PDA

Zobacz pełną wersję : Dusi się czasem D14 MPFI



Wlodek
26-06-13, 00:43
witam was mam problem mianowicie mój civic w czasie jazdy "nagle" zaczyna się dusić, zachowuje się jakby dostawał zamało paliwa. Pomaga odrazu wciśnięcie gazu w podłogę i auto zaczyna jechać normalnie. Czasem przez dzień się to niezdarzy a czasem jest dość dokuczliwe więc chciałbym to zrobić:D Filtr paliwa wymieniony.

_Mucha_
26-06-13, 09:57
świece wymienione ? kable sprawdzone czy przebiacia nie ma ?

meltoner
26-06-13, 12:22
Miałem podobne objawy kilka dni temu. Sprawdziłem kopułkę, poczyściłem styki no i jazda próbna. Duszenie ustało, ale obroty zaczęły lekko falować i nawet po rozgrzaniu silnika nie spadały poniżej 1200 , wówczas reset kompa i wszystko wróciło do normy. Może u ciebie też to pomoże

_Mucha_
26-06-13, 12:41
Sprawdziłem kopułkę, poczyściłem styki no i jazda próbna
o właśnie jeszcze o tym zapomniałem napisać, a na węglikach robi się biało-czarny nalot który należy usunąć najlepiej papierem ściernym lub lekko śrubexem :)

Wlodek
02-07-13, 22:16
Czyli spróbuję przeczyścić kopułkę (bo kable niemogą mieć przebicia bo odpaliła na strzała po myciu silnika) , filtr paliwa zmieniłem, ogólnie auto odpala na dotyk chodzi równo ale czasem się dusi i wtedy trzeba wcisnąć pare razy gaz do końca i jest ok, najgorsze jest to że próbowałem zczytać błedy i żadnych niema.. może spróbuję tą kopułke i palec przeczyścić a jak to niepomoże boję się że to TPS ;p


UP
problem nierozwiązany przeczyściłem kopułkę i krokowca [znaczna poprawa wolnych obrotów] dodatkowo wyregulowałem zawory [ciszej chodzi, 0,25W i 0,20S] ale "duszenia" się to niezlikwidowało, czek się niezapala błędów niema gdzie szukać?:D reset też robiony. Może macie jakieś pomysły coś z pompą albo regulatorem ciśnienia, może czujnik położenia przepustnicy [ale wtedy chyba zapaliłby się czek]? Najgorzej boli mnie to że czek się niezapala a lampka po zwarciu styków pali się cały czas (to chyba niema błędów?).

Wlodek
05-07-13, 14:50
Pomóżcie Panowie pomóżcie :)

Karpiczek
06-07-13, 00:17
Dokładnie mam taki sam problem jak Ty kolego. Dusi się przy ok. 1500-2000 obr/min. Podmieniałem aparat zapłonowy na próbę, nie pomaga. Bardziej obstawiam teraz układa paliwowy. Spróbuję podmienić pompę paliwa.

Wlodek
06-07-13, 01:08
nie no też myślałem że to może być aparat ale trochę nietakie objawy ja już powoli rozmyślam kupić cały ssak kompletny podmienić a jak to niepomoże to pompe zmieniam a aparat na końcu.. :) a właśnie w civie trzeba chyba wyciągać bak by dostać się do pompy? U mnie to jest dokładnie tak że jak mam mało gazu wciśnięte to się dusi jak przytrzymam chwile to pójdzie, odrazu pomaga wciśnięcie pedału w podłogę lub "pomachanie nim" i problem ustaje niezależnie czy obroty są niskie czy wysokie dlatego początkowo obstawiam przepustnice a dokładniej czujnik jej położenia.

probestic
06-07-13, 09:46
Nie myśleliście o podmiance sondy ewentualnie ? Czasami, uwieżcie ... pomaga :)

Wlodek
06-07-13, 11:51
Nie myśleliście o podmiance sondy ewentualnie ? Czasami, uwieżcie ... pomaga :)

Też możliwe bo mój civ raz spala w trasie 10l a raz 6-7 i to przy takiej samej jeździe, jest jakaś możliwość żeby sprawdzić sondę bez podmieniania :D? mój civ ma 530tys więc każdy z czujników wraz z sondą jest narażony na śmierć:D Tylko niewiem jak to posprawdzać bo niezapala mi się czek a pod parametry niemam możliwości podłączenia.

Dodam że po odpięciu TPS ( pali się czek i falują wolne obroty) autko niedusi się wogóle więc mam rozumieć że odpowiedź jest jasna - przepustnica :)?

Niechcę chwalić dnia przed zachodem słońca ale po wyczyszczeniu przepustnicy ( cała zawalona nagarem bo silnik bierze olej ) narazie wydawałoby się że problem ustał a dotego autko szybciej reaguje na gaz.
Zobaczymy jak będzie dalej.

Po następnym odpaleniu znów tosamo (ale jakby rzadziej) jak myślicie zmieniać przepustnice?

Wlodek
09-07-13, 00:15
Czy przepustnica od d16z6 podejdzie do d14a2?

Karpiczek
09-07-13, 16:17
Nie podejdzie, przepustnica z d16z6 posiada tzw. fitv jeśli się nie mylę.

Wlodek
09-07-13, 23:20
Nie podejdzie, przepustnica z d16z6 posiada tzw. fitv jeśli się nie mylę.

No ma coś więcej od dołu tak na oko :P a orientuje się ktoś jakie przepustnice podejdą do D14A2?

Wlodek
11-07-13, 13:07
Witam ponownie założona przepustnica od d16 jakiegoś i pasowała bez problemu, jednak problem nieustąpił i czek nadal się niezapala ;/ sam już niemam pojęcia co to może być no i usterka jest stosunkowo trudna do wykrycia bo niewystępuje cały czas ale auto chyba zadużo pali, śmierdzi bogato z wydechu. Podsuwajcie pomysły co to może być gdy odłączam TPS auto chodzi normalnie (ale pali się czek), czek się niezapala wogóle nawet przy stałych prędkościach więc to raczej nie sonda, a może to jakiś czujnik temp. dla ECU jest padnięty ( bo najczęściej się to dzieje gdy jest chłodniej np. dziś u mnie deszcz padał i jest zimno) bo występuje to najczęściej tylko dopuki się silnik dobrze nierozgrzeje ( ale podkreślem że civ się "dusi" niejest to taki objaw jakby wypadały zapłony)