Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana żarówek regulacji nawiewów>wywalony bezpiecznik>spalony dimmer



MichałCK
22-06-13, 17:44
Witam!
Wczoraj postanowiłem zmienić spalone żarówki podświetlenia regulacji ogrzewania/nawiewów, kupiłem zamienniki żarówek LED, podłączyłem po czym przez chwilkę hulało, miałem zabrać się za skręcanie wszystkiego do kupy a tu ciach wywaliło bezpiecznik 10A w górnym rzędzie od prawej strony (skrzynka bezpieczników we wnętrzu), wkurzony podmieniłem na nowy bezpiecznik i znów to samo. Zdenerwowany pojechałem znów do sklepu i kupiłem zwykłe żaróweczki zamiast LEDów bo pomyślałem że może w nich tkwi wina. Zabrałem się za podłączenie, pierw podłączyłem jedną z lewej strony wszystko hula, zgasiłem zapłon chciałem podłączyć kolejną. Odpalam światełka a tu znów bezpiecznik ten sam 10A wywaliło. Podmieniłem na nowy a tu nic a nic nagle umarło podświetlenie wnętrza tzn zegarów, awaryjnych, pod. szyby, oraz oczywiście nawiewów wraz z zegarkiem. Chwile pózniej poszedł niemiły dymek z okolic dimmera.
W poszukliwaniu źródła zapachu spalenizny wyjałem ściemniacz/dimmer oraz otworzyłem go. We jego wnętrzu jak się nie myliłem spalił się jeden element dodam że dimmer jest podłączony seryjnie pod ściemnianie tyko zegarów)
Na ten moment nie ma podświetlenia zegarów i nawiewów oraz pozostałych lampek od przeciwmgielnych awaryjnych itp..
http://i39.tinypic.com/s118up.jpg
co robić z tym fantem? co to za element spalony ? Czy opłaca się kupować od razu nowy dimmer bo nie wiem czy znów się nie spali... trochę dziwne chciałem jak przykładowy Kowalski wymieenić głupie żaróweczki a tu takie kabarety...
Pozdrawiam i dzięki :)

jawasaki
22-06-13, 18:55
Mogę rozebrać swój i zobaczyć co to za element - wygląda jak tranzystor - ale może być tylko w takiej obudowie, i jak będzie takie coś dostępne to wymień. - spalenie go zapewne spowodowało jakieś zwarcie - bezpiecznik 10A ? trochę za duży jak na śmieszne podświetlenie - muszę sam zobaczyć jaki u mnie jest. Zaraz odpiszę.
Też mam bezpiecznik 10A - ale przy testach lepiej testuj na mniejszym, to tranzystor 16N05L - nie wiem czy taki gdzieś kupisz to jakiś zabytek, chyba taniej będzie kupić cały dimmer.

MichałCK
23-06-13, 00:00
W takim razie jak ktoś ma na zbyciu taki przyciszacz zegarów to chętnie odkupię w niedużych pieniądzach, w wymianę tranzystora raczej średnio będzie sens się bawić ;)
Dziś zauważyłem że również że nie działa podświetlenie rejestracji na klapie.

probestic
23-06-13, 06:34
Będę w przyszłym tygodniu ( po 29 ) w CK to Ci mogę za przysłowiowego browara oddać dimmer.
No chyba, że sobie po niego przyjedziesz do TST :]

Pod tym bezpiecznikiem trochę pierdół jest. Fakt.

MichałCK
23-06-13, 11:30
Jak będzie bliżej 29 to spiszemy się skoro możesz go oddać za browca ;) może coś do tego momentu wyczaruje bo wczoraj wieczorem zmuszony byłem do jazdy bez podświetlenia wnętrza oraz tablicy, ludzie patrzyli się jak na auto widmo na światłach :D wszędzie ciemno;p
a ma to jakieś powiązanie z tym podświetleniem tablicy? Co jeśli kolejny dimmer ulegnie spaleniu ? :( Wkurzyłem się strasznie bo co się chce coś zrobić dla dobroci Hanny to ciągle coś musi być pod górkę...
Jest chłopcy jeszcze jakaś opcja tymczasowego podłączenia podświetlenia z ominięciem dimmera tak jak np modele bez dimmera? pzdr

probestic
23-06-13, 12:01
Nie pamiętam czy na forum przypadkiem nie było schematu dimmera - może udałoby Ci się go jakoś obejść. W serwisówce chyba też był schemat.

civic_lsi
23-06-13, 13:01
wiem że dimmer steruje masą więc wydaje mi się że trzeba któryś kabelek z kostki dimmera podłączyć bezpośrednio na masę i będzie ok.
trochę pokrętnie ale chyba wiadomo o co chodzi:)

MichałCK
23-06-13, 18:33
Jednak na razie dam sobie spokój z podłączaniem podświetlenia bez dimmera i zaczekam aż będe mieć nowy nie chcę nic dalej ciąć i ryzykować ;)
Czyli mam rozumieć że przed podłączeniem kolejnego dimmera wziąć jakiś inny bezpiecznik np 7,5A zamiast 10A? Jak będzie wszystko działać to wrócić do 10A?

MichałCK
12-07-13, 11:28
Problem rozwiązany, po zakupie Dimmera z MB6 i podłączeniu normalnych żaróweczek R5 wszystko wróciło do normy. Po wymianie dimmera jeszcze raz sprawdziłem i znów bezpiecznik nr 19 10A wywaliło po zamontowaniu zamienników R5- T5 LED czyli wina ewidentnie leżała po stronie LED'ów w sumie ciekawe dlaczego. Obecnie zmieniłem całe podświetlenie nawiewów włącznie z zegarami na kolor czerwony.
Mała Ciekawostka - poprzedni dimmer sterował tylko jasnością podświetlenia zegarów.. a po podłączeniu tego z MB6 dimmer ustala jasnośc całego podświetlenia deski rozdzielczej.
Fajna sprawka nie ma jednak konieczności ciągnąć masy od każdego światełka jak to piszą na forum, może Dimmer zostal leciutko przekonstruowany od czasu MB1 do MB6. Pozdrawiam