Zobacz pełną wersję : Dusi się czasem D14 MPFI
witam was mam problem mianowicie mój civic w czasie jazdy "nagle" zaczyna się dusić, zachowuje się jakby dostawał zamało paliwa. Pomaga odrazu wciśnięcie gazu w podłogę i auto zaczyna jechać normalnie. Czasem przez dzień się to niezdarzy a czasem jest dość dokuczliwe więc chciałbym to zrobić:D Filtr paliwa wymieniony.
świece wymienione ? kable sprawdzone czy przebiacia nie ma ?
Miałem podobne objawy kilka dni temu. Sprawdziłem kopułkę, poczyściłem styki no i jazda próbna. Duszenie ustało, ale obroty zaczęły lekko falować i nawet po rozgrzaniu silnika nie spadały poniżej 1200 , wówczas reset kompa i wszystko wróciło do normy. Może u ciebie też to pomoże
Sprawdziłem kopułkę, poczyściłem styki no i jazda próbna
o właśnie jeszcze o tym zapomniałem napisać, a na węglikach robi się biało-czarny nalot który należy usunąć najlepiej papierem ściernym lub lekko śrubexem :)
Czyli spróbuję przeczyścić kopułkę (bo kable niemogą mieć przebicia bo odpaliła na strzała po myciu silnika) , filtr paliwa zmieniłem, ogólnie auto odpala na dotyk chodzi równo ale czasem się dusi i wtedy trzeba wcisnąć pare razy gaz do końca i jest ok, najgorsze jest to że próbowałem zczytać błedy i żadnych niema.. może spróbuję tą kopułke i palec przeczyścić a jak to niepomoże boję się że to TPS ;p
UP
problem nierozwiązany przeczyściłem kopułkę i krokowca [znaczna poprawa wolnych obrotów] dodatkowo wyregulowałem zawory [ciszej chodzi, 0,25W i 0,20S] ale "duszenia" się to niezlikwidowało, czek się niezapala błędów niema gdzie szukać?:D reset też robiony. Może macie jakieś pomysły coś z pompą albo regulatorem ciśnienia, może czujnik położenia przepustnicy [ale wtedy chyba zapaliłby się czek]? Najgorzej boli mnie to że czek się niezapala a lampka po zwarciu styków pali się cały czas (to chyba niema błędów?).
Pomóżcie Panowie pomóżcie :)
Dokładnie mam taki sam problem jak Ty kolego. Dusi się przy ok. 1500-2000 obr/min. Podmieniałem aparat zapłonowy na próbę, nie pomaga. Bardziej obstawiam teraz układa paliwowy. Spróbuję podmienić pompę paliwa.
nie no też myślałem że to może być aparat ale trochę nietakie objawy ja już powoli rozmyślam kupić cały ssak kompletny podmienić a jak to niepomoże to pompe zmieniam a aparat na końcu.. :) a właśnie w civie trzeba chyba wyciągać bak by dostać się do pompy? U mnie to jest dokładnie tak że jak mam mało gazu wciśnięte to się dusi jak przytrzymam chwile to pójdzie, odrazu pomaga wciśnięcie pedału w podłogę lub "pomachanie nim" i problem ustaje niezależnie czy obroty są niskie czy wysokie dlatego początkowo obstawiam przepustnice a dokładniej czujnik jej położenia.
Nie myśleliście o podmiance sondy ewentualnie ? Czasami, uwieżcie ... pomaga :)
Nie myśleliście o podmiance sondy ewentualnie ? Czasami, uwieżcie ... pomaga :)
Też możliwe bo mój civ raz spala w trasie 10l a raz 6-7 i to przy takiej samej jeździe, jest jakaś możliwość żeby sprawdzić sondę bez podmieniania :D? mój civ ma 530tys więc każdy z czujników wraz z sondą jest narażony na śmierć:D Tylko niewiem jak to posprawdzać bo niezapala mi się czek a pod parametry niemam możliwości podłączenia.
Dodam że po odpięciu TPS ( pali się czek i falują wolne obroty) autko niedusi się wogóle więc mam rozumieć że odpowiedź jest jasna - przepustnica :)?
Niechcę chwalić dnia przed zachodem słońca ale po wyczyszczeniu przepustnicy ( cała zawalona nagarem bo silnik bierze olej ) narazie wydawałoby się że problem ustał a dotego autko szybciej reaguje na gaz.
Zobaczymy jak będzie dalej.
Po następnym odpaleniu znów tosamo (ale jakby rzadziej) jak myślicie zmieniać przepustnice?
Czy przepustnica od d16z6 podejdzie do d14a2?
Nie podejdzie, przepustnica z d16z6 posiada tzw. fitv jeśli się nie mylę.
Nie podejdzie, przepustnica z d16z6 posiada tzw. fitv jeśli się nie mylę.
No ma coś więcej od dołu tak na oko :P a orientuje się ktoś jakie przepustnice podejdą do D14A2?
Witam ponownie założona przepustnica od d16 jakiegoś i pasowała bez problemu, jednak problem nieustąpił i czek nadal się niezapala ;/ sam już niemam pojęcia co to może być no i usterka jest stosunkowo trudna do wykrycia bo niewystępuje cały czas ale auto chyba zadużo pali, śmierdzi bogato z wydechu. Podsuwajcie pomysły co to może być gdy odłączam TPS auto chodzi normalnie (ale pali się czek), czek się niezapala wogóle nawet przy stałych prędkościach więc to raczej nie sonda, a może to jakiś czujnik temp. dla ECU jest padnięty ( bo najczęściej się to dzieje gdy jest chłodniej np. dziś u mnie deszcz padał i jest zimno) bo występuje to najczęściej tylko dopuki się silnik dobrze nierozgrzeje ( ale podkreślem że civ się "dusi" niejest to taki objaw jakby wypadały zapłony)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.