Zobacz pełną wersję : D14A8 Turbo jak zdrowe B18C6;)
Arturvf500
23-06-13, 17:53
zgodnie z obietnicą - wykres mojego D14A8T - porównanie typowego setupu 0,5bar (linia przerywana) oraz 0,5Bar z inteligentnym sterowaniem doładowania (linia ciągła)
Turbogenics D14A8 iBoost;)
http://images43.fotosik.pl/1872/7b1b26620ee69b41.jpg
Setup:
- silnik D14A8 - seria
- ssący D14A8 - seria
- wydechowy: D15Z1
- aparat TD41U
- ECU P1K
- sprzęgło - seria
- chłodnica - seria (na bank za mała do pałowania)
- TB025
- IC Volvo440 (ze względu na klimę)
- wydech 2,25"
pozdrawiam
Artur
turbo z diesla daję rade montowałeś blow off ? ile km już przejechałeś na tym setupie ?
No dzięki, a już się cieszyłem, że nie mam na co kasy wydawać :p
Cyferki, kreseczki i duperelki...
weź no pokaż jakiegoś onboarda i zobaczymy jak to sobie radzi:)
Pewnie się odpycha. Swoja droga ładny musi być z niego sleeper.
Na czym polega to inteligentnie sterowane doładowanie
Rozumiem, że ta inteligencja polega na płaskim utrzymywaniu doładowania aż do końca?
ciekawe jak dlugo seyjny kolektor z A8 wytrzyma...w dobie cen kolektora Z6 to chyba nie ma za bardzo sensu.
Arturvf500
23-06-13, 19:15
takie sterowanie doładowaniem by utrzymać płaski moment - emulacja VTECa;)
takie sterowanie doładowaniem by utrzymać płaski moment - emulacja VTECa
imitacja Apexi ;)
Arturvf500
23-06-13, 20:34
oj, zamurowalo by Cie na widok "tego";)
Coz to za magiczna rmulacja? Da sie takie cuda zaaplikowac do kompresora i p28 ?
Arturvf500
24-06-13, 09:41
niestety takie rzeczy tylko przy turbinie i to tez dobranej z zapasem
oj, zamurowalo by Cie na widok "tego"
wiec jednak wolę AVCRa ;)
Arturvf500
24-06-13, 12:53
a niby jak na apexi chcesz uzyskac takie sterowanie boostem by rosl w zaleznosci od obrotow i to scisle okreslonych? tam sobie mozesz co najwyzej skokowa mape zrobic; nie wspominajac o tym, ze wszytskie graty kosztowaly mnie mniej niz samo EBC
a niby jak na apexi chcesz uzyskac takie sterowanie boostem by rosl w zaleznosci od obrotow i to scisle okreslonych? tam sobie mozesz co najwyzej skokowa mape zrobic
no wlasnie tak zrobie, jak mowisz: co 500obr ustawiasz doładowanie i takie bedzie utrzymywał, jeśli sprężarka będzie w stanie wydolić. Skok co 500obr nie robi żadnych falowań, jesli chciałbyś dalej o to rozwijać. No i pewnie boost by gear i dwóch map zrobić nie możesz ;) Aczkolwiek oczywiście fajnie, że zrobiłeś jakiś patent samemu.
Arturvf500
24-06-13, 17:55
no wlasnie tak zrobie, jak mowisz: co 500obr ustawiasz doładowanie i takie bedzie utrzymywał, jeśli sprężarka będzie w stanie wydolić. Skok co 500obr nie robi żadnych falowań, jesli chciałbyś dalej o to rozwijać. No i pewnie boost by gear i dwóch map zrobić nie możesz ;) Aczkolwiek oczywiście fajnie, że zrobiłeś jakiś patent samemu.
no już chciałem pisać że Tobie to nikt nie dogodzi;)
a co do apexi - absolutnie nie neguje jego mozliwosci bo sa ogromne, tyle ze w moim przypadku zbedne;) nie mam problemow z trakcja by zbijac boost na niskich biegach; natomiast wada apexi jest to, ze faktyczna mapa odnosi sie nie do faktycznego cisnienia a do "target boost" ktory bywa dosyc upierdliwy w ustawieniu i skokowa mapa nie zawsze daje efekt jaki został zamierzony - czyli 1bar*1.30 zazwyczaj odbiega od 1.3bar;)
Jakie to tam w końcu doładowanie jest, bo tak jak widzę to przy odcince jest jakby 3x wyższe niż bez tego Twojego kontrolera. Wstawiłbyś jakiś normalny wykres z hamowni albo jakiegoś loga z logworksa czy coś...Ale VTEC-a od 5500 rpm widać :P. Gratuluje i bezawaryjności życzę.
Lud domaga się onboarda!
:D
Arturvf500
25-06-13, 10:29
Lud domaga się onboarda!
:D
to niech lud odwoła deszcz;)
Dawaj do mnie, nie pada :)
Arturvf500
06-10-20, 16:40
ciekawe jak dlugo seyjny kolektor z A8 wytrzyma...w dobie cen kolektora Z6 to chyba nie ma za bardzo sensu.
no to takiego kotleta nikt nie odgrzał ;) minęło 7 lat, 60tys km i sprawa wygląda tak:
- TB025 wymienione na K03s (zaczęło się z niej lać, po rozebraniu na atomy okazało się, że w spływie był glut ze smoły)
- wtryskiwacze LPG HANY padły po 40kkm
- oryginalne sprzęgło zaczęło się ślizgać jakoś w 2014 przy ostrych startach, więc od tego czasu but tylko z rolki, ale niestety tydzień temu dokonało żywota - ponad 0,4bar puszcza
- filtr powietrza myty raz
- olej zmieniany 2 razy, dolane łącznie 10l (k03s niestety była niewiele lepsza od TB025, lubi się sfajdać do wydechu)
- świece/kable/kopułka/palec nie zmieniane od założenia turbo
- zawory nieregulowane od założenia turbo
- cewka zapłonowa padła przy ok 245kkm (265 obecnie)
- przy 260kkm mapsensor 2,5bar zaczął okazjonalnie zachowywać się, jak by stracił masę, ale dzięki wskaźnikowi doładowania właśnie pod niego podłączonemu diagnoza była natychmiastowa ;)
- nic innego nigdy nie zawiodło
oczywiście mocno odradzam takie "serwisowanie", chciałem sprawdzić trwałość ;)
poniżej stary niestety onboard jak syfik sobie radzi, nowego bez sprzęgła i tak nie nakręcę ;)
https://www.youtube.com/watch?v=hMVWAwT1FLU
pozdrawiam
Artur
Matko !
Nie sądziłem, że to jeszcze jeździ:cool:
Ładnie to to idzie ;) aż trudno uwierzyć że D14 nie wypluło korby bokiem, szacun!
Wkońcu sie wysra, gwarantuję :)
Arturvf500
09-10-20, 15:02
Wkońcu sie wysra, gwarantuję :)
ok, postawisz na to kilka papierów? ;)
Jeździ, jeździ i ma się całkiem dobrze :D
Autko zdało próbę czasu i kilometrów. Silnik nadal ten sam i ma się dobrze, za to sprzęgło już poeoli zaczęło się poddawać :D
https://youtu.be/dD5urfdD0D4
Tak myślałem, że to ten egzemplarz "testowaliście " :D
Rekin tego forum, fajnie że to nadal jeździ :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.