Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z B16A2 - Brak Vteca i niedziałający licznik



Marcin_rally
01-07-13, 21:33
Witam serdecznie

Mam do Was takie pytanko:

Od listopada posiadam rajdowego civica VTI. Wczoraj byłem na rajdzie i silnik zaczął mi kompletnie wariować. Najważniejsze jest to że przestał mi działać licznik i vtec. Tzn. kiedy dodaje gazu to mam 0 na blacie, a kiedy puszczę noge z gazu to nieraz prędkośc wskakuje na ok 20km/h po czym jak dodam gazu to znowu jest 0km/h. Dodam że oczywiscie to wszystko dzieje się podczas jazdy. Na rajdzie na szybko podłączyłem vteca na krótko przez przełącznik do akumulatora ale to wiadomo, miałem praktycznie zero dołu, na szczęście często jechałem na wysokich obrotach :) Ale gdzie jest przyczyna ? Założyłem impulsator od B18 i też licznik nie działał. Czy to problem z masą na silniku albo komputerem ?

Druga rzecz że komputer jest grzebnięty tj.przełącznik na 2 mapy. Problemy też miałem takie że na mapie sportowej silnik zawsze kręcił się lepiej i wyżej ale wczoraj to była katastrofa, potrafiło go przymulać na ok 5 tys obr.

Trzecia rzecz: generalnie silnik zauważyłem że nie jest tak mocny jak powinien w górnych obrotach nawet na cywilnej mapie. Niby się kręci wysoko ale nie czuć tak tej mocy jak to było niedawno przed tą awarią. Niewiem czy to możliwe ale odczułem że jak samochód postał przez całą noc na dworze po pierwszym dniu rajdu i pojechałem w drugi dzień na 1 Odcinek specjalny to auto miało taką moc jak powinno i wykręciłem czas 3 w generalce, a później im dalej jechałem rajd i więcej odcinków było tym samochód gorzej jechał. Na OS1 zmieniałem biegi to każdy kolejny bieg to była moc i odejscie jak to w B16A2, a na nastęopnych Oesach było tak że jak zmieniałem bieg to aż go do przodu szarpało że nie miał takiej mocy jak powinien.

No i czwarta rzecz: Check się często zapala, auto faluje i obroty skaczą na jałowym dopuki się silnik nie rozgrzeje. Ale to chyba wina silniczka krokowego.

Pozdrawiam i mam nadzieję że wspólnymi siłami coś zdziałamy z tym silnikiem bo auto generalnie jest super.

bednar_ek35
01-07-13, 22:10
Zacznij może od samodiagnostyki.

Żeby vitek działał misi być spełnionych kilka warunków.

Marcin_rally
02-07-13, 18:25
I wg. propozycji zacząłem od samodiagnostyki, oto efekty:

14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód

21 - Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód


Teraz gdzie szukać przyczyn ? Co do kodu 17 to tak jak mówiłem, impulsator wsadziłem od B18 i nadal licznik nie działał. Jeśli chodzi o kod 14 to przycyzną może być zabrudzony silniczek krokowy ? A kod 21 to spodziewałem się bo ABS się świeci cały czas i oczywiście do rajdów jest odłączony. Chce ogólnie wywalić całą pompe tylko teraz pytanie co zrobić żeby ten błąd się nie świecił. I generalnie czy te 3 błędy i zapalenie się "check engine" mogły spowodować te problemy z mocą itp ?


Tak a propo moich problemów z tym autem to niżej wrzucam wam onboard z rajdu na którym widać też co się stało pod koniec odcinka, moze to też pomoże.

http://www.youtube.com/watch?v=CNvXQQjClUM

kazik2_h9w3
02-07-13, 19:43
U mnie jak vitek przestał działać to przyczyną było to że kostka od impulsatora się wypięła i kręcił mi się tylko do 5 tysi tak jak mam ustawioną procedurę startową i także licznik oczywiście nie działał
Możesz sprawdzić kostki przy kompie może coś się wypięło???

Arturvf500
02-07-13, 19:55
14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód

21 - Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód

VTEC sie nie zalaczy ponizej okreslonej predkosci to na wstepie ale 21 to zawor vteca, wiec przyczyne masz na dloni; poza tym z checkami nie jedzie sie na rajd;)

osvch
02-07-13, 22:34
21 VTEC Solenoid Valve defective circuit or unplugged / defective solenoid valve

Porozłączaj wtyczki przy kompie i sprawdź czy nie są zabrudzone- ja miałem ostatnio błąd 17, przyczyną był olej w zielonej wtyczce przy kompie (Skąd tam wziął się olej?). Również wtyczkę przy zaworze sprawdź.

Marcin_rally
03-07-13, 00:14
Hehe no wiem wiem ze z checkami nie jedzie sie na rajd ale trzeba bylo bo wpisowe zapłacone :D Tak na poważnie to wiecie tez co to mogła byc za awaria jak ta na filmiku ? Generalnie tak: wtyczki wszystkie posprawdzałem i wszystko jest ok. Jakieś inne propozycje ? Zawór vteca chyba jest ok bo jak podłączyłem vteca na krótko pod akumulator przez przełącznik to vtec działa ale nadal sam się nie ząłącza, tylko włącznikiem :(

Btw. Dzisiaj rozpadła mi się skrzynia :D

piroman
03-07-13, 07:34
a jak ma się załączać jak nie ma sygnału z czujnika prędkości

Marcin_rally
04-07-13, 00:01
Czyli generalnie wypadałoby przejrzeć wiązki elektryczne ? A co z błędem nr. 14 ?