Zobacz pełną wersję : Gorsze hamowanie po wymianie przewodów hamulcowych
Czołem wszystkim!
Mam pytanie dotyczące Civic 2000r. 5d. Wymieniłem dzisiaj tylne przewody hamulcowe, stare były kompletnie zardzewiałe. Po wyjechaniu od mechanika po naprawie stwierdziłem, że auto o wiele gorzej hamuje. Sprawdzili i okazuje się, że wszystko jest OK, ale na wszelki wypadek jeszcze raz odpowietrzyli układ. Hamuje mi słabiej, później bierze i pedał wchodzi o wiele głębiej, niż wcześniej. Jak go podpompuję to trochę twardnieje, ale i tak jest dość miękki. Co się mogło stać? Gość twierdzi, że to może być dlatego, że stare przewody były węższe i przez to było większe ciśnienie w układzie. Tarcze i klocki są prawie nowe.
Trochę niepewnie się teraz czuję, bo boję się, że komuś wjadę w kufer, albo nie wyhamuję jak ktoś będzie się wciskał po zmianie pasa.
Można z tym coś zrobić czy się przyzwyczaić :) ???
Pozdrawiam,
Marek
Czołem wszystkim!
Mam pytanie dotyczące Civic 2000r. 5d. Wymieniłem dzisiaj tylne przewody hamulcowe, stare były kompletnie zardzewiałe. Po wyjechaniu od mechanika po naprawie stwierdziłem, że auto o wiele gorzej hamuje. Sprawdzili i okazuje się, że wszystko jest OK, ale na wszelki wypadek jeszcze raz odpowietrzyli układ. Hamuje mi słabiej, później bierze i pedał wchodzi o wiele głębiej, niż wcześniej. Jak go podpompuję to trochę twardnieje, ale i tak jest dość miękki. Co się mogło stać? Gość twierdzi, że to może być dlatego, że stare przewody były węższe i przez to było większe ciśnienie w układzie. Tarcze i klocki są prawie nowe.
Trochę niepewnie się teraz czuję, bo boję się, że komuś wjadę w kufer, albo nie wyhamuję jak ktoś będzie się wciskał po zmianie pasa.
Można z tym coś zrobić czy się przyzwyczaić :) ???
Podjedz może do jakiejś stacji diagnostycznej, oni są w stanie sprawdzić moc hamowania na rolkach. Czy jak depczesz z całej siły w hamulce to koła się blokują albo włącza ABS?
M.
Hamuje mi słabiej, później bierze i pedał wchodzi o wiele głębiej, niż wcześniej.
Układ nadal zapowietrzony, niech odpowietrza do skutku, bo czasem są z tym trudności po wymianie, a jak będzie snuć teorie o większej średnicy przewodów to każ mu wymienić jeszcze raz na właściwe :)
Nie próbowałem deptać z całej siły - żal mi opon, a ABS trudno złapać gdy jest sucho...
OK, myślałem, że dwa odpowietrzania wystarczą...
U mnie odpowietrzali ok. 5 razy, a i tak było miękko, ale o dziwo po jakimś czasie jazdy hamulce wróciły do stanu pierwotnego. Jesli u Ciebie pedał prawie wpada w podłogę, to jednak bym powtórzył operację odpowietrzania.
Przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl: wymieniałem tylko przewody idące na tył i odpowietrzali mi tylko tył (byłem przy tym). Czy ja dobrze kombinuję, że i tak musieli spuścić do tego cały płyn, i że problem zapowietrzenia występuje teraz być może z przodu (który nie był odpowietrzany)? Chcę tam jutro jechać, a uzbrojony w wiedzę będę trudniejszy do spławienia.
Jezeli wymieniali przewody to bardzo prawdopodobne ze pompa hamulcowa sie zapowietrzyla i stad te problemy. Niech odpowietrzaja calosc do skutku.
Nie próbowałem deptać z całej siły - żal mi opon, a ABS trudno złapać gdy jest sucho...
OK, myślałem, że dwa odpowietrzania wystarczą...
Czy jest sucho czy mokro, jak wcisnę pedał w podłogę to się wszystkie koła zaczynają blokować i działa pompa abs - tak to ma wyglądać i tak jest u mnie :cool:
Manual mówi że jak spuściłeś płyn z układu, to nie wystarczy zalać zbiornik i odpowietrzać jak poloneza, trzeba to zrobić pod ciśnieniem odpowiednią maszyną.
Generalnie to pojechał bym do ASO na Twoim miejscu albo kazał paprokowi robić do skutku, lub niech da jakiś rabat
Taki specjalny sprzęt do odpowietrzania kosztuje bagatela od 50zł do 200zł - więc jeżeli warsztat tego nie ma - to raczej mało profesjonalni ludzie, bo już nie chodzi nawet o sprzęt ,a komfort pracy... już nie mówiąc o czasie w jakim można odpowietrzyć cały układ.
Nie próbowałem deptać z całej siły - żal mi opon, a ABS trudno złapać gdy jest sucho...
OK, myślałem, że dwa odpowietrzania wystarczą...
Normalnie zabiłeś mnie tymi oponami... Kierownicą też nie kręcisz do oporu, bo żal ci przegubów?
Zawsze możesz wyskoczyć na drogę szutrową.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.