewania oleju ? oczywiscie chodzi o oles w skrzyni manualnej
btw czy duzo wycieka oleju po wyjeciu polosi ?
ja sie podepne czy ma ktos fotke badz moze podas str w ksiazce na ktorej dokladnie bedzie ukazany korek spustowy no i ten kntrolny, do wlewania oleju ? oczywiscie chodzi o oles w skrzyni manualnej
btw czy duzo wycieka oleju po wyjeciu polosi ?
spustowy to ten niżej
na tzw"czworokąt" :)
a kontrolny/wlewowy masz tutaj:
http://images26.fotosik.pl/151/460bb42760b9b2fem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=460bb42760b9b2fe)
wielkie dzieki za foto czyli ta sruba na imbus chyba nr 17 to spustowy a wlewowy ten pod tym czujnikiem tak jakby ??
hmm powiedzcie mi co moze sie stac jak nie wyreguluje zaworów ? podwyzszony hałas ? wieksze spalanie ? mniejsze osiągi ??
hmm powiedzcie mi co moze sie stac jak nie wyreguluje zaworów ? podwyzszony hałas ? wieksze spalanie ? mniejsze osiągi ??
wieksze spalanie/mniejsze osiągi/wyplone zawory - mało???
Więc wg mnie jest tu jakaś nieścisłość
manual jednak mówi co innego :agent:
Obrazek (http://img.wklej.org/v.php?id=34634Sam Naprawiam Honda Civic.bmp)
masz manuala po polsku? dasz rade przeslac/zeskanowac/cokolwiek? mam po angielski i z tego co sciagnalem z forum tez jest englisz :/ V gen jakby co :d
hmm powiedzcie mi co moze sie stac jak nie wyreguluje zaworów ? podwyzszony hałas ? wieksze spalanie ? mniejsze osiągi ??
wieksze spalanie/mniejsze osiągi/wyplone zawory - mało???
wzasadzie niewiem kiedy w mojej hondzie bylo robione jakie kolwiek regulowanie zaworow. Honda pali mi na trasie 5,5-6 a w miescie okolo 8-9l ... jesli chodzi o hałas to raczej jest dosc cichutko...
ile kosztuje regulacja zaworow?
jest to taka rzecz ktora mechanik raczej nie spieprzy? czy lepiej w aso zrobic ?
ile kosztuje regulacja zaworow?
Jakies 40 PLN. Spieprzyć można wszystko choć nie jest to wielka sprawa dla kogoś kto się zna - można od razu ocenić stan uszczelki pod pokrywą.
ASO Gliwice:
- regulacja 100,-
- uszczelka 50,-
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.