Zobacz pełną wersję : Wymiana wszystkich olejów, płynów i filtrów.
Witam. Tydzień temu zakupiłem civica VI MB2. Jeszcze nic mu nie dałem od siebie i pomyślałem, że zaczne od olejów, płynów i filtrów. Chciałbym zakupic wszystkie materiały i pojechac do mechanika, żeby mi to zrobił. Ja niestety nie mam takiej możliwości. Silnik D14Z4. Olej silnikowy i filtry wymieniane wg książeczki były rok temu, reszta w maju 2010 roku więc czas najwyższy na wymiane.
Do tej pory zalewany był olejem silnikowym Castrol Magnatec 10W40 i przy tym pozostanę. 4L chyba starczą?
http://allegro.pl/castrol-magnatec-10w40-4l-z-niemiec-okazja-filtry-i3297464113.html
Olej skrzyni biegów MTF Honda MTF-94 75w80 GL-4 gearoil - tak mam wpisane w książeczce. Niestety nie mogę znaleźc go w internecie.
Może byc taki: http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biegow-honda-mtf-1l-oem-nie-texaco-i3333112808.html ???
Płyn hamulcowy DOT-4 Castrol Response :
http://allegro.pl/castrol-plyn-hamulcowy-response-dot4-1l-warszawa-i3314622379.html
Płyn chłodniczy:
http://allegro.pl/plyn-do-chlodnicy-castrol-antifreeze-chlodniczy-1l-i3296293523.html
Odpowiednie jakościowo i ilościowo (wszystko po 1 butelce o pojemności podanej w linkach)
Filtry różnią się czym poza ceną?
http://allegro.pl/honda-civic-ma-mb-95-01-1-4-1-5-1-6-1-8-filtry-i3301456770.html
i ten http://allegro.pl/honda-civic-ma-mb-95-1-4-1-5-filtry-zestaw-filtr-i3330429040.html
Osobno kabinowy: http://allegro.pl/honda-civic-90-01-1-4-1-5-1-6-1-8-filtr-kabinowy-i3345033094.html
Mam nadzieję, że komuś będzie chciało się to czytac i mi pomoże;]
Są lepsze oleje niż ten Castrol. Do skrzyni najlepiej MTF Honda, tańsze opcje dyskusyjne. Do chłodnicy i hebli - bez przesady w dupowozie, jakiś prestone i dot4. Nie idź w najtańsze filtry.
Są lepsze oleje niż ten Castrol.
Dokładnie jak Ci napisał mirasek.
Ja bym Ci zdecydowanie Castrola odradzał - jak masz szansę teraz przejść na coś 'zdrowszego' dla Twojego auta, zrób to :)
Do skrzyni ... 90% napiszę Ci żebyś kupił MTF hondowski - ale możesz, podkreślam jeszcze raz - możesz wlać dobry 75w90 np. Valvoline czy też np. Mobil'a ATF 320.
Nic złego nie stanie się z Twoją skrzynią.
Co do reszty, podbijam co napisał mirasek
Dzięki za rady.
Jeśli chodzi o olej silnikowy to chyba przejde na VALVOLINE MAXLIFE 10W40.
http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w40-5l-10w-40-5l-promocja-i3271631879.html
Co do skrzyni to olej podany w poniższym liknu to oryginał MTF hondy? Z tego co czytałem wchodzi go 1,8 litra.
http://allegro.pl/olej-skrzyni-biegow-honda-mtf-2l-oem-nie-texaco-i3315767746.html
Płyn hamulcowy:
http://allegro.pl/ate-dot4-sl6-1l-plyn-hamulcowy-abs-esp-esr-orygina-i3275865403.html
Chłodniczy Prestone:
http://allegro.pl/prestone-gotowy-plyn-do-chlodnic-4l-antifreeze-37-i3321745016.html
Co do filtrów to poproszę Was o pomoc - krótko mówiąc jakiej firmy polecacie. Chciałbym wszystko dziś zamówic, bo oleju mam już przy minimum. Orientuje się ktoś ile koszuje wymiana tego wszystkiego. Oczywiście mowa o samej robociznie.
Odnosnie filtro to napisz do haparts (ten z aukcji mtf). On Ci wybierze.
Tapatalk
że się tak wtrące czy 1l mtfa starczy żeby wymienić olej w skrzyni biegów, widzę chyba jakaś cena się lepsza zrobiła to też bym kupił ;)
że się tak wtrące czy 1l mtfa starczy żeby wymienić olej w skrzyni biegów, widzę chyba jakaś cena się lepsza zrobiła to też bym kupił ;)
1.8 czy też 1.9 litra wchodzi, jakoś tak. W każdym razie litr nijak Ci nie wystarczy.
ehh, to skrzynia sobie jeszcze poczeka :(
ehh, to skrzynia sobie jeszcze poczeka :(
To lej coś tańszego i koniec. MTF nie jest "lekiem na całe zło" - jest zalecany, ale sam nie jeżdżę na nim od jakichś prawie 140 tysięcy i jakoś problemu z tym nie mam.
napisałem do hapartsa. jeżeli będzie miał wszystkie filtry to wezmę od niego, jeżeli nie to tylko oleju
http://allegro.pl/filtr-oleju-accord-civic-prelude-honda-oem-gratis-i3333112374.html
Pozostałe 3 :
http://allegro.pl/filtr-powietrza-honda-civic-iv-v-vi-rover-400-jp-i3287135076.html
http://allegro.pl/filtr-paliwa-accord-civic-1-4-pp930-i3303186536.html
http://allegro.pl/honda-civic-ma-mb-94-01-filtr-kabinowy-weglowy-ac-i3276564348.html
Użytkował ktoś takie, bo chciałbym wiedziec czy będą spełniac swoją rolę?
OEM filtr jest z canady i nie warty swojej ceny. Między japońskim niebo a ziemia. Lepiej coś niesygnowane logiem np. Mann. Knecht
no to może to (zgodnie z radą marka knecht):
http://jdmshop.eu/Filtr-paliwa-honda-KL185
http://jdmshop.eu/Filtr-oleju-honda-OC617 - nie wiem czy będzie pasował do D14Z4
http://jdmshop.eu/Filtr-powietrza-honda-LX848 albo tańszy http://allegro.pl/filtr-powietrza-honda-civic-iv-v-vi-rover-400-jp-i3287135076.html
http://jdmshop.eu/Filtr-kabinowy-honda-LA100 albo tańszy http://allegro.pl/filtr-kabinowy-honda-civic-vi-rover-400-z-klima-i3288652650.html
Nigdzie w katalogach nie ma silnika D14Z4, jest za to D14A8 i z tego co wyczytałem to filtry i rozrząd mają takie same parametry. Mógłby ktoś napisac czy te filtry mogę ze spokojem zamówic? Przepraszam, że tak wypytuje i męcze, ale nie chcę wywalac pieniędzy w błoto ;)
wymienione, tylko znów jest problem... sprawdzałem poziom oleju na bagnecie i jest 5mm powyżej max. Za dużo mi go nalał poprostu. Można tak ze spokojem jeździc, czy przez strzykawke odessac 300ml?
Przy okazji spytam jak się dostac do silniczka wycieraczek w MB2?
Niedobrze. Nie powinno być przekroczone. Mi mechanik już mówił kiedyś, żeby lać 3/4 skali. Powyżej maxa źle. Strzykawką nie dasz rady. Załatw sobie cewnik i próbuj przez bagnet. Może mają w aptece.
próbowałem wężykiem przez bagnet siłą płuc, ale zaraz wybiłem sobie to z głowy. no cóż jutro pojade do apteki i zapytam.
zestaw strzykawka + wężyk się nie sprawdzi?
Sprawdzi, tylko wysysaj (strzykawką!) na rozgrzanym silniku, będzie łatwiej. Dużo za dużo być nie może ale lekko ponad stan nic nie szkodzi.
ok dzięki. 5mm to wg mnie za dużo.
Marcin2000
27-06-13, 22:54
A pasek rozrządu wymieniony w nabytku?
wlasnie muszę zamówic. będzie w przyszłym tygodniu.
Marcin2000
28-06-13, 23:51
A jakie graty zamawiasz? Może zaproponuję na przykład taki zestaw: pasek Gates + napinacz koyo + rolka + pompa GMB/Aisin
Będzie ciężko z tym olejem przez bagnet, może lepiej trochę korkiem spustowym poluzować i co by trochę temtędy oleju wyciekło? Z wyczuciem operacja!!!
sciągnąłem przez bagnet wężykiem i strzykawką.
2 tygodnie temu zaświecił mi się check i ubyło koni pod maską. pojechałem podłączyc pod kompa i okazało się, że katalizator jest do wymiany. Bład skasowali i tak jezdzilem do dzisiaj. Check znów się zaswiecil i chyba trzeba wymienic kata. Oczywiście nie ma mowy o oryginale. Biorąc pod uwagę, że starego sprzedam na skupie to może nawet wyjde na 0 ;) Takie coś się nada do MB2 D14Z4?
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-tlumik-honda-civic-1-4-42cm-i3365692973.html
Zgasi mi to checka?
Mogłbym tak jezdzic jak teraz tylko denerwuje mnie choinka na desce.
EDIT: checka sobie zgasiłem wyjmujac bezpiecznik, ale problem pozostał he he
Małe info odnośnie AUTOMATYCZNYCH skrzyni biegów
jak wiadomo olej ATF DW-1 Honda (na allegro wersja U.S. do dostania od 55zł za butelkę)
Sam zabieram się do dynamicznej wymiany więc pasuje również filtr zmienić - i tu ciekawostka
Filtr automatycznej skrzyni biegów firmy FEBI B. kosztuje w popularnym sklepie o nazwie ipasrt 106zł, a filtr firmy SWAG coś ponad 180zł
obydwa w/w filtry pochodzą z jednego koncernu... i obecnie niedostępne w większości sklepów www
I tu jeszcze większa ciekawostka (nr 2 z mocą +200):
filtr SWAG-85917485 w sklepie www.e-autoczesci.pl zamówiełem za jedyne (UWAGA!!!!!!!!!!) 45zł + koszt kuriera 19zł
http://www.e-autoczesci.pl/katalog/a_a_45_1275_4286/344/1398368/HONDA_CIVIC_VI_Fastback_(MA)%201.6_i_(MB1)_(1994.0 9_-%201997.01%20113_KM)/Filtry/Filtr_hydrauliczny/SWAG-85917485_(Filtr_hydrauliczny,_automatyczna_skrzyni a_bieg).html
mam nadzieję, że komuś się przyda :)
@down
mam angielkę (D16Y3) 95 z 4AT czyli tam jest skrzynia S1LZ
sprawdź sobie w katalogu czy masz taki numer OEM filtra skrzyni 25420-P24-J01
Jeżeli tak, to kupuj filtr już dzisiaj - bo jak kapną się, że konkurencja goni to po 180 a nie po 45 to będzie za późno ;)
ViTi to co piszesz tyczy się skrzyni S1LA ?
Jak tak to się przyda u mnie za jakieś 20k km. :cool:
To nie są żadne zamienniki kata tylko strumienice w kształcie kata. Samochód będzie jeździł.
że się tak wtrące czy 1l mtfa starczy żeby wymienić olej w skrzyni biegów, widzę chyba jakaś cena się lepsza zrobiła to też bym kupił ;)
Ilość oleju w skrzyni zgodnie z manualem
1.8 l - do wymiany oleju
1,9 l - przy naprawie skrzyni biegów
Samochód będzie jeździł.
....ale w przypadku D14Z4 "check'a" nie zgasi.
Dzieki ViTi - do tej pory zylem w niewiedzy ze w automacie moze byc taki filter a takowy automat u siebie posiadam [D16Y7 coupe 97r] faktycznie sprawdzilem po VIN-ie i numery filtra sie zgadzaja
Natomiast jesli chodzi o filtr kabinowy, tylko i wylacznie weglowy, zwyklego nie chce znac, chodzi o parowanie szyb miedzy innymi. Gdy kupilem auto gdize jest klima o dziwo jakis nieudacznik zalozyl mniejszy filtr co powodowali iz dokladnie 1/3 parownika byla odkryta, ale to jest nic, gdy przyswiecilem latarka w srodku to oniemialem, na dnie bylo bloto i prawie robaczki tam sie ruszaly grzybow nie bylo. Wyczyscilem to na raty sprezonym powietrzem, bloto bryzgalo gdzie popadnie ale wyczyscilem. Kupilem filtr katalogowy lecz po wlozeniu 0,5 cm parownika byla odslonieta, dopiero po przeprowadzonych pomiarach i konkluzji doszlem do wniasku ze trzeba bedzie kupic filtr weglowy do "FILTR KABINOWY WĘGLOWY HONDA ACCORD 7 8 CIVIC 8 9" tylko ze jest troszki za wysoki i dwa sprzydelka filtra beda przyciete i to bedzie idealnie, zamowilem takowy filtr "HART symbol filtra: 371 137" po przycieciu dwoch skrzydelek pasuje idealnie i kryje caly parownik od klimy od poczatku do konca - od gory do dolu.
Tak przy okazji jesli chodzi o parowanie szyb to proponuje specyfik 4nano Glass Anti Fog 250ml specyfik nie nalezy do tanich bo owa butelczyna kosztuje mniej wiecej79 ziko + przesylka lecz z polaczeniem filtra weglowego nie ma absolutnie mowy o jakiej kolwiek parze na szybach w aucie, od ponad miesiaca spisuje sie idealnie to kombo
Natomiast jesli chodzi o filtr kabinowy, tylko i wylacznie weglowy, zwyklego nie chce znac, chodzi o parowanie szyb miedzy innymi. Rodzaj filtra ma marginalne znaczenie.
Tak przy okazji jesli chodzi o parowanie szyb to proponuje specyfik 4nano Glass Anti Fog 250ml a nie lepiej zlikwidować przyczynę parowania szyb niż walczyć ze skutkami? Jeśli wentylacja jest sprawna, a karoseria nie ma przecieków to nie ma problemu z parowaniem szyb.
s
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-tlumik-honda-civic-1-4-42cm-i3365692973.html
Zgasi mi to checka?
Mogłbym tak jezdzic jak teraz tylko denerwuje mnie choinka na desce.
EDIT: checka sobie zgasiłem wyjmujac bezpiecznik, ale problem pozostał he he
Link nie działa ale jeśli do zamiennika kata czy co tam kupisz zastosujesz emulator sondy to check'a sie pozbedziesz, u mnie działa :)
http://allegro.pl/najtanszy-emulator-drugiej-sondy-lambda-i4657161545.html
Kolego Bartko, skoro tak podchodzisz do tematu to nie wroze sukcesu, tym bardziej ze przegladalem twoje wypowiedzi na forum.
A ja się pytam - co ma wspólnego węgiel w filtrze do osuszania wnętrza :rolleyes: Łapie tylko smrody i to też przez krótki czas - roku na pewno nie wytrzyma. Jak czytam takie bzdury i pomyślę, że jakiś początkujący w to uwierzy to aż żal. A anitfog jak kolega pisze - przyczyny nie usunie. Można nawet jeździć bez filtra - nawali wtedy kurzu i liści, ale wody? ; D To nie fontanna.
Lepiej sprawdz czy kanały masz drożne, nie leci gdzieś woda albo wnosisz skądś dużo wody.
Kolego Bartko, skoro tak podchodzisz do tematu to nie wroze sukcesu
Na szczęście moje sukcesy nie są uzależnione od wróżbity. :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.