Zobacz pełną wersję : Problem z VTEC- nie działa, nie podpięty zawór
Sprawa prosta, nie załączał mi się vtec więc postanowiłem sprawdzić czy jest podłączony do komputera.
Mam komputer P2Y czyli korzystałem z tego schematu:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/trustdestruction/HCF%20DIYs%20and%20FAQs/obd2apinschematics.gif
Miernikiem uniwersalnym wpiąłem się z jednej strony do zaworu VTECa pod maską a z drugiej strony do pinu C15 Vtec Pressure Switch.
Niestety nie ma połączenia między zaworem a kompem, czy wystarczy jak pociągnę kabelek prosto od zaworu do pinu C15 do komputera? Czy jest wymagane coś jeszcze?
Po sprawdzeniu przewód z zaworem VTECa jest podłączony do Pinu C6 oraz D5, wydaje mi się, że jest coś namieszane, pociągnąć kabelek do pinu C15 a te zostawić czy te odłączyć i podpiąc tylko do C15?
na to wyglada ze masz przerwany przewod wiec cig kabel z pinu do zaworu
rozumiem, że tylko pociągnąć od zaworu do c15 a reszte zostawić tak jak jest?
zawór vtec to A8 (vtec solenoid), c15 to zawór ciśnienia vteca
soldi, czyli pociagnac od zaworu kabelek do pinu A8, a co zrobic z tym, ze nie mam kabla zaworu cisnienia? z zaworu vteca wychodzi tylko jeden kabel, mam d15z6
po 1 sprawdź czy jest przejście między wtyczka ecu a wtyczka zaworu ;) po 2 każdy zawór vteca ma 1 przewód :P po 3 skąd podejrzenie, że nie załącza Ci się vtec?
soldi, Nie ma przejścia między zaworem a pinem A8, za to jest przejście między zaworem a pinami C6 i D5. Wiem, że jest jeden przewód ale u mnie wygląda to jakby był on podłączony do 2 pinów w kompie. Po 3- podłączyłem lampkę, kontrolkę VTECa i nic. Olej jest po wymianie- więc to, że jest go za mało odpada. Mam stożek i nie słychać żadnej różnicy przy dodaniu gazu- nie słychać żeby vtec się załączył. Czuję, że czeka mnie wymiana całej wiązki bo ktoś tu konkretnie tą sztukował- same problemy z elektryką mam.
A może taka rzecz oczywista... Ale oleju to masz wystarczajaca ilość :-)?
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
napisałem, że jest po wymianie dopiero co i jest go tyle ile powinno ;)
D15z6 ma troche inną zasadę działania VTECA "_" a raczej jego tam wcale nie ma :) Przechodzi Ci na 16v przy 3.5 tysiącach obrotów.Później nie ma żadnego vteca :) Chyba że zmieniłeś wałek i klawiature na tą z d16z6 to wtedy faktycznie uzyskasz Vteca ;) Ja jak robiłem to pamiętam że musiałem zmostkować chyba piny a6 i a8 czy coś takiego jednak ja działałem na kompie p28 i obd 1 a Ty widze działasz na p2 czyli seryjnym i obd2
wg mnie coś źle mierzysz.. już samo połączenie C6 i D5 jest kompletnie bez sensu
druga sprawa to jak Kamyczek napisał - d15z6 to vtec-e czyli ekonomik, który na niskich obrotach chodzi na 12 zaworów, a po przekroczeniu pewnego progu "załącza" pozostałe 4 zawory - chodzenie na 12 zaworach jest sygnalizowane na desce rozdzielczej przez zapalenie się zielonej lampki "ECO".. tu vteca ani nie usłyszysz ani nie poczujesz ;) to taka ściema i w ogóle nie powinno mieć w nazwie słowa "vtec"
Variable valve Timing and lift Electronic Control system
a moim zdaniem powinien :)
Tak samo jak 1.5 90km to mocny silnik ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.