PDA

Zobacz pełną wersję : Zapach paliwa w aucie, gaśnięcie po odpaleniu, rezonans tłumika.



czlowiekzblizna
07-07-13, 18:14
Witam,
posiadam civica 1994 rok, silnik d13b2. Problemy z jakimi się borykam to jak w temacie wspomniałem zapach paliwa wewnątrz auta przy żwawym przyspieszaniu i jazdy na wyższych obrotach. Przy przyspieszaniu czasami samochód lekko przerywa. Dodatkowo przy odpalaniu zimnego silnika samochód szybko gaśnie jeżeli nie podniesie się obrotów dodając gazu. :mad: Na deser mam problem z rezonansem (tak mi się wydaję, ponieważ wydobywa się metaliczny dźwięk) przy około 2400-2800 obrotów. Samochód ma wycięty katalizator. Co do zapachu paliwa i gaśnięciu podejrzewam jakieś problemy z gaźnikiem, aczkolwiek jestem laikiem także proszę o pomoc bardziej doświadczonych kierowców.

Pozdrawiam serdecznie :D

HJK
08-07-13, 12:48
Ja sprawdziłbym najpierw instalacje elektryczną. Przy pustym suwie tłoka (do cylindra wpada mieszanka ale nie zostaje spalona) czuć benzyną, silnik przerywa, możliwe są też trudności z utrzymaniem równych obrotów - objawy podobne do tych które wypisałeś. Więc na moje oko na warsztat poszłyby: aparat zapłonowy, kable, świece.

Co do metalicznego dźwięku po wymontowaniu kata, ja miałem tak samo w D16Z6. W miejsce kata wstawiony był przelotowy AWG i było metalicznie :)

Michał102
08-07-13, 12:58
Co do rezonansu - na forum się utarło, że wywalając katalizator trzeba w jego miejsce wstawić jakiś mały tłumik przelotowy i po problemie - gówno prawda! Niewiele to pomoże:) Wywalając kata trzeba przede wszystkim wymienić tłumik ŚRODKOWY na jakiś powiększony. To głównie środek wyłapuje rezonanse. To OEM gówienko sobie z tym nie poradzi:)

czlowiekzblizna
08-07-13, 18:47
Dzięki za odpowiedzi.
Jutro sprawdzę świece jak wyglądają i najwyżej udam się do mechanika.
Co do układu wydechowego i rezonansu. Poprzedni właściciel pół roku temu założył do auta taki tłumik końcowy. http://pamaku.pl/aukcje/civic.jpg
W miejsce kata jest wspawana zwykła rura (stalowa/żeliwna). I tutaj mam dylemat czy wymienić sam tłumik środkowy, jeżeli tak to podajcie mi jakiś przykład, czy też wziąć się za wymianę całego układu wydechowego?
Czy brak katalizatora może spawić duże problemy przy przeglądzie?

piotreek23
08-07-13, 20:58
Czy brak katalizatora może spawić duże problemy przy przeglądzie?
Jak sprawdzą skład spalin i trafisz na upierdliwca to tak.

czlowiekzblizna
08-07-13, 23:58
Sprawdziłem świece. Zalane. Głównie 4, troche mniej pierwsza. Do tego jeden z paluchów ma mały ubytek plastiku. Rozumiem, że rozwiązanie to wymiana uszczelniaczy gniazd świec, uszczelka pokrywy i palucha? Czy paluch może zostać (ubytek nie jest duży). Świecie nowe czy można wyczyścić tamte?
Jak wygląda proces zdejmowania pokrywy i wybierania oleju z miejsc gdzie są świece? Na co zwrócić szczególną uwagę?

HJK
09-07-13, 08:38
Świece są zalane od góry jakimś cieknącym olejem (np. spod pokrywy oleju) czy może "zalane" w miejscu gdzie pojawia się iskra (w komorze spalania)?

czlowiekzblizna
09-07-13, 09:03
Trudno mi powiedzieć, ale myślę, że tylko od góry, ponieważ po wyciągnięciu palucha nawet na nim znajdował się olej. Świec nie wykręcałem.

HJK
09-07-13, 12:28
OK, usuń wszystkie zabrudzenia, najlepiej wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów, wykręć świece, je też oczyść. Poskładaj wszystko wyczyszczone i może problem zniknie praktycznie bez kosztów.

czlowiekzblizna
09-07-13, 14:30
Jakieś tam koszty będą, bo uszczelki to już coś koło 60zł. Przed zdjęciem pokrywy i wykręceniem świec trzeba jakoś pozbyć się oleju? Czy normalnie wykręcam świecie i zdejmuję pokrywę i na końcu wybieram olej?

rooter666
09-07-13, 15:23
odessij ten olej wpierw np. strzykawką bo wpłynie do cylindra jak wykręcisz świece.

czlowiekzblizna
10-07-13, 18:04
Można najpierw zdjąć pokrywę silnika i odessać olej czy kolejność jest odwrotna?
Dzięki wielkie za pomoc.
Pozdrawiam!

rooter666
10-07-13, 18:58
możesz zdjąć pokrywe, kanały na świece siedzą w głowicy.

czlowiekzblizna
16-07-13, 15:23
Witam ponownie.
Nie chcę zakładać kolejnego tematu i spamować więc napiszę tutaj.
Wymieniłem świecie na nowe. W samochodzie już prawie nie śmierdzi spalinami przy przyciśnięciu i samochód nie przerywa.

Kolejny problem jaki bym chciał rozwiązać to gaśnięcie po odpaleniu zimnego silnika.
Samochód po odpaleniu wchodzi na małe obroty, które po chwili spadają w dół, aż do zgaśnięcia silnika.
Czy jest możliwość, że to wina braku ssania?