Zobacz pełną wersję : Jaki zawias wybrac?
jurekkiller
24-01-08, 19:34
jak w temacie. Przymierzam sie do zalozenia zawiasu i zastanawiam sie ktory zestaw wybrac.
Koni sobie wszyscy chwala, jest w miare nie drogi noi posiada regulacje twardosci. Wiele osob na forum pisalo, ze jezdzi na max twardo a inni, ze tak sie poprostu nie da. I tu nasuwa sie pytanie, czy dobrze miec regulacje i co jakis czas krecic w zaleznosci od nawierzchni/ nastroju czy nie ma sensu sie w takie rzeczy bawic i kupic tein'a basic'a bez regulacji, bo chyba tein reprezentuje soba zupelnie inny poziom pod wzgledem jazdy i jakosci (cenowo w miare sa zblizone). Lub isc grubo i zakupic tein'a ss z 16 stopniowa ;) regulacja?
slyszalem, ze tein ss i basic w "standardzie" maja identyczny nastaw, a w ss mozna ew utwardzac...
czy to jedyna roznica?
i cenowo to wyglada tak:koni kit ~1997 / tein basic 2250 / tein ss 2890 /
pzdr
podłącze się do pytania :
który z tych zawiasów - koni 1130, tein basic, tein ss - jest najbardziej "miękki" (zbliżony do seryjnego) ? chodzi mi o to, żeby zakładając zawias uzyskać dobre trzymanie na drodze oraz na tym, żeby wizualnie to "wyglądało". oczywiście tracąc jak najmniej na komforcie przy powyższych założeniach.
bilstein b8+eibach pro-kit
latwo dostepne a amorki w elni regenerowalne
tein ss do jazdy swietny co do prezentacji bez rewelacji!!
tein ss do jazdy swietny co do prezentacji bez rewelacji!!ze co?
Koni 1130 plus H&R 993 chyba taki numer ,zestaw mialem i powiem ze amory musialy byc skrecone maksymalnie ,tylko w takim ustawieniu dawaly rade sprezyną ,jak rozkrecilem tlumienie to efekt byl taki jak bym mial rozwalone cale zawieszenie.Duza wada koni to malo precyzyjne ustawianie tlumienia poniewaz robi sie wszystko na czuja niema podzialki .Efekt taki ze czesto musialem krecic tymi tlumikami bo wydawalo mi sie ze zle jest ustawione .Przyzwoicie natomiast wspolpracowalo z seryjnymi sprezynami od mb2 18vti .Wytrzymaly trzy lata i ok 50tys kilometrow po tym przebiegu przedni prawy rozlecial sie a w tylnym wygią sie kielich trzymajacy sprezyne .
Teraz zastanawiam sie nad Teinem albo B6.
Takie cos znalazłem co o tym myslicie ?? ma ktos takie załozone ??
http://www.allegro.pl/item305393296_honda_civic_crx_95_01r_amortyzatory_ sportowe_tyl.html
witam! dolacze sie do tematu zeby nowego nie robic....planuje zakupic zestaw Koni sport 1130 lub koni Street Performance ( STR.T) i mam pytanie czy lata ktos na zestawie koni STR.T ? ile to obniza i czy twardo....?? bede wdzieczny za odpowiedz...
podobno str.t obniza o 35mm, a "twardosc" jak to opisales jest taka jak na najprogresywniejszym ustawieniu zestawu koni 1130.
Ogolnie uwazam ze zestaw godny uwagi, sam sie zaczynam zastanawiac tymbardziej ze cena zachecajaca w porownianiu do 1130.
podobno str.t obniza o 35mm, a "twardosc" jak to opisales jest taka jak na najprogresywniejszym ustawieniu zestawu koni 1130.
tzn ze tak jak koni skrecone na maxa czy na miekko? :kirczak:
cena przyzwoita....mnie chodzi o to zeby byl "komfort" w miare porownywalny ze seria, a bonizyc chce do ok-30
cena to gdzieś 1500zł. Tutaj ci koledzy doradzą - Garaż Race Team (http://www.garazraceteam.pl). Polecam ich ze względu na fachowość i uczciwość. Zresztą obejrzyj sobie ich stronę co w życiu zdziałali z Hondami :D
Ja mam małe pytanie: do czego służą tzw. "helper Spring" są one w zestawie teina basic, z instukcji wynika że wkłada się je pod sprężyne, czy trzeba je stosować?? i czy auto ma na nich jezdzic?? bo sa one bardzo miekke. W temacie zawieszen jestem laik i wymiany na pewno nie podejme sie sam, a kto wie moze i mechanik nie bedzie wiedzial co to jest. Bardzo mnie zastanawia po co sa te sprężynki.
Ja mam małe pytanie: do czego służą tzw. "helper Spring" są one w zestawie teina basic, z instukcji wynika że wkłada się je pod sprężyne, czy trzeba je stosować?? i czy auto ma na nich jezdzic?? bo sa one bardzo miekke. W temacie zawieszen jestem laik i wymiany na pewno nie podejme sie sam, a kto wie moze i mechanik nie bedzie wiedzial co to jest. Bardzo mnie zastanawia po co sa te sprężynki.
utrzymuja sprezyne na miejscu przy duzym obnizeniu. dodatkowo pomagaja wybierac delikatne nierownosci.
utrzymuja sprezyne na miejscu przy duzym obnizeniu. dodatkowo pomagaja wybierac delikatne nierownosci.
jurekkiller
21-03-08, 20:43
a czy mozna je zalozyc do kazdego zestawu, np do SS?
jurekkiller
21-03-08, 20:43
a czy mozna je zalozyc do kazdego zestawu, np do SS?
tam gdzie sa niezbedne dodaja je fabrycznie
tam gdzie sa niezbedne dodaja je fabrycznie
pomagaja wybierac delikatne nierownoscihelper nie wybiera nierownosci, bo jest calkowicie zgnieciony po opuszczeniu samochodu. a sluzy do tego co napisales wczesniej + dzieki niemu zawias nie odbija tak mocno jak odbijalby tylko na glownej sprezynie.
pomagaja wybierac delikatne nierownoscihelper nie wybiera nierownosci, bo jest calkowicie zgnieciony po opuszczeniu samochodu. a sluzy do tego co napisales wczesniej + dzieki niemu zawias nie odbija tak mocno jak odbijalby tylko na glownej sprezynie.
ten helper nie, bo jest cienki jak papier. ale jak masz taki bardziej pro to tam helper wybiera delikatne nierownosci.
np te:
http://www.jzx81.net/jicsa-1.jpg
na foto gwint JiC do jakiejs toyoty.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.