Zobacz pełną wersję : D14A8T - onboard
Arturvf500
27-06-13, 20:18
Obiecany onboard - niestety krecony z reki, ale cos tam widac; oczywiscie jazda na LPG;) samo auto totalna seria 5D '97 z klimą i pelnym bagaznikiem;)
pozdrawiam
Artur
http://www.youtube.com/watch?v=hMVWAwT1FLU
powiem, że widziałem dzisiaj na hamowni co to potrafi i serdecznie współczuję temu kto się na to autko natnie, bo sleeper z niego niemiłosierny ;)
Bardzo ładnie się odpycha, wiem co chce na gwiazdkę :)
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Temperatura oleju idzie równo z prędkościomerzem :D
Arturvf500
27-06-13, 20:35
Temperatura oleju idzie równo z prędkościomerzem :D
Lamer;) to jest EGT w st. F
Czyli będzie nowy mokry sen nastolatków :D Tak na poważnie, nie ma co się rozpisywać, d14 mówi wszystko :)
konstruktor
27-06-13, 21:22
ładnie to śmiga Arturze .... słyszałem o projekcie wiele, ale mam nadzieję , że w końcu uda mi się zobaczyć na lokalnych drogach
Arturvf500
27-06-13, 21:45
ładnie to śmiga Arturze .... słyszałem o projekcie wiele, ale mam nadzieję , że w końcu uda mi się zobaczyć na lokalnych drogach
wpadaj, wpadaj, zrobimy jakiegos spota;)
Noooo Panie... ładny przeciąg to robi:)
Szkoda, że na uturbienie trzeba wyłożyć 6-8k, bo sam bym o czymś takim pomyślał u siebie:)
Może i taniej by się Michał ogarnęło :)
Arturvf500
27-06-13, 23:13
Noooo Panie... ładny przeciąg to robi:)
Szkoda, że na uturbienie trzeba wyłożyć 6-8k, bo sam bym o czymś takim pomyślał u siebie:)
4-6 ze strojeniem;)
Lamer to jest EGT w st. F
No lamer - spojrzałem na telefonie i tak od razu machnąłem wpis :D teraz widzę :D
Arturvf500
28-06-13, 00:21
jak sie robi samemu :D
nie, tyle kosztuje gdybys chcial odstawic auto seryjne a odebrac turbo;)
1.4 Turbo , podoba mi się ! Obyś jak najdłuzej śmigał , widziałem wykres i robi to robote.
U mnie graty z wydechem i jego robicizną nie przekroczyły 4k , wszystko prócz wyspawania wydechu z DP i dolotu ogarniam sam a w teorii byłem ( może dalej jestem projekt pokaże :D ) kompletnym jeleniem.
Co dokladnie tam zrobione, ile dmuchniete ?
Arturvf500
28-06-13, 13:48
zerknij do wątka kilka pozycji niżej
Było w innym temacie
http://images43.fotosik.pl/1872/7b1b26620ee69b41.jpg
Setup:
- silnik D14A8 - seria
- ssący D14A8 - seria
- wydechowy: D15Z1
- aparat TD41U
- ECU P1K
- sprzęgło - seria
- chłodnica - seria (na bank za mała do pałowania)
- TB025
- IC Volvo440 (ze względu na klimę)
- wydech 2,25"
Wtryski i pompa seria ? Kto stroił ?
Arturvf500
28-06-13, 14:27
no przeciez ze nie nie kto inny jak ja;) seryjna pompa wystarcza do pond 280KM;) poza tym nie czytales dokladnie opisu w filmie - to bylo na LPG
nie zdmuch.uje iskry ? a tak to gratulacje projektu :)
Michalll_1991
28-06-13, 14:59
ostro zakrecone, na fotce 7800 rpm :O
Jakby się dało coś takiego wyrzeźbić za 3,5k bez wydechu i strojenia, to byłaby ciekawa opcja:)
Wydech mi raczej odpada, bo dopiero co poskładałem nowy i nie wywalę znowu 1200 zeta na kolejny.
Od jednej osoby siedzącej w temacie turbo/kompresor słyszałem, że do 180KM wydech na średnicy 2" powinien styknąć. Mi więcej mocy nie trzeba. Od turbiny oczekuję raczej poprawy momentu obrotowego na dole i większej ekonomii (tak, tak, ponoć dzięki turbinie przy delikatnej jeździe da się spalić mniej wachy niż w N/A... dobrym na to przykładem jest auto forumowicza wwljohn:)).
Jak to lata xD Przyznam, że nawet nie pomyślałem o tym żeby wsadzić turbo do D14A8 i to jeszcze z LPG, Gratulacje !!!!! Jestem tylko ciekawy jak to będzie Ci teraz palić ;p
Edit: masz zamiar zrobić jakiś fotoporadnik albo masz jakiś swój temat ?
idzie :D :D a mowili ze z D14 sie nic nie da zrobic :P
na lpg podobno stukowego nie ma :D
Toż to startuje jak jakiś Boeing!!!
seryjna pompa wystarcza do pond 280KM
Ekhm..ciekawe rzeczy opowiadasz :] .. Moze mi powiesz, że na seryjnym regulatorze i wtryskach :]
A swoją drogą gratuluję rezultatu. W życiu bym nie pomyślał że 1.4 może tak się zwijać. LPG - niby dobre rozwiązanie. Niższe EGT, mniejsze porawdopodobieństwo wystąpienia stukowego. Ciekaw jestem jak to się ma faktycznie do kondycji całego układu na przestrzeni kilku lat. masz jakieś doświadczenie w temacie? Widziałem już silniki fiata, zazwyczaj 1.1..1.2 uturbione i w LPG. Z tego co mówili właściciele, żeby to robiło robotę trzeba często doglądać. Podobno strasznie czuły układ na zmiany klimatu.
spokojnie seryjna zdrowa pompa ogarnia 280-300km, co nie raz zostalo udowodnione, co ma regulator do tego? oczywiscie tez moze byc seryjny w niczym to nie przeszkadza, obsluzy znacznie wiecej - skad ty sie urwales? no ale z seryjnymi wtryskami to cie ponioslo, koncza sie przy okolicach 200km (mowa o 240ccm)
a tak na marginesie, z tego co pamietam byl civic sciagajacy sie na cwiartke 1.5T lpg z moca ponad 300km
Arturvf500
30-06-13, 12:01
moim zdaniem 0.8-0.9 bar to praktyczna granica przy doladowaniu LPG; reduktor jest w stanie zapewnic max 1.5bar cisnienia gazu, wiec przy 1bar zostaje juz tylko 0,5bara rzeczywistego cisnienia pod jakim jest podawane LPG; a to jest juz ponizej progu dla ktorego podaja wydajnosc wtryskiwaczy
a tak na marginesie, z tego co pamietam byl civic sciagajacy sie na cwiartke 1.5T lpg z moca ponad 300km
crx 1.6 ale za kazdym razem sie sral;)
co ma regulator do tego?
Kończą się wtryski, dasz wyższe ciśnienie na listwie, co da Ci nadal zapas na wtryskach - to ma regulator. Są 2 sposoby na brak wahy. Albo większe wtryski na seryjnym regulatorze, albo zapodać więcej na regulatorze przy tych samych wtryskach - oczywiście też nie w nieskończoność.
Kurcze, skąd wy macie takie dane? Jeżdżą jeszcze te projekty w których starczało? :]
U mnie 420ccm wtrysk, walbro 255, regulator z c6 starcza na 260KM z czego przy odcince wtryski chodzą na 92%.
a tak na marginesie, z tego co pamietam byl civic sciagajacy sie na cwiartke 1.5T lpg z moca ponad 300km
Niuton od zawsze jeździ na gazie i upala na gazie. D16Z6 Soft turbo 0.8 bara 250 KM ponad - na gazie :)
Kończą się wtryski, dasz wyższe ciśnienie na listwie, co da Ci nadal zapas na wtryskach - to ma regulator. Są 2 sposoby na brak wahy. Albo większe wtryski na seryjnym regulatorze, albo zapodać więcej na regulatorze przy tych samych wtryskach - oczywiście też nie w nieskończoność.
tylko ze wzorstem cisnienia na listwie spada wydajnosc pompy, wiec jak masz slaba pompe to zwyczajnie mozesz pogorszyc wydajnosc 'ukladu wtrykowego' zwiekszajac cisnienie ;)
tylko ze wzorstem cisnienia na listwie spada wydajnosc pompy, wiec jak masz slaba pompe to zwyczajnie mozesz pogorszyc wydajnosc 'ukladu wtrykowego' zwiekszajac cisnienie
Jak może Ci wydajność spadać? Chyba nie rozumiesz pojęć :] . Regulator po prostu mniej upuszcza do zbiornika. Pompa ma cały czas tą samą wydajność, tyle że paliwo nie wraca a idzie do komory. Skręcisz regulator mocniej, powyżej wartości jaką pompa da radę utrzymać..to zmieniasz pompę - bo tu właśnie kończy się jej wydajność.
Niuton od zawsze jeździ na gazie i upala na gazie. D16Z6 Soft turbo 0.8 bara 250 KM ponad - na gazie
Bo LPG to dobre paliwo i powinien śmiało pojeździć, tylko trzeba o to mocno dbać.
Bo LPG to dobre paliwo i powinien śmiało pojeździć, tylko trzeba o to mocno dbać.
Myślę, że najlepiej to zweryfikuje żywotność silnika. Zrobione już ponad 10 tysięcy km i zero objawów zużycia.
Dobrze dla tych bardziej bojących się LPG, że jest ktoś taki kto testuje LPG i mam nadzieje wypowiedzą się te osoby po jakiś 50 000km
Jak może Ci wydajność spadać? Chyba nie rozumiesz pojęć :] . Regulator po prostu mniej upuszcza do zbiornika. Pompa ma cały czas tą samą wydajność, tyle że paliwo nie wraca a idzie do komory. Skręcisz regulator mocniej, powyżej wartości jaką pompa da radę utrzymać..to zmieniasz pompę - bo tu właśnie kończy się jej wydajność.
nie masz zeilonego pojecia ani o mechanice ani o fizyce
crxd16 ma jednak rację w tym co pisze.
Arturvf500
30-06-13, 17:01
Kurcze, skąd wy macie takie dane? Jeżdżą jeszcze te projekty w których starczało? :]
U mnie 420ccm wtrysk, walbro 255, regulator z c6 starcza na 260KM z czego przy odcince wtryski chodzą na 92%.
z doswiadczenia; wystroilem juz kilka 1.6 300+; poza tym przy odcince nie daje sie afr 11:1... za chwile pewnie znajdzie sie kilku "specjalistow" ktorzy to zaneguja, ale generalnie kolo piora mi to lata; zwykle krzycza Ci, ktorzy maja najmniej wiedzy
Artur, czy to w tej miałem udział z wężykami? Następną razą jak do mnie podlecisz to byś pokazał to to :P
nie masz zeilonego pojecia ani o mechanice ani o fizyce
Ehh...to wracam do szkoły.. :)
poza tym przy odcince nie daje sie afr 11:1
A jakie wg Ciebie? Ludzie, którzy wystroili zdecydowanie więcej projektów twierdzą, że jest inaczej (i nie mam tu na myśli gościa, który stroił mi auto). Auto po strojeniu było sprawdzone w promotorze dodatkowo na okoliczność stukowego i generalnie hamowane. Prób było 6. Za pierwszym razem na 5 biegu gdy AFR pod koniec zbliżało się do 12 był stuk mimo cofniętego zapłonu i gość przerywał pomiar. Stwierdził, że jest ewidentnie za ubogo. Teraz gdy pod sam koniec jest 11,2 - 10,8 jest idealnie. Poza tym jazda z czujnikiem stuku pokazała to samo. Z ciekawości zacząłem szukać co na to hamburgery. U nich też AFR waha się w okolicy 11,2..czasem 10,8. Jest to forum, wiec dzielmy się wiedzą. Potrafisz to logicznie wyjaśnić?
Arturvf500
01-07-13, 09:13
Artur, czy to w tej miałem udział z wężykami? Następną razą jak do mnie podlecisz to byś pokazał to to :P
dokladnie w tej;)
Czy będzie jeszcze jakiś filmik ? Baaaaaardzo chętnie bym obejrzał i myślę że inni też :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.