piero
24-06-13, 09:55
Witam.
zacznę po kolei. na weekendzie majowym jadąc w góry po serpentynach podskoczyła mi TEMP (wychyliła się ponad połowe), wyłączyłem silnik odczekałem chwilę zapaliłem stoczyłem sie z górki i było spokojnie, zauważyłem ze sie wiatrak niewłączał więc jadąc troszke szybciej honda sie chłodziła i wstaźnik był ok a do miejsca docelowego 5 km więc spokojnie dojechałem. na miejscu zauważyłem ze wszystko jest schlapane płynem chłodniczym, po wystygnięciu silnika usupełniłem płyn poźniej powrót w chłodny wieczór i bez żadnych objawów. w domu diagnoza CZUJNIK TEMP WENTYLATORA CHŁODNICY. wymieniony układ odpowietrzony i było super przez 2 miesiące
wczoraj na trasie zrobiłęm 750km w jedną strone nawrotka i po godzinie powrót i w drodze powrotnej po 150km patrze na wskaźnik a tam rośnie TEMP. więc awaryjki zjazd na pobocze wyłączyłem silnik po paru minutach maska w góre a tam znowu wszystko zlane wodą. odczekałem chwile dolałem płynu około 0,7 L odpowietrzenie na szybko i próba czy bedzie ok. przez 600 km nie było żadnych objawów a patrzyłem na wskaźnik jak sroka w kość.
na trasie (autostrady cały czas) przędkość 140 i może z 1-2 razy przycisnąłem na 180 na chwilke tylko zobaczyć jak idzie, w drodze powrotnej 120-130
auto to civic eu8 d16v1 lpg, pompa wody nówka aisin (miesiąc temu założona)
około miesiące temu też był zmieniony płyn chłodniczy i gość który mi go zmieniał mowił ze zleciało go około 1,5-2 litr, i weszło tyle samo. w jednej z gazet przeczytałem ze do tej hanki wchodzi 5,1 L. prawda to?
przped wymianą płynu zauważyłem pod koreczkiem mały osad na kształt, hmm szarej pasty do zębów, było go tylko kilka gramów, właśnie to było powodem wymiany płynu, ponieważ kiedyś dolałem zielonego płynu (rzekomo mieszalny z innym płynem) a był różowy (również mieszalny)
i teraz pytania:
1. to napewno uszczelka?
2. może jest zawalony silnik jakimś syfem i przez to weszło mało płynu i przez to wyrzucało gdzieś wode?
3. jakim cudem wytrzymała uszczelka 900km i po dolaniu 0,7l wytrzymała 600?
4. macie jakieś opcje co może być nie tak?
dziękuje za odpowiedzi
zacznę po kolei. na weekendzie majowym jadąc w góry po serpentynach podskoczyła mi TEMP (wychyliła się ponad połowe), wyłączyłem silnik odczekałem chwilę zapaliłem stoczyłem sie z górki i było spokojnie, zauważyłem ze sie wiatrak niewłączał więc jadąc troszke szybciej honda sie chłodziła i wstaźnik był ok a do miejsca docelowego 5 km więc spokojnie dojechałem. na miejscu zauważyłem ze wszystko jest schlapane płynem chłodniczym, po wystygnięciu silnika usupełniłem płyn poźniej powrót w chłodny wieczór i bez żadnych objawów. w domu diagnoza CZUJNIK TEMP WENTYLATORA CHŁODNICY. wymieniony układ odpowietrzony i było super przez 2 miesiące
wczoraj na trasie zrobiłęm 750km w jedną strone nawrotka i po godzinie powrót i w drodze powrotnej po 150km patrze na wskaźnik a tam rośnie TEMP. więc awaryjki zjazd na pobocze wyłączyłem silnik po paru minutach maska w góre a tam znowu wszystko zlane wodą. odczekałem chwile dolałem płynu około 0,7 L odpowietrzenie na szybko i próba czy bedzie ok. przez 600 km nie było żadnych objawów a patrzyłem na wskaźnik jak sroka w kość.
na trasie (autostrady cały czas) przędkość 140 i może z 1-2 razy przycisnąłem na 180 na chwilke tylko zobaczyć jak idzie, w drodze powrotnej 120-130
auto to civic eu8 d16v1 lpg, pompa wody nówka aisin (miesiąc temu założona)
około miesiące temu też był zmieniony płyn chłodniczy i gość który mi go zmieniał mowił ze zleciało go około 1,5-2 litr, i weszło tyle samo. w jednej z gazet przeczytałem ze do tej hanki wchodzi 5,1 L. prawda to?
przped wymianą płynu zauważyłem pod koreczkiem mały osad na kształt, hmm szarej pasty do zębów, było go tylko kilka gramów, właśnie to było powodem wymiany płynu, ponieważ kiedyś dolałem zielonego płynu (rzekomo mieszalny z innym płynem) a był różowy (również mieszalny)
i teraz pytania:
1. to napewno uszczelka?
2. może jest zawalony silnik jakimś syfem i przez to weszło mało płynu i przez to wyrzucało gdzieś wode?
3. jakim cudem wytrzymała uszczelka 900km i po dolaniu 0,7l wytrzymała 600?
4. macie jakieś opcje co może być nie tak?
dziękuje za odpowiedzi