Zobacz pełną wersję : Nie działający chcech engine.
Panowie w jaki sposób sprawdzić czy mam sprawną kontrolkę check engine na zegarach? Od dłuższego czasu nie działa mi chceck, chcę sprawdzić czy kontrolka jest ok, czy wina leży po stronie kabelków lub kompa.
Zacznij od sprawdzenia żarówki.
Kpisz sobie? A co ja chcę sprawdzić? :P chcę właśnie zobaczyć jakoś czy żarówka zaświeci. Najlepiej podłączyć to na ostro bo nie mam zamiaru drzeć całej deski i zegarów. Tylko właśnie jak o podłączyć, który pin na kompie, co gdzie i do czego? Komp P28.
No ale sprawdzenie żarówki sprowadza się do wyjęcia zegarów... no chyba, że chodzi Tobie o sprawdzenie połączenia między kontrolką a kompem ...
nie da się podać odpowiedniego napięcia na żarówkę i sprawdzić czy zaświeci??
piotreek23
27-06-13, 22:44
Wypnij sondę lambda i odpal silnik :) powinno się zaświecić. Ale to jest sprawdzanie od dupy strony. A nie pali ci się jak przekręcisz kluczyk?
piotreek23
28-06-13, 00:02
No to i tak czeka cię rozmontowanie deski i sprawdzenie żarówki..u mnie się pali parę sekund po przekręceniu stacyjki a potem gaśnie. Może komuś się świeciła i wykręcił :)
No dlatego pytam po raz kolejny, czy nie można podać tam jakoś napięcia na żarówkę? Chyba zwykła żarówka tam idzie?? Zegarów nie będę rozbierał. A check wiem jak się ma świecić i kiedy ma się świecić, jeżdzę autem ponad dwa lata, przed swapem było ok :)
piotreek23
28-06-13, 08:56
Pewnie się da ale znając jak jest wiązka elektryczna położona w samochodzie :D to tak bez rozbierania czegokolwiek się nie obędzie :D
ale wy kombinujecie, odepnij np kostkę od czujnika powietrza w między filtrem a kolektorem dolotowym, zapal auto i czek powinien się zaświecić - nie świeci znaczy spalona zarówka
A skad kolego masz pewność że komp jest w porządku, że kabelki są ok, że jest przejście od kompa do zegarów? Jak nie świeci to tylko żarówka uszkodzona? przyczyn że wcale nie świeci może być wiele !
Dzięki piroman, o to mi chodziło, sprawdzę
piotreek23
28-06-13, 17:02
w-Rębacz nikt ci nie broni zaczynać od wymiany silnika i kompa albo nawet kupna nowego samochodu...po prostu zaczyna się od rzeczy najprostszych..jak po zwarciu A13 do masy ci się nie zapali to i tak będziesz musiał żarówkę sprawdzić ;)
Jakie rozbieranie deski, wyjęcie zegarów w ej9 to odkręcenie 4 śrubek i masz wszystkie żarówki na wierzchu.
Widocznie od odkręcenia 4 śrubek prostsze jest podanie masy na A13 :)
Jakie rozbieranie deski, wyjęcie zegarów w ej9 to odkręcenie 4 śrubek i masz wszystkie żarówki na wierzchu.
6 śrubek - 2 od osłony zegarów i 4 od samych zegarów :D
Tak czy siak kolega woli rzeźbić w gównie i utrudniać sobie życie - jak chce to niech to robi. Jak dla mnie to żarówka padła i tyle skoro sie nie świeci po przekręceniu kluczyka na zapłon.
byłem przekonany że zegary trudniej wyjąć, dzięki.
w gównie nie rzeżbiłem nigdy, więc nie wiem jak to jest lozek, pzdr :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.