Zobacz pełną wersję : Jakie tłoki D14A8
Witam!
Wiem, że w D14A8 oryginalne tłoczki to P1JE (kat. - 13010-P1J-E01 - standard, 13020-P1J-E01 - nadwymiar +0.25, 13030-P1J-E01 - nadwymiar +0.50).
Czeka mnie remont, ale niestety NIGDZIE nie mogę dostać tych tłoków w nadwymiarze, nominale i w ogóle kaszanka.
Mam pytanie do kogoś kto ogarnia temat, JAKIE tłoki mogę wsadzić w D14A8 (w nadmiarze +0,50), które nie będą sprawiać problemów i będą pasować.
Bardzo mi miło będzie jeśli otrzymam odpowiedzi, kogoś kto jest w 100% pewny swojej opinii, ponieważ nie chcę kupować, rozbierać a potem przy składaniu lub odpaleniu żeby okazało się, że zły wybór.
Z góry dzięki!
A nie wolisz kupić nowego słupka w dobrej cenie w dobrym stanie za 600-700 plnów?
Jak już miałbym zmieniać to na coś mocniejszego, d16 maybe, ale jeszcze tego nie ogarniam, chodzi o to, że mam ograniczony budżet, a daje to do roboty mechanikowi, więc sam nic nie zrobię.
Myślę, że z ograniczonym budżetem taniej wyjdzie Cię nowy silnik niż remont; )
Na razie kombinuje z tłokami, wie ktoś?
Posłuchaj,bardziej doświadczonych kolegów i nie rób remontu d14. Jak chcesz to mam zdrowy słupek d14a8. Robię właśnie remont d16 i jest to tragicznie droga zabawa, jeśli chcesz zrobić to na cacy. pewnie,już zaczałeś,ale daj sobie spokój. za 1000zł to wyjdzie Ci z wsadzeniem go do komory.
Posłuchaj,bardziej doświadczonych kolegów i nie rób remontu d14. Jak chcesz to mam zdrowy słupek d14a8. Robię właśnie remont d16 i jest to tragicznie droga zabawa, jeśli chcesz zrobić to na cacy. pewnie,już zaczałeś,ale daj sobie spokój. za 1000zł to wyjdzie Ci z wsadzeniem go do komory.
A remont na nad wymiar jakieś 4-5 :) Tak wiec powodzenia.
Nie rozumiem o co wam chodzi - facet zadał konkretne pytanie, a wy wciskacie mu żeby kupił słupek.... . Jak nie umiecie odpowiedzieć na pytanie to po co pisać.. . Wciskacie mu by kupił nowy (używany) silnik - który nie jest i tak pewny, bo rozszczelnić może się w każdej chwili co prawda może od razu jak i po 30 czy 50tys.
Najpierw rozbierz silnik, i zobacz czy jest w ogóle sens jest robić szlif.
Nie rozumiem o co wam chodzi - facet zadał konkretne pytanie, a wy wciskacie mu żeby kupił słupek.... . Jak nie umiecie odpowiedzieć na pytanie to po co pisać.. . Wciskacie mu by kupił nowy (używany) silnik - który nie jest i tak pewny, bo rozszczelnić może się w każdej chwili co prawda może od razu jak i po 30 czy 50tys.
Najpierw rozbierz silnik, i zobacz czy jest w ogóle sens jest robić szlif.
ale jeszcze tego nie ogarniam, chodzi o to, że mam ograniczony budżet, a daje to do roboty mechanikowi, więc sam nic nie zrobię.
Tutaj się kończy kariera naszego kolegi. Jak ma ograniczony budżet i będzie to robił mechanik to po kosztach co tam wsadzi na nad wymiar? Dolicz do tego że jak robi dół to i przyda się zrobić góre. Czyli uszczelniacze OEM 200zl (erlinga chyba coś koło 100zl) Dolicz do tego wymiane planowanie + że nie wiadomo w jakim stanie są prowadnice, zawory.
Wszystko jeśli chodzi o koszta z ziomeczkiem(nazwałem go mechanikiem) omówiłem. Za pieniądze, które posiadam jestem w stanie zrobić u niego remoncik z częściami, ale problem jest z tłokami, bo nigdzie nie mogę dostać nadwymiaru. Już mnie to tak wkurzyło, że coraz bardziej myślę nad swapem. Ale już mi się wszystko zlewa, czytam miliony postów, a czytając każdy następny mam wrażenie, że jestem głupszy niż jeden post temu. Szukam konkretnych informacji, na temat tego, jakie słupki wejdą na moim osprzęcie i głowicy oraz jakie w ogóle silniki zamaist d14a8 w mb2 można wsadzić bez problemu. damn
Seria tłoki mają compression height 28,8 mm ale w GMP są poniżej płaszczyzny bloku, można wsadzić coś o max comp. height 29,5 mm dające jakieś normalne CR, także trzeba sobie poszukać co jest dostępne w danym nadwymiarze i policzyć jaki stopień sprężania wyjdzie.
Zapewne tłoków do d14 nie ma w nadwymiarze bo... chyba nikt nie wpadł na to żeby szlifować cylindry w d14, może pod jakiś gruby projekt za kupę szelestów. Zamiast d14a8 bez problemu wchodzi w zasadzie każde inne d14 pod stary osprzęt.
Dzięki za odp.
Tłoki w nadwymiarze są ale do A3/4, a do A8 już nie. Do mojej angielki nalazłem w Rosji, UK i Emiratach Arabskich P1JE w nominale i nadwymiarze;D
Jedyny argument za remontem jest taki, że wiem na czym stoję, że silniczek powinien po nim długo pośmigać, a że ja się nie ścigam nie wykręcam autka na szosie, to z tego powodu chciałem remont. Ale jak widzę ile problemów jest z dostaniem tłoków, to już coraz bardziej jestem za tym, by zrobić swapa i mieć coś lepszego trochę, tylko niestety brakuje mi wiedzy na temat tego za czym powinienem się rozglądać. Szukam informacji ale mam wrażenie, że co post to inna opinia i rada.
Ręki sobie za to uciąć nie dam, ale A3/4 i A8 powinny mieć takie same tłoki.
Oj to byś był bez rączek, niczym half-kadłubek, bo tłoczki troszkę się różnią :P
No to napisz czym. Skoro mają taki sam numer w EPC.
Zacytuję kolegę Miraska: "Tłoki P3Y (d14a4) pasują do d14a8, podbiją nieco stopień sprężania mimo że są bardziej wklęsłe, ponieważ mają wyższą comp. height (czyli denko dalej od sworznia)".
Więc nie są takie same. A do angielki d14a8 - P1JE naprawdę ciężko dostać, ale temat można zamknąć, ogarnąłem swapa a ten d14 co mam to wystrzelę w kosmos.
Przecież napisałem:
Ręki sobie za to uciąć nie dam, ale A3/4 i A8 powinny mieć takie same tłoki.
Więc nie wiem czemu mam być tym half-kadłubkiem...
Głowice takie same, uszczelki pod głowice też. Obydwa silniki mają taki sam stopień kompresji. Nie wiem skąd by ta różnica miała się wziąć.
Jeśli chodzi o słupki d14a3/a4 z EJ9 i d14a7/a8 z MB2 to różnią się tłokami, głowicą i wałkiem. Na uszczelkę nie zwróciłem uwagi.
Ta różnica w glowicy polega na?
innych komorach spalania
d14a7/a8/z3/z4
http://images46.fotosik.pl/2109/c86fb1d5f364641c.jpg
d14a3/a4/z1/z2
http://www.xedos.com.pl/allegro/ola/2012/grudzien/2012-12-28/2012-12-28-159.jpg
A to zwracam humor. Wygląda na to, że miałem w rękach głowice z Z3/4.
Aj toldż ju!
hands chopped off!
Haj fajf Mirasek!;D
A ty taki po*******ony to cały czas jesteś, czy tylko w dni nieparzyste?
Tylko w te dni, w które Ty masz wolne, więc przypuszczam, że nigdy przyjacielu.
Nie będę z tobą dyskutował, bo z idiotą się nie dyskutuje. Najpierw zniżysz mnie do swojego dennego poziomu, a później pokonasz doświadczeniem...
Myślę, że Twojego doświadczenia nic nie pobije, więc nawet nie próbuję. Widzę, że zdecydowanie nie bierzesz wolnego, czego dowodem są powyższe posty.
Pozdrawiam !;)
Rob tego swapa i sie wycisz, bo nic ciekawego nie wnosisz do tematu :)
Ja mam orginalne tłoki i dół od d14a8 jeśli ci to cos pomoże:)
Już dzięki, ogarnąłem swapa. Zresztą i tak szukałem nadwymiarów. Piątka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.