Zobacz pełną wersję : Vgen jak podłączyć dimmer?
Witam. Jak w temacie. Wiem, że było o tym już ho ho i trochę tematów ale żaden nie był konkretny.
Mam wersję europejską (Eg8) a dimmer jest tak samo z Eg8 tyle że na USA.
Mam całą wiązkę nawet z kostkami i tutaj się pojawia problem. W te miejsca gdzie powinienem się wpiąć z pinami w wiązkę są już zajęte. Ogarnia ktoś jak co poprzestawiać tak, żeby to miało ręce i nogi?
P.s. Przeglądnąłem całe forum po wpisaniu w wyszukiwarkę "dimmer".
a to widziałeś: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15279-Jak-zrobić-samemu-Dimmer-i-jak-podłączyć&highlight=dimmer
No tak.
Ale podpięcie byłoby inaczej jak w wersji USDM?
W sumie tam gdzie powinienem wpiąć się z czerwono-czarnym kabelkiem to wszędzie są czarne kable...
A tutaj jest to całkiem inne podpięcie niż w wersji USDM
Odgrzebuję kotleta.
dimmera mam z wtyczką i wszystkimi kablami tam gdzie ma iść.
Dimmer według manuala jest podpięty pod:
1 licznik
2 awaryjne
3 panel nawiewu
4 przycisk grzania tylnej szyby
5? przycisk (shift pisition indicator)
6? przycisk (shift position console)
5 i 6 jak rozumiem to jest do wersji z automatyczną skrzynią biegów
Według manuala:
1 pin B12 (duża wtyczka, jedyny skrajny pin wolny)
2 pin o numerze J (u mnie kolor czarny)
3 w nawiewach pin 3 (lighting switch)
4 jak mniemam pin koloru czarnego (tutaj nie znalazłem albo mi się nie wydrukowała rozpiska)
W dimmerze są kable:
red
blk
red/blk
red to zasilanie
blk to masa
red/blk zasilanie podpięte do urządzeń (1-4/6)
Jak to rozwiązać w wersji europejskiej?
Dodam, że licznik mam z USDMa/JDM i był dimmer w nim podpięty. Tak samo z panelem nawiewu, który też jest z wersji USDM i też był podpięty pod dimmer.
Prosiłbym o jak najbardziej oryginalny system podpięcia dimmera u mnie, tak żebym to i ja zrozumiał, i żeby się nic nie sfajczyło :P
niestety jest tak jak piszesz i w sumie sam sobie opisałeś jak to podłączyć.
tniesz seryjną wiązkę i sklejasz kable ze sobą tak jak powinny być (niestety wiązka z usdm z dimmerem nie do końca się nada), potem tniesz ścieżki w zegarach i lutujesz tak żeby zegary mogły działać z dimmerem (wersja z dimmerem miała inne zegary niż wersja bez) i w sumie tyle
1 licznik
2 awaryjne
3 panel nawiewu
4 przycisk grzania tylnej szyby
5 przycisk przeciwmgielnych
licznik możesz łatwo sprawdzić czy jest pod wersje z dimmerem, a mianowicie jak wepniesz licznik od dimmera do wiazki bez dimmera to nie będzie świecił wcale ;)
licznik możesz łatwo sprawdzić czy jest pod wersje z dimmerem, a mianowicie jak wepniesz licznik od dimmera do wiazki bez dimmera to nie będzie świecił wcale
Licznik, który mam wyjąłem z auta, z którego też mam dimmer i wsio było spięte i wyglądało to na OEM a nie że ktoś tam coś dokładał...
Tam wsio wyglądało jak OEM. Licznik, który mam:
http://imageshack.us/a/img34/8301/bqz4.jpg
A dimmera wyjąłem z całym okablowaniem jakie było.
widzę że masz licznik prawie taki sam jak mój :D
wrzuć foto od tyłu, od frontu wszystkie są takie same ;)
edit:
w tej wiązce co masz z dimerem nie masz kostki do włącznika przeciwmgielnych
nie mam nie mam. ale lampy USDM mam więc nie naszaleje z mgielnym :P
ładujesz oprawkę dwuwłuknową na tył i tyle ;)
Ale że gdzie dwuwłóknową? Jak na pełnym USDMie 4xstop 4x pozycja :P wszystko dwu włóknowe. Ale nie o tym temat ;) Chodzi o ten dimmer tak, żeby to było jak najbliżej ku oryginale i żeby mi się gablota nie zjarała ;)
oryginalny usdm ma 2x stop i 4x pozycja ;)
ale wracając do tematu to z dąbrowy tarnowskiej do mnie nie masz daleko, tak że jakbyś nic nie wykombinował to zapraszam a coś się wymyśli :D
Ja mam jeszcze bliżej do ciebie niż z dąbrowy :P Pospinać to to nie problem tylko pomysł jakiś ludzki żeby był bo te opisy, które są na forum a raczej jeden to nie bardzo robi robotę... troszkę to chaotycznie wygląda.
Jeżeli jednak da się to zrobić to te czarne kable ze wszystkich przełączników prócz licznika idą pewnie w jedno miejsce. Jest ktoś w stanie mi powiedzieć w które? Bo tam by wystarczyło się wpiąć jak się nic nie wymyśli i nie trzeba będzie bebeszyć tyle kabli ;)
zazwyczaj idą po dwa czarne kable do każdego z przełączników, jeden jest masą przełącznika, drugi jest masą podświetlania :D
wszystkie czarne są ze są połączone, teraz musisz rozplątać wiązkę pooddzielać masę podświetlania od masy wiązki, i właśnie pod tą masę podświetlania wpiąć dimmer ;)
niby nie wydaje się nic trudnego ale siedziałem nad tym dwa wieczory, a potem wszystko rozplątywałem bo zapomniałem jedną masę odłączyć i tak zeszło kilka dni nad tym
ps. podeślij mi foto twojego licznika od tyłu jeśli możesz, ciekaw jestem jak to wygada ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.