PDA

Zobacz pełną wersję : Różnice miedzy b16a a b16b



kornel_no_1
25-01-08, 12:51
Prosze o opinie na temat różnicy miedzy dwoma jednostkami napendowymi

ztego co wiem to
B16A 1.6 16V DOHC VTEC PGM-FI 1595 168KM@7800rpm 116tq@7300rpm 92-95 Civic
B16B 1.6 16V DOHC VTEC PGM-FI 1595 182KM@8200rpm 118tq@7500rpm 98-01 Civic Type-R

ale czy się różnią technologicznie
?

patyk_lks
25-01-08, 13:02
ten od type r'a ma inne tłoki przez co większą kompresje....tyle ja wiem :aloha:

damios
25-01-08, 13:26
http://hondapl.org/civic/ctr/ctr.html

!markos
25-01-08, 21:20
http://asia.vtec.net/beystock/honda/civicr/

to w zasadzie inny silnik..

Pati
25-01-08, 22:42
blok w B16B jest blizniaczy z B18C. wał korbowy jest jak w B16A, ale przez to że blok jest wyższy to i korbowody są dłuższe. z tego wynika korzystniejszy stosunek długości korbowodu do skoku tłoka, przez co silnik moze bezpieczniej wyzej się kręcić.
w skrócie - to B18C z destrokerem.

rem36
26-01-08, 23:49
Tloki nei sa takei jak w b18c, korbowody jak napisal Pati z racji wyzszego bloku sa dluzsze oraz sa z innego materialu, tloki tak jak w ITR pokryte molibdenem, sam wal chyab tak samo jak w przypadku ITR i b18c4 jest inny tylko wymiary zewnetrzne ma takie same jak w b16a ( ale tego eni jestem pewien) glowica jets taka jak ITR 00spec, inny kolektor ssacy i caly uklad wydechowy, generalnei nei wiele ma to wspolnego z b16a..

Romi
27-01-08, 20:59
b16b ma cr 11:1
b16a ma 10,7:1
obydwa maja KS ale to zupełnie inne konstrukcje

Arturvf500
29-01-08, 00:34
blok w B16B jest blizniaczy z B18C. wał korbowy jest jak w B16A, ale przez to że blok jest wyższy to i korbowody są dłuższe. z tego wynika korzystniejszy stosunek długości korbowodu do skoku tłoka, przez co silnik moze bezpieczniej wyzej się kręcić.
w skrócie - to B18C z destrokerem.

a moim zdaniem d... prawda; obejrzyj sobie bloki motocyklowe; idac Twoim tropem ZZR1400 powinien miec o polowe dluzsze korby; i co by to dalo? wieksze naprezenia? bez sensu

pozdrawiam
Artur

Pati
29-01-08, 06:46
do której części wypowiedzi się odnosisz?

Arturvf500
30-01-08, 17:15
do której części wypowiedzi się odnosisz?

stosunek dlugosci korbowodu do skoku tloka

pozdrawiam
Artur

Pati
30-01-08, 20:49
no to przypomnienie:
B16A:
wysokość bloku - 203,25mm
długość korbowodu - 134mm
skok tłoka - 77,40mm
B16B:
wysokość bloku - 212,39mm
długość korbowodu - 142,30mm
skok tłoka - 77,40mm
R/S ratio dla:
B16A - 1,73
B16B - 1,84

Silniki F1 mają R/S ratio powyżej 2, przez co mogą osiągać tak wysokie prędkości obrotowe.

kornel_no_1
04-02-08, 19:06
dzieki panowie za info

Arturvf500
06-02-08, 21:57
no to przypomnienie:
B16A:
wysokość bloku - 203,25mm
długość korbowodu - 134mm
skok tłoka - 77,40mm
B16B:
wysokość bloku - 212,39mm
długość korbowodu - 142,30mm
skok tłoka - 77,40mm
R/S ratio dla:
B16A - 1,73
B16B - 1,84

Silniki F1 mają R/S ratio powyżej 2, przez co mogą osiągać tak wysokie prędkości obrotowe.

A to ciekawe bo B18C kreci sie tak jak B16B, wyzej niz B16A a ma R/S niecale 1,59... to ze B16B ma dluzsze korby wynika raczej z zastosowania bloku z B18. dalej upieram sie ze predkosc obrotowa ma niewiele wspolnego z dlugoscia korbowodu - moim zdaniem zalezy to od nacisku na denko tloka w pozycji gdy wykorbienie znajduje sie na godzinie 9, wiec w chwili gdy na uklad dzialaja najwieksze sily boczne - wtedy im dluzsza korba tym te sily sa mniejsze

pozdrawiam
Artur

Pati
07-02-08, 22:29
z długością korbowodu nie ma nic wspólnego, dlatego że masz tam drugi parametr jak skok tłoka. im dluzszy jest korbowod, tym masz mniejsze przeciążenie w DMP i GMP oraz mniejsze siły działające na ścianki cylindra.
B18C kręci się tak samo wysoko jak B16B, ale pomimo to B16B bezpieczniej jest zakręcić tak wysoko.

Arturvf500
13-02-08, 09:54
im dluzszy jest korbowod, tym masz mniejsze przeciążenie w DMP i GMP oraz mniejsze siły działające na ścianki cylindra.

GMP i DMP? chyba raczej na godzinie 9 i 3 wykorbienia walu; no chyba ze sugerujesz ze dzialajac na idealnie sztywny, metrowy pret sila np 5kN to przy polmetrowym ta sila na drugim koncu ulegnie zmianie?;)

pozdrawiam
Artur

Pati
13-02-08, 10:14
im bedzie dluzszy korbowod, tym kąt, jaki bedzie tworzył z wałem na 9 i 3 godzinie, bedzie wiekszy.

Arturvf500
14-02-08, 19:27
im bedzie dluzszy korbowod, tym kąt, jaki bedzie tworzył z wałem na 9 i 3 godzinie, bedzie wiekszy.

mniejszy - przy korbowodzie dlugosci wykorbienia bedzie to 45st, a przy 10x dluzszym niecale 6st

pozdrawiam
Artur

Pati
14-02-08, 19:32
zależy czy liczysz od osi pionowej czy poziomej, ale wiadomo o co chodzi.
dlatego silnik z dłuższym korbowodem jest 'delikatniejszy' dla tuleji oraz lepiej znosi kręcenie.

Cairo
15-03-10, 16:29
Odświeżę temat, zna ktoś różnicę między b16A (SiR 170KM) a zwykłym B16A2 (VTi 160KM).

Kras
16-03-10, 11:36
Komputr wystrojony pod japonskie paliwko.

crxd16
16-03-10, 11:54
mini ostrzjejsze walki

Spoon
16-03-10, 12:46
dodatkowo knock sensor i natrysk oleju na denko tloka

taz666
16-03-10, 12:49
dodatkowo knock sensor i natrysk oleju na denko tloka

W B16A2 też jest natrysk na denko tłoka, z tego co mi wiadomo...

Kras
16-03-10, 12:57
W kazdym B z DOHC VTEC jest natrysk.

Cairo
17-03-10, 07:44
No właśnie, tak myśłem, że skoro wystojone pod lepsze paliwo to musi być knock sensor skoro jeździ w europie bez stukowego.