PDA

Zobacz pełną wersję : Zapach paliwa w aucie, gaśnięcie po odpaleniu, rezonans tłumika.

czlowiekzblizna
07-07-13, 18:14
Witam,
posiadam civica 1994 rok, silnik d13b2. Problemy z jakimi się borykam to jak w temacie wspomniałem zapach paliwa wewnątrz auta przy żwawym przyspieszaniu i jazdy na wyższych obrotach. Przy przyspieszaniu czasami samochód lekko przerywa. Dodatkowo przy odpalaniu zimnego silnika samochód szybko gaśnie jeżeli nie podniesie się obrotów dodając gazu. :mad: Na deser mam problem z rezonansem (tak mi się wydaję, ponieważ wydobywa się metaliczny dźwięk) przy około 2400-2800 obrotów. Samochód ma wycięty katalizator. Co do zapachu paliwa i gaśnięciu podejrzewam jakieś problemy z gaźnikiem, aczkolwiek jestem laikiem także proszę o pomoc bardziej doświadczonych kierowców.

Pozdrawiam serdecznie :D

HJK
08-07-13, 12:48
Ja sprawdziłbym najpierw instalacje elektryczną. Przy pustym suwie tłoka (do cylindra wpada mieszanka ale nie zostaje spalona) czuć benzyną, silnik przerywa, możliwe są też trudności z utrzymaniem równych obrotów - objawy podobne do tych które wypisałeś. Więc na moje oko na warsztat poszłyby: aparat zapłonowy, kable, świece.

Co do metalicznego dźwięku po wymontowaniu kata, ja miałem tak samo w D16Z6. W miejsce kata wstawiony był przelotowy AWG i było metalicznie :)

Michał102
08-07-13, 12:58
Co do rezonansu - na forum się utarło, że wywalając katalizator trzeba w jego miejsce wstawić jakiś mały tłumik przelotowy i po problemie - gówno prawda! Niewiele to pomoże:) Wywalając kata trzeba przede wszystkim wymienić tłumik ŚRODKOWY na jakiś powiększony. To głównie środek wyłapuje rezonanse. To OEM gówienko sobie z tym nie poradzi:)

czlowiekzblizna
08-07-13, 18:47
Dzięki za odpowiedzi.
Jutro sprawdzę świece jak wyglądają i najwyżej udam się do mechanika.
Co do układu wydechowego i rezonansu. Poprzedni właściciel pół roku temu założył do auta taki tłumik końcowy. http://pamaku.pl/aukcje/civic.jpg