wachus1
06-07-13, 13:39
Witam
Temat zakładam z ciekawości i wymianą poglądów ;) Jak wiadomo jednym ze sposób tuningu jest wsadzenie gaźników z motorów- ze ścigaczy
Przyrosty mocy są fajnie odczuwalne, genialna reakcja na gaz, świetny dźwięk iii spore spalanie...
1. Aby to zaadoptować trzeba wyżerzbić jakiś kolektor czyli flansza kawałek przyspawanych o odpowiednim nachyleniu i wszystko połączone ze sobą poprzez silikonowe przewody. Gaźniki muszą być w poziomie, choć z tego co wiem mogą być pochylone pod jakimś kątem i z tego co się nie myle zależy to od pływaka.
Ciśnienie paliwa dla gaźników to ok 0.24bar czyli albo pompa niskociśnieniowa albo regulowany regulator ciśnienia paliwa
2. Kwestia zapłonu jest interesująca. W autach z mechanicznych wyprzedzaniem zapłonu problemu nie ma bo mechanicznie będzie sobie wyprzedzał a z jakim skutkiem względem gaźników to inna bajka. Ale ogólnie przy takim setupie cały komp z wtryskiem można wywalić Ciekawi mnie jak rozwiązać sprawę w przypadku elektronicznych zapłonów jak np Honda
Jedynie co przychodzi mi do głowy to oczywiście ECU zostaje odcinamy wtryski i je emulujemy emulatorem od LPG, bo obawiam się że bez tego komp zacznie szaleć, zaczną się mapy rozstrajać. Pomimo że tego paliwa i tak nie poda nie mając wysokociśnieniowej pompy
Co do zapłonu to żeby ECU realizował wyprzedzanie musi mieć czujnik MAP (wyprzedzanie realizuje przez obciążenie + prędkość) Aby tego MAPa wsadzić w te gaźniki to musiałby zrobić adapter na jednym z rur. Hmm albo puszkę zbiorczą do której wchodziłyby wszystkie podciśnienia z każdego gaźnika. Choć raczej nie jest dobry pomysł bo nie po to robi się synchronizację gaźników by później łączyć podciśnienia w jedno.
Jeśli będziemy mieć MAPa to wyprzedzanie powinno spokojnie być realizowane przez ECU. Pomijam tu fakt zakładania TPS bo przy jego braku ECU zapewne przypisze sobie stałą wartość i raczej nie powinno być z tym problemów ;)
Później dostosować zapłon możemy poprzez wpięcie w ECU Ecumastera DET
Ktoś ogólnie ma jakieś doświadczenie z regulacją takich gaźników w aucie ? Jak ogólnie operować dyszami ;)
Wiem wiem, najprościej byłoby wsadzić ITB na wtrysku zapiąć Stand Alone i dopiero zacząć się bawić. Ale poruszmy gaźniki bo myślę że jest ot ciekawa, dużo niższa alternatywa ;)
Temat zakładam z ciekawości i wymianą poglądów ;) Jak wiadomo jednym ze sposób tuningu jest wsadzenie gaźników z motorów- ze ścigaczy
Przyrosty mocy są fajnie odczuwalne, genialna reakcja na gaz, świetny dźwięk iii spore spalanie...
1. Aby to zaadoptować trzeba wyżerzbić jakiś kolektor czyli flansza kawałek przyspawanych o odpowiednim nachyleniu i wszystko połączone ze sobą poprzez silikonowe przewody. Gaźniki muszą być w poziomie, choć z tego co wiem mogą być pochylone pod jakimś kątem i z tego co się nie myle zależy to od pływaka.
Ciśnienie paliwa dla gaźników to ok 0.24bar czyli albo pompa niskociśnieniowa albo regulowany regulator ciśnienia paliwa
2. Kwestia zapłonu jest interesująca. W autach z mechanicznych wyprzedzaniem zapłonu problemu nie ma bo mechanicznie będzie sobie wyprzedzał a z jakim skutkiem względem gaźników to inna bajka. Ale ogólnie przy takim setupie cały komp z wtryskiem można wywalić Ciekawi mnie jak rozwiązać sprawę w przypadku elektronicznych zapłonów jak np Honda
Jedynie co przychodzi mi do głowy to oczywiście ECU zostaje odcinamy wtryski i je emulujemy emulatorem od LPG, bo obawiam się że bez tego komp zacznie szaleć, zaczną się mapy rozstrajać. Pomimo że tego paliwa i tak nie poda nie mając wysokociśnieniowej pompy
Co do zapłonu to żeby ECU realizował wyprzedzanie musi mieć czujnik MAP (wyprzedzanie realizuje przez obciążenie + prędkość) Aby tego MAPa wsadzić w te gaźniki to musiałby zrobić adapter na jednym z rur. Hmm albo puszkę zbiorczą do której wchodziłyby wszystkie podciśnienia z każdego gaźnika. Choć raczej nie jest dobry pomysł bo nie po to robi się synchronizację gaźników by później łączyć podciśnienia w jedno.
Jeśli będziemy mieć MAPa to wyprzedzanie powinno spokojnie być realizowane przez ECU. Pomijam tu fakt zakładania TPS bo przy jego braku ECU zapewne przypisze sobie stałą wartość i raczej nie powinno być z tym problemów ;)
Później dostosować zapłon możemy poprzez wpięcie w ECU Ecumastera DET
Ktoś ogólnie ma jakieś doświadczenie z regulacją takich gaźników w aucie ? Jak ogólnie operować dyszami ;)
Wiem wiem, najprościej byłoby wsadzić ITB na wtrysku zapiąć Stand Alone i dopiero zacząć się bawić. Ale poruszmy gaźniki bo myślę że jest ot ciekawa, dużo niższa alternatywa ;)