Zobacz pełną wersję : Pomocy przy wyborze parownika !!! D15b7 , problem z obrotami
majkel-civic
22-01-08, 16:34
Witajcie !!!
Posiadam Hanke d15b7 z holenderska instalacja nie wiem której generacji , od pewnego czasu mam strasznie niskie obroty na lpg w granicy 300 - 400 obr no moze do 500 dochodzi, trzesie silnikiem az w końcu zgaśnie , ogolnie nie przyjemnie !
Byłem w 3 zakładach gazowniczych : rowerowa, lotnicza, łeczyńska , w kazdym z nim powiedziano ze nie da sie mojej instalacji wyregulowac (bo nikt nie ma softu do tej instalacji), tylko wymiana reduktora (parownika na nowy) , teraz pytanie do Was ? Kto sie orientuje jaki bedzie najlepszy ? Jakies parametry ? Bo jak juz mam kupowac i wymieniac chcialbym zeby to było cos dobrego, zebym nie mial za jakis czas podobnych problemów ???Jaka cena za taki parownik ??
Prosze o POMOC :cry: :171: ?
Czekam na jakies solidne fachowe porady !!
Bassmaster
22-01-08, 22:21
Masz silnik na wielopunkcie (D15B7), jeśli nie wiesz jakiej generacji masz instalację, to otwórz maskę i zajrzyj czy nie masz w zaznaczonych miejscach miksera i parownika połączonych gumowym wężem:
http://img205.imageshack.us/img205/4263/d15b7vq5.th.jpg (http://img205.imageshack.us/my.php?image=d15b7vq5.jpg)
Jeśli masz parownik i mikser, to jest to instalacja I lub II gen, jeśli nie masz miksera w tym miejscu, to IV gen.
Teraz: co ma wymiana reduktora do tego, że oni nie mają softu do instalacji holenderskiej ??
Odpowiedź: NIC !!
To komputer (sterownik) odczytuje informacje z sondy lambda i steruje pracą silniczka krokowego, jeśli już to on jest do wymiany a nie reduktor (bo np. w Polsce nie mają programu i wtyczki, żeby to podłączyć do komputera i ustawić)
Jeśli okazało się, że masz instalację I lub II gen. i chcesz kupić sterownik, to najlepiej taki, do którego mają soft w większości polskich zakładów (musisz kupić sterownik, silniczek krokowy i wiązkę, czyli pełny zestaw) Do wyboru masz:
- Autronic AL-700 - sam używałem i byłem zadowolony (czasami piszą Autronik na Allegro, cena od 240zł z kosztami przesyłki)
- BINGO M (cena od 214zł z kosztami przesyłki)
- Stag 150 (cena od 255zł z kosztami przesyłki)
nie da sie mojej instalacji wyregulowac (bo nikt nie ma softu do tej instalacji), tylko wymiana reduktora (parownika na nowy)
Trochę mi się wierzyć nie chce, że w 3 warsztatach powiedzieli to samo, dowiedz się jeszcze, czy na pewno chodziło o "soft" a nie np. o zestaw naprawczy do reduktora.
majkel-civic
23-01-08, 18:21
Teraz: co ma wymiana reduktora do tego, że oni nie mają softu do instalacji holenderskiej ??
Nic sie nie ma do tego , powiedzieli mi ze nie maja softu do tego typu instalacji i zeby wyregulowac obroty konieczna jest zmiana reduktora np. na Wloski Lovato , po wymianie moge mi wyregulowac .Dodal ze koszt parownika to 350 zł !
Żółtym kolorem zaznaczyłem miejsce w którym znajduje sie u mine parownik, jest on na dole , nie widac go dobrze od góry otwierajac maske ! (nie rzuca sie w oczy).
http://images25.fotosik.pl/144/e871ba59790863dem.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e871ba59790863de.html)
Jezeli chodzi o zestaw naprawczy to mi tego nie proponowali, pewnie maja wieksza przebitke na parownikach ! Sam wpadlem na taki pomysł zeby go zregenerowac , ale nie wiem czy to jest skuteczna metoda ?
Takze na dzien dzisiejsz dalej nie wiem co robic ??
Bassmaster
23-01-08, 19:36
zeby wyregulowac obroty konieczna jest zmiana reduktora np. na Wloski Lovato
A co? Ten parownik nie ma regulacji wolnych obrotów?
Nie napisałeś jakiej generacji masz instalację, więc zakładam że II.
Na parowniku powinna być przynajmniej jedna śruba służąca do regulacji naprężenia membrany, ale przyznaję że nie widziałem na oczy instalacji holenderskiej i załóżmy, że ten dziwny parownik nie ma regulacji.
Jeśli zdecydujesz się na jego wymianę, to wyregulują ci sam parownik a komputera już nie, bo:
powiedzieli mi ze nie maja softu do tego typu instalacji
Dlatego jest to dla mnie dziwne.
Najpierw wymienią ci parownik a potem wrócisz do nich, bo np. trzeba będzie wyregulować silniczek krokowy od gazu i tu powiedzą ci, że trzeba wymienić sterownik i inne bebechy, bo nie mają przecież softu (chyba, że wyjmą silniczek i wstawią śrubę).
Zrób zdjęcia tego reduktora (najlepiej jak możesz) i zamieść tu.
Tak na marginesie możesz kupić dobrej klasy reduktor za 240zł na Allegro a 50 zł zapłacisz za montaż.
majkel-civic
26-01-08, 12:13
oki dzieki , zdjecia zapodam dopiero w poniedzialek , bo jestem na wyjezdzie !!
Takze odkladamy rozmowe do poniedzialku
:piwo2:
witam panowie. mam też haline z silnikiem d15b7 i gaz 2 generacji. miałem taki sam problem
i zrobiłem tak. wyrzuciłem krokowy od gazu w założyłem zwykłe pokrętło do regulacji .znajomy gazownik ustawił na ucho i auto wyzdrowiało:) mowił też że śrubka w parowiku
reguluje nie obroty, tylko dawkę gazu na wolnych obrotach więc obroty są wyższe a na postoju kiedy silnik pracuje będzie śmierdzieć cebulą . nie daj boże mała przerwa w dostawie prądu.
BUUUUUUM. nie wiem czy ma on do końca rację ale zawsze kiedy mam coś nie tak z gazem
gość daje radę. pozdro.
Bassmaster
27-01-08, 15:38
wyrzuciłem krokowy od gazu w założyłem zwykłe pokrętło do regulacji
Czyli z II gen. zrobiłeś sobie I gen.
Krok do tyłu i dla mnie nie jest to rozwiązanie.
znajomy gazownik ustawił na ucho
Może twój gazownik sobie jakoś radzi, ale ja już przestałem jeździć do takich co to robią wszystko na słuch albo na czuja (raz wyjdzie, raz nie wyjdzie).
Wszelkie regulacje powinno się przeprowadzać na analizatorze spalin (lub przez odczyt chociażby lambdy), a najlepiej na hamowni.
ok ja tylko napisałem jak rozwiązałem swój podobny problem. sorry że sie wtrąciłem.
Róbta co chceta. pozdrawiam.
Bassmaster
28-01-08, 22:35
Nie masz za co przepraszać, ja po prostu zbyt wiele warsztatów zwiedziłem i wiem, że trudno o dobrego gazownika.
Z własnego doświadczenia nie ufam tym, co robią "na czuja", za dużo pieniędzy już na nich wydałem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.