PDA

Zobacz pełną wersję : problemy z obrotami i nie tylko....need help!!



beut
21-01-08, 17:35
Szukałem i albo źle typuje albo nie wiem ale już ponad godzinę spędziłem na szukaniu opisu podobnego problemu (jeżeli jest to proszę o przekierowanie jak ktoś może kojarzy). Chodzi o to iż jakiś czas temu pojawił mi sie problem z obrotami w momencie gdy samochód jest na luzie (nie ważne czy stoi czy jedzie) wygląda to tak: odpalam furaka (na ssaniu chwilkę pochodzi ) i jak złapie troszkę temperatury to wskazówka obrotów dochodzi do 1000 i w dól i tak kilka razy aż zgaśnie....silnik to d15b2. Mechanicy do których oddałem ten samochód stwierdzili że to nie przepustnica i nie silnik krokowy, świece i przewody też odpadają. (kopułka i palec sprawdzane ze 2 miechy temu tak dla zamknięcia tematu) Wymienili mi czujnik w kolektorze dolotowym co też niczym nie poskutkowało- komp nadal jak zczytuje pluje błędem mówiącym o czujniku, który jest nowy. Ostatnio po takim grzebaniu doszła do tego chyba elektryka a mianowicie nie równo chodzi kierunkowskaz i od 2 dni w trakcie jazdy wariują mi wskazówki obrotomierza i prędkościomierza-albo sie kładą albo falują mimo stałej prędkości i obrotów (silnik wtedy chodzi ok). Dodam że akumulator jest ok i alternator też.

Jeżeli ktoś miał z czymś podobnym do czynienia proszę o odpowiedź, posta...cokolwiek bo zaczynam być bezradny....:(

Pozdrawiam

Bishop
22-01-08, 12:21
Przy prolemach z obrotami mi pomogla dopiero wizyta w serwisie, mam nadzieje, ze u Ciebie ktos wykryje przyczyne wczesniej. Z reguly jak obroty faluja to wlasnie wina silniczka krokowego, przepustnicy lub nieszczelnosci w ukladzie. Moze cos Ci pomoze ten temat:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=32023

fazer1985
22-01-08, 22:04
A czy to ze skacze obrotek przeklada sie na nierowna prace silnika ? Z tego co piszesz i ecu wykrywa nadal blad z tym czujnikiem to znaczy ze na wiazce moze byc przetarcie i niedochodzi impuls - sprawdz ta wiazke. Po drugie zdejmij kopulke , palca i ta oslone za palcem potem docisnij wszystkie styki na module zaplonowym (te styki co wystaja) najlepiej kombinerkami i sprawdz czy sa dobrze nasuniete na te styki. Jesli to niepomoze to idz do elektryka i niech sprawdzi czy nigdzie impulsy nie uciekaja na karoserie bo pisales ze kierunkowskazy tez cos swirowaly (masz alarm z czujnikiem otwarcia drzwi albo czujnikiem masowym?).

beut
24-01-08, 21:35
Pasuje...dam znac jak się dowiem co to. Jutro samochód wędruje do mechanika (HONDA) zobaczymy co sie okaże. Dzięki za pomoc i napewno dam znac jak sie to skończyło:
Pozdrawiam

[ Dodano: Pon 28 Sty, 2008 ]
Tak jak obiecałem pisze co sie okazało (mam nadzieje) przyczyną moich koszmarów. Dziś odebrałem auto od mechaników i wygląda na razie na to że znaleźli problem(do końca pewności nie mam bo po resecie kompa zawsze ze 24h było ok). Okazuje się że przyczyna tkwiła w zaworach...wyregulowanie zaworów poprawiło sytuację . Niestety jednak nadal mam problem z elektryką...coś te kierunkowskazy chodzą jak chcą ale to będę diagnozował dalej. Póki co po operacji mam lekko za niskie obroty i auto jakby przygasało na luzie ale to zwalam na regulacje obrotów-jutro trzeba sie będzie tym zająć.

Pozdrawiam