Zobacz pełną wersję : d14a2-->>d15z8
Jak w temacie swap z d14a2 na d15z8. Mam kilka pytań głowica z d14 jest po remoncie splanowana 0.3mm. kupiłem okazyjnie słupek d15z8 widze, że 2 uszczelniacze leją olej. Jak złoże doł d15 z górą d14 to jakie wyjdzie cr (w kalkulatorze nie ma danych do tego zestawu). Jeżeli tak bym zrobił to mapę wgrać z 1.5 tylko właśnie jakiego bo są różne. No chyba że jeszcze rozedr czapke d14 i wymienie uszczelaniacze w d15. Jak wy to widzicie :)??
Jakoś nie przekonuje mnie dół z d15 i głowica z d14...do tego jakieś mapy? Z czego? Nie znam takiego silnika w serii który by przypominał opisywany przez Ciebie setup, analogicznie mapy...
o taki setup ciezko:) wiem że jeżdżą np 1.6 doł plus głowica z d14 i 0.5b soft ale to poprostu silnik poskładany do zarżniecia i testów na doładowaniu.
D14A2 ma taką sama głowicę jak D15B2/B7. Jak dobrze pamiętam, Z8 to e-vtec z głowicą taką, jaka jest w D16Y8. Czyli taka kombinacja obniży ci CR.
czyli jak złoże doł d15 z gorą d14 to obniży CR?? d15z8 ma cos 9.3 CR to z czapką od d14 będzie jeszcze niższy??bo mi się coś wydaje że raczej wyższy
Nie chce mi się teraz dokładnie szukać, co to za silnik D15Z8. Jeżeli to, co napisałem w poprzednim poście jest prawdą, to CR spadnie ci do 8,3. Jak masz możliwość, to przekładaj wał i korbowody z tłokami do boku D15 i nic się nie zmieni. Chociaż tutaj też musisz obadać kwestię pompy oleju, wody i napinacza.
EDIT:
D15Z8 to eco vtec z głowicą taka samą jak jest w D16Y8. Czyli sama głowica ma mniejsza komorę spalania od tej z D14A2. Przy kombinacji dół Z8, góra splanowana 0,3mm A2, przy zastosowaniu tej samej uszczelki głowicy, CR obniży ci się o 0,68.
widze że się nie rozumiemy mam cały słupek d15z8 nic nie musze przekładać poprostu połącze dół d15 z głowicą d14.
Rozumiemy się bardzo dobrze. W takiej kombinacji, jaką chcesz zrobić, CR spadnie ci o 0.68.
czyli głowica d15 ma mniejsza komore spalani i dlatego ma te 9,3 CR tera juz rozumiem dzieki :) Jeszcze mi powiedz jak bedzie doł d16 z czapka d14a2 bo widziałem takie 2 setapy pod turbo czy to jeszcze bardziej cr idzie w dół ??
To zależy jeszcze jakie D16, ale zmniejszy. Podam ci parametry dla D14A2 do tego kalkulatora (http://www.zealautowerks.com/dseries.html).
Blok = D15
Stroke = Other i wpisujesz 79
Head = D15B7/D16A6
Piston = ja wybieram PM6 i wpisuje w polu Dome 1cc i zostawiam Comp Height 29.5 (do tego doszedłem metodą prób i błędów. Może się delikatni różnić. Na pewno D14A2 ma wypukłe tłoki. Nie pomierzyłem ile, ale widziałem robiąc minime)
Connecting Rod = Other i wpisujesz 138
Headgasket Thickness = D15B7 - D16A6
Head Milling and Block Decking = grubość w calach ile splanowałeś głowice i/lub ściąłeś wysokość bloku. W twoim przypadku 0,3mm = 0.0118 cala
Jeżeli chcesz policzyć CR dla D16 i głowicy D14, to we wszystkich polach wstawiasz dane dla danego silnika i głowice wybierasz z D15B7/D16A6
ta d14a2 ma wypukłe tłoki nie mierzyłem ich oznaczenie maja p1j w d15z8 są tłoki płaskie p2j. Powiedz mi jeszcze skąd bierzesz dane dla innych paramtruch których nie uwzględnia kalkulator. Osobiście szukałem nieraz po manualach ale nie mogłem nic znaleźć
Internet, forum, porównuje nr części z EPC. Lub po prostu suwmiarka w rękę i liczymy;)
wiesz jak jest z internetem :) ale że w epc to mi nawet do głowy nie przyszło :)dzieki za odp ;)
głowica w d15z8 jest bardzo zbliżona do d16y8/w4.
Stopień sprężania serii to 9.68
słupek podmieniony :) narazie nie przerobiłem go na vtec ponieważ nie mam 5151 czy można tak jezdzić nic poza zalewaniem paliwem po 5krpm nie bedzie sie działo ??
Wstawiłeś słupek z D15Z8?
tak głowice i blok d15z8 myśle że na próbe obczaje go na mapie z d15b7 bo narazie nie mam jak go przerobic na vtec
czyli na mapie od d15b7 powinno to jakoś jeździć:) jak ogarne 5151 i dołoże vtec to co wtedy ?? jaka mapke wgrać ??d15b ??do stroiciela podjade na pewno jak znajde czas xD auto ma służyć wyłącznie do pracy stąd oszczędny silnik d15z8
Jakoś powinno, ale jak najszybciej daj to do wystrojenia. Chociaż nie wiem czy nie będzie różnicy z zapłonem. Czy Z8 też ma 16*...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.