Zobacz pełną wersję : Poproszę o poradę!
I Love Civic
25-06-13, 21:11
Witam, uśmierciłem dzisiaj Hanię , mianowicie pękł mi pasek od rozrządu. Ale mam pytania i proszę o jakieś rady albo nauki. Brat zdjął dekiel, po czym sprawdziliśmy przekręcając wałek górny bardzo powoli czy cała klawiatura chodzi i czy wszystko jest na swoim miejscu. Nie było żadnych oporów, wszystko ładnie chodzi nic nie wylatuje. Mam pytanie czy po stracie paska w 16 zaworach powinno wszystko normalnie chodzić, czy powinny być jakieś opory, części rozsypane?? Silnik to 1.4 16v
może być rozpier*** ale nie koniecznie. załóż nowy pasek i módl się.
I Love Civic
25-06-13, 21:51
Właśnie nie zdążyłem do sklepu, żeby kupić nowy pasek... :( Bo tak to bym sprawdził
jeżeli się tłoki ustawiły po środku cylindrów to nic nie będzie haczyć ale takie sprawdzanie nie ma sensu, trzeba ustawić na znaki założyć nowy pasek i wtedy powoli ręcznie obrócić silnikiem kilka razy.
piotreek23
25-06-13, 22:18
Z tego co rozmawiałem z Mlekiem to D14(ja mam Z2) jest bezkolizyjna i jak pasek gruchnie to nic się złego stać nie powinno. Z ciekawości jakiej marki był pasek co pękł?
I Love Civic
25-06-13, 22:28
Jakieś marki "CONTITECH", nie orientuje się czy to jakaś dobra marka
jeżeli się tłoki ustawiły po środku cylindrów to nic nie będzie haczyć ale takie sprawdzanie nie ma sensu, trzeba ustawić na znaki założyć nowy pasek i wtedy powoli ręcznie obrócić silnikiem kilka razy.
Jutro kupię pasek, bo dzisiaj nie zdążyłem i pocuduje, zobaczę może jest jeszcze jakaś nadzieja. To był naprawdę dobry silnik, nie zamulony i mi jest go szkoda...
Jeszcze mam pytanko, jak by był ktoś w stanie podrzucić mi schemat od paska rozrządu, niby wyryte są jakieś wskaźniki ale wolę się upewnić
piotreek23
25-06-13, 22:45
Hmm sam ostatnio założyłem Contintecha :) ludzie na Mistuboshi narzekają. Nie jest to najwyższa półka ale raczej dobry produkt.
I Love Civic
25-06-13, 22:46
Hmm sam ostatnio założyłem Contintecha :) ludzie na Mistuboshi narzekają. Nie jest to najwyższa półka ale raczej dobry produkt.
Powiem Ci, że wygląda jak by mu się ciężko miało rozerwać, no ale pękł...
piotreek23
25-06-13, 22:51
No niestety zdarza się...nie wiesz może jaki miał przebieg? Ja wymieniam co 60 tys lub 4/5 lat zależy co mi wcześniej stuknie.
I Love Civic
25-06-13, 23:03
Właśnie w tym problem, że nie wiem :/. Miałem przed wczoraj wymienić pasek, ale nie miałem gotówki i zamierzałem to zrobić w tą sobotę...
Jeszcze mam pytanko, jak by był ktoś w stanie podrzucić mi schemat od paska rozrządu, niby wyryte są jakieś wskaźniki ale wolę się upewnić
ustaw na znaki najlepiej, powinny byc takie "trojkaty" na wew. obudowie plastikowej rozrzadu (miedzy kolkiem a glowica) na lewo od kolka, na tym kolku i na kole pasowym przy samej obudowie zew. taka "ryska" i na obudowie zew. plastikowej od strony kola pasowego taki plastik odstajacy w lini pionowej . Zaloz pasek, napnij i przekrec kilka razy walem zeby sie upewnic.
dopiero zauwazylem, ze mieszkasz obok mnie ;)
I Love Civic
25-06-13, 23:23
Dzięki za wskazówki :) zrobię Hanie i tam podlece na Warkę, a nawet często ostatnio tam bywałem :p
miałem contitecha. zatarła mi się pompa wody i pasek przeskakiwał na niej jak szalony. przejeździłem tak ze 300 km i spokojnie wytrzymał. miał 4 lata. także polecam
I Love Civic
26-06-13, 12:55
Pasek będzie dzisiaj na godzinę 16, już zamówiony. Poznamy dzisiaj prawdę, oby nie kaput...
Pasek będzie dzisiaj na godzinę 16, już zamówiony. Poznamy dzisiaj prawdę, oby nie kaput...
3mamy kciuki :)
I Love Civic
26-06-13, 13:03
Dzięki wielkie za wsparcie! :). Jak nie to robię swap D16Z6 :p
P.S I przy okazji dowiedziałem się, że mam D13B2 silnik.... ale będzie D13Z6...
I Love Civic
26-06-13, 16:49
Kochani moi mili, mam bardzo wielki problem, a mianowicie - podczas odkręcania koła pasowego dolnego, kręci się całe koło i nie mogę tego odkręcić. Czy to koło się jakoś czymś wstrzymuje, czy jak?? Proszę o szybką odpowiedź.
P.S Słychać że jest sprężanie, to chyba dobra oznaka! :)
wrzuc 5'tke i hamulec, albo pneumatem tylko po co je odkrecasz ?;)
widze, ze szukasz lakieru.. podjedz do Warki, wynajmuje lokal gosciowi co dorabia lakiery, dobierzemy Ci ladnie z natryskiem probnym
wrzuc 5'tke i hamulec, albo pneumatem tylko po co je odkrecasz ?
Dokładnie, starczy jakiś murzyn do wciskania pedalu :) a koło trzeba odkręcić, żeby nowy pasek założyć ;)
I Love Civic
26-06-13, 18:24
Ok dzięki wielkie, zaraz zobaczymy co z tego wyjdzie :D
Smooth co do lakieru, to jeśli duży koszt naprawy silnika mnie nie wyniesie, to powinienem w krótkim czasie się tam do Ciebie odezwać :)
I Love Civic
26-06-13, 19:51
Panowie ni chu chu nie chce się odkręcić i jest już za późno więc nie mam dostępu do pneumata... :/
Panowie ni chu chu nie chce się odkręcić i jest już za późno więc nie mam dostępu do pneumata... :/
Jedn dusi hamulec, a drugi bierze porządny kluz z 2-metrową przedłużką i nie ma siły, żeby nie puściło ;)
może ktoś śrube na klej do gwintów dał a są takie asy i wtedy tylko grzanie pomaga ;]
I Love Civic
26-06-13, 21:32
Panowie jestem zawiedziony... skręciłem przedłużkę z 4 razy i połamałem jeszcze 2-ie. Pożyczyłem pneumata od mojego brata, dziewczyny ojca i uwierzcie, nawet pneumat sobie z tym nie poradził. Normalnie piękny dzisiejszy dzionek bez nerwów - coś wspaniałego!
to normalne ta śruba jest bardzo konkretnie dokręcona, moment 180N, podgrzej ją to puści prędzej
I Love Civic
26-06-13, 21:59
Jestem konkretnie zawiedziony i jeszcze mi kota jakiś debil przejechał, ale i tak go nie lubiłem...
I Love Civic
26-06-13, 22:06
Jutro się pobawię, bo już dzisiaj to nie mam siły. No i będę miał mechanika pod ręką to będzie co innego. Mam nadzieje, że ta śruba w końcu ustąpi, bo jak nie to diax i inaczej z nią będę rozmawiał :D
Jebać koty :)
Tapatalk
"yntelygent" jak 150:(
Co do tematu, to pewnie jest tak jak kolega parę postów wyżej napisał - ktoś dał śrubę na klej.
Normalnie, to nie ma bata by na wbitym 5ym biegu, hamulcu w podłodze, dobrym kluczu, podpórce i solidnej przedłużce nie puściło:)
I Love Civic
26-06-13, 22:29
No ale tak się stało, jutro się pobawię, zrobię tak jak właśnie kolega napisał, żeby podgrzać śrubę i zobaczymy. Mam nadzieje tylko, że silnik będzie latać bo tylko na tym mi zależy... a jak nie to tak jak pisałem robię B13Z6 i tyle :D
Nie wiem, czy D13B2 nie jest przypadkiem bezkolizyjne.
Co ma ynteligencja do nie lubienia kotow?
Tapatalk
Ma tyle samo co nielubienie kotów do zerwanych pasków rozrządu.
Nic nie wnoszący do tematu tekst z dupy i tyle.
Przepraszam. Po raz 5ty lepiej napisać - śruba pewnie na klej, podgrzej to puści :)
Tapatalk
I Love Civic
26-06-13, 22:55
Jeśli jest bezkolizyjny to pójdę w niedziele do kościoła (a nie byłem tam od bierzmowania czyli trochę czasu :D). No niby wszystko pracuje, jest sprężanie jak kręcę...
Z tego co teraz czytam na różnych forach, to ludzie piszą, że D13B2 raz są kolizyjne a raz nie, zależy od "FARTA" czy zawory akurat zamknęły się w dobrym momencie...
Właśnie teraz nie mam pewności który jest bezkolizyjny... D13B2 czy D15B2/B7, a może jeden i drugi.
Wiem tylko, że D14, D15 VTEC-E, D16 na pewno robią przemiał po zerwaniu paska. Ale jak sam też pisałeś dużo zależy od farta. Jednemu strzeli i słupek na złom, a drugi zmieni rozrząd i jedzie dalej:) Obyś zaliczył się do tej drugiej grupy:)
I Love Civic
26-06-13, 23:14
No mam taką nadzieje, jutro wszystko się okaże. Poprawiło mi się nastawienie po tym jak bez żadnych oporów przekręciłem koło paso i wszystko chodziło jak należy, także można było usłyszeć symfonie syczenia od sprężania które było słychać ze wszystkich tłoków :)
no to proszę składać auto i się nim cieszyć. ja też składam na dniach :>
I Love Civic
27-06-13, 11:17
:)
I Love Civic
27-06-13, 15:14
No to dziś zaczynam - osprzęt przedłużek za ponad 300zł skołowany, tylko nie wiem ile moje nerwy wytrzymają xD
dasz rade. spokojnie. ja składam cały silnik + robię blachę. to jest wyzwanie ;]
I Love Civic
27-06-13, 15:21
Powodzenia życzę! :)
I Love Civic
27-06-13, 16:35
Ustąpiła :) ale teraz mam kolejny problem, a mianowicie nie mogę ustawić równiótko na górnym kole pasowym wskaźnika na dole (ten co jest na ukos) próbuje przekręcać trochę wcześniej, żeby mi się ustawiło na miejsce, ale koło jest albo milimetry za wcześnie, albo za daleko od wskaźnika! :/ Proszę o szybką odpowiedź
Panowie nie wierzę! Odpaliła! Coś wspaniałego znowu usłyszeć to serducho :)
Dziękuje bardzo za pomoc i pozdrawiam! Miłego grzebania przy swoich Haniach :)
Panowie, zaciekawiły mnie te teorie "bezkolizyjności". To jakieś specjalne zabezpieczenie czy wynika to z konstrukcji danego słupka itp ? Może laickie pytanie ale pierwsze słyszę o czymś takim :D I wiadomo czy na pewno chodzi o D13B2 ?
P.S. I Love Civic *****iście w takim razie :D bezawaryjnej jazdy !
I Love Civic
27-06-13, 18:14
Po prostu miałem szczęście, że zawory w odpowiednim momencie się zamknęły - słowa bardzo dobrego i szanowanego mechanika u mnie w mieście, sam był zaskoczony ile musiałem mieć szczęścia bo on od kiedy pracuje w tym zawodzie nie spotkał się jeszcze z 16tką która się nie rozkraczyła podczas pęknięcia paska :D
16tką która się nie rozkraczyła podczas pęknięcia paska
ma racje, idz pusc lotka moze ;)
osprzęt przedłużek za ponad 300zł skołowany, Za tyle to mozesz kupic drugie d13 ;D
I Love Civic
28-06-13, 16:06
ma racje, idz pusc lotka moze ;)
Hahaha wiesz, że mechanik mi to samo powiedział? xDD
A teraz tak nie do tematu, to czekam na lewy błotnik (który trochę skatowałem jak chciałem odkręcać koło pasowe, bo nie chciał się odkecić :p) i na przedni zderzak - no i malowanie chyba ale najpierw zrobienie reperaturek bo już brąz za bardzo widać :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.