Zobacz pełną wersję : Różnice miedzy b16a a b16b
kornel_no_1
25-01-08, 12:51
Prosze o opinie na temat różnicy miedzy dwoma jednostkami napendowymi
ztego co wiem to
B16A 1.6 16V DOHC VTEC PGM-FI 1595 168KM@7800rpm 116tq@7300rpm 92-95 Civic
B16B 1.6 16V DOHC VTEC PGM-FI 1595 182KM@8200rpm 118tq@7500rpm 98-01 Civic Type-R
ale czy się różnią technologicznie
?
ten od type r'a ma inne tłoki przez co większą kompresje....tyle ja wiem :aloha:
http://hondapl.org/civic/ctr/ctr.html
http://asia.vtec.net/beystock/honda/civicr/
to w zasadzie inny silnik..
blok w B16B jest blizniaczy z B18C. wał korbowy jest jak w B16A, ale przez to że blok jest wyższy to i korbowody są dłuższe. z tego wynika korzystniejszy stosunek długości korbowodu do skoku tłoka, przez co silnik moze bezpieczniej wyzej się kręcić.
w skrócie - to B18C z destrokerem.
Tloki nei sa takei jak w b18c, korbowody jak napisal Pati z racji wyzszego bloku sa dluzsze oraz sa z innego materialu, tloki tak jak w ITR pokryte molibdenem, sam wal chyab tak samo jak w przypadku ITR i b18c4 jest inny tylko wymiary zewnetrzne ma takie same jak w b16a ( ale tego eni jestem pewien) glowica jets taka jak ITR 00spec, inny kolektor ssacy i caly uklad wydechowy, generalnei nei wiele ma to wspolnego z b16a..
b16b ma cr 11:1
b16a ma 10,7:1
obydwa maja KS ale to zupełnie inne konstrukcje
Arturvf500
29-01-08, 00:34
blok w B16B jest blizniaczy z B18C. wał korbowy jest jak w B16A, ale przez to że blok jest wyższy to i korbowody są dłuższe. z tego wynika korzystniejszy stosunek długości korbowodu do skoku tłoka, przez co silnik moze bezpieczniej wyzej się kręcić.
w skrócie - to B18C z destrokerem.
a moim zdaniem d... prawda; obejrzyj sobie bloki motocyklowe; idac Twoim tropem ZZR1400 powinien miec o polowe dluzsze korby; i co by to dalo? wieksze naprezenia? bez sensu
pozdrawiam
Artur
do której części wypowiedzi się odnosisz?
Arturvf500
30-01-08, 17:15
do której części wypowiedzi się odnosisz?
stosunek dlugosci korbowodu do skoku tloka
pozdrawiam
Artur
no to przypomnienie:
B16A:
wysokość bloku - 203,25mm
długość korbowodu - 134mm
skok tłoka - 77,40mm
B16B:
wysokość bloku - 212,39mm
długość korbowodu - 142,30mm
skok tłoka - 77,40mm
R/S ratio dla:
B16A - 1,73
B16B - 1,84
Silniki F1 mają R/S ratio powyżej 2, przez co mogą osiągać tak wysokie prędkości obrotowe.
kornel_no_1
04-02-08, 19:06
dzieki panowie za info
Arturvf500
06-02-08, 21:57
no to przypomnienie:
B16A:
wysokość bloku - 203,25mm
długość korbowodu - 134mm
skok tłoka - 77,40mm
B16B:
wysokość bloku - 212,39mm
długość korbowodu - 142,30mm
skok tłoka - 77,40mm
R/S ratio dla:
B16A - 1,73
B16B - 1,84
Silniki F1 mają R/S ratio powyżej 2, przez co mogą osiągać tak wysokie prędkości obrotowe.
A to ciekawe bo B18C kreci sie tak jak B16B, wyzej niz B16A a ma R/S niecale 1,59... to ze B16B ma dluzsze korby wynika raczej z zastosowania bloku z B18. dalej upieram sie ze predkosc obrotowa ma niewiele wspolnego z dlugoscia korbowodu - moim zdaniem zalezy to od nacisku na denko tloka w pozycji gdy wykorbienie znajduje sie na godzinie 9, wiec w chwili gdy na uklad dzialaja najwieksze sily boczne - wtedy im dluzsza korba tym te sily sa mniejsze
pozdrawiam
Artur
z długością korbowodu nie ma nic wspólnego, dlatego że masz tam drugi parametr jak skok tłoka. im dluzszy jest korbowod, tym masz mniejsze przeciążenie w DMP i GMP oraz mniejsze siły działające na ścianki cylindra.
B18C kręci się tak samo wysoko jak B16B, ale pomimo to B16B bezpieczniej jest zakręcić tak wysoko.
Arturvf500
13-02-08, 09:54
im dluzszy jest korbowod, tym masz mniejsze przeciążenie w DMP i GMP oraz mniejsze siły działające na ścianki cylindra.
GMP i DMP? chyba raczej na godzinie 9 i 3 wykorbienia walu; no chyba ze sugerujesz ze dzialajac na idealnie sztywny, metrowy pret sila np 5kN to przy polmetrowym ta sila na drugim koncu ulegnie zmianie?;)
pozdrawiam
Artur
im bedzie dluzszy korbowod, tym kąt, jaki bedzie tworzył z wałem na 9 i 3 godzinie, bedzie wiekszy.
Arturvf500
14-02-08, 19:27
im bedzie dluzszy korbowod, tym kąt, jaki bedzie tworzył z wałem na 9 i 3 godzinie, bedzie wiekszy.
mniejszy - przy korbowodzie dlugosci wykorbienia bedzie to 45st, a przy 10x dluzszym niecale 6st
pozdrawiam
Artur
zależy czy liczysz od osi pionowej czy poziomej, ale wiadomo o co chodzi.
dlatego silnik z dłuższym korbowodem jest 'delikatniejszy' dla tuleji oraz lepiej znosi kręcenie.
Odświeżę temat, zna ktoś różnicę między b16A (SiR 170KM) a zwykłym B16A2 (VTi 160KM).
Komputr wystrojony pod japonskie paliwko.
dodatkowo knock sensor i natrysk oleju na denko tloka
dodatkowo knock sensor i natrysk oleju na denko tloka
W B16A2 też jest natrysk na denko tłoka, z tego co mi wiadomo...
W kazdym B z DOHC VTEC jest natrysk.
No właśnie, tak myśłem, że skoro wystojone pod lepsze paliwo to musi być knock sensor skoro jeździ w europie bez stukowego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.