PDA

Zobacz pełną wersję : Brak silniczka krokowego w kolektorze ssącym D16W4



synek01
26-06-13, 18:07
Panowie jest takie pytanie. Otóż w miejsce byłego słupka d16y8 wylądował goły słupek d16w4 na całym osprzęcie z y8. Wyczytałem dziś, że kolektory ssące w tych silnikach nieznacznie sie różniły, a mianowicie kolektor z w4 miał (o ile się nie myle) chłodzenie wtrysków?
http://i3.photobucket.com/albums/y100/slammedb5/air%20injection%20bypass/DSC00302.jpg

Pomyślałem więc, że skoro tak to wrzucę jednak ten kolektor z w4 zamiast tego z y8 ale co sie po oględzinach okazało kolektor z w4 nie ma miejsca na silniczek krokowy:
http://i.imgur.com/ZCDsx8o.jpg

Czy jedynym wyjściem jest wiercenie?:
http://www.d-series.org/forums/attachments/diy-forum/8697d1133651662-diy-3-wire-2-wire-iacv-conversion-iacvconv4.jpg

PS1: Czy wtryski z w4 podejdą bez problemu do y8?
PS2: Jak sprawdzę czy mam OBD1 czy OBD2?

kris00011
26-06-13, 18:20
Kolektor ssący z d16w4 z automatycznej skrzyni biegów miały krokowca na przepustnicy od dołu a z manuala ma właśnie w tym miejscu co zaznaczyłeś. Jedyne co Ci zostaje to wiercenie - dosc prosty zabieg ;]. Z wtryskami też jest niepewny temat - jedni piszą że w d16w4 są wtryski 190 a inni, że 240. U mnie akurat były 240cc. A jeśli chodzi o silnik d16w4 to jest to obd2

synek01
26-06-13, 18:41
Co do wtrysków ja zaś znalazłem taki wątek:

"- Czy zakładając ssaka od W4 (razem z listwą, krokowym, wtryskami) potrzebuje zmieniać wiązkę? d16w4 to chyba obd2

- Przy krokowym nie musisz nic zmieniać ale wtrysków nie założysz bo są wysoko omowe i nie będą działać Tobie???. Możesz włożyć stare od Z2 i będzie działać bez problemu."


Silnik może i jest obd2 ale ja cały osprzęt mam z byłego y8, 96rok i pytanie czy to jest obd1 czy 2? PS: Do silniczka krokowego idą mi 2 kabelki jeśli to ma jakieś znaczenie.

kris00011
26-06-13, 19:12
D16y8 to też jest obd2. Na jakim kompie chcesz to podłączyć ? Wtryski z d16y8 to są na pewno 240 i są na obd2. Co do krokowego to właśnie to jest urok d16w4 - angielskiego silnika. Wszędzie piszą, że jest to obd2 a już krokowy jest podłączony na 2 kabelki tak jak w obd1. W takim razie czeka Cię przeniesienie krokowca na to miejsce, gdzie pokazałeś i delikatne przerobienie wiązki od krokowca.

synek01
26-06-13, 19:23
Źle mnie zrozumiałeś. Pisałem, że cały osprzęt mam z y8 i to właśnie ten krokowiec ma 2 kabelki. Czy to by wskazywało na to, że mam obd1? Jak sprawdzić jakiego mam kompa?

kris00011
26-06-13, 19:30
Ok, czyli rozumiem, że podłączasz go na kompie z d16y8 - więc możesz jak najbardziej wstawic wtryski z d16y8. Najlepiej będzie Ci zostawić ssący z d16y8 - zero rzeźby. Zamień po prostu sam słupek i tyle. Na kompie masz napisane, jakie ma oznaczenie. ;)

synek01
26-06-13, 19:43
Auto jest już po zmianie silnika. Słupek W4, cały osprzęt z Y8 wraz z ssącym i auto jeździ, lecz zorientowałem sie, że ssący z W4 ma chłodzenie wtrysków, a że mam go w garażu to chce go wrzucić (po przeróbce pod krokowca) zamiast tego z Y8. Dalej nie wiem czy mam OBD1 czy 2. Zaraz sie dowiem jakiego mam kompa.

kris00011
26-06-13, 19:55
D16y8 jest na obd2. Wiec masz obd2 ;)

synek01
26-06-13, 20:06
Mój komp:
http://i.imgur.com/RdMpaGW.jpg

Może to jednak OBD1? Skoro krokowiec ma 2 kable? :cool:

EDIT:
Dobra mam: P2P = 96+ OBD-2 Civic EX Coupe

Rozumiem, że obd1 jest lepszy? Czy zmiana jest konieczna gdy bede chciał wyciągnąć ok 140km ?

kris00011
26-06-13, 20:20
Tak. Komp p2p ktorego posiadasz obecnie nie nadaje sie na strojenie. Potrzebujesz kompa p28 + przejsciowke obd2-->obd1. Robisz wydech dolot strojenie i masz 140km.
A jezeli koniecznie chcesz tego ssaka z d16w4 chociaz ja nie widze zbytnio sensu to musisz zrobic miejsce na krokowca (bylo opisywane na forum) i przekladasz krokowca ze swojego obecnego silnika na ssaka z w4 a starego.demontujesz i zaslepiasz puste miejsce

synek01
27-06-13, 16:22
Tak sobie myślę, że może rzeczywiście nie ma sensu zakładać kolektora ssącego z W4 ale co wtedy z tymi gniazdami w głowicy:

http://i.imgur.com/rX1fjTr.jpg

Trzeba to jakoś zaślepiać czy jak? Co to właściwie tak na prawdę jest? Na jakimś forum ktoś napisał, że to tzw "air injection". :confused:

synek01
28-06-13, 17:51
Pomoże ktoś ?

airman
29-06-13, 00:34
Honda opisuje to właśnie jako air injection, jak dla mnie to raczej jakiś ekologiczny bajer który będzie działał tylko z kompem od w4 bo tam jest elektro zawór sterowany elektronicznie.

Te kanały głowicy mogą być odsłonięte. Nic to nie szkodzi, szczelność jest zachowana.

Moim zdaniem spokojnie możesz zostawić ssaka Y8.