Zobacz pełną wersję : przerobić D14a4 na Vteca
Michal Zawadzki
02-07-13, 22:19
siemka...jak w temacie chciał bym przerobić mój D14 na vteca...dół nie ma kompresji...ale na razie to jakoś jeździ...głowica i ssący z6 już lezą w stodole..wiele osób mi powiedziało żeby tego nie robić na D14...oczywiście miałem zamiar dokupić kompa P28,aparat no i wszystko co potrzeba do tego projektu...koszty rosną..jestem nowy w temacie więc nie za wiele wiem...pytanie jest czy trzymać ten silnik..?? nie lepiej będzie jakiś D16.?? czekam i pozdrawiam :)
michal1687
02-07-13, 22:29
w sumie mam zrobiony taki projekt tylko ze na d14a3
i powiem szczerze ze duzo kasiorki to pochlonie
ale w sumie jestem zadowolony z tego co mam nawet jakos to ladnie smiga
a tak wgl na kupnie kompa sie nie konczy
bys musial przerobic wiazke czhyba ze masz juz obd1
do tego aparat zaplonowy nowe kable wn, swieczki. uszczelki i inne drobnostki
takze trzeba dobrze sie zastanowic czy nie lepiej dokupic inny blok 1,5 lub 1,6 i na tym pomodzic
MarianoItaliano
02-07-13, 22:35
Daj sobie spokój z przerabianiem D14 na VTECa. Potrzeba aparat, głowicę, kolektory ssący i wydechowy, wiązkę silnikową, komputer i strojenie. To już jest przerost formy nad treścią.
Michal Zawadzki
02-07-13, 22:36
wiesz co...ja już jeździe na nim prawie 3 lata...i zawsze chciałem go przerobić...a dało by rade w pakować w tryski i przepustnice od H22..?? ma to sens ? no i teraz na tym setupie ile ci kuni doszło :) ??
polecam skorzystac z szukajki a nie tworzyc kolejny watek o modzeniu d14 :)
Michal Zawadzki
02-07-13, 22:38
głowice ssący i 4-2-1 już mam...
dół nie ma kompresji
to poszukaj po taniosci kupisz d15b2/b7 i na tym ogarniam Vteca
z tego co ja pamiętam to na d14 trzeba pompe oleju zmieniać zeby panewek nie poobracac
...pytanie jest czy trzymać ten silnik..??
Jeśli chcesz coś dłubać to nie.
nie lepiej będzie jakiś D16.?? czekam i pozdrawiam :)
Lepiej, ale potrzeba sprawdzonego źródła bo zdecydowana większość to padła które dymią jak niemieckie diesle z pół milionowymi przebiegami :)
Sprawa taka: na jedno i drugie wydasz prawie tyle samo, a mocy masz 20KM w D14. Więc sam sobie odpowiedz - czy chcesz być inny czy szybszy.
Daruj sobie to D14:)
Kup po taniości dół z D16Z6, zrób w nim remont, poskładaj do kupy i cisz się ze zdrowego silnika:)
Wsadzisz do tego "jebaja" 4-2-1, wydech 2" na przelocie, wystroisz i masz na luzie 140KM:)
Zarzucisz do tego jeszcze jakąś krótszą skrzynię z FD 4.4 i na prawdę jest już czym jechać:)
Michal Zawadzki
03-07-13, 18:00
inny i szybszy :P
Michal Zawadzki
03-07-13, 19:22
no no no :D skrzynia od noblesski już siedzi...dobrze to dzięki za rade panowie ....będę szukał zdrowy dół lub do remontu...wujek Tygrys na pewno mi pomoże ...pozdroo :)
panowie mam takie pytanie :)
mam poskladane d14 na :) :
blok d14
wal tloki korby d15
glowica y7
jezdzi to za obd1 :) ( strojone , ale jeszcze nie hamowane )
i chcial bym ( mocno sie zastanawiam :) ) na czapka z z6 :D
da to cos ??
"coś" da. Ale czy te coś jest warte inwestycji?
no dlatego pytam czy to bedzie 5 koni za cene glowicy i jej brobke czy cos wiecej :)
MarianoItaliano
09-09-13, 12:21
Ja mam inne pytanko odnośnie D14. Siedzi u mnie D14A3 i jak wiadomo tam wiązka to dziecko kur...y i szatana, wtryski chodzą parami. Natomiast W D14Z2 wtryski są niezależne i można to wystroić. Wystarczy komp i przejściówka. Moje pytanie jest następujące. Da się przerobić D14A3 na D14Z2? Co trzeba wymienić? Wiązkę, listwę wtryskową i kompa?
wiazke i aparat zaplonowy napewno, taka sama operacja jak mialbys wrzucic wiazke i inne graty z d16y7
MarianoItaliano
09-09-13, 12:44
Pytam, bo graty od D14 są tańsze :P
nie lepiej juz przejsc na obd1 miec na przyszlosc :)
panowie to jak z ta czapka z z6 :)
panowie to jak z ta czapka z z6
Może dać ci aż/tylko +5km, ale też otwiera drogę do montażu aftermarktowych wałków, talerzyków, sprężynek zaworowych (wszystko to, co jest produkowane do D16Z6 i D15B możesz wsadzić).
ale to juz chyba nie na bloku z d14 :)
Ja mam inne pytanko odnośnie D14. Siedzi u mnie D14A3 i jak wiadomo tam wiązka to dziecko kur...y i szatana, wtryski chodzą parami. Natomiast W D14Z2 wtryski są niezależne i można to wystroić. Wystarczy komp i przejściówka. Moje pytanie jest następujące. Da się przerobić D14A3 na D14Z2? Co trzeba wymienić? Wiązkę, listwę wtryskową i kompa?
a gdyby na przykład zamiast głowicy z2 dać z6??
kazdy wmowi ze d14 ma najslabszy blok ???
Ja wiem czy taki słaby blok chyba konstrukcyjne taki sam jak każdy D serii
panowie mam takie pytanie :)
mam poskladane d14 na :) :
blok d14
wal tloki korby d15
glowica y7
jezdzi to za obd1 :) ( strojone , ale jeszcze nie hamowane )
i chcial bym ( mocno sie zastanawiam :) ) na czapka z z6 :D
da to cos ??
no nie wiem czy będzie jeszcze miejsce na Vitka :P tłoki od d15 mają minimalne wcięcia na zawory no i podchodzą dość wysoko w tym bloku
no właśnie dlatego pytam mądrzejszych kolegów :) możesz kolego snafu przybliżyć tematu :)
kazdy wmowi ze d14 ma najslabszy blok ???
Blok D13 = D14 = D15 jeżeli chodzi o wytrzymałość. Blok D16 jest wyższy o 5mm ale czy to sie przekłada na wytrzymałość - wątpie.
D14 mają bardzo słabe korby. I większość po wrzuceniu czapki vtec'a lub kompresora kończy szybko swój żywot.
ale ja mam korby z d15 , tylko kolega snafu cos napisal ze cos moze sie nie zmiescic ??? :D
Jak masz korby z D15 to pewnie są to PM3
Jeżeli bloki d13, d14, d15 są takie same to i korby muszą mieć ta sama długość
Jeżeli tłok nie wystaje poza blok to spokojnie głowica powinna podejść tyle ze musisz mieć reg. kółko rozrządu ;)
wiesko1261
11-09-13, 19:06
korby chyba nie powinny pasować ? średnice panewek są inne d14 40x18.5 d15 42x18.45
inne nawet średnice stopy korbowodu d14 43 mm d15 45mm
to szefie jakos pasuje :) i nawet jezdzi :)
wiesko1261
12-09-13, 18:49
masz jednak rację złe spojrzałem tamte większe wymiary są z d15Z 6gen
d15b2-b7 podchodzą
szkoda ze wcześniej nie wiedziałem sam bym pobawił się w podmianki
bo miałem silnik d14 rozebrany :o
czyli masz 1.5 na bloku d14 dobry patent :D
na dniach będę swoją stroił na głowicy Y8 (już wstawiona)
Jak masz korby z D15 to pewnie są to PM3
Jeżeli bloki d13, d14, d15 są takie same to i korby muszą mieć ta sama długość
Jeżeli tłok nie wystaje poza blok to spokojnie głowica powinna podejść tyle ze musisz mieć reg. kółko rozrządu ;)
I tutaj się mylisz. Właśnie dlatego z tego samego bloku uzyskano 3 pojemności. Korba w D13 i D14 jest taka sama, ma 138mm. W D15 jest krótsza i ma 134mm. Rożnicę w pojemności uzyskano poprzez zmianę wykorbienia wału. D13 ma skok tłoka 76mm, D14 79mm, a D15 84,5. Średnica Cylindra jest taka sama i ma 75mm. Co do wytrzymałości korb, pewnie wszystkie mają taką samą. Ale ta od D15 szybciej się skończy. Ma to związek z przyspieszeniem tłoka w cylindrze. Poczytajcie o Rod/Stroke ratio.
panowie ale dalej nie wiadomo czy moge zapodac ta glowize z Z6 :D
Patrząc z technicznego punktu widzenia, możesz.
zalozylbym :) ale mam obawy ze cos je..... :)
wiesko1261
16-09-13, 18:04
ja też miałem :confused: ale po wczorajszym katowaniu na hamowni nic nie wybuchło:p
teraz pięknie ciągnie do odcinki(7.800)
U mnie też od 2 lat i 30000km nic złego się nie dzieje. Chociaż odcinkę zostawiłem seryjną z D14 - 7200.
ale panowie wy macie nie grzebane doły z d14 a tu ktoś pisał że tłoki coś wystają poza blok i nie wiadomo czy ogarnie vtec :(
Piotr znajdź specyfikacje silników hondy w necie zobacz co masz z czego jakie wymiary i powinno być lalka (takie moje zdanie i dlatego silnik mam w rozsypce od kilku miesięcy):D:D:D
To zostaw ten silnik w spokoju. Jak ci mogą po zmianie głowicy wystawać tłoki poza blok? Urosły od świeżego powietrza?
Tutaj (http://www.dodo-upgrades.nl/) masz ciekawą stronę. Poczytaj i może przestaniesz zadawać głupie pytania.
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
przelicz dokładnie i będziesz wiedział co jest grane
A jak coś padnie to Ci mój blok d14a7 sprzedam za stówkę ;)
nie że urosło tylko podobno tłoki z D15 maja jakąś taka budowę że coś wystaje :) nie wiem o co chodzi :)
Jak masz tłoki z d14 i d15 w ręku to widzisz różnice między nimi ka bardziej bał bym się o długość korby i wysokości bloku
panowie nie mogę znaleść jaką na wysokość blok z d14
Piotr jak tam działasz w temacie??
a slabo ;) bo nie moge znalesc nic jestem w delegacji i mam neta w tele ;)
Ja też tak korzystam prawie cały czas
Ehh...
panowie nie mogę znaleść jaką na wysokość blok z d14
Tutaj (http://www.dodo-upgrades.nl/) masz ciekawą stronę. Poczytaj i może przestaniesz zadawać głupie pytania.
kolein marcus ale się czepiasz :) :) pozdrawiam
kogo ??? :)
moj jest poskladany ale bez vtec i narazie jezdzi sobie :) i daje rade
kogo ??? :)
moj jest poskladany ale bez vtec i narazie jezdzi sobie :) i daje rade
Czemu bez vitka
wiesko1261
29-09-13, 02:36
mój wynik po strojeniu d14 minime d16y8
http://images63.fotosik.pl/224/a075f39769e72cbc.jpg
bo bez vitka jezdzi juz od czerwca i narzie ma sie dobrze a narazie jest plan pod tytułem wnetrze auta :)
mój wynik po strojeniu d14 minime d16y8
http://images63.fotosik.pl/224/a075f39769e72cbc.jpg
Oprócz głowicy problem coś jeszcze odlot wydech
wiesko1261 i taki wynik tylko po glowicy z y8 czy cos jeszcze modziles??
wiesko1261
29-09-13, 13:17
dolot ze zderzaka ,wydech 4.2.1 pełen przelot 2 cale ,kol ssący d15z8(zatkany EGR)
porting głowicy(powiększenie gniazd zaw. wydechowych i polerowanie kanałów)
dół seria po wymianie pierścieni :)
w kto Ci ogarnial strojenie?? bo wynik z hamowni jest ciekawy :)
wiesko1261
29-09-13, 14:30
Niuton :)
wyniki wychodziły nawet do 145km ale kosztem NM
i to mnie przekonuje aby modzić moje stare d14:D
dolot ze zderzaka ,wydech 4.2.1 pełen przelot 2 cale ,kol ssący d15z8(zatkany EGR)
porting głowicy(powiększenie gniazd zaw. wydechowych i polerowanie kanałów)
dół seria po wymianie pierścieni :)
oooo! Czyli moje d15z6 tez może wypluje ze 140KM ;)
Pany a takie pytanie mam czy skoro mam wiązkę obd1. To wystarczy założyć głowice d16z6 na blok d14a3 i jazda na strojenie??
wiesko1261
04-10-13, 17:45
dołożyć kabelek od vteca i komp (z obsługo vteka)
wymień kółko na regulowane można więcej ugrać na mocy :)
Obecnie siedzi pod maską d16z6 na obd1 ale będzie się remontować i bym sobie złożył aby auta nie uziemić na pół roku
wiesko1261
05-10-13, 07:19
tylko dostroić bo na mapach z d16z6 strasznie przelewa :)
ja odwrotnie podmieniłem tylko głowicę i powoli szukam dołu z d16 pod remont
ale ogólnie daje to radę??
Tak się mój zbiera (http://youtu.be/lbzP7_77FOc)
i niech mi ktoś powie że to nie jedzie:D
wiesko1261
08-10-13, 07:27
to i ja se wstawię :)
normalna jazda koła 16calix205
http://www.youtube.com/watch?v=TsBsF-fEE6U&feature=player_detailpage
i niech mi ktoś powie że to nie jedzie:D
Prosze bardzo juz to robie, nie jedzie i to wg mnie w **** nie jedzie jak na cos co ma vteca.
Start w 14 sekundzie 140 w 33 = 19s
Moje non vtec D14 5 lat temu majac 111KM lub 107KM bo w odstepie kilku tygodni pokazalo dwa rozne wyniki na tej samej MAHA - start w 1sek, 140 w 19 = 18s.
http://www.youtube.com/watch?v=NIXho2nvU3Y
U kolegi Wieslawa jest juz troche lepiej, licze 100-180, 100 w 24-180 w 46s = 22s
Gdzie moj tamten setup 5 lat temu robil 100-180 w 26s.
http://www.youtube.com/watch?v=XJmczMg_-E4
Zakladajac, ze moje mialo wtedy 110KM, Wieslawa z vitkiem powinno miec ze 130 to roznica jest zrozumiala.
Moje auta wazylo wtedy 1100kg bez kierowcy.
Po tym jak wstawiliscie te filmiki uswiadczylem sie tylko w przekonaniu, ze wsadzanie i kombinowanie z vteckiem w D14 to smietnik absolutnie nie wart swojej kasy.
Jak ja zaluje ze w Lodzi nie ma zadnego "pryntkiego" vtecowego D14, bo wkladajac vteca do D14 musi ono byc "pryntkie" i musi "jechac" jak to juz wyzej jeden kolega stwierdzil, ze niech ktos powie, ze nie jedzie :) z ktorym moglbym zweryfikowac moj setup non vtec, bo po tych filmikach, pierwsze D14 zlalbym w tej chwili raczej dosc mocno a z drugim kolega byloby bardzo rowno :)
wiem, ze mierzenie na podstawie sekund z filmu jest mega z dupy ale daje jakis wyznacznik.
Prosze bardzo juz to robie, nie jedzie i to wg mnie w **** nie jedzie jak na cos co ma vteca.
x2.
Moje niemal seryjne Y8 robi 140km/h w 13,5s.
Także nie widzę sensu pchania tylu pieniędzy w D14.
Jak się już ma tą czapkę w dobrym stanie, to lepiej poszukać do tego blok i złożyć silnik w komplecie, a nie cudować na siłę:)
i niech mi ktoś powie że to nie jedzie:D
Nie jedzie. Spychu dobrze gada
No tak... Nie jedzie wg Was bo MA/MB ma ~200kg więcej od np HB 3D?
No trudno, muszę się przesiąść do autobusu, bo moje D14 jednak nie jedzie...
Nie rzucajcie fochem jak jakieś gimbusy :) ...skrzynie pewnie macie seryjne z FD4.0 i to tez ona jest tu sporym zamulaczem
I tu masz racje. Mam seryjne FD, tylko że u mnie seria FD to 4,437.
No to stary coś jest nie tak, bo to powinno jechać lepiej. Strojone to bylo ?
Kuster chyba nie chcesz dalej twierdzic, ze przedliftowe MA wazy 1300kg ? :D
Bo tyle plus minus powinno wazyc skoro jest ciezsze od EJ 3d o 200kg a swoje auto wazylem w tamtym czasie i z 1/4 baku wyszlo rowne 1100kg (klima, elektryka, wtedy juz ciezsze heble z EK4, komplet stabow i rozporek, audio i masa innych mniejszych rzeczy dodajacych kilogramy, konkretnie to wszystko dodalo 50kg).
Seryjne moje auto z 1/4 baku wazylo 1050kg i nadal nie uwierze, ze przedliftowe MA D14, ktore sa na 240mm heblu i z reguly gole jak kur.. latem wazy 1250kg :D
1200kg to moze wazyc MB6 w skorach, z wielkimi heblami i B18 pod maska a nie gole D14.
D14 z vteckiem w przedliftowej budzie MA powinno masakrowac kazde jedno EJ D14 non vtec a niestety jedzie gorzej niz moje 110KM przy 1100kg wagi, taka jest prawda.
W tej chwili moje D14 z 1/4 baku wazy 1140kg, na jeszcze ciezszych heblach 282/260 i kilku jeszcze dodatkowych *******ach.
EDIT
Wlasnie rozmawialem z ziomkiem, ktory ma przedliftowe MA D14 w elektryce, bez klimy i w dowodzie ma wpisane 940kg :D Ja w dowodzie mam 1040kg buehehehehe
Wg mnie na tych filmikach do 140 idą tak samo. U mnie zegary były nagrywane pod innym kątem. Do tego 4 sezonowe zimowe opony 175/65/14 znacznie pogorszyły start. A ja w dowodzie mam 1050kg. Wg manuala powinno być 1090.
Wiec skoro tak polemizujemy i juz pogorszone starty wychodza jako obrona D14VTEC.
U mnie non vtec wtedy 110KM + 1100kg wagi, ciezsze, szersze kolo 195/50/15, heble 262/240
U Ciebie nie wierze, ze wieksza waga w wrecz pokusze sie o stwierdzenie, ze mniejsza, lzejsze, wezsze, mniejsze kola, hebel 240 (jesli nie zmieniales) mniejsze masy wirujace, no i oczywiscie vtec i krotsza skrzynia.
Wniosek nasuwa sie sam, chyba wiesz do czego zmierzam.
Wiem do czego zmierzasz i to nie ty pierwszy. Zamieszczając filmik miałem zamiar pokazać jak to, co 3 kolegów stwierdziło, nie jedzie. Żeby ten, który się zastanawia, miał jakieś porównanie. Nie zachęcam do robienia minime w d14 ale też do tego nie zniechęcam.
P.S. hebel w serii to 262/bębny.
Wg mnie szkoda pieniedzy na ladowanie kasy w vteca do D14, zeby miec takie cos.
Szkoda kasy na ladowanie hajsu w cokolwiek do D14.
metrowiec2
10-10-13, 01:15
pod remąt
Remont....
Tapatalk Power!
wiesko1261
10-10-13, 07:38
Wg mnie szkoda pieniedzy na ladowanie kasy w vteca do D14, zeby miec takie cos.
Szkoda kasy na ladowanie hajsu w cokolwiek do D14.
Akurat mnie nic nie kosztuje ,bo sam robię :) tylko uszczelki
po za tym miałem wypalone zawory na drugim cylindrze (jazdy na ostrzejszych wałkach bez strojenia)i zamiast robić starą głowice to podmieniłem na Y8 :)
a jeszcze jaka z tego frajda :)
też wcześniej non vtec miałem 114km133nm i przyznam za wielkiej różnicy niema :)
też wcześniej non vtec miałem 114km133nm i przyznam za wielkiej różnicy niema
Bo większość ludzi myśli, że vtec to od razu 50km doda. Wkładając wałek do głowicy non vtec o takich samych krzywkach jak ma wałek vtec na środkowej krzywce uzyskamy taki sam wynik km/nm. Tylko wtedy nie będziemy mieć mocy w niskich i średnich partiach obrotów. Dzięki vtec masz zalety dwóch wałków w jednym silniku. "Wyścigowego" dającego moc na górze i "drogowego" dającego moment na dole.
chłopaki z dodo na głowicy z Y8 zrobili 142kuce z D14. Kto stroił te Wasze machiny ?
chłopaki z dodo na głowicy z Y8 zrobili 142kuce z D14. Kto stroił te Wasze machiny ?
Mnie tam sie w takie cuda nie chce wieżyć:) z tego d14 zostaje tam tyle co nic.
Ogolnie jesli ktoś ma zdrową D14 tak jak np ty Jacek, i wie ze bedzie jezdził nią np 2-3 lata to modyfikacje typu, kolektory, doloty, skrzynia, nawet wałek, sa opłacalne.
Fałtec może juz nie koniecznie!:)
Co do wagi Ma, w dowodzie mam 1090 kg wpisane(nie mam klimy, hebel 262 ;240) 950 kg czy iles to chyba 5 generacja civica nie ma...
Mnie tam sie w takie cuda nie chce wieżyć:) z tego d14 zostaje tam tyle co nic.
Ogolnie jesli ktoś ma zdrową D14 tak jak np ty Jacek, i wie ze bedzie jezdził nią np 2-3 lata to modyfikacje typu, kolektory, doloty, skrzynia, nawet wałek, sa opłacalne.
Fałtec może juz nie koniecznie!:)
Dawid, nie mówiłem, że jest to zrobione po taniości, bo nie jest :). Skunkowe tajle tam powkładali, więc nie mam powodów co by w taki wynik nie wierzyć. Napisałem to w kontekscie, ostatniego postu Marka co by niby ten cały VTEC to nic nie dawał tak naprawde.
Dawid, nie mówiłem, że jest to zrobione po taniości, bo nie jest . Skunkowe tajle tam powkładali, więc nie mam powodów co by w taki wynik nie wierzyć. Napisałem to w kontekscie, ostatniego postu Marka co by niby ten cały VTEC to nic nie dawał tak naprawde.
Jasne, rozumiem, ja sie wyrwałem z konteksta:) i tak mi wyszło:p
Tak naprawde do D14 non vtec tez mozna sobie wrzucic np walek Bisimoto dedykowany do D16Y7 z innymi drogimi gratami i tez pewnie wyjdzie podobny wynik.
Chodzilo mi glownie o to, zeby przekazac podniecajacym sie w tym temacie tymi D14Vtec, ktore tak "jada" ze faktycznie onie "nie jada", pierwsze jedzie gorzej niz moj obecny setup non vtec bo jedzie po filmiku rowno z moim setupem sprzed 5 lat (gdzie od tamtego czasu gdzie bylo 111KM lub 107KM, usredniajac w okolicach 110KM, doszedl ssak Z6, wtryski Z6, walek Y7 + kolko (teraz walek W3 + kolko) i strojenie) a drugie jedzie bardzo podobnie bo mojego obecnego setupu.
Nie ma wiec sie czym podniecac, ze o jezu D14VTEC i niech ktos powie, ze to nie jedzie. Jedzie oczywiscie lepiej niz seria ale wcale nie lepiej niz podobnie zrobione D14 non vtec.
Bo większość ludzi myśli, że vtec to od razu 50km doda. Wkładając wałek do głowicy non vtec o takich samych krzywkach jak ma wałek vtec na środkowej krzywce uzyskamy taki sam wynik km/nm. Tylko wtedy nie będziemy mieć mocy w niskich i średnich partiach obrotów. Dzięki vtec masz zalety dwóch wałków w jednym silniku. "Wyścigowego" dającego moc na górze i "drogowego" dającego moment na dole.
Ile masz tego momentu na dole i mocy na gorze na tym polaczeniu "drogowego i wyscigowego", ze twierdzisz, ze na non vtec nie ma momentu na dole ?
bo ja u siebie po strojeniu mam plasko 130Nm od 2 do 4k rpm i od 4k wzrasta.
Moc rowniez mam na gorze, plasko od 6 do 7k.
No to tez dlatego sie pytam po raz kolejny kto to stroił u kolegów, bo dobrze wystrojony setup powinien jechac sporo lepiej niz na tych filmikach
Dokladnie tak samo uwazam, szczegolnie ten pierwszy z krotka skrzynia, wg mnie drugi setup jedzie tak jak powinien D14VTEC bez grubych modow za worek siana.
wiesko1261
10-10-13, 17:47
zaraz wrzucę nowy filmik :)
nie wiem czy dobrze liczę 0-100 poniżej 8sek. 0- 180 niby 30 sek
koła 16x45x205 klima ,pełna elekt. niby 1140kg w dowodzie
a stroił mi Krzysiek Niuton :)
:p
http://www.youtube.com/watch?v=6AXTOn1rKcM&feature=player_detailpage
chłopaki z dodo na głowicy z Y8 zrobili 142kuce z D14. Kto stroił te Wasze machiny ?
U mnie wystrojone było tylko paliwo, mapa zapłonu została z D16Z6.
Napisałem to w kontekscie, ostatniego postu Marka co by niby ten cały VTEC to nic nie dawał tak naprawde.
Nie uważam, że tak naprawdę nic nie daje. Honda nie zawracał by sobie tym głowy, gdyby tak było. Pisze, że za dużo sie ludzie po nim spodziewają. Czytają posty typu: łał 150km bez wałteka. Z nim by pewnie było 170!!
Nie ma wiec sie czym podniecac, ze o jezu D14VTEC i niech ktos powie, ze to nie jedzie. Jedzie oczywiscie lepiej niz seria ale wcale nie lepiej niz podobnie zrobione D14 non vtec.
Jedzie może tak samo, ale mnie cieszy świadomość, że mam pod maską coś z czego zasłyneły silniki Hondy.
Ile masz tego momentu na dole i mocy na gorze na tym polaczeniu "drogowego i wyscigowego", ze twierdzisz, ze na non vtec nie ma momentu na dole ?
Nie wiem, nie obchodzi mnie to. Tłumaczyłem tylko na czym ten vtec polega i że nie zawsze vtec > non vtec.
Wg mnie szkoda pieniedzy na ladowanie kasy w vteca do D14, zeby miec takie cos.
Szkoda kasy na ladowanie hajsu w cokolwiek do D14.
Zeby przejść na vteca wydałem około 1000zł. Montowałem sam. Czy to worek pieniedzy? Sa tacy co 5 tysięcy na felgi dają, lub montują dwutłoczkowe zaciski do 1100 kg samochodu z średnio 110 konnym silnikiem...
lub montują dwutłoczkowe zaciski do 1100 kg samochodu z średnio 110 konnym silnikiem...
To ja! To ja! To ja!!!! ^^ ale różnica jest taka 260zl swap 280tek 4x100 z preludy oraz ~400zl swap 280tek 4x100 z legenda
Wole dodać 100-150zl a mieć "lepsze" hamulce ;)
Wracając do tematu to mogę powiedzieć ze coupe Vgen jest lżejsze od mojego PODKRESLAM MOJEGO MB2
dlatego śmiem twierdzić ze HB 3D musi być lżejsze od MA/MB
D14vtec jest tak samo opłacalne jak np D13vtec a jednak ludzie to robią
Jeżeli patrzymy na to z perspektywy wydatku kasy na raz! To zgodzę się jest to drogie i się nie opłaca.
Jednakże jeżeli ktoś kupuje czesci okresowo i je montuje w różnych odstępach czasowych (np. Ja ;P) to śmiało można się w to bawić
Glowice zawsze można zostawić a wymienić tylko dół silnika na większy ;)
Co do pomiarów które mocniejsze to lepiej sprawdzić to na tej samej hamowni bądź po prostu na 1/4Mili ale w tym drugim przypadku dużo zależy od opon, przełożenia skrzyni biegów i zdolności kierowców :D
Ba, są tacy co do D13 montują turbo:) O gustach się nie dyskutuje. Jeden lubi zbierać znaczki, a drugi jak mu nogi śmierdzą. Zamieszczając mój filmik miałem zamiar pokazać jak jedzie D14vtec. Mi to odpowiada, jest na + w stosunku do stanu przed modyfikacją. Jak czyjś nie vtec jedzie lepiej, to gratuluje silnika i stroiciela. Chociaż teraz bym się drugi raz zastanowił czy wydawać na D14 pieniądze. Ale czy bym je wydał na swapa na D16... Raczej nie. Jedynie by wchodziła zmiana na B, ale to już wartość mojego samochodu wiec...
Jedno moje stwierdzenie i bum zadyma:-D sory chłopaki ja powiem tak może to nie jedzie może jaj nie urywa bo to tylko d14 ale mam zdrowy dół d14 2 głowice od z6 tylko uszczelki czyli nie uziemić auta na pół roku złożę to w jedna noc w razie co i o to mi chodzilo
Masz już głowice od z6, dół od d14. Wiec główny powód hejterów D14 (czyt. szkoda kasy pakować w gówno) nie ma zastosowania. Ja na Twoim miejscu już dawno bym miał złożony silnik d14vtec.
Zeby przejść na vteca wydałem około 1000zł. Montowałem sam. Czy to worek pieniedzy? Sa tacy co 5 tysięcy na felgi dają, lub montują dwutłoczkowe zaciski do 1100 kg samochodu z średnio 110 konnym silnikiem...
Rozumiem, ze napisalem, ze Twoje D14VTEC nie jedzie bo takie sa fakty, wiec w odwecie na brak jakichkolwiek sensownych argumentow, musiales zjechac moje hamulce, ale nie masz pojecia o czym piszesz i tu jest roznica.
Z checia Ci zaprezentuje dlaczego zdecydowalem sie na takie hamulce, reflektujesz ? :)
P.S.
Moje i Twoje auto nie jadzie tak samo, moje tak samo jak Twoje teraz jechalo 5 lat temu :D patrzac na to uwazam, ze inwestycja jaka poczyniles nawet jesli to jest 1000zl ma taki sam sens jak wywalenie tego 1000zl do pierwszego lepszego smietnika.
P.S.2
Fajnie, ze masz VTECa, fajnie, ze masz cos z czego slynie silnik hondy, fajnie, ze jestes z tego zadowolony, Twoje auto, Twoje pieniadze, chciales to zrobic, zrobiles, szkoda tylko, ze czesciowo na druta bo inaczej nie mozna tego nazwac, skoro wystrojona zostala tylko mapa paliwa i nic wiecej. Wystroj to dobrze a nie poznasz auta :D
P.S.3
Ostatnie zdania na temat pakowania jakiejkolwiek kasy w D14 wypowiadam na podstawie wlasnych doswiadczen, w ostatecznym rozrachunku wszystko i tak wychodzi drozej niz swap D16 a nie jedzie :D
Nie ma sie co spinac.
Pozdro
no spychu niemow ze d14 non vtec nie jedzie :P bo obaj mamy walki od W3 i calkiem milo to jedzie jak na 1,4. A Twoje jest juz wystrojone na tym walku?? lepszy efekt niz na tym z y7??
Najlepiej byloby porownac 2 takie same setupy odnosnie skrzyni i zamachu np 4,7 kg zamach, skrzynia 4,4 i silnik d14 non vtec i d14 vtec bo w u spycha i w mb napewno sa inne skrzynie i ich przelozenia a to tez ma jakis tam wplyw ;)
MarianoItaliano
11-10-13, 13:00
D14 non vtec po modach jedzie fajnie, ale tylko jak na 1.4. Natomiast w porównaniu do pomodzonego D16, to nie jedzie. Wszystko zależy od punktu odniesienia ;) Myślę, że dyskusja, czy się opłada ładowac vtec-a do D14 pozbawiona jest sensu. Każdy zrobi jak uważa. Ja wybrałem opcje z głowicą D16Y7 i jestem zadowolony z tego jak się to odpycha. Niemniej, gdymym jeszcze raz miał głubać D14, to bym sobie darował.
Wszystko jest też zależne w jakim stopniu zrobimy to sobie sami. Jeśli mamy umiejętności, części itd., to czemu nie?
Jednak gdybym miał oddać gołe D14 do mechanika i wybulić kupę kasy za przeróbki, to na pewno bym tego nie zdobił.
To jest tak jak z malowaniem w moim przypadku - normalny człowiek puknie się w łeb i powie "po cholerę robić blacharkę i malować całą starą Hondę? Przecież to się zupełnie nie opłaca... lepiej to odstawić na złom i kupić coś młodszego"
Jednak mnie to będzie kosztować tyle co za materiał, a podłubać sobie przy swoim aucie po godzinach, to czysta przyjemność:)
To jest tak jak z malowaniem w moim przypadku - normalny człowiek puknie się w łeb i powie "po cholerę robić blacharkę i malować całą starą Hondę? Przecież to się zupełnie nie opłaca... lepiej to odstawić na złom i kupić coś młodszego" jak bym słyszał mojego szwagra :D
Rozumiem, ze napisalem, ze Twoje D14VTEC nie jedzie bo takie sa fakty, wiec w odwecie na brak jakichkolwiek sensownych argumentow, musiales zjechac moje hamulce, ale nie masz pojecia o czym piszesz i tu jest roznica.
Lepsze fakty można kupić za 1.50zł. Nie zjechałem Twoich hamulców tylko Ciebie. Taki sam sens ładować kasę w silnik, jak w hamulce samochodu z takim silnikiem. Jak tak masz o wszystkim pojęcie, to może przedstaw jakaś skale od jakich wartości, czy to czasowych, czy mocowych, czy z jakim kolorem lakieru samochód zaczyna jechać...
wlozylem takie hamulce bo mnie najzwyczajniej w swiecie na nie stac i nie mam problemu z wydaniem 700zl na zaciski z regeneracja czy 500zl na klocki co roku i 10kkm bo po tylu mi sie klocki koncza to raz, poprzednie 262 przy mojej jezdzie nie byly wystarczajace to dwa, moje auto na tych hamulcach hamuje to trzy
wlozyles vtec za 1000zl bo Cie na to stac to raz, zwykle d14 nie bylo dla Ciebie wystarczajace to dwa, Twoje auto nie jedzie bo przyzydziles kase na strojenie to trzy.
Mysle, ze mozemy zakonczyc dalsza dyskusje bo sie zaczynasz robic dziecinada i jak ktos juz wspomnial zamiast konstruktywnie porozmawiac po raz kolejny jest rzucanie fochem.
A mnie najzwyczajniej w świecie stać na vteca. I właśnie takie Twoje pisanie, że wyrzuciłem kasę w śmietnik to jest dopiero dziecinada. Nie potrafisz się z tym pogodzić? Ty byś zrobił inaczej. Rób, ja Ci nie zabraniam ani nie ubliżam z tego powodu. Jedyne w czym się z Tobą zgodzę, to czas zakończyć tą rozmowę, bo i Tobie zaczyna brakować argumentów.
Nie brakuje mi argumentow, podstawowy jest taki, ze ja bym nie zrobil tego na druta, tylko wystroil tak jak wystrojone byc powinno.
Skoro stac cie na 1000zl na vteca to pewnie stac Cie tez na strojenie, dlaczego na nie przyzydziles wiesz tylko Ty.
Ja sie potrafie pogodzic ze wszystkim, widac Ty nie potrafisz sie pogodzic z tym, ze wydales 1000zl a ludzie pisza co pisza.
Wiecej do powiedzenia w tym temacie nie mam.
Pozdro
Czekajcie, lece do sklepu po popcorn i piwo :D
No, powoli druga moda na sukces się robi... Jak Ci nie brakuje, jak znowu tego samego używasz? Nie przyzydziłem, tylko nie zrobiłem tego dobrze. Tak, strojeniem też sie zajełem sam. Po to mam LC-1 zamontowane. A że robiłem to pierwszy raz to efekt jest taki jak widac (no drugi, wcześniej stroiłem wałek B7). Aha nagraj zegary w swoim z takiego samego kąta jak u mnie i dopiero wtedy porównuj filmiki. Zauważ, że jak samchód stoi, wskazówka pokazuje 10km/h, patrząc z miejsca kierowcy jest normalnie na 0. Przy 160 na filmiku jest ponad 170.
Jest to tzw. błąd paralaksy. Strzelcy/snajperzy wiedzą o co kaman :p
hehe błąd paralaksy nawet tłumaczony jest w taki sposób;)
Jest to tzw. błąd paralaksy. Strzelcy/snajperzy wiedzą o co kaman :p
fajnie, ze w woju czegoś Cię nauczyli,a nie tylko jak się lata czołgiem :D
Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
Jest to tzw. błąd paralaksy. Strzelcy/snajperzy wiedzą o co kaman
Inżynierowie dokonujący pomiarów również, Panie Saper! :D
Super temat, strach sie odezwać, ale mam nadzieję, ze Nik Spychu nie powstał od słowa spinać się:)
PIMPEK_EJ2
14-10-13, 22:52
Super temat, strach sie odezwać, ale mam nadzieję, ze Nik Spychu nie powstał od słowa spinać się
Bardzo treściwa odpowiedź kolego... Może po prostu Spychu ma coś sensownego do powiedzenia? W łodzi było już d14vtec i wcale nie jechało! Non vtec Spycha jedzie bardzo fajnie:D Ale to dalej d14 i pewnie to próbuje Wam uśwaidomić;)
EDIT
Piszesz że strach się odezwać:) Czemu? Jednak coś napisałeś:P Po to jest forum!
ale visni d14vtec nie jechalo bo niebylo porzadnie ogarniete :P
Spychu ma poprostu swoj punkt widzenia :) a kazdy ma prawo do tego :)
Ale d14 nawet non vtec ma cos w sobie :D
Spychu ma poprostu swoj punkt widzenia a kazdy ma prawo do tego
dla mnie osobiście wszystkie samochody wymiatają i taki jest akurat mój punkt widzenia:D
ale visni d14vtec nie jechalo bo niebylo porzadnie ogarniete :P
Spychu ma poprostu swoj punkt widzenia :) a kazdy ma prawo do tego :)
Ale d14 nawet non vtec ma cos w sobie :D
Kazdy ma prawo, ale gdyby kolega Spychu nie przedstawiał swojego w tak agresywny sposób, to ten wątek by miał 5 stron mniej.
Jak powiedzialem juz jakis czas temu, powstrzymam sie od dalszego udzialu w tej dyskusji.
Przedstawienie konkretow w agresywny sposob, no bez jaj ;)
WściekłyChomik
17-10-13, 11:16
Spychu, Ty to jesteś jednak agresywny skur****, a taki milusi się wydaje jak się po części przyjeżdża :eek: a tak na poważnie, to Spychu twardo dowodził, że ma rację na podstawie słusznych obiektywnych argumentów ;)
Odkopp ;];];
Macie może pod ręką jakies konkretne wykresy i konkretne setupy z d14 pomodzonych ?
Ale pliz nie z kiwikracing :)
Trochę odświeżę temat, bo akurat jestem tym zainteresowany. Mam nadzieję, że mnie nie zjecie z tego powodu.
Chcę wymienić głowicę w swoim d14 i żeby miało to ręce i nogi to potrzebuję najpierw przejść na obd1 i teraz pytanie:
Co do tego potrzebuję? Na razie mam zebrane:
- Komputer p06 bez immo
- kompletna wiązka silnikowa z d15b7
- aparat zapłonowy td41u
- Przejściówka z mojej instalacji do kompa p06
- sonda lambda 4 żyłowa
- kompletny kolektor dolotowy z d16z6 ze wszystkimi czujnikami
Czy jak to wszystko założę i silnik odpali to będę w stanie dojechać na strojenie jakieś 20-30 kilometrów bez szkody dla silnika?
p.s.
Proszę bez komentarzy typu "Lepiej zrób swap" "po co ci to?" "i tak nie będzie jechał" itp. Proszę o porady techniczne a nie o próby nawracania.
Być może kiedyś będzie swap, ale i tak muszę do tego przerobić wiązkę.
Jak masz 6gena to musisz swoją wiązkę silnikową przerobić na obd1. Nie da rady p&p podpiąć tej z 5gena.
Jak wygląda twoja przejściówka bo nie ma dostępnej przejściówki do przedlifta ej9, chyba, że jakaś home made. :) Silnikowej z d15b7 nie złączysz z kabinową ej9, zupełnie inaczej jest to rozwiązane. Najlepiej wziąć ori wiązkę z ej9 na stół ją rozpróć i z dwóch wiązek zrobić jedną. Jeśli chcesz to mogę Ci taką wiązkę zrobić do d14vtec i wgrać mapą dla d14vtec. :)
Dzięki, poradzę sobie z przerobieniem wiązki i wiem, że to konieczne. Bardziej interesuje mnie co jeszcze będę potrzebował do tej zmiany. Przepustnicę od obd1?
Co do tego potrzebuję? Na razie mam zebrane:
- Komputer p06 bez immo
- kompletna wiązka silnikowa z d15b7
- aparat zapłonowy td41u
- Przejściówka z mojej instalacji do kompa p06
- sonda lambda 4 żyłowa
- kompletny kolektor dolotowy z d16z6 ze wszystkimi czujnikami
jeszcze głowica by się do listy przydała ;)
a tak poza tym to p06 nie obsługuje vteca, musisz go przerobić bądź kupić p28
Czy jak to wszystko założę i silnik odpali to będę w stanie dojechać na strojenie jakieś 20-30 kilometrów bez szkody dla silnika?
Proszę bez komentarzy typu "Lepiej zrób swap" "po co ci to?" "i tak nie będzie jechał" itp.
Oczywiście że będzie w stanie dojechać. Radzę tylko unikać mocnego otwierania przepustnicy i przekraczania 3000-3500 rpm.
Mocy to będzie miało tyle co seryjne D16 ale niutków już będzie mniej z racji pojemności. Możesz robić co chcesz ale taka przeróbka ma sens tylko wtedy gdy wszystkie części kupisz za grosze i zrobisz większość sam.
I tak będzie to trzeba wystroić a to kolejne koszty. D14 Vtec to dla większości sztuka dla sztuki, druga strona medalu - będzie spory przyrost mocy i ten fun z modzenia. Takich setupów ogólnie jest mało.
Jest jeden duży plus - w niektórych pojeżdżawkach są klasy których szczytową pojemnością jest 1.4 - tak np. było na super OES gostyń - klasa 2. Wtedy masz dużą przewagę nad rywalami którzy będą z Tobą startować.
Pewnie widziałeś temat SCKAPE o d13.. Po mocnym odelżeniu Cifa, dołożeniu odpowiedniego zawiasu, usztywnieniu budy i jej odelżeniu takie auto mające 110 czy 115KM staje się naprawdę konkretnym zawodnikiem(mam na myśli kręte tory).
wiesko1261
22-09-16, 06:59
Dzięki, poradzę sobie z przerobieniem wiązki i wiem, że to konieczne. Bardziej interesuje mnie co jeszcze będę potrzebował do tej zmiany. Przepustnicę od obd1?
dorzuć do listy kółko regulowane :)
mi podczas strojenie były cyrki i zaczęło jechać, dopiero po kręceniu kółkiem i przestawianiu rozrządu :)
sonda nie musi być 4 żyłowa (ja zostawiłem serię )
Sonda moze zostac seryjna, jesli mapa bedzie pod nia zrobiona,
lepiej juz kupic za pare groszty od razu 4 zylowa,
dorzuć do listy kółko regulowane Racja, moje d13z6 dopiero zaczelo jechac po ustawieniu kolkiem rozrzadu- wczesniej wzgledem serii tez sie wydawalo ze fajnie jedzie, ale roznica jest znaczna.
Jesli wsadzasz glowice d16z6 to kup odrazu aparat td 42u, td 41 lapniesz na 2 sruby, w tym jedno oczko trzeba rozwiercac, zeby przykrecic aparat.
usztywnieniu budy i jej odelżeniu takie auto mające 110 czy 115KM staje Auto SCkape ma napewno wiecej niz 115 koni :p
wiesko1261
22-09-16, 16:42
kamil39
usztywnieniu budy i jej odelżeniu takie auto mające 110 czy 115KM staje ???
nie wiem o co chodzi ? ja tego nie pisałem :)
Jest jeden duży plus - w niektórych pojeżdżawkach są klasy których szczytową pojemnością jest 1.4 - tak np. było na super OES gostyń - klasa 2. Wtedy masz dużą przewagę nad rywalami którzy będą z Tobą startować.
Pewnie widziałeś temat SCKAPE o d13.. Po mocnym odelżeniu Cifa, dołożeniu odpowiedniego zawiasu, usztywnieniu budy i jej odelżeniu takie auto mające 110 czy 115KM staje się naprawdę konkretnym zawodnikiem(mam na myśli kręte tory).
No i rozgryzłeś mnie :) Zresztą się z tym nie kryję, że moja ej9 służy mi do tego typu zabawy.
Cel mam tak na prawdę taki żeby na razie zrobić mocne d14 i konkurować w swojej klasie pojemnościowej. Jak na razie dobrze dłubnięte Fiaty są sporo szybsze. Nie śpię na kasie więc chcę to zrobić "na raty". Dolot, wydech, kolektory, hybrydę już mam. Teraz obd1 i strojenie - zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak się okaże że mało to się zastanowię czy nie pojść w d16. Jak będzie wystarczająco (dla mnie po strojeniu 110KM będzie ok) to ogarnę głowicę, nie koniecznie VTEC, ale trochę poprawioną i spróbuję osiągnąć ponad 130KM. To już będzie baaardzo konkurencyjny samochód w swojej klasie :) Jak mi się znudzi 1,4 to będę prawdopodobnie starał się zrobić swap na jakieś d16 i to dalej doprowadzić do konkurencyjnej formy. Będzie już dobra góra więc tylko dół będzie do ogarnięcia.
Większość rzeczy zrobię sam. Poradziłem sobie ze skrzynią to silnik też mi nie straszny. Elektryka do ogarnięcia, tylko do strojenia nie mam warunków i sprzętu. Lepiej oddam to we właściwe ręce.
Wracając do tematu:
Czy przepustnica od samochodu z obd1 jest konieczna żeby przejść na obd1?
Z tego co już zasięgnąłem wiedzy z różnych źródeł to wystarczy zmienić czujniki temperatury i przerobić zawór wolnych obrotów. To wszystko już mam, ale chcę wszystko dopracować teoretycznie i pozbierać zanim rozgrzebię samochód.
Głowica a więc i kółko regulowane na razie poczekają. Jeszcze coś?
Przejściówki jeszcze tak na prawdę nie mam, ale zrobię ją sobie sam. Mam już gniazdo pod komputer p06 a gniazdo żeby wpiąć obecną wiązkę wezmę ze starego komputera p3x. Jest jeszcze kilka przewodów, które trzeba dołożyć i to ogarnę w dodatkowej kostce. Tak na prawdę kostki z mojego komputera i z p06 są takie same tylko brakuje jednej kostki i trochę inaczej są rozmieszczone podłączenia. Można robić przejściówkę a można taniej przepiąć piny i dołożyć jedną kostkę. Schematy znalazłem na stronie dodo upgrates.
kazik2_h9w3
22-09-16, 20:44
Przepustnica z fitv jest po to by na obd1 miec ssanie ale nie jest konieczna
Poza tym masz kompletny ssacy z z6 wiec pewnie taka masz
Ssący mam z przepustnicą od d14. Raczej chcę żeby działało wszystko tak jak powinno bez żadnych niespodzianek. Ssanie to masz na myśli regulację niskich obrotów? Chyba to raczej jest konieczne?
kazik2_h9w3
22-09-16, 21:56
Pare postów wczesniej pisales ze masz konpletny ssacy z d16z6 jak to prawda to tam jest przepustnica z zaworem fitv ktory w obd1 odpowiada za ssanie a nie za wolne obroty
No tak mam kompletny dolotowy z z6. A co w takim razie z wolnymi obrotami? Normalnie jak mam w d14 będzie?
wiesko1261
23-09-16, 07:16
za wolne odpowiada krokowy , na OBD1 jest na ssaku (wtyczka dwupinowa) swój odpinasz -zaślepiasz, lub zmieniasz przepustnicę np B/H-seri
http://www.mat-auto.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_11bfe4557405ba72ce25dd87c01e17a9.jp g
Panowie aby przestać używać słowa "ssanie" :) wyjaśnijmy raz na zawsze.
FITV czyli Fast Idle Thermo Valve to mechaniczny zaworek który steruje dopływem powietrza w miarę rozgrzewania.
IACV czyli Idle Air Control Valve (kiedyś też przejściowo nazywany EACV) to to samo co FITV tylko że elektryczny zawór sterowany jest przez silnik krokowy.
Oba realizują tą samą funkcję.
ps.
Spy fota elementów do przejścia na OBD1 w SFI
Oczywiście wtryski i listwa nie jest wymagana ale w moim przypadku postanowiłem użyć psiakczy z mojego itra ponieważ są sprawdzone i na 100% leją równo.
http://i.imgur.com/OsFZD7e.jpg
No nareszcie ktoś to dobrze wyjaśnił. Dzięki za info. Wychodzi na to że mam już wszystko. Mogę się teraz za to wziąć.
Oba realizują tą samą funkcję.
Jednak najlepiej mieć oba i fitv i iacv tym bardziej w obd1, gdzie krokowy nie zawsze lubi działać idealnie i utrzymywać takie obroty jakie byśmy chcieli. Głównie mam na myśli rozgrzewanie. :)
Skoro realizują tą samą funkcję to po co mieć oba?
Jak to działa w obd1?
Nie realizują tej samej funkcji, jakby realizowały to samą funkcję to mając fitv mógłbyś zrezygnować teoretycznie z iacv co jest nie prawdą. fitv pomaga w zimne dni podbijać obroty silnika, które wraz z rozgrzewaniem silnika maleją do zadanych i ktoś tu dobrze to nazwał jako "ssanie". iacv czyli krokowy stara się utrzymać zadane obroty przy różnych obciążeniach silnika itp. Moim zdanie warto mieć ten fitv (ssanie) jeśli w zimne dni nie chcesz mieć problemów, że po odpaleniu będą za niskie obroty. :)
To gdzie jest IACV a gdzie FITV w obd1?
IACV to inaczej krokowy? Podłączam zamiast mojego krokowego z przepustnicy? To co wiesko1261 wkleił?
A FITV gdzie jest i jak go podłączyć?
krokowy (iacv) masz z tyłu kolektora ssącego z6 przy przepustnicy, zmianiasz kostkę z 3 pinowej na 2 pinową i podłączasz. Fitv ("ssanie") masz na przepustnicy z6 i pod króciec podłączasz płyn. :)
Ok. Już wiem. Czyli nie mam FITV i raczej nie będę miał na razie bo nie planuję zmiany przepustnicy.
A czy przewody WN będą pasowały z D14 do aparatu td41u?
Ale i tak będziesz musiał mieć przepustnicę od kolektora poziomego, żeby z niej chociażby przełożyć ten ślimak od motylka przepustnicy, żeby założyć linkę gazu.
Skoro realizują tą samą funkcję to po co mieć oba?
Doprecyzujmy.
Do pewnego momentu realizują taką samą funkcję.
Późniejsze korekty dyty cycle np. pod włączeniu AC itd. realizować można już tylko przez IACV.
Jeśli "krokowiec" jest sprawny i nie zasyfiony a jałowe obroty ustawione są wg. manuala (co niestety jest dość często pomijanym etapem), to wystarczy tylko IACV i proces rozgrzewania przebiega perfekcyjnie bez fluktuacji obrotów.
Jakie obroty ma mieć silnik podczas tego procesu decyduje ECU i sygnał z ECT czyli temp w bloku.
to da się regulować wolne obroty?
to da się regulować wolne obroty?
Prawą nogą da się zawsze :)
Co masz na myśli dokładnie?
Ale i tak będziesz musiał mieć przepustnicę od kolektora poziomego, żeby z niej chociażby przełożyć ten ślimak od motylka przepustnicy, żeby założyć linkę gazu.
Kolektor już kilka miesięcy śmiga założony z przepustnicą od D14. Mocowanie linki przerobiłem.
Dla tego pytam o taką konfigurację bo nie mam zamiaru wydawać więcej kasy niż to jest konieczne.
Co z tymi kablami do świec? Ktoś wie?
Prawą nogą da się zawsze :)
Co masz na myśli dokładnie?
to da się ten pedał trzymać w pozycji pośredniej? nie tylko cały czas na full? :P
a tak poważnie to silnik potrafi mi gasnąć na luzie czasem, zazwyczaj ma za niskie obroty bo w granicach 600, a czasami jest ok, czyli ok 750-800
silniczek czyściłem ze 3 razy, dokładnie czyszcząc pędzelkiem i mocząc go w rozcieńczalniku ekstrakcyjnym, otwierałem go na sucho pod zasilaczem, więc działa i sam już nie wiem
A to robiłeś?
http://webpages.charter.net/mrfatbooty/pics/idle_1.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.