Zobacz pełną wersję : Brak silniczka krokowego w kolektorze ssącym D16W4
Panowie jest takie pytanie. Otóż w miejsce byłego słupka d16y8 wylądował goły słupek d16w4 na całym osprzęcie z y8. Wyczytałem dziś, że kolektory ssące w tych silnikach nieznacznie sie różniły, a mianowicie kolektor z w4 miał (o ile się nie myle) chłodzenie wtrysków?
http://i3.photobucket.com/albums/y100/slammedb5/air%20injection%20bypass/DSC00302.jpg
Pomyślałem więc, że skoro tak to wrzucę jednak ten kolektor z w4 zamiast tego z y8 ale co sie po oględzinach okazało kolektor z w4 nie ma miejsca na silniczek krokowy:
http://i.imgur.com/ZCDsx8o.jpg
Czy jedynym wyjściem jest wiercenie?:
http://www.d-series.org/forums/attachments/diy-forum/8697d1133651662-diy-3-wire-2-wire-iacv-conversion-iacvconv4.jpg
PS1: Czy wtryski z w4 podejdą bez problemu do y8?
PS2: Jak sprawdzę czy mam OBD1 czy OBD2?
Kolektor ssący z d16w4 z automatycznej skrzyni biegów miały krokowca na przepustnicy od dołu a z manuala ma właśnie w tym miejscu co zaznaczyłeś. Jedyne co Ci zostaje to wiercenie - dosc prosty zabieg ;]. Z wtryskami też jest niepewny temat - jedni piszą że w d16w4 są wtryski 190 a inni, że 240. U mnie akurat były 240cc. A jeśli chodzi o silnik d16w4 to jest to obd2
Co do wtrysków ja zaś znalazłem taki wątek:
"- Czy zakładając ssaka od W4 (razem z listwą, krokowym, wtryskami) potrzebuje zmieniać wiązkę? d16w4 to chyba obd2
- Przy krokowym nie musisz nic zmieniać ale wtrysków nie założysz bo są wysoko omowe i nie będą działać Tobie???. Możesz włożyć stare od Z2 i będzie działać bez problemu."
Silnik może i jest obd2 ale ja cały osprzęt mam z byłego y8, 96rok i pytanie czy to jest obd1 czy 2? PS: Do silniczka krokowego idą mi 2 kabelki jeśli to ma jakieś znaczenie.
D16y8 to też jest obd2. Na jakim kompie chcesz to podłączyć ? Wtryski z d16y8 to są na pewno 240 i są na obd2. Co do krokowego to właśnie to jest urok d16w4 - angielskiego silnika. Wszędzie piszą, że jest to obd2 a już krokowy jest podłączony na 2 kabelki tak jak w obd1. W takim razie czeka Cię przeniesienie krokowca na to miejsce, gdzie pokazałeś i delikatne przerobienie wiązki od krokowca.
Źle mnie zrozumiałeś. Pisałem, że cały osprzęt mam z y8 i to właśnie ten krokowiec ma 2 kabelki. Czy to by wskazywało na to, że mam obd1? Jak sprawdzić jakiego mam kompa?
Ok, czyli rozumiem, że podłączasz go na kompie z d16y8 - więc możesz jak najbardziej wstawic wtryski z d16y8. Najlepiej będzie Ci zostawić ssący z d16y8 - zero rzeźby. Zamień po prostu sam słupek i tyle. Na kompie masz napisane, jakie ma oznaczenie. ;)
Auto jest już po zmianie silnika. Słupek W4, cały osprzęt z Y8 wraz z ssącym i auto jeździ, lecz zorientowałem sie, że ssący z W4 ma chłodzenie wtrysków, a że mam go w garażu to chce go wrzucić (po przeróbce pod krokowca) zamiast tego z Y8. Dalej nie wiem czy mam OBD1 czy 2. Zaraz sie dowiem jakiego mam kompa.
D16y8 jest na obd2. Wiec masz obd2 ;)
Mój komp:
http://i.imgur.com/RdMpaGW.jpg
Może to jednak OBD1? Skoro krokowiec ma 2 kable? :cool:
EDIT:
Dobra mam: P2P = 96+ OBD-2 Civic EX Coupe
Rozumiem, że obd1 jest lepszy? Czy zmiana jest konieczna gdy bede chciał wyciągnąć ok 140km ?
Tak. Komp p2p ktorego posiadasz obecnie nie nadaje sie na strojenie. Potrzebujesz kompa p28 + przejsciowke obd2-->obd1. Robisz wydech dolot strojenie i masz 140km.
A jezeli koniecznie chcesz tego ssaka z d16w4 chociaz ja nie widze zbytnio sensu to musisz zrobic miejsce na krokowca (bylo opisywane na forum) i przekladasz krokowca ze swojego obecnego silnika na ssaka z w4 a starego.demontujesz i zaslepiasz puste miejsce
Tak sobie myślę, że może rzeczywiście nie ma sensu zakładać kolektora ssącego z W4 ale co wtedy z tymi gniazdami w głowicy:
http://i.imgur.com/rX1fjTr.jpg
Trzeba to jakoś zaślepiać czy jak? Co to właściwie tak na prawdę jest? Na jakimś forum ktoś napisał, że to tzw "air injection". :confused:
Honda opisuje to właśnie jako air injection, jak dla mnie to raczej jakiś ekologiczny bajer który będzie działał tylko z kompem od w4 bo tam jest elektro zawór sterowany elektronicznie.
Te kanały głowicy mogą być odsłonięte. Nic to nie szkodzi, szczelność jest zachowana.
Moim zdaniem spokojnie możesz zostawić ssaka Y8.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.