Marcin_rally
01-07-13, 21:33
Witam serdecznie
Mam do Was takie pytanko:
Od listopada posiadam rajdowego civica VTI. Wczoraj byłem na rajdzie i silnik zaczął mi kompletnie wariować. Najważniejsze jest to że przestał mi działać licznik i vtec. Tzn. kiedy dodaje gazu to mam 0 na blacie, a kiedy puszczę noge z gazu to nieraz prędkośc wskakuje na ok 20km/h po czym jak dodam gazu to znowu jest 0km/h. Dodam że oczywiscie to wszystko dzieje się podczas jazdy. Na rajdzie na szybko podłączyłem vteca na krótko przez przełącznik do akumulatora ale to wiadomo, miałem praktycznie zero dołu, na szczęście często jechałem na wysokich obrotach :) Ale gdzie jest przyczyna ? Założyłem impulsator od B18 i też licznik nie działał. Czy to problem z masą na silniku albo komputerem ?
Druga rzecz że komputer jest grzebnięty tj.przełącznik na 2 mapy. Problemy też miałem takie że na mapie sportowej silnik zawsze kręcił się lepiej i wyżej ale wczoraj to była katastrofa, potrafiło go przymulać na ok 5 tys obr.
Trzecia rzecz: generalnie silnik zauważyłem że nie jest tak mocny jak powinien w górnych obrotach nawet na cywilnej mapie. Niby się kręci wysoko ale nie czuć tak tej mocy jak to było niedawno przed tą awarią. Niewiem czy to możliwe ale odczułem że jak samochód postał przez całą noc na dworze po pierwszym dniu rajdu i pojechałem w drugi dzień na 1 Odcinek specjalny to auto miało taką moc jak powinno i wykręciłem czas 3 w generalce, a później im dalej jechałem rajd i więcej odcinków było tym samochód gorzej jechał. Na OS1 zmieniałem biegi to każdy kolejny bieg to była moc i odejscie jak to w B16A2, a na nastęopnych Oesach było tak że jak zmieniałem bieg to aż go do przodu szarpało że nie miał takiej mocy jak powinien.
No i czwarta rzecz: Check się często zapala, auto faluje i obroty skaczą na jałowym dopuki się silnik nie rozgrzeje. Ale to chyba wina silniczka krokowego.
Pozdrawiam i mam nadzieję że wspólnymi siłami coś zdziałamy z tym silnikiem bo auto generalnie jest super.
Mam do Was takie pytanko:
Od listopada posiadam rajdowego civica VTI. Wczoraj byłem na rajdzie i silnik zaczął mi kompletnie wariować. Najważniejsze jest to że przestał mi działać licznik i vtec. Tzn. kiedy dodaje gazu to mam 0 na blacie, a kiedy puszczę noge z gazu to nieraz prędkośc wskakuje na ok 20km/h po czym jak dodam gazu to znowu jest 0km/h. Dodam że oczywiscie to wszystko dzieje się podczas jazdy. Na rajdzie na szybko podłączyłem vteca na krótko przez przełącznik do akumulatora ale to wiadomo, miałem praktycznie zero dołu, na szczęście często jechałem na wysokich obrotach :) Ale gdzie jest przyczyna ? Założyłem impulsator od B18 i też licznik nie działał. Czy to problem z masą na silniku albo komputerem ?
Druga rzecz że komputer jest grzebnięty tj.przełącznik na 2 mapy. Problemy też miałem takie że na mapie sportowej silnik zawsze kręcił się lepiej i wyżej ale wczoraj to była katastrofa, potrafiło go przymulać na ok 5 tys obr.
Trzecia rzecz: generalnie silnik zauważyłem że nie jest tak mocny jak powinien w górnych obrotach nawet na cywilnej mapie. Niby się kręci wysoko ale nie czuć tak tej mocy jak to było niedawno przed tą awarią. Niewiem czy to możliwe ale odczułem że jak samochód postał przez całą noc na dworze po pierwszym dniu rajdu i pojechałem w drugi dzień na 1 Odcinek specjalny to auto miało taką moc jak powinno i wykręciłem czas 3 w generalce, a później im dalej jechałem rajd i więcej odcinków było tym samochód gorzej jechał. Na OS1 zmieniałem biegi to każdy kolejny bieg to była moc i odejscie jak to w B16A2, a na nastęopnych Oesach było tak że jak zmieniałem bieg to aż go do przodu szarpało że nie miał takiej mocy jak powinien.
No i czwarta rzecz: Check się często zapala, auto faluje i obroty skaczą na jałowym dopuki się silnik nie rozgrzeje. Ale to chyba wina silniczka krokowego.
Pozdrawiam i mam nadzieję że wspólnymi siłami coś zdziałamy z tym silnikiem bo auto generalnie jest super.