Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwne zachowanie D16z6



gdufi
04-07-13, 16:04
Witam mam problem z silnikiem ,dzieją się dziwne akcje jakby odcinało silnik jade jest ok ale przy nagłym dodaniu gazu czy ruszaniu dławi się a czasem jak dodam gazu to jest takie yyyyyyy i bach jest ok . Wymieniłem świece , przewody zapłonowe , kopułkę , palec , filtr paliwa a nawet wtryski . Co to może być zacierająca się pompa paliwa czy jak ?

krystof1994
04-07-13, 23:12
Sprawdzaj wężyki od podciśnień, może uszczelka pod ssącym, rozrząd przestawiony, zapłon może trzeba ustawić. Pompka paliwa też może być, ale to już Ty musisz wiedzieć...

Seba27
05-07-13, 09:39
mialem tak samo - mi jeszcze w koncowej fazie Vteca odcielo - winny akurat u mnie byl zatkany filtr powietrza

HJK
08-07-13, 13:18
Czasami wystarczy lekko przesunąć aparat zapłonowy żeby takie rzeczy się działy lub dziać przestały. Przyczyn może byc sporo, myśle że to jedna z juz wymienionych w tym temacie, teraz trzeba sprawdzać co i jak :)

markotny
08-07-13, 13:47
mi jeszcze w koncowej fazie Vteca odcielo - winny akurat u mnie byl zatkany filtr powietrza

Dość ciekawe zważywszy że VTEC to układ w hydrauliczny uruchamiany elektrozaworem, wykorzystujący do działania olej silnikowy, ten sam którym w tym samym czasie smarowany jest silnik.:rolleyes:


Czasami wystarczy lekko przesunąć aparat zapłonowy żeby takie rzeczy się działy lub dziać przestały

Trzeba jeszcze wiedzieć w którą stronę przesunąć. Nigdy nie mogę zapamiętać czy przesunięcie w stronę grodzi to przyspieszenie czy opóźnienie:D. Jak masz seryjny silnik ewentualnie po wydechu i dolocie to jedź na warsztat niech ci ustawią na lampę na standard. Ewentualnie można delikatnie przyspieszyć.

Seba27
08-07-13, 14:57
Markotny Prezesie - rozumiem ze wykluczasz wylaczenie Vteca jezeli blad byl spowodowany awaria akurat nie tego ukladu?
Vtec jest nkezalezny od wszystkiego i byle mial prad bedzie dzialac?
Troche mi sie wierzyc nie chce

Saiti
08-07-13, 15:10
Vtec jest nkezalezny od wszystkiego i byle mial prad bedzie dzialac?
Troche mi sie wierzyc nie chce

Jest sterowany przez komputer. W Manualu jest napisane które czynniki decydują o jego załączeniu

marwol
08-07-13, 15:19
Syf w baku?

Tapatalk

markotny
08-07-13, 15:20
Vtec jest nkezalezny od wszystkiego i byle mial prad bedzie dzialac?

A znasz zasadę działania VTECa?? po tym co piszesz to powątpiewam w to a jeśli znasz to w dość okrojonej wersji. Powtórze więc:

VTEC jest układem HYDRAULICZNYM uruchamianym elektrozaworem, jego zadaniem jest "załączenie" dodatkowej krzywki na wałku rozrządu która zmienia czas otwarcia i wznios zaworu. Aby VTEC sie włączył trzeba osiągnać odpowiednią prędkość obrotową silnika oraz olej musi mieć właściwą temperaturę oraz ciśnienie. Zawór i jego obwód oczywiście 100% sprawne. Więc wyjaśnij mi jak zatkany filtr powietrza ma odciąć VTECa skoro układ tego powietrza do działania wogóle nie potrzebuje??

Nie wykluczam że to nie mogło spowodować awarii układu bo mogło....ale pośrednio a nie bezpośrednio co Ty sugerujesz swoim postem:). Sorry za taką precyzję ale zboczenie zawodowe :p

I bez napiny:)

Seba27
08-07-13, 15:31
No no no, chodzilo mi wlasnie o lopatologiczne wyjasnienie tego cudownego ukladu. Wtedy zapalil sie check i padl Vtec. Po zmianie filtra i resecie na nastepny dzien wsio latalo jak nalezy - jednak dalem ciala bo diagnostyki wtedy nie zrobilem. Teraz zas po tym oberwaniu chmury ktore mielismy w kraku kilka dni temu, poplywalem sobie troche solka. Vtec znow padl ale check sie nie swiecil - diagnostyka wskazala na nr 22 ale po 100km, suszeniu auta caly dzien z maska w gorze i resecie - blad zniknal a Vtec zaczal normalnie sie wlaczac jak powinien. Szkoda tylko ze blad ABSu 4-4 nie chce sam ustapic...
To mialem na mysli ze moze kwestia czegos gdzies nie stykajacego niezupelnje zaleznego i wspoldzialajacego z Vtec-iem. Niemozliwe? Mozliwe, sam negowales w 1 poscie

markotny
08-07-13, 15:49
Wtedy zapalil sie check i padl Vtec. Po zmianie filtra i resecie na nastepny dzien wsio latalo jak nalezy - jednak dalem ciala bo diagnostyki wtedy nie zrobilem

No właśnie szkoda bo być może nie wymiana filtra a sam reset naprawił usterkę. W drugim przypadku mogła dostać się woda w okolice obwodu czujnika ciśnienia zaworu VTEC dostał zwarcia lub coś(błąd 22) odczyty były z du*y i VTEC zdechł. To by wyjaśniało dlaczego po dokładnym wysuszeniu wszystko wróciło do normy.

misha6g
26-08-13, 19:48
Prawidłowy reset kompa p28 to tak jak w d14a3??