Zobacz pełną wersję : grzeje sie na postoju
Witam, mam problem z honda ktora wczoraj kupilem, jest to civic VI hatchback 5d 1999r 1,4 90 KM. zagrzał mi sie jak stalem pod mc-drivem ( tzn wskazowka miala jeszcze jakies 6-7 mm do czerwonego pola, od razu gdy to zobaczylem to odjechalem i samochod podczas jazdy na luzie schlodzil sie momentalnie, na odcinku moze 400 metrow, normalnie podczas jazdy mam chyba troche za niska temp bo wskazowka pokazuje gdzies 1/3. gdy silnik jest cieply czyli 1/3 wskaznika to weze od wody sa twarde. Co to moze byc ? wody w oleju i na odwrot nie ma, nie kopci i wody nie ubywa.
Wentylator chlodnicy sie wlacza? Ogolnie w civach optymalna temp na wskazniku jest ponizej polowy skali. Obstawiam ze cos z wentylatorem jego wlacznikiem lub ukladem jego zasilania.
1/3 wskaźnika, to dobra temperatura, natomiast grzanie się na postoju może być spowodowane niedziałającym wiatrakiem.
szczeze to nie wiem czy sie wlacza bo od razu jak zobaczylem ze sie zagrzal to pojechalem go schlodzic i temp mo.entalnie spadla, zaraz sprawdze czy sie wlacza tylko jeszcze jedno pytanie, przy jakiej temperaturze sie powinien zalaczyc ? i czy weze od chlodnicy powinny byc twarde ?
Biorac pod uwage dokladnosc wskaznikow w civicach powyzej polowy skali na wskazniku powinien juz wiatrak pracowac, sprawdz bezpieczniki pod maska.
sacrosaint
30-06-13, 15:11
Na bank wiatrak, jeśli bezpiecznik będzie spalony, to sprawdź czy kable od niego nie są gdzieś przetarte..
a czy weze powinny byc twarde ?
http://images49.fotosik.pl/1943/a1f923fa7f6d41c5med.jpg (http://www.fotosik.pl)
przy takiej temperaturze wiatrak sie nie wlaczyl, nie grzalem go dalej tylo przejechalem 300 m i temperatura wrocila do normy. wydaje mi sie ze to nie ma znaczenia, ze to wina krokowego albo kabli czy swiec ale obroty czalami troche faluja na wolnych.
zapomnialem dodac ze bezpieczniki sa ok
A jak tak sie grzeje i dasz po na obroty, ale bez jazdy to spada? Jak tak to pompa wody, jak nie działa wiatrak no to masz przyczne.
Najpierw sprawdz wentlator przy obudowie termostau jest kostka zmostuj ja spinaczem i odpal auto, jak bedzie działał to masz do wymany czujnik załączajacy wentylator
jak dodam gazu to nie spada, jutro tak zrobie z tym wiatrakiem i zabaczymy, napisze co i jak, tylko nie wiem czy weze powinny byc takie twarde, i czy mozliwe ze sa twarde przez to ze mam za duzo plynu chlodniczego wlanego ? bo jest sporo ponad max w zbiorniczku i moze dlatego sie robi za duze cisnienie i sa za twarde, to tak na moj rozum ale sie pewnie myle :P
jak masz ponad max na zimnym silniku to zle na ciepłym do przyjęcia
Ja z podobnym problemem walczyłem dość niedawno i to kilka krotnie, i uporałem się. Mogę ci pomóc, ale musisz podać mi parę szczegółów.
1. Optymalna temperatura to jest 1/3 skali, a wiatrak włącza się dosłownie ciupke wyżej, tak jak jeden kolega wspomniał, wypnij tą wtyczkę co jest obok termostatu, zmostkuj ją drucikiem i włącz zapłon. (ja kiedyś miałem uszkodzony czujnik włącznika wentylatora i honda grzała mi sie momentalnie)
2. Jeśli wiatrak ci się włączy to możesz mieć poprostu zapowietrzony układ (ja tak miałem). Odpowietrzanie to troche żmudne zajęcie, dolewasz do chłodnicy płyn stopniowo i ściskasz wszelkie węże żeby odpowietrzyć(również te idące np do nagrzewnicy, parownika).
3. Jeśli dobrze odpowietrzysz ale nadal będzie ci się grzał, to masz jeszcze takie wyjścia - uszkodzony termostat lub poprostu czujnik wskazówki temperatury tej w liczniku.
Termostat łatwo sprawdzisz. Odpal auto i czekaj aż osiągnie 1/3 skali na wskazówce i teraz łap co chwilę za wąż idący za termostatem do chłodnicy i patrz kiedy się otworzy, jak przewód zacznie się robić ciepły i wskazówka jest prawie w takiej samej pozycji to termostat dobrze się otwiera. (możesz ewentualnie w ramach testu wyjąć termostat i pojezdzić bez niego, i tak jest teraz ciepło więc nic się nie stanie), ale pamiętaj żeby odpowietrzyć po jego wyjęciu.
Jeśli termostat dobrze się otwiera, lub jeśli bez niego honda ci się grzeje to wtedy masz uszkodzony albo czujnik włacznika wentylatora, albo czujnik wskazówki na liczniku. Pierwszy czujnik łatwo sprawdzisz, wykręc go i w domu go sprawdz. zawiń go na druciku i włóż do garnuszka z gotującą wodą (ale tak żeby czujnik nie dotykał ścianek garnka) i weż teraz zwykły miernik mierzący przejscie i włóż kabelki w tą wtyczkę, około 30-40 sekund przed wrzeniem wody powinno dość do zwarcia we wtyczce co zasugeruje ci twój miernik. Jeśli woda będzie się gotować lub prawie gotować a czujnik nadal nie będzie zwarty to znaczy że nie dziala, za późno lub wogóle nie włącza wiatraka.
Jeśli masz pytania to pisz, dojdziemy co jest uszkodzone wspólnymi siłami. Parę razy miałem takie problemy więc mogę ci pomóc
Miałem identyczne objawy. twarde węże, reszta okej. u mnie winowajcą okazała się uszczelka pod głowicą. uszczelka + planowanie około 300-400zł.
Może też to być uszczelka pod głowicą. ale lepiej zacząć od spraw prostych i tanich. Jeśli to nie pomoże, to wtedy można myśleć o uszczelce. Ja u siebie za uszczelkę Erlinga i planowanie zapłaciłem 180 zł. ale znając życie pewnie trzeba będzie wymienić uszczelki pod kolektorami (u mnie pod ssącym była taka jakby papierowa i nie szło jej zdjąć bez uszkodzenia)
wiatrak zrobiony, byl przerwany kabelek i popsuty czujnik temp. ale niestety dalej sie grzeje, jakies pomysly ?
Powiedzcie mi do jakiej temperatury Wam się grzeje Hania na postoju? Np. na przejeździe kolejowym (10-15min stania)? U mnie jest jak kolega wyżej pisał wskazówka zatrzymuje sie ok. 7-10mm przed czerwonym polem i nie jestem pewien czy wiatrak się włącza bo jak to zobaczyłem to akurat musiałem ruszyć i temperatura szybko spadła.
Pompa wody do sprawdzenia. Nie wyrabia na małych obrotach a przy dużych zaczyna popychać. Kiedy rozrząd robiony czy Ty byłeś zleceniodawcą czy na zasadzie - "Świeżo wymieniony rozrząd!!! - na allegro"
Czy powinienem sie zacząc martwić ?? http://www.youtube.com/watch?v=mdExKPqD5Pc&feature=youtu.be
czy mozliwe ze sie porostu odpowietrzał układ ?
http://www.youtube.com/watch?v=d6yZaynb2LY&feature=youtu.be
Układ jest odpowietrzony? Ja miałem takie wariacje se wskazówka właśnie od zapowietrzenia, mało płynu miałem.
Pierw dobrze odpowietrz, ściskając za wszystkie węże i dolewaj płynu do chłodnicy prawie pod korek, u mnie zajeło to około 20 -30 min. Zrób to i daj znać czy coś się zminiło, wtedy będzie dalej myśleć.
węze mozesz miec twarde bo jest układ zapowietrzony, wtedy wywala płyn do wyrównawczego i jest ponad max
Instrukcja odpowietrzania jest gdzies na forum. Chyba się włącza silnik i czeka do drugiego załączenia wentylatora i gasi, wtedy się sam odpowietrza układ. Ale jak sie wentylator wogole nie włącza to nie wiem jak to uczynic. Takie wycisnięcie powietrza to moze cos pomóc, ale raczej nie odpowietrzysz całkiem.
zrobilem test na obecnosc spalin w plynie chlodniczym i niestety uszczelka do wymiany :/ powiedzcie mi jeszcze czy przy zmianie uszczelki koniecza jest regeneracja glowicy tzn przeszliwowanie gniazd itd czy obejdzie sie bez tego ?
powiedzcie mi jeszcze czy przy zmianie uszczelki koniecza jest regeneracja glowicy tzn przeszliwowanie gniazd itd czy obejdzie sie bez tego ?
To nie jest pytanie do nas :)
Wszystko będzie jasne jak czapka będzie zdjęta i znajdzie się w rękach odpowiedniego człowieka.
Arturvf500
02-07-13, 20:24
wystarczy planowanie glowicy
wystarczy planowanie glowicy
Żeby pozbyć się problemu z przegrzewaniem to wystarczy, ale jak już głowica będzie zdjęta to niech Ci sprawdzą szczelność przy okazji.
U mnie kiedyś była niby uszczelka do wymiany a okazało się, że głowica pęknięta ;)
Arturvf500
03-07-13, 20:09
w Hondzie?
Z całym szacunkiem dla każdego, ale są specjaliści, ktorzy doprowadziliby do pęknięcia głowicy w Hondzie :)
Witam, mam podobny problem jechałem wczoraj w trase i po 40km wskazówka od temperatury skoczyla mi bardzo wysyko. zjechałem na pobocze nie gasiłem silnika a wiatrak nie pracowal. Po zgaszeniu silnika wlaczylem zapłon i dopiero po ok minucie wiatrak się wlaczyl. Ponadto dookoła zbiorniczka wszystko było mokre wypluł plyn przez ta nakretke z wężykiem do chłodnicy. dolałem plynu i pojechałem dalej, jak jechałem w miare szybko to chlodzil go chyba tylko wiatr stawałem na swiatlach temperatura znowu podchodzila do góry. Wiatrak się wlacza tylko ze za pozno a czy podczas jazdy to nie wiem jak to sprawdzić moje pytanie polaga na tym czy jest to wina termostatu czy czegos innego?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.