PDA

Zobacz pełną wersję : nie pali. Zabezpieczenie ??



misiaaaq
24-01-08, 01:08
Poszalalem Hanią trochę (6500 rpm - chcialem sprawddzic na co ja stac) po czym wjechalem bez problemow na parking (samochód nie pierdzial, obroty na jałowym w granicach 900 stałe) wylaczylem silnik i nastepnego dnia nie odpalila...

akumlator ok, rozrusznik kręci ale nie ma iskry - immobilajzera nie mam (chyba)

czytałem o jakiejś blokadzie bezwładnościowej - możliwa przyczyna ???

Możliwe zeby hania przez noc sie jakoś sama "zabezpieczyła" ??

Samochód mam od tygodnia wiec niebardzo sie znam, zreszta mechanika samochodowa u mnie daje dużo do myślenia, więc proszę mnie nie "besztać" jeśli coś źle napisalem ;)

silnik d15b2

drugie pytanie - piszecie wszędzie żeby "sprawdzić czy komp nie wyświetla błędów" - a tak łopatologicznie dla nowicjusza moze ktoś to rozwinąć (jak to zrobić) :P

Pozdro!

skolopendra
24-01-08, 07:44
Możliwe zeby hania przez noc sie jakoś sama "zabezpieczyła
przed właścicielem ;) raczej nie


ale nie ma iskry

pewnie poleciał moduł albo cewka ,ale wcześniej sprawdź wtyki może coś nie łączy,ale wątpię

zin
24-01-08, 11:41
Ja miałem tak samo kilka dni temu też kręcił ale nie odpalał i się okazało że akumulator, kupiłem kable, kumpel podjechał drugim autem i odpalił po chwili..ale piszesz że akuś masz dobry, jednak jak nie próbwowałes to zrób tak.

mic
24-01-08, 12:44
A nie zdazylo ci sie ostatnio ze ci na chwile zgasl, ciezko rano zapalal itp? Mi dwa razy juz padl moduł i za kazdym razem takie byly tego poczatki. Pozniej po prostu gasl i po zabawie. W D15B2 to chyba najczestsza usterka ukladu zaplonowego.

misiaaaq
24-01-08, 23:02
kurde - wszystko bylo ok - pieknie jeździl nie mialem z nim wogole problemow

wjechalem na parking - noc byla mroźna no i nast. dnia nie zapalil już :(

znajomy troche sie zna i sprawdzil ze iskry nie ma

mic
24-01-08, 23:10
Przy braku iskry w D15B2 mozna prawie w ciemno obstawic modul zaplonowy, ktory jak wiele osob i mechanikow twierdzi ma wade fabryczna i predzej czy pozniej pada. Najlepiej jakbys od kogos mogl przelozyc aparat zaplonowy z takiego samego silnika i sie upewnic. Pocieszajace jest to, ze jezeli to modul to kupisz zamiennik za 130pln a wymienic mozesz sam bo to nic skomplikowanego. Nie kupuj oryginalu uzywanego, bo to tez bedzie ten wadliwy modul OKI, ktore u mnie padly juz 2:)

eXcential
25-01-08, 13:47
Moduł albo cewka. Mialem 2 razy to samo. Najlepiej jakbys aparat rozkłecił i sprawdził co nie trybi. I faktycznie nie kupuj używanej bo Ci padnie niebawem.

dominik_n
25-01-08, 15:54
hejka.
Ja raz mam miedzy innymi problem z odpalaniem ale za 3 razem odpala. Warunek aku musi być dobrze naładowany. Silnik d15b2.
W lato miałem problem z odpaleniem. W sumie to w ogóle później nie odpalał. Okazało się, że to czujnik GMP lub jego obwód (błąd 8).
Rozebrałem aparat. Okazało sie ze pada łożysko. Na wszystkim był rdzawy nalot. Wyczyściłem, zapalił za pierwszym razem.

Teraz mam inny problem nie ma iskry jak kręcę rozrusznikiem.
Iskrę można zauważyć w momencie przestania kręcenia rozrusznikiem.
Co może być przyczyną?

misiaaaq
28-01-08, 09:06
hmmm

Może jakiś Immobiliezer jest?

Mam przedziwne wrażenie że Hania przez noc się jakoś "zabezpieczyła".

Resetowalem kompa, sprawdzilem bezpieczniki, sprawdzilem pompe i jej moduł, kable są ok - aparat rozkrecilem delikatnie - nie ma nalotu i nie ma oleju w nim - palec nie chodzi...

Jakie zabezpieczenia były montowane seryjnie w Vgen??

Whiplash
28-01-08, 09:40
misiaaaq, ja mam Immobiliezer ale wtedy swieci check jak nie odblokujesz, ale ktos mogl sobie zrobic przelacznik od pompy paliwa, chociaz przez noc raczej sam sie nie przelaczyl

misiaaaq
28-01-08, 19:10
dzisiaj rozkrecilem aparat zapłonowy (to takie na lewo od bloku silnika - chyba tak sie to nazywa ;) ) Aparat jest prawie jak nówka - wszędzie czarno (nie brązowo) wyczyściłem dobrze palec i te pierdzielniki na kopułce, chociaż na dobrą sprawę nie było co czyścić - nic sie nie wylewa- nic nie stuka nic nie furczy.... tak wiec obstawiałbym że aparat jest OK

Cewka ?? nie wiem jak wyglada :aloha: nie wiem gdzie ją znaleźć i nie wiem także jak sprawdzić czy działa - kto byłby zdolny mi wytlumaczyć?? najlepiej opis jak sprawdzic i zdjecie gdzie to badziewie jest

Otworzylem dzisiaj filtr powietrza - myśle sobie może zapchany jest i nie ciągnie wogole - ale otwieram a tu prawie nówka - poprzedni wlasciciel dbał o auto...

Połączenie z masą (uziemienie, tak??) mam w dwóch miejscach blok silnika z prawym nadkolem i pokrywa z belką pomiedzy swiatłami.

Podejrzenia dzisiaj padly na pompe paliwa - na ktoryms poście przeczytalem ze po kręceniu rozrusznikiem powinno być czuć benzynę pod maską albo w kabinie - nic nie pachnie - otwieralem po kręceniu nawet kable na bloku zeby świece powąchać... i ni hu hu ... soczku jest pół baku jak coś.... po przekreceniu kluczyka na zapłon zapala się check – w tym momencie słychać jak coś tam z elektryką się dzieje (chyba to pompa dziala) po czym check gaśnie...

aku mam na 100% sprawny - w nocy jeszcze go ladowalem

moduł pompy paliwa ?? to chyba ta kostka mała pod nogami kierowcy (nad otwieraniem przedniej klapy) słyszalem ze to tez czesta przyczyna awarii

Na poczatku napisalem ze nie mam iskry - a tak na dobra sprawe to nawet nie wiem - powiedzial mi tak znajomy który się "ponoć zna" ... jak sprawdzic czy iskra jest ?????!!!

już co prawda Hania ma umówioną wizyte u doktora we środe ale chciałbym sam troche też pogrzebać i przy okazji się czegoś nauczyć na przyszłość :)

---------------------
Nie dość że nie moge sobie pojeździć nowym nabytkiem to jeszcze dzisiaj mialem spiecie jakies w radiu i z konsoli dymek poszedl – elektryke sprawdzilem dziala ok ale radyjko do wymiany – na szczescie nie zdażyłem jeszcze wlożyć swojego Pioneer’a :D

dzieki za pomoc i pozdrawiam

mic
28-01-08, 19:16
Cewka ?? nie wiem jak wyglada :aloha: nie wiem gdzie ją znaleźć i nie wiem także jak sprawdzić czy działa - kto byłby zdolny mi wytlumaczyć?? najlepiej opis jak sprawdzic i zdjecie gdzie to badziewie jest

Jak zdejmiesz palec rozdzielacza i plastikowa obudowe spod niego to na dole masz cewke a w lewym gorym rogu modul zaplonowy (taki z 4 wtykami).



Na poczatku napisalem ze nie mam iskry - a tak na dobra sprawe to nawet nie wiem - powiedzial mi tak znajomy który się "ponoć zna" ... jak sprawdzic czy iskra jest ?????!!!


Jezeli chcesz sprawdzic czy masz iskre, to wykrec jedna swiece, wloz ja spowrotem do fajki, dolna elektroda dotknij gdzies do masy (moze byc gorna krawedz gniazda swiecy) i popros kogos niech zakreci rozrusznikiem ze 3 sekundy. Jak bedzie iskra to na pewno ja zobaczysz a jak nie to nie:) U mnie ten objaw 2 razy oznaczal uszkodzony modul zaplonowy.

jacek_bp
28-01-08, 19:37
mic dobrze prawi, ja tez to przerabialem. Z tym ze umnie podczas jazdy padl. Ale uszkodzenie moglo nastapic podczas gaszenia silnika, nie pomyslales o tym?
Skoro kreci i stwierdzisz ze nie masz iskry (sprawdzajac tak jak Ci kolega radzi, z tym ze moze nie wykrecaj a wez jakas stara sprwna swiece i wsac w przewod WN) to mozesz leciec do sklepu po moduł zaplonu.

dominik_n
30-01-08, 21:44
Jeżeli chodzi o przekaźnik pompy to u mnie tez szalał warto przelutować. Potrafił sie rozłączyć podczas jazdy. Przelutowałem wszystkie styki i jest wszystko ok.

link>> http://www.civic4g.pl/forum/topics9/811.htm

u mnie benzynę czuć strasznie jak nie odpala.

przemkowal
04-02-08, 17:55
A może ktoś podrzucić opis sprawdzenia modułu zapłonowego - cewka zmierzona i jest ok. Ale nie ma opisu sprawdzenia modułu. Silnik D15B2 - zgasła i nie odpala, nie ma iskry. Benzynę daje - pompa działa.

misiaaaq
06-02-08, 23:05
no i hania już pieknie śmiga :) oczywiście standard: wadliwy moduł ;)

mimo wszystko dzieki za wszelkie posty


myśle że można już zamknąć. :zamkniety temat: :zamkniety temat: