Zobacz pełną wersję : D16Y7 non v-tec
Posiadam coupe z silnikiem 1.6 (d16y7), jestem zielony w tuningu, ale interesuje mnie jak można podnieść osiagi w tym silniku? Słyszałem ze mozna zmienic głowice od d16z6, ale co sie z tym wiąże i jakie koszta? Mam około 4 tysi na przeróbki. Aktualnie mam tylko przelotowy ostatni i właśnie czekam na przesyłke z kompletnym dolotem K&N 5Z niecierpliwością czekam na porady !!! :aloha:
jak masz 4 tysie to spoko mini-me rob na d16z6,zmieniasz ECU,glowice i pare ******* i masz SOHC VTEC ,czyli ogien z rur idzie juz,moze nawet na ktorys z ukladow Ci starczy(wydech,dolotowy)
poczytaj o mimi-me na forum
Pare pierdół ?? tzn. jakich bo z reguly te pierdoły robią najwięcej problemów. :hinczyk:
:szukaj: :szukaj: :szukaj:
gdybym wiedział tylko gdzie szukać??
[ Dodano: Czw 24 Sty, 2008 ]
oto moja civka
http://img132.imageshack.us/img132/9433/s8000723oc1.jpg
Ladne auto. Wzoruj sie na tym setupie http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=1793&start=0
w tych 4 tysiacach zrobisz jeszcze hubrydowa skrzynie i jeszcze Ci sie zostanie.a jak nie dozbieraj jeszcze drugie tyle i jedz z ostrej rury i kup kompresor, lub uturb suke :)
Możesz wydać tą kasę na: mini-me Z6/Y8, zwiększyć średnicę wydechu, zmienić kolektor dolotowy, hybrydową skrzynię z przełożeniami z CRXa, zmienić hamulce.. Ciągle będzie mało.. kolejną kasę będziesz wkładał.
Albo pozbieraj jeszcze ze 3 tyś i rób swapa. Od razu w serii będzie min. 160PS.
dymek, ale to juz nie to samo, kupujesz i wkladasz, a gdzie radocha z tego ze sam zrobiłeś. widziałem te silniki z turbo maja po 276km z turbo oczywiscie. narazie pogrzebie a potem zobaczymy. liczy sie efekt koncowy długich prac a nie dwódniowa robota ze swapem i tyle. ale dzięki za rade. :afro:
[ Dodano: Czw 24 Sty, 2008 ]
A teraz kolejne pytanie: A gdyby tak turbo ??
Powiedzcie co się z tym wiąże i jakie są koszta?
http://img132.imageshack....s8000723oc1.jpg
[ Dodano: Czw 24 Sty, 2008 ]
A teraz kolejne pytanie: A gdyby tak turbo ??
Powiedzcie co się z tym wiąże i jakie są koszta?
http://img132.imageshack....s8000723oc1.jpg
Zrob mini me z obrobka glowicy i spasowaniem jej z kolektorami+metalowa uszczelka pod glowice do tego wydech z dobrym kolektorem wydechowym+dolot a jak z czasem bedzie malo to wtedy SWAP ;)
Ja poszedłem drogą drobnych kroczków.... i dziś już bym tak nie zrobił. Wybrałbym swap. Nie mam warsztatu ani wykształcenia w tym kierunku by samemu wszystko modyfikować. Auto mam dla frajdy z jazdy a nie dla siedzenia godzinami w warsztacie.
Turbo to koszta rzędu 10000-15000zł aby to dobrze chodziło. A link do zdjęcia nie działa.
Jak chcesz się bawić za te 4tyś to masz przykładowe ceny:
mini-me na z6/y8 1200-1500zł + robocizna
skrzynia hybrydowa 1000zł
układ wydechowy: kolektor 400zł, układ od Y8/z6/a9 200zł??, końcowy jakieś 200zł + robocizna, el-tech kompletny 1800zł
dolot: kolektor z6 200zł + robocizna, stożek nówka 160zł,
zawieszenie: koni sport 1800zł
hamulce: swap z Vti 1300-1500zł
sprzęgło + lekkie koło zamachowe 1500zł??
Przejrzyj temat byłego auta rem'a, inne zmodowane Y7, czy coupe.
Auto masz naprawdę fajne, w pięknym kolorze, poliftowe, ładnie obniżone, z ciekawymi aul. Widzę, że Anglia/Irlandia (możesz uczyć jeździć :-P) więc kat musi zostać. Ale możliwości na wyspie są więc decyduj i moduj auto!
dymek, przegląd do 04-2009, takze kata moge wyjąć, a potem założyc wrazie czego
kata sie w d16y7 nie wycina bo jest zespolony z kolektorem wiec wsadzając 4-2-1 automatycznie pozbywasz się kata.Możesz wspawać kat converter jak dymek.Jest to dobre rozwiązanie bo jest ciszej i nie zamula układu.
więc kupując 4-2-1 starego zostawie na "wrazie co", to też jakieś rozwiązanie
Albo pozbieraj jeszcze ze 3 tyś i rób swapa. Od razu w serii będzie min. 160PS.
i co wtedy juz niby nei bedzie malo?
swap to 10k minimum do wydania jednorazowo a i tak pozniej sporo rzeczy zostaje do zrobienia. pozatym wiekszosc osob ktroe sie tu pytaj o modyfikacje oczekuj ze bedzie troche szybsza, ze objedzie jakiegos glofa sasiada itp a jak sie pyta co zrobic z czymstam to odrazu dostaje odpowiedz swap na b18 i odraz najlepij zakuc i utrubic na 350 koni i zrobci z auta pomnik, bo inaczej to w sumei sie nic nei oplaca...
Jasne że będzie mało, ale jednorazowa modyfikacja w postaci przekładki silnika zwiększy bardziej moc niż kolejne ulepszanie Y7. Po swapie ciągle będzie mało mocy i kolejna kasa na mody potrzebna.
Niewiem jak tobie ale mi 'stopniowe' modyfikacje dostarczaja prawdziwa przyjemnosc. Widzisz co daje efekt a co nie. Jezeli wszystkie mody zaczynaly by sie od swapow to zeby zawojowac dzielnice musialbys chyba odrazu kupowac Gallardo...
no właśnie stopniowo, pomału i do celu. Nie zapominajmy że Hania to kobieta z charakterem i wysokim temperamentem, więc pomału, bo się znudzi za szybko. pzdr :d
urbo to koszta rzędu 10000-15000zł aby to dobrze chodziło
nieprzesadzajmy.do 10 tys to swiat i ludzie.potem tylko solidnie wystroic.ja polecam jednak kompresor.chyba mniej awaryjne rozwiazanie i silnik tak nie bedzie dostawal
panowie ale chlopaki podal kwote 4 tys a Wy tu o swapach tujbo,ma 4 tys i to ogranicza,swap na b18to jakies 10 patoli silnik+robota (fachowa) niezapominajmy ze heble tez przydaloby sie zmenic przy okazji a wlasciwie zaczac od tego tez koszta zreszta powoli do przodu i juz i jest radosc a nie swapy turbo ,kompresory itp..zrobi sobie mini-me da kompa do Furiusa pomoci cos i juz bedzie roznica co Vtak to Vtak
poza tym NA is better :djablek:
Wooyyek, w d16y7 kata mam za kolektorek takze spokojnie go wyciagam i wstawiam kawal rury :d
[ Dodano: Wto 05 Lut, 2008 ]
a moze ktos mi powiedziec czy po wyjeciu seryjnego kolektora 4-1 i wlozeniu seryjnego 4-2-1 z moge odczuc jakies zmiany ?? :aloha:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.