PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z licznikiem civic V



Jookoozzz
23-06-13, 06:25
Hey..mam nastepujacy problem...w moim liczniku siadl obrotomiez z powodu urwanej skazowki...dostalem za free licznik lecz po zamontowaniu okazalo sie ze temp i paliwo nie dziala wiec wpadlem na pomysl by wskazniki paliwa i temp razem z tarcza przekrecic do tego nowego (nie sciagalem wskazowek), wiec trwalo to 10min i zadowolony zakladam licznik a tu :( , po przekreceniu kluczyka wskaznik temp i pb leca do samej gory a po wylaczeniu spadaja...co jest nie tak ?

yautja
23-06-13, 08:00
Możliwe, że za mocno dokręciłeś i urwałeś uzwojenie.

Jookoozzz
23-06-13, 10:48
Czyli wymiana na nowe ? Omg

Greg001k
23-06-13, 10:48
x2
Możliwe, że za mocno dokręciłeś i urwałeś uzwojenie.

Niestety ale urwałeś kabelki masy podczas dokręcania tarczy ze wskaźnikami - dlatego wskazówki lecą do samej góry.

Trzeba bardzo uważać na dokręcanie tej tarczy, ponieważ jeżeli zbyt mocno dokręcisz śrubkę to obróci się całość i kabelek masy się przerwie - niestety już to przerabiałem :( (delikatnie dokręcanie do pierwszego minimalnego oporu jest wystarczające, bo podkładka sprężynująca zapewni dobre połączenie).

Jookoozzz
23-06-13, 11:25
Wiec juz sprawa wyjasniona..nauczony jestem dokrecac wsio tak by sie trzymalo a tu :( nic bedzie trzaba kupic nastepny lub same wskazniki temp i paliwa...

fojteck
23-06-13, 23:35
mam podobny problem z obrotomierzem, wyjalem wskazowke, wymienilem samą tarcze, wlozylem wskazowke i nie moge ustawic jej na zero. jak przekrecam zaplon to ona sie juz podnosi o jakas wartosc. okolo 500 obrotow, czasem o 1000. wyciagalem ja i wkladalem w roznych pozycjach i nic. ma ktos jakis pomysl co zrobic ? jak cos to mam jeszcze jeden licznik stary sprawny obrotomiwrz ma na pewno. podmienic caly modul ? ale bardzo mi zalezy na tarczy bo mam czerwone pole od 8000 obrotow. a w tym na podmianke mialbym od 6700 ;/ chodzi mi glownie jak ulozyc , jak wlozyc wskazowke zeby bylo okej.

Greg001k
23-06-13, 23:58
Odnośnie położenia wskazówki, to w tarczy obrotomierza oraz prędkościomierza znajduje się mały otworek (nieco poniżej ogranicznika wskazówki), więc jak będziesz wciskał wskazówkę musi ona być wcelowana dokładnie w kierunku tego otworka, póżniej przestawisz wskazówkę ponad ogranicznik i powinny już być prawidłowe wskazania :)

fojteck
24-06-13, 10:17
ale musze wskazowke wlozyc pod katem 90 stopni ? dokladnie pionowo przeciez chyba , teraz w ogole widze ze mi sie przycina delikatnie przy okolo 1700 obr.

Greg001k
24-06-13, 21:02
Zaznaczyłem na obrazku poniżej:

http://img541.imageshack.us/img541/8201/737z.jpg

fojteck
24-06-13, 22:30
ok kurde, jutro to sprobuje, dzieki wielkie, jak zadziala to masz u mnie piwo.

Greg001k
24-06-13, 22:34
To samo przerabiałem, ale sprawdziłem na działających zegarach w których nikt nie grzebał i wskazówka zarówno w obrotku jak i w liczniku wskazała ta szczerbinkę, więc jak wkładałem wskazówki wycelowałem w te szczerbinki i od tej pory mam prawidłowe wskazania zarówno w obrotku, jak i w liczniku (ps. prawdopodobnie bez jakiegoś powodu nie robiliby tych szczerbinek, conajmniej tak mi się wydaje).

fojteck
24-06-13, 22:36
poprostu musze wyjac wskazowke i wlozyc jeszcze raz celujac wskaznikiem w ta dziurke ? na szczescie ruszalem tylko obrotomierz.

Greg001k
25-06-13, 00:07
Zgadza się, jak wciskasz wskazówkę to tak by była skierowana w kierunku tej szczerbinki. Później sobie wskazówke podniesiesz i położysz na ograniczniku, wówczas powinno zadziałać, tak jak to było w moim przypadku :)

woocasch
25-06-13, 08:43
Czekam na info czy ten patent działa :)

fojteck
25-06-13, 18:56
powiem tak . jakos nie dziala. wkladalem i wyjmowalem, ustawialem na wlaczonym zaplonie oraz bez wlaczonego. jak wciskam ją mocniej to wskazowka ciezko chodzi. ustawilem na oko i nadal przeklamuje, ogolnie to jak popukam w deske na gorze to mi opada o te 200 obrotow i jest okej wtedy, ale jak dodam gazu to znowu to samo i musialbym pukac co chwile zeby bylo okej. moja rada. LEPIEJ TEGO NIE ROZBIERAC ;/

Greg001k
25-06-13, 19:49
Hmm, dziwne - ja to robiłem dopiero jak wyciągnąłem zegary z autka (poodłączałem wiązki i spokojnie powciskałem wskazówki) - zdejmowałem wskazówki w dwóch licznikach i zakładałem by były wcelowane w szczerbinki, które zaznaczyłem na fotkach i wszystko działa oraz sa poprawne wskazania.

Ps. Z tym się zgodzę, że jak coś działa lepiej nie rozbierać, bo czasami coś idzie nie tak, jak się to zaplanowało niestety.